Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 18:55
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ik heb wat met die band..
ze zijn beter dan wie dan ook

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 20:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2002, 19:16
Verwijderd
leuk voor je
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:16
Verwijderd
Ik beschouw metallica ook wel als de band eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:17
Verwijderd
Is aan je naam te zien... luister 'es Misfits - Helena.
En eXo: is Metallica niet alto?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:29
Upior
Upior is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Is aan je naam te zien... luister 'es Misfits - Helena.
En eXo: is Metallica niet alto?
macabre is ook vet alto hoor...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef:
macabre is ook vet alto hoor...
He, dat is gewoon een leuk nummerke, maar eXo wil geen alto zijn en ik moet hem op het rechte pad houden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:41
Verwijderd
Ik geloof dat Metallica wel alto is ja...

*verstopt snel 4 metallica bandshirts*

Als je 't niet erg vind ga ik nu even in een paal klimmen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 19:44
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ik geloof dat Metallica wel alto is ja...

*verstopt snel 4 metallica bandshirts*

Als je 't niet erg vind ga ik nu even in een paal klimmen.
*herkent topic op lifestyle..*
Oud 15-10-2002, 20:04
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
wouszer schreef:
luister 'es Misfits - Helena.
is een vet nummer, zo ongeveer al hun nummers zijn vet
metallica hou ik nie zo van
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:06
a new noise
a new noise is offline
metallica rocks, wie dat niet vind is stom [punt]
Oud 15-10-2002, 20:09
Droyd
Droyd is offline
Tja, stom ben ik dan...ik kan moeilijk genieten van metallica, ligt gewoon aan smaak...ik krijg dat dieperliggende gevoel in hun nummers niet goed mee...jammer eigenlijk
Oud 15-10-2002, 20:28
dystopia
dystopia is offline
Topictitel aangepast.

ik vind bepaalde nummers van ze wel goed... the unforgiven.. en nog een aantal rustige nummers.. maar de 'stevige', tja, dan luister ik wel naar recente metal
Oud 15-10-2002, 20:32
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Topictitel aangepast.

ik vind bepaalde nummers van ze wel goed... the unforgiven.. en nog een aantal rustige nummers.. maar de 'stevige', tja, dan luister ik wel naar recente metal
heb je 'm verplaatst? dat was niet echt de bedoeling van dit topic maar goed , thx
Oud 15-10-2002, 20:36
Rhinus
Rhinus is offline
'Bleeding me', 'Fixxxer" en vele andere zijn echt toppertjes.

Ik vend dat nummer met JaRule ook wel gaaf eigelijk .
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
'Bleeding me', 'Fixxxer" en vele andere zijn echt toppertjes.

Ik vend dat nummer met JaRule ook wel gaaf eigelijk .
Dat nummer vindt ik wel top als ie in de top-40 ofzo komt, dan is er tenminste weer iets leuks(ik lach me rot bij dat nummer zo lomp).

Maar even serieus. Ik vindt dat Metallica coole nummers heeft, maar het probleem is dat ik de meeste albums meer dan de helft niks vindt. Ik ken ze allemaal afgezien van Reload, dus kom niet zeiken met `je weet niet waar je over praat´.

De toppers(voor mij althans) zijn ook bijna zo goed als ongeëvenaard; One, fade to black, creeping death en meer van dat spul. Van de latere albums kunnen alleen Until it sleeps, mama said en enkele singles van reload mij bekoren.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:47
Verwijderd
Helaas heeft een discussie me laatst doen realiseren dat Metallica, en dan praat ik over dé Metallica -- en niet dat zwakke aftreksel van nu, eigenlijk alleen maar teerde op Cliff. Toen Cliff de gitaar voorgoed in de wilgen hing was 't over met Metallica in feite. Hoewel AJFA nog een sterke CD is mist 't wel het e.e.a. aan creativiteit die op RTL/MOP/KEA wél te vinden is. Evengoed kwam daarna 't Zwarte Album welke al minder was dan de voorgangers, maar toch goed te verteren. En daarna; tjsah; het is zeker niet het Metallica waar ik echt van hield.

Las ik laatst dat Ullrich verrukt zei over Messugah (dacht ik) dat Metallica's nieuwe album veel weg had van wat werk van hun. Is dat niet de fucking omgekeerde wereld?

Metallica is over. Iedereen moet de albums t/m 1988 van Metallica legaal hebben. Voor de rest nergens naar luisteren; dat doet alleen maar afbreuk aan de eens Goden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:54
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Metallica is over. Iedereen moet de albums t/m 1988 van Metallica legaal hebben. Voor de rest nergens naar luisteren; dat doet alleen maar afbreuk aan de eens Goden.
Blub..

Wil je even praten voor de (die hard) Trash(?)Metal fan.

Ik, een rocker, vind 'nieuwe' Metallica goed.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 20:54
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Helaas heeft een discussie me laatst doen realiseren dat Metallica, en dan praat ik over dé Metallica -- en niet dat zwakke aftreksel van nu, eigenlijk alleen maar teerde op Cliff. Toen Cliff de gitaar voorgoed in de wilgen hing was 't over met Metallica in feite. Hoewel AJFA nog een sterke CD is mist 't wel het e.e.a. aan creativiteit die op RTL/MOP/KEA wél te vinden is. Evengoed kwam daarna 't Zwarte Album welke al minder was dan de voorgangers, maar toch goed te verteren. En daarna; tjsah; het is zeker niet het Metallica waar ik echt van hield.

Las ik laatst dat Ullrich verrukt zei over Messugah (dacht ik) dat Metallica's nieuwe album veel weg had van wat werk van hun. Is dat niet de fucking omgekeerde wereld?

dan is het wel erg makkelijk om de draak te steken met mensen die een lange tijd goeie muziek hebben gemaakt....

jij en ik zullen waarschijnlijk ook in zekere mate ziek worden van de muziek die we nou luisteren...
Oud 15-10-2002, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Toen Cliff de gitaar voorgoed in de wilgen hing was 't over met Metallica in feite.
Kan aan mij liggen hoor, maareh, Cliff was toch basist of ben ik nu scheel? En aan de wilgen hangen vindt ik wel erg subtiel(lees: gewoon lomp) i.p.v. te zeggen dat ie verplettert is onder de tourbus(met alle respect aan de fans van cliff, ook al klink ik respectloos)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:45
konflict
konflict is offline
dat eerste album vind ik eigenlijk alleen leuk om nostalgische redenen... maar ik heb er dan ook nog nooit écht naar geluisterd, misschien moet ik dat dan maar 'ns doen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 21:47
Carn
Carn is offline
het was/is gewoon een band die in een bepaalde niet populaire stijl gigantisch is doorgebroken, en dus veel andere bands beinvloed heeft
Oud 15-10-2002, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Blub..

Wil je even praten voor de (die hard) Trash(?)Metal fan.

Ik, een rocker, vind 'nieuwe' Metallica goed.
Ja! ik ook.

Load is een billenknijpend goed album, en Garage Inc ook (ook al ist een koffercd)

Owja, en over dat misfits nummer,

ik vind dat het op een gegeven moment erg veel weg heeft van Fade To Black, qua melodie ofzo..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 22:03
Rioto
De oude metallica doet mij iets ...al die cds ride the lightning / kill em all / justis for all ...die hebben sfeer erin ...dat mis ik bij de nieuwe ..en vooral nu ze een nummer hebben die ja rule ...vind ik nogal nep van ze ..had ik niet verwacht
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef:
De oude metallica doet mij iets ...al die cds ride the lightning / kill em all / justis for all ...die hebben sfeer erin ...dat mis ik bij de nieuwe ..en vooral nu ze een nummer hebben die ja rule ...vind ik nogal nep van ze ..had ik niet verwacht
dat nummer ken ik nog niet... ('gelukkig' denk ik)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:01
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Ik kan begrijpen dat sommige mensen het "nieuwe" Metallica afkeuren, omdat het gewoon niet hun Metallica is. Aan de andere kant.. iedere zelf respecterende band durft te vernieuwen en gaat zijn gevoel achterna; speelt wat 't wil spelen. Dat deed Metallica en daar heb ik bewondering voor.
De muziek is imho niet slechter, maar gewoon anders. Op Load (op Reload wat minder) staan geniaal goeie nummers (Bleeding me, Outlaw Torn, 2x4, Until it sleeps etc.) waar ik ook een even vertrouwd "Metallica-gevoel" bij krijg als bij de eerste cd's.

En voor James Hetfield heb ik meer bewondering dan voor wie dan ook; z'n songwriting, gitaarspel, riff-bouwe, charisma, levensstijl, opvattingen.. die gast is heilig. Amen.
Oud 15-10-2002, 23:03
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef:
Ik kan begrijpen dat sommige mensen het "nieuwe" Metallica afkeuren, omdat het gewoon niet hun Metallica is. Aan de andere kant.. iedere zelf respecterende band durft te vernieuwen en gaat zijn gevoel achterna; speelt wat 't wil spelen. Dat deed Metallica en daar heb ik bewondering voor.
De muziek is imho niet slechter, maar gewoon anders. Op Load (op Reload wat minder) staan geniaal goeie nummers (Bleeding me, Outlaw Torn, 2x4, Until it sleeps etc.) waar ik ook een even vertrouwd "Metallica-gevoel" bij krijg als bij de eerste cd's.

En voor James Hetfield heb ik meer bewondering dan voor wie dan ook; z'n songwriting, gitaarspel, riff-bouwe, charisma, levensstijl, opvattingen.. die gast is heilig. Amen.
*Kan het niet meer eens zijn met deze post*

Owja, S&M vind ik ook geweldig... doch het een beetje een uitmelk-project is..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:09
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
eXo schreef:
*Kan het niet meer eens zijn met deze post*
Citaat:
eXo schreef:
Load is een billenknijpend goed album, en Garage Inc ook (ook al ist een koffercd)
ik kan de link niet leggen..
Oud 15-10-2002, 23:19
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef:
ik kan de link niet leggen..
*snapt niet waarom je de link niet leggen kan*
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:22
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
eXo schreef:
*snapt niet waarom je de link niet leggen kan*
je bent niet eens met de post dat Load een goed album is je zegt in je eigen post dat ie wel verdomd goed is
Oud 15-10-2002, 23:23
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef:
je bent niet eens met de post dat Load een goed album is je zegt in je eigen post dat ie wel verdomd goed is
Hehe, da's mijn kromme Nederlands

er staat dat ik er niet MEER eens over kan zijn, zeg maar... dat ik het niet eenser kan worden dan ik al ben
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:34
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
eXo schreef:
Hehe, da's mijn kromme Nederlands

er staat dat ik er niet MEER eens over kan zijn, zeg maar... dat ik het niet eenser kan worden dan ik al ben
aaahhh op die fiets
Oud 16-10-2002, 04:52
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
dan is het wel erg makkelijk om de draak te steken met mensen die een lange tijd goeie muziek hebben gemaakt....

jij en ik zullen waarschijnlijk ook in zekere mate ziek worden van de muziek die we nou luisteren...
Ik steek de draak niet met Metallica? Luister regelmatig nog 't oude werk?

En zeg allemaal nou zelf. Wat blijft er van Ain't My Bitch over wanneer je 'm naast Creeping Death legt?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 09:10
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
En zeg allemaal nou zelf. Wat blijft er van Ain't My Bitch over wanneer je 'm naast Creeping Death legt?
Wat blijft er van Trapped Under Ice over als je 'm naast Bleeding Me legt?
Oud 16-10-2002, 09:11
)Vampje(
)Vampje( is offline
Metallica heeft wel coole nummers, maar na 5 nummers achter elkaar krijg ik er al de schijt van...
One blijft natuurlijk geweldig, en Whisky in the Jar ook, hoewel ik het origineel van Thin Lizzy ook zwaar vind roelen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:24
Verwijderd
Toch is het imho beste nummer, One, ná Cliff gemaakt .

Metallica is gewoon de beste band ooit, nu nóg, want vergeet niet dat ze live nog het merendeel oude nummers spelen!

Het nieuwe: ook erg goed, bij lange na niet zo als eerdere, maar soms heb je daar gewoon zin in.
Until It Sleeps, Hero Of The Day , Bleeding Me, Outlaw Torn, het is heel anders, maar ERG goed.

En over Ja Rule nr, ook vind ik dat ook dom, je meot wel weten dat het enige wat Metallica heeft gedaan is materiaal beschikbaar stellen aan Swizz Beatz, die een nummertje gemist heeft, en da Ja Rule d'r over liet rappen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:28
Carn
Carn is offline
en vette teksten!

Sterf, door mijn hand, ik kruip door het land, de eerstgeborene man dodend!
Oud 16-10-2002, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
en vette teksten!

Sterf, door mijn hand, ik kruip door het land, de eerstgeborene man dodend!
Als je weet waar dat vandaan komt
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:34
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef:
Wat blijft er van Trapped Under Ice over als je 'm naast Bleeding Me legt?
Heel Trapped Under Ice, lmfd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
MetalliCat schreef:
ja, maar het klinkt gewoon belachelijk als je de meeste metallica teksten in het NL vertaald. leuk tijdverdrijf!

Geef me brandstof geef me vuur geef me dat wat ik verlang!
Oud 16-10-2002, 18:43
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ach jonge toch
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef:
ja, maar het klinkt gewoon belachelijk als je de meeste metallica teksten in het NL vertaald. leuk tijdverdrijf!

Geef me brandstof geef me vuur geef me dat wat ik verlang!
dat is waar !

Meester van poppen,
trekt aan je touwtjes
verplettert je ziel
en slaat je dromen kapot
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:45
Verwijderd
Citaat:
paco de taco schreef:
ach jonge toch
Motorhead rocks ook.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:47
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
a new noise schreef:
nouuuuu ik ben niet stom.... stommerd
Oud 16-10-2002, 18:50
]{ing
]{ing is offline
metallica is en blijft prachtig
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 19:07
Verwijderd
ja, master of puppets
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef:
Metallica heeft wel coole nummers, maar na 5 nummers achter elkaar krijg ik er al de schijt van...
One blijft natuurlijk geweldig, en Whisky in the Jar ook, hoewel ik het origineel van Thin Lizzy ook zwaar vind roelen.

origineel is niet van Thin Lizzy
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef:
The Ten Commentments
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 20:11
]{ing
]{ing is offline
daarnet maar weer eens (eerste lp die ik ooit had) master of puppets gehoord, gisteren ook trouwens
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 23:12
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
metallica is, was, en blijft geniaal...heel veel mensen zeggen dat ze commercieel zijn geworden, ik vind van niet...In plaats van dat ze op hun succes van de eerste albums zijn blijven doorborduren, zijn ze een totaal andere weg ingeslagen, die hun niet in dank werd afgenomen door heel veel mensen...
Load en Reload vind ik ontzettend goeie nummers en teksten hebben...Goed, het is niet meer zoals de oude tijd, maar kan je verwachten van een band dat ze altijd maar hetzelfde willen spelen?
Net als dat nummer met Ja Rule. Commercieel? Nee, want ook daar raken ze veel fans mee kwijt...
Oud 16-10-2002, 23:42
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
ScarletWithin schreef:
metallica is, was, en blijft geniaal...heel veel mensen zeggen dat ze commercieel zijn geworden, ik vind van niet...In plaats van dat ze op hun succes van de eerste albums zijn blijven doorborduren, zijn ze een totaal andere weg ingeslagen, die hun niet in dank werd afgenomen door heel veel mensen...
Load en Reload vind ik ontzettend goeie nummers en teksten hebben...Goed, het is niet meer zoals de oude tijd, maar kan je verwachten van een band dat ze altijd maar hetzelfde willen spelen?
Net als dat nummer met Ja Rule. Commercieel? Nee, want ook daar raken ze veel fans mee kwijt...
Reageren

Regels voor berichten