Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Misschien heb je haar niet leuk behandeld destijds, maar dat wil niet zeggen dat jij je schuldig moet voelen omdat zij destijds haar polsen heeft doorgesneden. Als zij zoiets ziet als een aanleiding om een zelfmoordpoging te doen dan zit er sowieso al iets niet goed. Het is vervelend om (op een nare manier) te worden afgewezen/gedumpt, maar als je een gewoon, stabiel, gelukkig leven hebt is het geen reden voor zelfmoord.
Ik vind het ook wat raar dat ze dat nu opeens aan jou vertelt. Ze komt behoorlijk geobsedeerd over en ik zou een beetje oppassen. Ik zou afstand houden. Ga niet uit schuldgevoel of plichtsgevoel toenadering zoeken, dat heeft geen enkele zin. Wees eerlijk tegen haar, op een nette maar duidelijke manier. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast helpt het misschien als je haar vertelt dat je spijt van je botte gedrag van toen hebt en je toen niet goed over haar gevoelens nadacht. Geef haar echter geen hoop. |
![]() |
|
![]() |
je bent dan misschien wel een lul geweest, maar haar reactie is overdreven en misschien ook niet eens waar. tenminste, áls ze het gedaan heeft, dan had ze dat al voor jou eens eerder gedaan. dus dan was het niet jouw fout...
geloof niet dat jij de schuldige bent. eerlijk gezegd denk ik ook dat ze op deze manier aandacht van je probeert te krijgen door medelijden te wekken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hmm ik heb zelf ook zoiets meegemaakt... ik ben namelijk snel gehecht aan iemand en zo iemand komt niet makkelijk van me af.. en als hij dan bot doet word ik depri en ga rare dingen doen.. dat heb je of heb je niet.. ligt eraan of je sterk of zwak ben...
mijn oplossing, geef haar absoluut geen hoop. en wat bij mij hielp was dat die gast enorm maar dan ook enorm vals deed tegen mij dat ik niet kon zoenen en dat ik er niet uitzag en dat ik preuts was en dit en dat.. dat hielp ook want ik werd kwaad op hem, en zo gingen die gevoelens weg... maar ik wete niet wat dat bij haar doet, misschien gaat ze nog eens haar polsen doorsnijden.. maar als zij Goeie vriendinnen heeft, dan hebbe die vriendinnen dat heus wel door dat ze zich niet zo fijn voelt en dan hoort ze daar haar gevoelens mee te delen en horen die vriendinne haar te zeggen dat er zo veel jongens zijn en dat jij een eikel was, en dat je het niet waard was en dit en dat... ('k wil niet zeggen dat je een eikel bent hoor, want ken je verder niet, maar ik vind die gast toen en nu nog steeds een eikel, maar ja hij was een player.. wist ik veel op mijn 13 jarige leeftijd.. gelukkig heb ik het nu wat beter getroffen, en dat zal zij ook vast nog wel eens krijgen) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Wat ook de gedachte is achter die zelfmoordpoging, het is géén normale reactie op wat er is gebeurd. Afwijzingen horen nou eenmaal bij het leven, hoe treurig en vervelend ook, daar moet je tegen bestand zijn, anders red je het niet. Dat het niet netjes was hoe je haar hebt behandeld, okee. Maar daar blijft het ook bij. Jij bent niet de schuld van wat ze heeft gedaan.
En ik blijf erbij, het is niet verstandig om weer met haar af te spreken. Misschien is ze na jou (niet dóór jou) haar zelfvertrouwen verloren, maar ik denk niet dat het aan jou is om haar te helpen het terug te winnen. Je kunt haar zeggen dat het je spijt, verder kun je weinig doen. |
![]() |
|
Ik wil nu niet elke 'snijder' over één kam scheren, maar meer dan 90% van de meiden die in hun pols of polsen snijden doen dat puur om de aandacht. Die krijgen ze van mij ook niet, die aandacht en hulp hou ik liever achter voor die mensen die het écht nodig hebben, die er ook niet makkelijk over praten en die het niet op een manier of een plek doen waar je het makkelijk kunt zien, diegenen die écht een probleem hebben. Diegenen die het puur voor de aandacht doen mogen van mij verreken, zorg eerst maar dat je aandacht krijgt op een normale manier.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |