Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil het aan de UvA gaan doen (loop er al heel lang in mijn hoofd mee), ik ga nu mijn laatste jaar op de middelbare school in.
Dan kom ik jou dus nog tegen, want erg weinig mensen volgend deze studie. Keep me informed ![]() ![]() [edit]wat ik van veel studenten heb gehoord, via internet en wa took in de folders stond is dat de eerste twee jaar behoorlijk vaag zijn. Je weet niet echt waarmee je bezig bent. Vanaf het derde jaar schijnt dit dan ineens duielijk te worden waardoor het ook leuker wordt[/edit] Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 18:14. |
![]() |
|
Het lijkt me wel een leuke studie, maar als ik dat zou gaan doen zou ik het in Nijmegen doen, omdat de UvA niet zo'n goede universiteit schijnt te zijn. (Dat stond iig in de boeken uit de decanen hoek en heb ik van meerdere mensen gehoord)
||
![]() |
Citaat:
heb je msn? dan voeg ik je ff toe
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja ik heb msn, jeffp@deds.nl |
![]() |
|
![]() |
Ik wil waarschijnlijk politicologie gaan doen, maar zou dan ook de politiek in willen (ook al is het daar nu een zooitje, tegen de tijd dat ik met alles klaar ben, hebben ze vast wel wat opgeruimd). Maar ze zeiden bij de informatieavond van politicologie dat de meeste mensen na de studie bij de gemeente gaan werken en dat zie ik dan dus weer niet zitten. Maaaaaar, ze zeiden ook dat er wel mensen zijn die er wel mee de politiek mee in gaan. Wat zijn jullie/jouw drijfveren?
||
![]() |
Citaat:
Als je graag in de politiek wilt gaan hoef je zeker geen politicologie te studeren, dat is namelijk geen beroepsopleiding tot politicus. In principe kan iedereen politicus worden. Tweede-kamerleden hebben heel vaak rechten gestudeerd of andere algemene opleidingen zoals bestuurskunde en economie.
||
Citaat:
|
![]() |
Politicologie lijkt mij erg interessant. Graag zou ik ook wel willen weten wat je daar precies allemaal doet en hoe dat is (dus wat anders dan het verhaaltje uit de studiegids).
Momenteel doe ik rechten en ik heb het idee dat er wel wat raakvlakken zijn. Zo hebben wij bij het vak staatsrecht ook hoe parlement, regering, enz. in elkaar zitten en functioneren. Klopt dit? En in welke mate komt geschiedenis naar voren in politicologie? Is jou ook bekend of het mogelijk is om na rechten een verkort programma politicologie te gaan doen of beide te combineren? (Lijkt mij misschien wel wat.) Uiteindelijk wil ik graag werken in de publieke sector. Wellicht iets in de politiek, maar iets bij een gemeente of provincie lijkt me ook best wel wat. Vandaar ook mij keuze voor een brede maatschappelijke opleiding. De standaard juridische beroepen die aan rechten worden verbonden als advocaat, bedrijfjurist e.d. trekken mij niet zo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Studeren |
Voor mensen die Journalistiek overwegen Hempo | 1 | 07-02-2007 08:52 | |
Studeren |
onderscheid Politicologie en Bestuurskunde NN | 9 | 25-10-2006 13:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Algemene schoolzaken |
Politicologie aan de KUN Ingel | 19 | 07-02-2004 10:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Fortuyn scoort ook bij allochtonen Verwijderd | 3 | 27-03-2002 13:49 |