Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2002, 11:34
Verwijderd
Met vriend/vriendin bedoel ik dus niet de verkeringsvorm, maar gewoon een vriend/vriendin. Hoe kwam je erachter, hoe ging je er mee om e.d.? En als je het zou overkomen hoe zou je reageren. Alhoewel deze vraag misschien een beetje moeilijk is omdat het soms nogal onverwachts is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2002, 11:39
Verwijderd
mijn oom is homoseksueel... mag dat ook???
ik vind het heel gewoon.. hij heeft een leuke vriend, alleen hij gedraagd zich een beetje als homo zeg maar... mijn oom absoluut niet, hij is echt geweldig. en ze hebben 2 kindjes 2 meisjes... spelen ze beetje oppas voor.. ik vin het leuk hoor, heb er helemaal geen probleem mee
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 11:51
Verwijderd
Tsja, is me bij mensen op internet al een aantal keer gebeurd. Praat je de hele tijd leuk met een gozer, laat hij vallen homo of bi te zijn.

Wat ik wel grappig vind, is hoe bekrompen van geest ik vroeger was. Nog geen anderhalf jaar geleden was het voor mij een reden het contact direct te verbreken

Nu heb ik er het laatste jaar regelmatig over nagedacht waarom ik precies zo erg homofobisch was. Ik kwam tot de conclusie dat ik mij bedreigd voelde. Het klinkt lullig, maar op het moment dat je met een homo omgaat, zijn mensen snel geneigd jou ook als zodanig te zien. Daar was ik op de 1 of andere manier bang voor, dus wou ik absoluut niks met homo's te maken hebben.

Op het moment dat ik met zo iemand geconfronteerd werd - ook vroeger op school - reageerde ik dan ook agressief om zo duidelijk mogelijk te maken dat ik het 'niet' ben.

Ik vrees dat dergelijk gedrag bij veel mensen voorkomt.

Momenteel ben ik nog steeds geen fan ervan, maar ik zou het contact niet meer verbreken. Dat wil zeggen als diegene zich normaal vriendschappelijk ten opzichte van mij blijft gedragen, is het onredelijk om er een probleem van te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
daar heb je denk ik gelijk in.. maar wat ik dan zo vreemd vind..
waarom gaan sommige jongens dan met meisjes om die al een vriendin hebben? waarom voelen zij zich niet opgelaten. die meisjes willen misschien ook wel met hem gaan.. hmm ik wete niet hoe ik dit uit moet leggen.. maar misschien snappen jullie mijn punt..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
daar heb je denk ik gelijk in.. maar wat ik dan zo vreemd vind..
waarom gaan sommige jongens dan met meisjes om die al een vriendin hebben?
Een meisje dat bi is, bedreigt hun eigen identiteit niet. Je gaat dan immers nog steeds met een meisje om en in de media wordt seks met meerdere vrouwen tegelijk als positief gepropageerd.

Daar draait het namelijk om: sociale affiliatie. Niemand wil buiten de groep vallen.

Een jongen die homo is, wordt automatisch afgezonderd. Een meisje dat bi is niet. De redenen daarvoor doen er niet toe, maar het is wel de oorzaak van het gedrag dat mensen vertonen ten opzichte van homo's (en iedereen die 'anders' is op welke manier dan ook).

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 13:19
Esmée
Esmée is offline
Ik heb 1 goede vriend die homoseksueel is, een oppervlakkige vriend die homo is, een ex-klasgenoot die homo is, en ken 3 meisjes die lesbisch/bi zijn waarvan ik met 1 ervan een tijd geleden heel veel omging.
Van die vriend wist ik het al toen ik hem leerde kennen, hij zit er zelf inmiddels ook niet meer mee, heeft het in het verleden wel heel moeilijk gehad, veel over gepraat ook samen. Sja ik vind het wel relaxed lekker samen op terrasje naar mannen kijken Bij die meisjes heb ik ook nooit dat ik me ongemakkelijk voel of zo, sja ik sta er helemaal niet bij stil. Je hoort vaak dat meisjes/jongens zich ongemakkelijk voelen bij een homoseksueel omdat ze bang zijn dat diegene dan op hun zal 'vallen', dat vind ik wel zo'n onzin, als hetero-meisje val je toch ook niet op elke jongen die je ziet
Maar goed ik heb er dus geen problemen mee, ga echt niet anders met hen om dan met andere vrienden/kennissen
Oud 15-10-2002, 20:17
Hukkie
Hukkie is offline
Mijn beste vriend is homo, dat is er geleidelijk aan gewoon ingekomen. Eerst bi, toen homo. Een andere goede vriend van me is ook homo, maar dat was hij al voordat ik hem leerde kennen. Verder heb ik ook nog een oom die homo is en van wie ik ook niet beter weet dan dat. Voor mij is het normaal, het komt gewoon zoveel voor in mijn dagelijks leven.
Oud 15-10-2002, 20:31
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn oom is homo echt een typische gay, make up winkel enzo.
Een goeie vriend van me is ook homo, maar hij komt er ook heel erg voor uit. En das maar goed ook.
Oud 16-10-2002, 03:51
dystopia
dystopia is offline
De ex-opvoeder van een vriend van me is homo. Verder aardige gozer en daar moet je mensen dan ook juist op beoordelen. Niet op zoiets. Een conservatieve houding zorgt al gauw voor dit soort discriminatie.

Het grappige is juist dat hij goed vrouwen kan plagen. Dan heb ik het dus niet over pesten. Op de een of andere manier weet hij een vrouw vaak te raken met opmerkingen.. best leuk, kun je nog wat van leren maar dat kan ik ook wel van me pa leren die kan dat ook goed

Zie hem nu eigelijk nooit meer.. hij is taxichauffeur.. laatste keer dat ik 'm zag was ik knetterstoned en bracht ie me ff naar huus
Oud 16-10-2002, 05:57
@pie
@pie is offline
mijn broertje is homo..

ik ontdekte het toen ik een backup van de huiscomputer (dus niet mn eigen) maakte, en allemaal JPG's met rare namen voorbij zag komen....

mn ouders weten het inmiddels ook wel, maar ik wist het zeg maar 2 jaar voordat zij een vermoeden hadden..

het maakt mij echt geen zak uit wat ie doet, hij is simpelweg het buitenbeentje van het gezin.. zondert zich al 10 jaar lang af, een goed gesprek is er absoluut niet mee te voeren.. zo af en toe denk ik alleen: waar heeft ie dat vriendje nou weer vandaan geplukt... ze zeggen: het is je broertje, maar hij is dusdanig vervreemd dat ik dat maar amper KAN zeggen...
Oud 16-10-2002, 13:35
Piccola
Piccola is offline
Mijn tante is lesbisch. Zij is 'de man' van het stel. A.s. vrijdag gaan ze trouwen! Ik heb het nooit raar ofzo gevonden, ik weet niet beter en heb er nix tegen.

Ik vermoed al jaren dat een vriendin van me lesbisch is. Ze komt heel vaak met opmerkingen als "Als je op meisjes zou vallen zou je dan met mij willen zoenen?" enzo. Najah, dit stelt misschien nog nix voor, maar ik heb geen zin om al die vragen en opmerkingen hier neer te zetten. Ze is ook altijd heel klef bij meisjes. Altijd willen knuffelen en een kus geven enzo. Van jongens moet ze echt helemaal nix weten. Veel mensen denken dat ze lesbisch is, maar zolang zij het niet zegt is het natuurlijk maar een vermoeden. We kunnen het ook fout hebben. Als ze mij zou zeggen dat ze lesbisch is zou ik dit absoluut niet erg vinden. Dat boeit mij niet, ze wordt er niet minder aardig door ofzo. Ze blijft dan een vriendin, of ze nou lesbisch of hetero is!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 20:09
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ik ken een heleboel (les)bi(sche) meisjes, bij ons op school lijkt het soms wel of het heerst ofzo...haha....nee amar t interesseert me helemaal niks meer. Toen ik het voor t eerst hoorde van een vriendin van, schrok ik wel een beetje want nu kwam het wel dichtbij zeg maar...
maar ik voelde me helemaal vereerd dat ze het me vertelde want ze kwam speciaal naar me toe enzo en nouja goed was gewoon leuk!
ik ken ook een paar jongens maar nie van school ofzo en das meer van ik ken je wel, weet je naam en das alles... maargoed het interesseert me dus nie zoveel, ze zijn gewoon leuk en daarom ga ik met ze om!!
ciao
margreet
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 20:46
snoopy
snoopy is offline
een heleboel mensen hier in de buurt zijn homo-stelletjes (ook vrouwen dus). Hiernaast woonde een tijdje een stel, die ook met z'n tweeën een kind hadden. Was kewl. Ze hadden geloot wie het kind mocht "dragen"
Oud 16-10-2002, 21:04
eztah
eztah is offline
Mij beste vriend is homo.
Ik vind het ontzettend gezellig. Samen leuke jongens kijken
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 01:05
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ik kan me er mateloos aan ergeren als ik met mijn vriend over straat loop en er wordt geroepen: "Homo's!" Dan denk ik: Jezus....kom op zeg! Is dat nou echt zo bijzonder? Het zou wat wezen als ik alle hetero- en lesbische stelletjes na zou moeten roepen! Ik word al moe bij de gedachte....en wat win ik er bij als ik dat zou doen? Anyway, ik heb wel wat homo-vrienden. Tja, dat valt toch niet helemaal te voorkomen als je zelf homo bent. Over het algemeen heb ik hetero-vrienden, ook genoeg jongens en die interesseert het geen klap met wie ik in bed lig. Tenminste, het interesseert ze wel met wie, maar het geslacht boeit ze nix Ik kan wel begrijpen dat mensen even terugdeinzen in een vriendschap als iemand ze vertelt dat ze homo of lesbisch zijn. Maar denk altijd aan het volgende: iemand heeft zoveel meer moeite moeten doen om zichzelf te accepteren dan dat jij zult hebben om hen te accepteren. Staat niet in verhouding tot elkaar. Ik zou zeggen, voel je vereerd als een vriend(in) van je vertelt dat hij/zij homo/lesbie is. Dat getuigt van vertrouwen in jou als persoon. Het is echt niet makkelijk, geloof me maar.
Oh, and please, disregard my sig.....it's not one of my own qoutes

Laatst gewijzigd op 17-10-2002 om 01:07.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 06:30
ZHAzha
ZHAzha is offline
Mijn beste vriend is homo.. ik heb er totaal geen probleem mee.. sterker nog ik vind het juist onwijs leuk.. net zoals iemand hier boven zij samen jongens kijken!
Oud 17-10-2002, 17:06
Loezzel
Loezzel is offline
Een erg goede vriendin van mijn zus is lesbisch. Ik ken haar zo wat al mijn hele leven en bij ons thuis had iedereen het ook wel verwacht. Ze is een beetje mannelijk tegenover de rest van de vriendinnengroep en ze kuste nooit met jongens terwijl ze ontzettend veel aandacht kreeg.
En ineens een paar jaar terug zei ze: "Ik heb een vriendin" Ik schrok er niet van. Het past gewoon helemaal bij haar, ik had het gewoon zien aankomen
Oud 17-10-2002, 18:35
Juliah
Juliah is offline
M'n zusje is bi (denkt ze iig). En haar vriendin ook.
'k ken er behalve hun nog wel meer...so what?

Hoe ik er achter kwam? Ze vertelde dat ze een vriendin had. Toen iets van 5 dagen. Ik vond het lullig dat ze het niet meteen verteld had, wanneer het een vriend was geweest had ze dat wel gedaan. Ze vond het eng, was bang voor onze reacties. Misschien logisch, maar tis m'n zusje (en al was ze dat niet), ik was alleen maar blij voor d'r. Ze hebben nu inmiddels...euhm...ff denken...meer dan 7 maanden...en volgens mij gaat het nog steeds (erg?) goed. Ik ben blij voor haar dat het zo goed gaat. En d'r vriendin is bovendien een hele lieve gezellige meid.
Oud 18-10-2002, 11:10
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
eztah schreef:
Mij beste vriend is homo.
Ik vind het ontzettend gezellig. Samen leuke jongens kijken
Haha, ja dat is leuk he
Oud 18-10-2002, 12:21
Severus
Severus is offline
Mijn twee ooms zijn allebei homo, ze zijn ook nog broers van elkaar (ff om duidelijk te maken dat het niet bijv. eentje van vaderskant en eentje van moederskant is). Zou het erfelijk zijn? Want twee homo's in hetzelfde gezin.... tja, toch een beetje verdacht.

Ripper
Oud 18-10-2002, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
Ik vermoed al jaren dat een vriendin van me lesbisch is.
Van een vriend van mij, die ik toen nog niet zo goed kende, is eens gezegd: "Oh, die? Die is homo!" Nu heeft hij dat zelf nog nooit gezegd ofzo, maar sommige dingen wijzen er wel op. Hij is niet stoer, zegt precies wat hij denkt en voelt, maar over zijn liefdesleven hoor ik praktisch niets. Maar op een gegeven moment had hij een gedicht geschreven, dus ik "Waar gaat het over?" Zegt hij dat het over een meisje gaat die hij had ontmoet... En die hij leuk vond. En nou weet ik het niet meer, liegt hij omdat hij bang is voor rare reacties, issie het wel of issie het niet? Kun je dat ergens aan zien of merken?

Ja, ik weet wel dat ik het hem ook zou kunnen vragen, maar ik ben bang dat ik hem kwets.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 14:02
Rrr.
Rrr. is offline
een goede vriend van me is homoseksueel, nog 5 andere overigens ook nog.. en mijn nichtje..

ze vertelden het gewoon en ik had er gewoon totaal geen moeite mee ofzo, als zij zo gelukkig zijn niet meer en niet minder
Oud 18-10-2002, 15:46
Aurora
Aurora is offline
Een van mn beste vrienden is homo. Njah khad het al wel aan zien komen moet ik zeggen En.. even denken.. mn buurvrouwen zijn lesbisch. That's it geloof ik.
Oud 18-10-2002, 15:47
R
R is offline
Een vriend van me is bi, ik heb er absoluut geen problemen mee, als hij maar geen vage dingen gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:56
the exploding boy
the exploding boy is offline
Mijn beste vriend is homo, tig andere vrienden van me, en nog lesbische en bi mensjes.

maar ja ik ben dan ook natuurlijk een alto he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2002, 16:16
Feestbeest nummer 1
Citaat:
Ripper schreef:
Mijn twee ooms zijn allebei homo, ze zijn ook nog broers van elkaar (ff om duidelijk te maken dat het niet bijv. eentje van vaderskant en eentje van moederskant is). Zou het erfelijk zijn? Want twee homo's in hetzelfde gezin.... tja, toch een beetje verdacht.

Ripper
Het is allang wetenschappelijk bewezen dat homosexualiteit erfelijk is
Oud 18-10-2002, 17:27
gizmo
gizmo is offline
Een vriendinv an mij is lesbisch.
Ik had het nooit verwacht.... dus het kwam nogal onverwacht toen ik het hoorde.
Maar vind het absoluut neit erg... haar ex vriendin was ech een super meid.. en oke.. he was vaag ze soms klef te zien doen..
maar was blij voor haar enz!

Verder ken ik nog 2 homo´s en een lesbische.... het zijn vrienden van me zus
Oud 18-10-2002, 21:39
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Feestbeest nummer 1 schreef:
Het is allang wetenschappelijk bewezen dat homosexualiteit erfelijk is
bron?
Oud 18-10-2002, 21:43
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
******** schreef:
Tsja, is me bij mensen op internet al een aantal keer gebeurd. Praat je de hele tijd leuk met een gozer, laat hij vallen homo of bi te zijn.

Wat ik wel grappig vind, is hoe bekrompen van geest ik vroeger was. Nog geen anderhalf jaar geleden was het voor mij een reden het contact direct te verbreken

Nu heb ik er het laatste jaar regelmatig over nagedacht waarom ik precies zo erg homofobisch was. Ik kwam tot de conclusie dat ik mij bedreigd voelde. Het klinkt lullig, maar op het moment dat je met een homo omgaat, zijn mensen snel geneigd jou ook als zodanig te zien. Daar was ik op de 1 of andere manier bang voor, dus wou ik absoluut niks met homo's te maken hebben.

Op het moment dat ik met zo iemand geconfronteerd werd - ook vroeger op school - reageerde ik dan ook agressief om zo duidelijk mogelijk te maken dat ik het 'niet' ben.

Momenteel ben ik nog steeds geen fan ervan, maar ik zou het contact niet meer verbreken. Dat wil zeggen als diegene zich normaal vriendschappelijk ten opzichte van mij blijft gedragen, is het onredelijk om er een probleem van te maken.
******** ff niet lullig bedoelt ofzo hoor, ook niet zo opvatten dus.

Maar praat je ook welles met andere mensen buiten mensen van internet en buiten de bakker en de slager en collegas die je allen op werk ziet. Ik bedoel heb je ook nog een beetje een sociale RL sociale contacten ??
Oud 18-10-2002, 23:33
Feestbeest nummer 1
Citaat:
Lindansje schreef:
bron?
Diverse documentaires op TV gezien, en artikelen in tijdschriften. Was wel heel interessant, ook testen met homosexuele tweelingen enz.
Oud 19-10-2002, 21:14
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Feestbeest nummer 1 schreef:
..ook testen met homosexuele tweelingen enz.
Discovery Channel.
Uit wetenschappelijk onderzoek bleek dat homoseksualiteit inderdaad in de genen zit.

Ik ken vrij veel homo/biseksuele mensen, zowel in m'n eigen familie als daarbuiten. Ik kwam erachter doordat ze het me zelf vertelden of doordat ik het van een ander hoorde. Ik heb er nooit moeite mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 17:10
m€isje
m€isje is offline
3 goede vriendinne van my zyn les/bi
2 kennisuh zyn les
myn buurvrouwen zyn les
1 goede vriend is homo
Oud 21-10-2002, 12:54
Verwijderd
*grijns* Ik vind 't altijd zo opvallend dat veel meisjes een goede/beste vriend hebben die homoseksueel is. Kun je echt geweldig mee praten en jongens mee kijken, idd. Nouja, er zijn dus 2 hele goede vrienden van mij homo, de buurmannen van mijn beste vriendin, die lesbisch is, ook, nog 3 andere vriendinnen ook.. En aangezien het in blijkt te zijn om te zeggen dat je bi bent, ken ik er nog wel een hoop. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij geen van deze mensen ook maar een seconde mee gezeten heb, het boeit me echt niet waar iemand op valt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten