Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik denk dat we technologie zoveel brengen dat zij onze evolutie zijn, genetische manipulatie en dergelijke.
Ik denk echter wel dat we nooit de fase van supermens zullen bereiken omdat we nooit volledig tevreden zijn met onszelf. Ook is de ontwikkeling van de aarde van groot belang, zoals het er nu uitziet zullen we ons moeten aanpassen aan misschien een *vochtiger* klimaat... Maar het punt dat we niet genoeg van onszelf evolueren zoals scientist al zei klopt denk ik aardig, tenzij we een (jaja, erg ver gezocht concept) soort technologische meltdown ofzo hebben en dat het overgrote deel van de technologie er *spontaan* mee kapt... dan komen we er volgens mij wel achter hoe sterk we zouden moeten zijn..... |
![]() |
|
10.000 jaar is wel lang
Er kan in die tijd van alles gebeuren. 2000 jaar geleden was er niet echt verschil met nu. De mensen waren wel wat kleiner, maar zeker niet dommer. Veel kennis hebben betekend niet gelijk slim zijn. En ik denk ook niet dat de mensheid slimmer wordt. We komen alleen meer dingen te weten.
||
Citaat:
áls we over 10000 jaar nog leven, zullen we vast en zeker zijn vastgesmolten met onze computers...en natuurlij ki siedereen zo vet als bagger, vanwege tekort aan beweging...
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Wat heeft het allemaal voor zin om je een beeld te vormen van de mens binnen 10000 jaar? Het is net alsof je de vraag stelt: bestaan geesten? neen of ja want er is geen zekerheid .
||
Citaat:
REIE
|
De kans dat zo'n grote en verspreide populatie als de mens allemaal doodgaan is astronomisch klein
Zelfs bij de grootste ramp, een atoomoorlog inclusief nucleaire winter of een inslag van een asteroïde zijn er wel overlevers. In zulke gevallen komt de evolutie weer op gang. Tegenwoordig is er sprake van een lichte degeneratie, dwz overbodige dingen worden langzaam geschrapt. 10,000 jaar is in evolutionair opzicht erg weinig: besef dat! Mensen zullen hun blinde darm, hun staartbeentje etc. langzaam kwijtraken.
||
Citaat:
door de choas die we veroorzaken in het natuurlijk evenwicht gaan de diersoorten achteruit. met de tegenwoordige bevolkingsgroei zijn er over 100 jaar meer mensen dan plaats al leef je heeeeeeeel dicht bij elkaar en hoe meer mensen, hoe meer ongelukkige mensen. van veel ongelukkige mensen komt veel haat enzo. dit betekent meer geweld. Met de tegenwoordige mogelijkheden gaat dat nooit oneindig goed. als je een paar slimmerikken pakt die wat van atomen enzo afweten heb je met de juiste materialen een atoom bom(kern bom of weet ik veel) en geloof je nu zelf dat amerika en rusland de enige zijn met kernbommen? als er een persoon zo leuk is om het voor elkaar te krijgen om rusland de schuld te geven van een kernaanval op amerika of andersom is het einde nabij. het is ongeloofwaardig om te denken dat een kernoorlog vermeden is en uit te sluiten is. Ik hoop alleen dat ik er dan al niet meer ben :-) Kevin edit: behalve als minority report werkelijkheid word ofcourse, dan is er geen geweld en criminaliteit meer :-)
||
Citaat:
duh, ooit een krokodil met nucleaire wapens gezien? beetje domme redenering
||
Citaat:
![]() Nee, geintje, wel terechte kritiek op kleine wicca. Maar hiermee ben je er nog niet..
||
Citaat:
Overgens denk ik dat we over 10000 jaar gesplitst zijn in meerdere soorten, of in ieder geval meerdere 'families'. Tenzij er iets drastisch veranderd in de aard van de mens zullen we namelijk tegen die tijd wel andere planeten gecoloniseerd met andere klimaten etc. Daar passen we ons dan aan ![]()
|
![]() |
Er zijn toch onderzoeken die aantonen dat mensen nu gemiddeld intelligenter zijn dan 100 jaar geleden? We evolueren dus niet alleen maar fysiek. Ik denk dat onze hersens juist het snelst zullen ontwikkelen aangezien we daar nu het meeste gebruik van maken.
