Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 13:31
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik ga het doen, heb net collegegeld overgemaakt dus nou moet ik. Ik twijfel nog steeds...
Maar goed zijn er meer mensen die dit gaan doen?
Ik ga trouwens naar de UvA
Oud 13-08-2002, 13:47
Esmée
Esmée is offline
Zit er een heel klein beetje over te denken de laatste tijd... vind het op zich wel interessant, maar een hele studie eraan gewijd is me denk ik net iets te veel...
Oud 13-08-2002, 13:54
Anne
Anne is offline
Als je nog steeds twijfelt, waarom ga je het dan doen??? Ik twijfelde ook over psychologie en mede daardoor had ik er ook niet zoveel zin in. Daarom heb ik besloten om het niet te doen, maar voor een studie te kiezen waar ik wel zin in had, terwijl ik nog nooit op een open dag ben geweest. Liever dat dan met tegenzin (of een klein beetje tegenzin) ergens naar toe gaan. Ik ga nu Nederlandse taal & cultuur studeren en ik heb geen moment meer getwijfeld.
Maar goed, ik wens je veel succes!
Oud 14-08-2002, 11:33
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Als je nog steeds twijfelt, waarom ga je het dan doen??? Ik twijfelde ook over psychologie en mede daardoor had ik er ook niet zoveel zin in. Daarom heb ik besloten om het niet te doen, maar voor een studie te kiezen waar ik wel zin in had, terwijl ik nog nooit op een open dag ben geweest. Liever dat dan met tegenzin (of een klein beetje tegenzin) ergens naar toe gaan. Ik ga nu Nederlandse taal & cultuur studeren en ik heb geen moment meer getwijfeld.
Maar goed, ik wens je veel succes!
dit is van alle studie degene die me het leukst lijkt ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen. Ik ben trouwens ook nog nooit naar een open dag van de UvA geweest
Oud 14-08-2002, 17:41
EigenTuin&Serre
EigenTuin&Serre is offline
kan me hier wel in vinden,
niet echt een studie die me absoluut aantrekt, dus doe ik rechten.
In Nijmegen btw
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 18:09
Verwijderd
Ik wil het aan de UvA gaan doen (loop er al heel lang in mijn hoofd mee), ik ga nu mijn laatste jaar op de middelbare school in.

Dan kom ik jou dus nog tegen, want erg weinig mensen volgend deze studie.

Keep me informed

[edit]wat ik van veel studenten heb gehoord, via internet en wa took in de folders stond is dat de eerste twee jaar behoorlijk vaag zijn. Je weet niet echt waarmee je bezig bent. Vanaf het derde jaar schijnt dit dan ineens duielijk te worden waardoor het ook leuker wordt[/edit]

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 14:46
autodropje
autodropje is offline
Het lijkt me wel een leuke studie, maar als ik dat zou gaan doen zou ik het in Nijmegen doen, omdat de UvA niet zo'n goede universiteit schijnt te zijn. (Dat stond iig in de boeken uit de decanen hoek en heb ik van meerdere mensen gehoord)
Oud 15-08-2002, 17:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ik wil het aan de UvA gaan doen (loop er al heel lang in mijn hoofd mee), ik ga nu mijn laatste jaar op de middelbare school in.

Dan kom ik jou dus nog tegen, want erg weinig mensen volgend deze studie.

Keep me informed

[edit]wat ik van veel studenten heb gehoord, via internet en wa took in de folders stond is dat de eerste twee jaar behoorlijk vaag zijn. Je weet niet echt waarmee je bezig bent. Vanaf het derde jaar schijnt dit dan ineens duielijk te worden waardoor het ook leuker wordt[/edit]
ja de eerste jaren ben je volgens mij erg bezig met hoe de kiesstelsels werken en politieke theorien ed. Pas later kan je voor politieke situaties buiten de EU en bijv. maxisme kiezen (wat me veel interresanter lijkt)

heb je msn? dan voeg ik je ff toe
Oud 15-08-2002, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:

ja de eerste jaren ben je volgens mij erg bezig met hoe de kiesstelsels werken en politieke theorien ed. Pas later kan je voor politieke situaties buiten de EU en bijv. maxisme kiezen (wat me veel interresanter lijkt)

heb je msn? dan voeg ik je ff toe
En veel onderwerpen die (lijkt het) veel afwijken van politiek, althans dat heb ik gelezen in veel reacties van studenten. Staat volgens mij ook in het boekje van de UvA over politicologie...

Ja ik heb msn, jeffp@deds.nl
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 21:45
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik wil waarschijnlijk politicologie gaan doen, maar zou dan ook de politiek in willen (ook al is het daar nu een zooitje, tegen de tijd dat ik met alles klaar ben, hebben ze vast wel wat opgeruimd). Maar ze zeiden bij de informatieavond van politicologie dat de meeste mensen na de studie bij de gemeente gaan werken en dat zie ik dan dus weer niet zitten. Maaaaaar, ze zeiden ook dat er wel mensen zijn die er wel mee de politiek mee in gaan. Wat zijn jullie/jouw drijfveren?
Oud 19-10-2002, 22:04
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Ik wil waarschijnlijk politicologie gaan doen, maar zou dan ook de politiek in willen (ook al is het daar nu een zooitje, tegen de tijd dat ik met alles klaar ben, hebben ze vast wel wat opgeruimd). Maar ze zeiden bij de informatieavond van politicologie dat de meeste mensen na de studie bij de gemeente gaan werken en dat zie ik dan dus weer niet zitten. Maaaaaar, ze zeiden ook dat er wel mensen zijn die er wel mee de politiek mee in gaan. Wat zijn jullie/jouw drijfveren?

Als je graag in de politiek wilt gaan hoef je zeker geen politicologie te studeren, dat is namelijk geen beroepsopleiding tot politicus. In principe kan iedereen politicus worden. Tweede-kamerleden hebben heel vaak rechten gestudeerd of andere algemene opleidingen zoals bestuurskunde en economie.
Oud 20-10-2002, 12:50
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Als je graag in de politiek wilt gaan hoef je zeker geen politicologie te studeren, dat is namelijk geen beroepsopleiding tot politicus. In principe kan iedereen politicus worden. Tweede-kamerleden hebben heel vaak rechten gestudeerd of andere algemene opleidingen zoals bestuurskunde en economie.
Inderdaad je moet een studie kiezen die je leuk vind, de politiek kun je met iedere studie wel in, zolang je maar mensen krijgt die op je stemmen.
Oud 20-10-2002, 14:13
NN
NN is offline
Politicologie lijkt mij erg interessant. Graag zou ik ook wel willen weten wat je daar precies allemaal doet en hoe dat is (dus wat anders dan het verhaaltje uit de studiegids).

Momenteel doe ik rechten en ik heb het idee dat er wel wat raakvlakken zijn. Zo hebben wij bij het vak staatsrecht ook hoe parlement, regering, enz. in elkaar zitten en functioneren. Klopt dit? En in welke mate komt geschiedenis naar voren in politicologie?

Is jou ook bekend of het mogelijk is om na rechten een verkort programma politicologie te gaan doen of beide te combineren? (Lijkt mij misschien wel wat.)

Uiteindelijk wil ik graag werken in de publieke sector. Wellicht iets in de politiek, maar iets bij een gemeente of provincie lijkt me ook best wel wat. Vandaar ook mij keuze voor een brede maatschappelijke opleiding. De standaard juridische beroepen die aan rechten worden verbonden als advocaat, bedrijfjurist e.d. trekken mij niet zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten