Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 21:04
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
Ik ben van plan mijn server computer te verplaatsen van mijn kamer naar de zolder, omdat het ding me teveel lawaai maakt en ik plaatsgebrek op mijn eigen kamer heb.

Het is een systeem van Memo. Een Pentium 166 MHz MMX met 128 MB intern geheugen.

Er is geen vaste trap naar de zolder, alleen een luik. Nu zit ik te denken over de veiligheid van het huis en dergelijke. Is het wel safe om de server onbewaakt op de zolder 24 uur per dag, 7 dagen per week te laten draaien?

Is er een kans dat het ding in de fik vliegt spontaan?
Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Ik wil niet dat mijn huis in de hens staat namelijk.
Kan ik misschien beter van het idee afzien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2002, 08:14
Verwijderd
Computers doen in de regel niet aan spontane combustie.

Het enige probleem dat ik zie, is de betrouwbaarheid van de server. Je zal hem toch om de zoveel tijd schoon moeten maken, aangezien het op zolder vaak nogal stoffig is. Een kortsluiting zal hem niet doen ontvlammen, maar degradeert hem mogelijkerwijs wel tot een spookhuis met overleden IC's en kaartjes.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:02
Verwijderd
Een computerkast lijkt me ook niet de meest ideale plaats voor een vuurtje om lekker te branden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:02
Verwijderd
Ik slaap op zolder, en de server staat daar ook..
Ik heb in de 2 jaar ofzo nog nooit echt iets gevaarlijks eraan gemerkt, en hij staat langs m'n bed, en dan draait ie snachts door als ik slaap.

Wat mij betreft is het wel veilig, maar in jou geval is het wel ene beetje te onbereikbaar denk ik..
Heb je geen meterkast?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
maar in jou geval is het wel ene beetje te onbereikbaar denk ik..
Heb je geen meterkast?
Ach, als zo'n server eenmaal draait, dan draait hij toch? Mocht er dan echt iets mis zijn, dan kan je altijd nog de trap naar beneden trekken. Vanaf een andere PC kan je vaak ook heel wat regelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten