Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 17:59
Silver Moonfox
Silver Moonfox is offline
Merry meet all!! Ik heb een vraagje. Laatst vond ik een zwarte veer. Ik weet niet of het van een raaf of kraai was. Maar ik d8 dat ie wel leuk zou staan op mn altaar Toen ik die veer oppakte kreeg ik ineens een stoot van energie door me heen. Maar ik vraag me af wat dat zou kunnen betekenen
Is het bijvoorbeeld een God/in (Morrigan/Cathubodva??) die "contact" zoekt?? Heeft iemand enig idee want I'm out of options. Alvast bedankt!!

Blessings
Oud 01-11-2002, 18:21
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
2 mogelijkheden...

jij was statisch geladen ofzo. Of je hebt je het verbeeld.
Ik denk dus de eerste...

En wilde je nou echt zeggen dat je meteen uitgaat van een god?
Oud 01-11-2002, 19:46
Silver Moonfox
Nu ja verbeelden deed ik het echt niet......en statisch misschien. Maar ik had het ineens heel warm en werd er draaierig van zo
intens was die energie.
En dat idee van God/in die contact zoekt heb ik ooit ergens gelezen. Diegene die vond ook een veer van een vogel. Die vogel stond voor de een of andere godheid.....Ogham geloof ik. En die maakte precies hetzelfde mee als mij. Ik had hier ergens ook al vraagtekens bij. Maar waarom zou een god/in niet laten merken dat je een band met ze hebt onbewust. Misschien had je in je vorige levens al een band met ze en willen ze je in dit leven daaraan herinneren. Maar goed dat is een ander verhaal. Ik wilde het gewoon niet als optie uitsluiten that's all. Nog andere suggesties iemand?

Blessings
Oud 01-11-2002, 20:47
wicce
wicce is offline
Je bent hier natuurlijk vrij om je mening te uiten, maar ik denk dat het voor iedereen prettig zou zijn als iedereen ook een beetje respect had voor andermans mening of opvatting over bepaalde dingen en er dus geen belachelijke of sarcastische opmerkingen erover maken.

dat is wel grappig. lag ie aan de linker of de rechter kant?
want ik las eens in een boek van cabot over veren, dat het idd berichten van "natuurlijke krachten, of wat je het wilt noemen" kan zijn, zal zo eens kijken wat het betekent. het komt idd uit een morrigan hoek geloof ik. Maar let eens op vernaderingen, negatief of positief, want het kan een soort waarschuwing representeren.
Oud 01-11-2002, 20:48
wicce
wicce is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
waarom zou een god(in) contact zoeken met mensen?

om te waarschuwen? iets te vertellen? het is maar hoe jij het interpreteerd he
Oud 01-11-2002, 20:52
Rerisen Phoenix
Citaat:
wicce schreef:
Je bent hier natuurlijk vrij om je mening te uiten, maar ik denk dat het voor iedereen prettig zou zijn als iedereen ook een beetje respect had voor andermans mening of opvatting over bepaalde dingen en er dus geen belachelijke of sarcastische opmerkingen erover maken.

dat is wel grappig. lag ie aan de linker of de rechter kant?
want ik las eens in een boek van cabot over veren, dat het idd berichten van "natuurlijke krachten, of wat je het wilt noemen" kan zijn, zal zo eens kijken wat het betekent. het komt idd uit een morrigan hoek geloof ik. Maar let eens op vernaderingen, negatief of positief, want het kan een soort waarschuwing representeren.
kom op... je mag toch wel een héél klein beetje sarcastisch worden als mensen zeggen dat een god contact met ze zoch als ze een statische ontlading voelen op het moment dat ze iets geaards aanraken?
Oud 01-11-2002, 21:54
Silver Moonfox
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef: je mag toch wel een héél klein beetje sarcastisch worden als mensen zeggen dat een god contact met ze zoch als ze een statische ontlading voelen op het moment dat ze iets geaards aanraken?
Oke mensen! Ik heb dat helemaal niet gezegd ik heb het alleen voorgesteld als optie van wat er gebeurde. Nu krijg ik meteen een veeg uit pan van julie in de trant van: "Jeetje lekker arrogant die denkt meteen dat een god/in contact zoekt met hem" En ik wordt hier meteen afgeschilderd als iemand die zich iets inbeeld of iemand die meer maakt van statische electriciteit.
Is wat ik zei zoooo ongelofelijk voor woorden dan? Kunnen jullie nu niet geloven dat wat ik voelde zo'n invloed op me had? Ik weet zelf ook heus wel hoe statisch iets voelt hoor!!
Nu ja in ieder geval "hartelijk bedankt" om deze serieuze topic zo om zeep te helpen.
Oud 01-11-2002, 23:14
NoLimitz
NoLimitz is offline
als ik hier nou serieus beweer dat ik een god ben, dan moet ik het ook niet vreemd vinden als mensen mij niet geloven of voor gek klaren. als je met vreemde verhalen komt moet je niet verwachten dat iedereen je zomaar geloofd.
Oud 01-11-2002, 23:33
Silver Moonfox
Tip: LEES de geposte dingen eens goed misschien! Dat heb ik nooit beweerd. Dus he voordat je antwoord geeft is het handig als je weet waarover praat.....slimmerik

Blessings
Oud 01-11-2002, 23:40
Silver Moonfox
En ohw Wicce zou je deze topic maar kunnen sluiten?? Dr komt toch probably nix zinnigs meer te staan . En heb geen zin om "ruzie" te gaan maken hier.

Blessings
Oud 02-11-2002, 07:15
Rerisen Phoenix
ik ga al hoor...
Oud 02-11-2002, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
2 mogelijkheden...

jij was statisch geladen ofzo. Of je hebt je het verbeeld.
Ik denk dus de eerste...

En wilde je nou echt zeggen dat je meteen uitgaat van een god?
hmm... ligt het nou aan mij of kan je geen statische lading kwijtraken door een veer?
Oud 02-11-2002, 15:37
Rerisen Phoenix
Citaat:
lafjuh schreef:
hmm... ligt het nou aan mij of kan je geen statische lading kwijtraken door een veer?
nog nooit gedaan?

bij een museum ofzo hele tijd met je hand om plastic ketting gaan. Dan iemand aanraken...
Dus bij de veer van een raaf die minstens zo goed geleid als een mens is het ook mogelijk.

Maar ik bedenk me dat dergelijke power-surges ook een soort psychologisch effect zijn dat optreedt bij bepaalde emoites.
Oud 02-11-2002, 16:54
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
rerisen, neem eens ooit iets in de overweging dat het misschien niet zo kan worden verklaards volgens jou opvattingen.
Je gelooft denk ik te sterk in de heersende wetenschap.
Als iedereen dat zou doen, zou er gewoonweg geen wetenschappelijke vooruitgang mogelijk zijn want bepaalde opvatting zouden worden verworpen met bestaande theorieën (statische electriciteit of een psychologische emotie). WAT ALS HET NIET ZO IS??
HET LEVEN IS NIET ZO SIMPEL DAT ALLES KAN WORDEN UITGELED AAN DE HAND VAN DE HEERSENDE KENNIS EN WETENSCHAP. ER IS ZO VEEL MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!! En DAT kan alleen worden uitgelegd aan de hand van nieuwe theorien.

En toch vraag ik me af hoe dat komt, dat jij zo overtuigd bent van je eigen stellingen die gebaseerd zijn op de hedendaagse westerse wetenschap.
Oud 02-11-2002, 17:20
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
rerisen, neem eens ooit iets in de overweging dat het misschien niet zo kan worden verklaards volgens jou opvattingen.
Je gelooft denk ik te sterk in de heersende wetenschap.
Als iedereen dat zou doen, zou er gewoonweg geen wetenschappelijke vooruitgang mogelijk zijn want bepaalde opvatting zouden worden verworpen met bestaande theorieën (statische electriciteit of een psychologische emotie). WAT ALS HET NIET ZO IS??
HET LEVEN IS NIET ZO SIMPEL DAT ALLES KAN WORDEN UITGELED AAN DE HAND VAN DE HEERSENDE KENNIS EN WETENSCHAP. ER IS ZO VEEL MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!! En DAT kan alleen worden uitgelegd aan de hand van nieuwe theorien.

En toch vraag ik me af hoe dat komt, dat jij zo overtuigd bent van je eigen stellingen die gebaseerd zijn op de hedendaagse westerse wetenschap.
Mensen doen hier soms flink negatief over de wetenschap (alsof het een stel domme naïeve malloten betreft die weigeren hun wetenschappelijke oogklepen af te doen) terwijl pseudowetenschappers toch vaak met open armen worden ontvangen. Misschien dat deze definities wat meer duidelijkheid verschaffen over wat wetenschap nu eigenlijk is:

Citaat:
Wetenschap
De wetenschap kenmerkt zich vooral door haar specifieke onderzoeksmethodiek waardoor ze tot haar inzichten komt. Een wetenschappelijke theorie moet bijvoorbeeld zonder tegenspraak zijn en met de bestaande kennis overeenstemmen. Boven alles moet ze empirisch toetsbaar zijn. In het algemeen geldt dat een wetenschappelijke theorie ‘falsifieerbaar’ moet zijn. Het moet ook duidelijk zijn wanneer, onder welke voorwaarden, men ze als weerlegd kan beschouwen. De wet van de zwaartekracht is bijvoorbeeld falsifieerbaar, want als ook maar één steen omhoog zou vallen in plaats van naar beneden, dan zou hiermee bewezen zijn dat de wet van de zwaartekracht vals is en iedere wetenschapper zou dat moeten aanvaarden. Deze eis van bewijsbaarheid is geen gril van de wetenschap maar vormt een noodzakelijke voorwaarde voor zinvolle theorieën. Een (denkbeeldige) wet van de zwaartekracht die elke gewenste of denkbare beweging van stenen zou toelaten, zou niet te weerleggen zijn (niet falsifieerbaar), maar zou uiteraard ook niets verklaren. In de realiteit zijn de resultaten van wetenschappelijk onderzoek echter dikwijls niet zo perfect als ze zouden moeten zijn. Ook zij bevatten wel eens vergissingen of tegenspraken. Maar het is zo dat andere wetenschappers die bevindingen eveneens aan een onderzoek kunnen onderwerpen -- en ze doen dat ook, vooral bij omstreden onderwerpen -- waardoor fouten (of opzettelijk bedrog) meestal geen lang leven leiden.
Citaat:
Pseudowetenschap
Onder pseudowetenschap verstaat men uitspraken waarvan beweerd wordt dat ze wetenschappelijk zijn maar die deze pretentie niet hard kunnen maken. Omdat ze in tegenstrijd zijn met zichzelf, door preciese experimenten weerlegd zijn, of omdat ze aan andere methodologische of wetenschappelijke criteria (zoals het verbod op cirkelredeneringen) niet kunnen voldoen. Dikwijls ziet men hoe een pseudowetenschap zichzelf immuniseert tegen alle kritiek: gelijk welke uitkomst een experiment oplevert, steeds wordt het ofwel als een bevestiging ofwel beslist niet als tegenbewijs tegen de geponeerde stelling gezien.
Citaat:
Paranormale fenomenen
Dit zijn fenomenen -- die indien ze echt zijn -- binnen onze wetenschappelijke theoretische kennis niet verklaard kunnen worden en die in tegenspraak zijn met bepaalde theorieën of bevindingen. Vooraleer wij echter de natuurwetten, zoals we die nu kennen en gebruiken, zouden herschrijven, moeten we extra zorgvuldig onderzoeken of de paranormale fenomenen in kwestie echt wel bestaan. En niet op een meer plausibele manier kunnen verklaard worden.
Oud 02-11-2002, 17:41
legatus
legatus is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap zegt:
WAT ALS HET NIET ZO IS??
Oja... dat is een klassieker...

Citaat:
Just Johan
Mensen doen hier soms flink negatief over de wetenschap
Omdat het hun visie niet ondersteunt.
Oud 02-11-2002, 18:38
wicce
wicce is offline
wat een gezeur van de bovenste plank is dit weer. in plaats van weer even ontopic te gaan, gaan we fijn doorzemelen over onzin.. Ik heb idd liever geen sarcastische opmerkingen, ik heb liever dat alles serieus genomen wordt zodat de poster zit niet belachelijk gemaakt voelt. Want van dit soort opmerkingen krijg je dus blijkbaar alleen maar frictie, en ik denk niet dat de mensen daar hier zin in hebben (toch?) en als je daar wle zin in hebt, dit je op het verkeerde forum.

Ik hou het in de gaten. dit topic wordt gesloten.

Regels voor berichten