Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Topictitel aangepast.
ik vind bepaalde nummers van ze wel goed... the unforgiven.. en nog een aantal rustige nummers.. maar de 'stevige', tja, dan luister ik wel naar recente metal ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar even serieus. Ik vindt dat Metallica coole nummers heeft, maar het probleem is dat ik de meeste albums meer dan de helft niks vindt. Ik ken ze allemaal afgezien van Reload, dus kom niet zeiken met `je weet niet waar je over praat´. De toppers(voor mij althans) zijn ook bijna zo goed als ongeëvenaard; One, fade to black, creeping death en meer van dat spul. Van de latere albums kunnen alleen Until it sleeps, mama said en enkele singles van reload mij bekoren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Helaas heeft een discussie me laatst doen realiseren dat Metallica, en dan praat ik over dé Metallica -- en niet dat zwakke aftreksel van nu, eigenlijk alleen maar teerde op Cliff. Toen Cliff de gitaar voorgoed in de wilgen hing was 't over met Metallica in feite. Hoewel AJFA nog een sterke CD is mist 't wel het e.e.a. aan creativiteit die op RTL/MOP/KEA wél te vinden is. Evengoed kwam daarna 't Zwarte Album welke al minder was dan de voorgangers, maar toch goed te verteren. En daarna; tjsah; het is zeker niet het Metallica waar ik echt van hield.
Las ik laatst dat Ullrich verrukt zei over Messugah (dacht ik) dat Metallica's nieuwe album veel weg had van wat werk van hun. Is dat niet de fucking omgekeerde wereld? Metallica is over. Iedereen moet de albums t/m 1988 van Metallica legaal hebben. Voor de rest nergens naar luisteren; dat doet alleen maar afbreuk aan de eens Goden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wil je even praten voor de (die hard) Trash(?)Metal fan. Ik, een rocker, vind 'nieuwe' Metallica goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dan is het wel erg makkelijk om de draak te steken met mensen die een lange tijd goeie muziek hebben gemaakt.... jij en ik zullen waarschijnlijk ook in zekere mate ziek worden van de muziek die we nou luisteren...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Load is een billenknijpend goed album, en Garage Inc ook (ook al ist een koffercd) Owja, en over dat misfits nummer, ik vind dat het op een gegeven moment erg veel weg heeft van Fade To Black, qua melodie ofzo.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan begrijpen dat sommige mensen het "nieuwe" Metallica afkeuren, omdat het gewoon niet hun Metallica is. Aan de andere kant.. iedere zelf respecterende band durft te vernieuwen en gaat zijn gevoel achterna; speelt wat 't wil spelen. Dat deed Metallica en daar heb ik bewondering voor.
De muziek is imho niet slechter, maar gewoon anders. Op Load (op Reload wat minder) staan geniaal goeie nummers (Bleeding me, Outlaw Torn, 2x4, Until it sleeps etc.) waar ik ook een even vertrouwd "Metallica-gevoel" bij krijg als bij de eerste cd's. En voor James Hetfield heb ik meer bewondering dan voor wie dan ook; z'n songwriting, gitaarspel, riff-bouwe, charisma, levensstijl, opvattingen.. die gast is heilig. Amen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Owja, S&M vind ik ook geweldig... doch het een beetje een uitmelk-project is.. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
er staat dat ik er niet MEER eens over kan zijn, zeg maar... dat ik het niet eenser kan worden dan ik al ben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zeg allemaal nou zelf. Wat blijft er van Ain't My Bitch over wanneer je 'm naast Creeping Death legt? |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Toch is het imho beste nummer, One, ná Cliff gemaakt
![]() Metallica is gewoon de beste band ooit, nu nóg, want vergeet niet dat ze live nog het merendeel oude nummers spelen! Het nieuwe: ook erg goed, bij lange na niet zo als eerdere, maar soms heb je daar gewoon zin in. Until It Sleeps, Hero Of The Day , Bleeding Me, Outlaw Torn, het is heel anders, maar ERG goed. En over Ja Rule nr, ook vind ik dat ook dom, je meot wel weten dat het enige wat Metallica heeft gedaan is materiaal beschikbaar stellen aan Swizz Beatz, die een nummertje gemist heeft, en da Ja Rule d'r over liet rappen. |
![]() |
||
Citaat:
Geef me brandstof geef me vuur geef me dat wat ik verlang!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meester van poppen, trekt aan je touwtjes verplettert je ziel en slaat je dromen kapot |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() origineel is niet van Thin Lizzy ![]() |
![]() |
|
metallica is, was, en blijft geniaal...heel veel mensen zeggen dat ze commercieel zijn geworden, ik vind van niet...In plaats van dat ze op hun succes van de eerste albums zijn blijven doorborduren, zijn ze een totaal andere weg ingeslagen, die hun niet in dank werd afgenomen door heel veel mensen...
Load en Reload vind ik ontzettend goeie nummers en teksten hebben...Goed, het is niet meer zoals de oude tijd, maar kan je verwachten van een band dat ze altijd maar hetzelfde willen spelen? Net als dat nummer met Ja Rule. Commercieel? Nee, want ook daar raken ze veel fans mee kwijt...
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
M'n ex maakt me zo onzeker... devilcat | 73 | 13-01-2004 11:49 |