Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2002, 19:42
TwiSt
TwiSt is offline
Hey,

Sinds een jaartje zit er een jongen bij me in het team van me sportvereniging. De laatste paar maanden zijn we hele goeie vrienden geworden. Ik kon (en kan) alles aan hem kwijt. Maar al een tijdje denk ik dat ik meer voor hem voel dan alleen vriendschap.

We zijn best close. Hij omhelst me vaak, knuffelt me, geeft me soms een zoen op me wang, kriebelt me in me nek en dat soort dingen. In het begin voelde ik er nix bij, gewoon vriendschap, maar als hij dat nu doet, dan voelt het anders om het zo te zeggen.

Soms zegt ie ook tegen me: He vriendinnetje, tegen iemand anders zei hij weer van: dit is mijn kleine vriendinnetje. Gewoon van die dingen waarvan ik denk: dit is meer dan vrienschap alleen.

Ik zit zo te twijfelen of hij me nou leuk vind of niet. Iets van 2 weekjes terug zei hij dat ie een meisje leuk vond, maar ik heb soms zo mn twijfels door de dingen die hij zegt en hoe hij doet tegen mij. Dan denk ik weer: hij vindt mij leuk...

Aan de ene kant wil ik het zo graag tegen hem zeggen, maar aan de andere kant kan ik dit beter voor me houden, want ik wil niet dat onze vriendschap verpest wordt.

What to do? Vind hij me leuk? Ik weet het niet meer...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2002, 20:09
martijn1985
martijn1985 is offline
als ik in jouw situatie terecht zou komen, dan had ik het wel geweten. Never nooit een vriendschap opgeven voor een relatie.
Oud 20-10-2002, 20:17
Denise84
Denise84 is offline
Nee, ik denk niet dat ie je leuk vind op de manier zoals jij hoopt. Ik kan het eigenlijk niet inschatten door de dingen die jij zegt, want echt duidelijke aanwijzingen heb je niet opgeschreven. Maar ik ken ook een jongen die mij vriendinnetje noemt en ik hem vriendje, en die ik eerst voor de lol ging kriebelen en beetje over zijn knie wrijven enzo, maar ik voel niks voor hem en hij ook niet voor mij. Dat van jou doet me denken aan dezelfde situatie.

Dat wat jij schrijft zijn dus (naar mijn idee) geen aanwijzingen dat hij je leuker dan leuk vindt. Ik zou het (zeker daarom) voor je houden en je vriendschap niet op het spel zetten!!
Oud 20-10-2002, 20:34
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:
als ik in jouw situatie terecht zou komen, dan had ik het wel geweten. Never nooit een vriendschap opgeven voor een relatie.
Zie het als een test.

Bij een echte vriendschap zal het niets uitmaken als je uitkomt voor je gevoelens. Je bent er immers voor elkaar.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 21:52
TwiSt
TwiSt is offline
Ik vind de vriendschap zeker ook belangrijker, en ik ga het hem ook niet vertellen wat ik voor hem voel, ik wist het gewoon ff niet meer en wou kijken wat de meningen van anderen zijn.

Tnx voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 13:10
Tactic
Tactic is offline
Ik heb in een zelfde situatie gezeten.

Ook zeer bang geweest dat ik het zou verpesten met dat meisje. Ik ben er echter voor uit gekomen en we zijn nu 6 maanden bij elkaar en superblij. Het duurde wel even voordat zij haar gevoelens op een rijtje had (begrijpelijk), maar het is goed gekomen!

Ik ben nog nooit zo gek op iemand geweest. Dit is het eerste meisje wat ik echt 100% ken en vertrouw!

Mijn advies, wees eerlijk...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 14:55
PardonMe
PardonMe is offline
tja lastige situatie..
Enerzijds wil je die jongen niet kwijt als goede vriend en anderzijds wil je, als je verliefd op hem bent, natuurlijk niets liever dan dat hij je vriend zou zijn..
Ik weet niet wat jij belangrijker vindt; een goede vriend, of een vriendje...
En of hij voor jou dezelfde gevoelens heeft als jij voor hem, daar kan ik niets over zeggen..

Het kan gaan zoals bij Tactic, dat hij inderdaad dezelfde gevoelens heeft als jij, en dat jullie een relatie krijgen en super gelukkig zijn samen.
Maar het kan natuurlijk ook anders lopen en dat dat misschien het einde is van jullie vriendschap.

Maar als jullie echt goede vrienden zijn, dan is het of het eerste geval, of hij heeft begrip voor je gevoelens..

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 15:07
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
******** schreef:
Zie het als een test.

Bij een echte vriendschap zal het niets uitmaken als je uitkomt voor je gevoelens. Je bent er immers voor elkaar.
Ja ok, dat zou ik idd wel doen. Maar ik zou geen vriendschap opgeven voor een relatie.
Oud 21-10-2002, 16:25
TwiSt
TwiSt is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
Ik weet niet wat jij belangrijker vindt; een goede vriend, of een vriendje...
Zo´n goeie vriend als hem vind ik nergens meer, hij is mijn grootste steun en het zou zo zonde zijn als ik hem zou verliezen door wat gevoelens van mij, maar ja die gevoelens kan ik niet zomaar tegenhouden en kunnen sterker worden natuurlijk.
Me gevoel zegt ja, me verstand zegt nee. Ik zal dan toch maar op me verstand af moeten gaan, hoe moeilijk het ook mag zijn...

Citaat:
Tactic schreef:
Mijn advies, wees eerlijk...
En tja, dat is zo moeilijk ook he, stel dat ie het verkeerd opvat? (ik weet wel dat hij dat niet doet, maar het kan altijd gebeuren).
Zoals ik al hierboven zei, hij is me grootste steun...en Tactic bij jou is het dan wel gelukkig goed gegaan
Als ik dat ook zou doen dan weet ik in ieder geval wel waar ik aan toe ben, alleen ik durf t nog niet, daarom denk ik dat ik het toch maar voor me hou...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 19:08
ABrules
ABrules is offline
Vertel het hem, ik heb niet 1 keer in zo een situatie gezeten, maar wel 3 keer enne, nu nog steeds zeg maar in 1tje, gewoon vertellen is het beste, want op een gegeven moment knuffelt ie je weer en dan zit jij daar maar gevoelens weg te stoppen, of je schrikt een keer en je zegt dat je niet meer wilt dat hij dat doet omdat het zo fijn voelt en het mag niet van jezelf dat het fijn voelt. Niet eerlijk zijn tegen een andere oke, en is heel makkelijk, maar niet eerlijk zijn tegen jezelf, let op me woorden dat houd je niet vol. Als je hem dan op een gegeven moment ziet met een ander meisje word je jaloers, misschien wel boos op hem, maar dan weet hij niet waarom en jij wilt maar niet eerlijk tegen hem zijn... effect, je maakt de vriendschap zo kapot, terwijl dat niet je bedoeling was... let wel, dit zou dus mogelijk kunnen gebeuren het kan ook zijn dat dat gevoel weer over gaat, maar dat is maar zelden weet je, je kent hem al zo lang en zo goed, zo een vertrouwd iemand, daar ga je echt van houden, en dat gevoel raak je heel lastig kwijt.

Eerlijkheid duurt echt het langste geloof mij maar, alles beter dan jezelf op te vreten van twijfels enzo...

in de situatie waar ik nu in zit was bijna de hele vriendschap verknalt omdat we gewoon niet zeiden wat we voelden,of nou ja 1 van ons dat maar deed, nu is dat eindelijk besproken en dat lucht echt op, alleen is onze situatie weer anders natuurlijk, maar tot op het punt waar jij nu zit is het hetzelfde gegaan, dus ik weet waar ik over praat...

vertel het hem...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:08
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik ken je verhaal... Zo ging het bij mij en mijn ex ook, ik ben toen eerlijk geweest over m'n gevoelens. Hij moest erover denken, we hebben toen een tijd geen contact gehad, maar langzaam aan kwam het weer en hij had nagedacht over z'n gevoelens en toen bleken we allebei hevig verliefd te zijn op elkaar. Ik heb toen 5 maanden een waanzinnige tijd gehad. Maar nu het over is, is ook alles over...de vriendschap die ik dacht te hebben met hem...
Maar die 5 maanden vergeet ik nooit, dus ik zeg wees eerlijk en go for it!!
Good luck!!

Kuzzje IK
Oud 22-10-2002, 09:29
TwiSt
TwiSt is offline
Daar ben ik ook bang voor, stel dat ik ooit wat met hem krijgt en het gaat op een vervelende manier uit (hoeft niet natuurlijk), dan ben ik wel een hele goeie vriend verloren en dan denk ik weer van: de vriendschap is belangrijker...

Ook als ik het hem zou vertellen ben ik bang voor hoe hij reageert. Ik kan het hem niet kwalijk nemen als hij afstandelijk gaat doen, want dat kan ik best begrijpen, maar gewoon het idee dat hij weet dat ik gevoelens voor hem heb. Tis ff erg gecompliceerd allemaal, want ik heb eigenlijk al besloten om het hem niet te vertellen, maar de drang om dat wel te doen is groot...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:44
Verwijderd
Offtopic:
Korfbal .. toen dat veel meiden eigenlijk? Hoe is de verhouding jongens / meisjes? Hmm.

[ontopic]
Als je het niet vertelt en hij vindt een ander meisje, ga je jezelf ontieglijk rot voelen. Je kunt het beter wel vertellen en zien wat er gebeurt. Gemiste kansen zijn echt pijnlijk..
[/ontopic]
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:50
Piccola
Piccola is offline
Ik heb zoiets ook meegemaakt.. Ik heb hem toen na een aantal maanden toch verteld dat ik verliefd was op hem. Toen bleek dat hij ook gek op mij was. We hebben toen een paar maanden 'iets' gehad, maar dat ging uiteindelijk over. Daarna zijn we wel vrienden gebleven en de band werd eigenlijk alleen maar sterker.

Ik zou het hem wel vertellen! Dadelijk voelt hij hetzelfde voor jou.. Je weet maar nooit! En zo niet, als hij een echte vriend is laat hij je niet vallen omdat jij meer voor hem voelt!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:51
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Offtopic:
Korfbal .. toen dat veel meiden eigenlijk? Hoe is de verhouding jongens / meisjes? Hmm.

don't!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

don't!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 13:38
TwiSt
TwiSt is offline
Citaat:
******** schreef:
Als je het niet vertelt en hij vindt een ander meisje, ga je jezelf ontieglijk rot voelen. Je kunt het beter wel vertellen en zien wat er gebeurt. Gemiste kansen zijn echt pijnlijk..
Hij vindt een ander meisje leuk, en dat doet best pijn, maar ja het kan altijd zijn dat ie mij ook leuk vind, maar ik denk eigenlijk van niet..

Laatst op een feestje dachten een aantal mensen ook al dat we elkaar leuk vonden, alleen dat we dat niet durfden toe te geven, vanaf dat moment begon ik er eigenlijk echt over na te denken. En omdat een jongen erover begon te zeuren, kwamen ik en die goeie vriend er ook over te praat over dat die ene gozer zo vervelend was. Hij had toen dit tegen die gozer gezegd: "er is nix tussen mij en haar en er bloeit ook nix". Daarna vroeg hij aan mij: "toch?"

Maybe dat dat een moment was dat ik het tegen hem kon zeggen dat ik meer voelde, maar ik durfde niet..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 13:41
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
TwiSt schreef:
Aan de ene kant wil ik het zo graag tegen hem zeggen, maar aan de andere kant kan ik dit beter voor me houden, want ik wil niet dat onze vriendschap verpest wordt.

What to do? Vind hij me leuk? Ik weet het niet meer...

herkenbaar
Reageren

Regels voor berichten