Over 10.000 jaar zijn we uitgestorven of druk bezig perfectie te bereiken. |
![]() |
|
![]() |
Als de ontwikkelingen steeds verder voortschrijden zoals dat in de afgelopen 200 jaar gebeurd is, zullen we misschien veranderen zoals zo vaak gezegd. Dus minder haar, andere lichaamsbouw, grotere geestelijke capaciteiten, et cetera. Wat ik echter betwijfel, is dat we in 10.000 jaar de huidige trend van de (Westerse!) wereld voortzetten. Eigenlijk kan ik me haast niet voorstellen dat men over 10.000 jaar nog gebruik maakt van technologie, op dezelfde wijze als wij dat heden ten dage doen. Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat er volstrekt onvoorspelvare dingen kunnen gebeuren. Dingen, die wij ons niet eens kunnen voorstellen. In de Middeleeuwen kon men ook niet geloven dat er ooit atheïstisch gedacht zou kunnen worden. In de Renaissance had men ook nauwelijks kunnen vermoeden dat wij tegenwoordig meer waarde hechten aan gevoel dan men in die tijd deed. Wij kunnen ons ook niet voorstellen dat onze maatschappij zal veranderen. Laat staan hoe. Toch hou ik die optie houden, en daarmee worden onze 'voorspellingen' helemaal belachelijk. Maar ach, het is wel grappig
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder denk ik dat idd de hersens nog flink aan het evolueren zijn. Kinderen worden al van kleins af aan onderwezen. Als mensen hier getraind in raken kan ik me voorstellen dat na een aantal generaties kinderen dingen makkelijker oppikken. Kennis waarvoor je nu speciaal voor naar de universiteit moet word over een paar honderd jaar misschien gewoon al in de brugklas gegeven. Als we het over de hele mensheid bekijken gebruiken we volgens mij pas sinds een tijdje intensief onze hersens, ( zoals al eerder gezegd is) en waar je op traint wordt je beter in toch? Die lichamelijke selectie op uiterlijk is niet echt meer van toepassing, dus dan worden we lelijke kale hele slimme wezentjes ![]()
|
![]() |
Over 10000 jaar..
Dan leven we zeker niet meer op de aarde, maar verspreid over veel planeten. Ik denk dat de aarde dan niet eens meer bestaat. Als de technologie met deze vaart blijft doorgaan zou dat zelfs over 500 jaar het geval zijn denk ik. Iemand Hyperion van Dan Simmons gelezen? |
![]() |
|
![]() |
Over zo'n 10000 jaar zullen we best andere planeten hebben gekoloniseerd.
Maar wat ik me afvraag is, wie er bepaalt welke mensen naar andere planeten mogen. Het zal toch nooit immers zo zijn dat iedereen de mogelijkheid heeft naar andere planeten te reizen? Het meest logische is om alleen gezonde jonge mensen mee te nemen, maar dan krijg je een soort 'zuivering' van de mensheid. Een interessante maar enge gedachte, vinden jullie niet? |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop het ten minste want ik zou niet willen dat iedereen op elkaar zou gaan lijken.
|
![]() |
Waarom denken jullie allemaal dat er over 10000 jaar geen wereld meer is? De zon sterft uit? Waarom? Omdat hij steeds iets kleiner word? De zon heeft genoeg zwaartekracht om steeds nieuwe gassen aan te trekken en misschien knallen er nog wat kleine gasbollen op, wie weet? Groter risico is dat de mens zichzelf dan al heeft uitgeroeid maar das ook best wel een kleine kans, atoomgevechten komen niet zoveel voor.....
Maar goed, hoe zien we er over 10000 jaar uit.... dat blijft natuurlijk gokken, misschein bijna hetzelfde misschein wel totaal anders. We kunnen ooit kruisingen gaan maken tussen mensen en dieren en daar de voordelen van zien en dat we dat allemaal gaan doen, of we kunnen in een nieuwe wereld situatie komen dat we ons moeten aanpassen. Bijvoorbeeld hitte stijgen, minder haar of net andersom. Er zijn maar een paar mildard mogelijkheden dus dat we de goeie eruit pakken is redelijk klein.
|
Voor de duidelijkheid: de zon heeft nog ongeveer 5 miljard jaar voor dat wij ons echt aan hem gaan ergeren doordat hij opzwelt en de aarde simpelweg eet of opzij beukt (vraag me af wat er dan precies gebeurt als aarde en zon botsen
![]() En denken jullie eigenlijk dat we ook nog gaan muteren, klonen, of supermensen kweken? Hoe zal de maatschappij er uit zien over 10000 jaar? Bestaan er nog steeds landen, of wordt alles beheerd door 1 of meerdere multinationals? Of misschien kunnen we dat allemaal voor zijn door nu de Lijst Bill Gates op te richten ![]() ![]() Ooit stond ook eens iets in de kijk over een wiel dat we om de aarde zouden gaan bouwen, met vier spaken. 1 in afrika, 1 in azie, 1 in amerika en 1 in een oceaan. Dat wiel zou dan in de geostationaire baan hangen en het grootste deel van de wereld bevolking zou er in wonen. Tlijkt me echter nog verre verre toekomst muziek die nog gecomponeerd moet worden. Al zal het wel een leuk liedje zijn ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Volbrachte bijbelse profetieën? Bart Klink | 60 | 14-10-2005 15:33 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |