Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou, mijn computer staat meestal zo'n 6 dagen achter elkaar aan, in het weekend zet ik hem altijd uit, want dan ben ik toch niet thuis, maar ik reboot wel zo af en toe, gemiddeld haal ik zo'n 2 dagen uptime, met Windows XP, en dan moet ik eigenlijk alleen rebooten als ik een andere driver heb geinstalleerd (bijv. een nVidia driver, als je ziet hoe vaak die geupdated worden).
Mijn computer is wel flink geklokt, maar hij loopt eigenlijk nooit vast, heb nog nooit een blue screen gehad, alleen af en toe een programma wat crashed, bijv. Download Accelerator. Niet dat ik mijn systeem de hemel in wil prijzen, maar ik denk dat Windows XP toch ook wel flink stabiel is. Of iig, de combinatie hardware+windows werkt gewoon goed samen.
|
zolang totdat chello weer flipt en dak moet rebooten
de laatste uptimes van me server zijn: 52 days, 9 hours, 31 minutes, 34 seconds 42 days, 1 hours, 57 minutes, 28 seconds win2k met 64mb p133 me eigen pc staat nu niet meer dag en nacht aan, daar heb ik nu de server voor... me pc stond normaal gemiddeld zon 3 weken 24/7 aan (gamen enzow deed ik er g gewoon op en alles trok het wel goed) maar dan na 3 weke gebeurde er altijd wel wa waardoor ik moes rebooten (handig jonge windows) |
![]() |
|
nu in dit typ: 24:36
pc gaat altijd uit 's nachts wat heb je dr ook aan met modem om de pc altijd aan te laten staan
|
de s002:
7:30am up 55 days, 6:14, 1 user, load average: 0.25, 0.12, 0.04 USER TTY FROM LOGIN@ IDLE JCPU PCPU WHAT mtbeheer pts/1 ow.movenext.net 7:30am 0.00s 0.06s ? - de s005: 7:32am up 261 days, 12:48, 1 user, load average: 0.26, 0.16, 0.10 USER TTY FROM LOGIN@ IDLE JCPU PCPU WHAT mtbeheer pts/1 ow.movenext.net 7:32am 0.00s 0.06s ? - [root@s005 mtbeheer]# de s006: 7:33am up 438 days, 8:08, 1 user, load average: 0.22, 0.26, 0.11 USER TTY FROM LOGIN@ IDLE JCPU PCPU WHAT mtbeheer pts/1 ow.movenext.net 7:33am 0.00s 0.03s ? - [root@s006 mtbeheer]# de s011: 7:34am up 323 days, 17:43, 1 user, load average: 0.13, 0.10, 0.09 USER TTY FROM LOGIN@ IDLE JCPU PCPU WHAT mtbeheer pts/1 movenext8.leiden 7:34am 0.00s 0.04s ? - [root@s011 mtbeheer]# Allemaal Red Hat servertjes (binnenkort Debian ![]() 9:23pm up 91 days, 10:39, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00 USER TTY FROM LOGIN@ IDLE JCPU PCPU WHAT admin pts/0 ow.movenext.net 9:23pm 0.00s 0.05s 0.01s w [admin@ds065 admin]$ |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb ooit eens een Debian bak 4 weken aan weten te houden, maar toen verkoos ik een kernel update toch boven m'n uptime.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat veel belangrijker dan uptime is, is downtime. Hoe vaak je je bak hebt gepatched is niet zo zeer van belang. Hoe vaak hij is geroot wel.
Maar goed. Mijn bakken zijn gepatched, secure, etc. etc. OpenBSD 3.1 + patches (router/firewall): 1:47AM up 5 days, 13:41, 5 users, load averages: 0.44, 0.46, 0.41 Debian GNU/Linux Woody 2.4.18 + patches (testbak): 11:47:09 up 4 days, 22:41, 3 users, load average: 0.00, 0.02, 0.05 Debian GNU/Linux Woody 2.2.20 + patches (server): 11:48:26 up 111 days, 23:59, 2 users, load average: 0.07, 0.08, 0.02 Windows XP heavily modded (workstation): 12 dagen, 21 uur, 11 minuten, Windows 98/LiteStep/FreeDOS (laptop): down
|
mijn router is zo'n half jaar up nu geloof ik.
maar binnenkort ga ik uit huis, dus dan neem ik de router mee -> weg uptime. het had langer gekund, als m'n zusje niet zo dom was geweest op de knop te drukken waardoor de pc zomaar uitgaat. bah.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
1:41am up 27 days, 1:08, 1 user, load average: 1.01, 1.01, 1.00
Is m'n routertje.. Deelt via PROXY_ARP enzo externe IP's uit aan de pc's in mijn netwerk. Transparante proxy dus, + firewall ed. Deze bak heeft 27 dagen een uptime van 366 dagen gehad, totdat ik ineens een kernel panic kreeg. ![]() Verder staat m'n Novell servertje ook al behoorlijk een tijdje aan, geen idee hoelang. Ik gok iets van 8 maand ofzo. Verder heb ik m'n WinXP workstation vanochtend aan gezet.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() -Desecrator
|
ik wilde eigenlijk een nieuw topic maken, maar deze is nog niet zo oud, dus doe ik m maar hier in (anders worden de FB's boos )
mijn uptime op t moment: 2:22:58:00
||
![]() |
Citaat:
samuel@hera 09:42pm ~ > uptime 21:42:13 up 20 days, 1:50, 1 user, load average: 1.00, 1.00, 1.00 samuel@hera 09:42pm ~ > (web ) samuel@thor 09:43pm ~ > uptime 21:43:26 up 12 days, 18:12, 5 users, load average: 1.20, 1.13, 1.10 ( shell ) Langer kunnen ze ook nog niet UP zijn want ik heb ze pas geplaatst in datacenter . Groetjes Samuel ------------------------------------------------------------------------------------ www.benesol.be |
![]() |
|
![]() |
Whaha, hier willen mensen zich echt 1337 voordoen, met "goede beveiliging"
A: Der valt in de meeste gevallen niets te halen B: Wie neemt er de moeite een stom chello lijntje te haxen Ah, en ik installde ook wel es wat programma's die hackers tegen hielden (nee niet zonealarm iets "betere") en daar kwam een goede hacker die ik ken ook makkelijk doorheen (XP).
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tenzij jij als gebruiker een stomme fout maakt (door het gebruiken van software als IE en Messenger die beiden nog weleens erg lek kunnen zijn).. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|