Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2002, 14:57
white_angel
white_angel is offline
Is water drinken echt zo goed voor je lichaam? en wat doet het met je lichaam als je er veel van drinkt?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 15:20
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Ja, ze zeggen van wel, dat het je lichaam reinigt en dat je dan niet uitdroogt. En teveel water drinken slecht? Ik dacht het niet, je moet hoogstens 's nachts je bed uit om te plassen. Drink ze, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 15:49
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
je hebt water nodig voor van alles, bijvoorbeeld verbranding, en t is ook goed voor je huid.
ik weet eigenlijk niet wat er gebeurd als je te veel water drinkt.
Oud 04-01-2002, 18:12
freakie
freakie is offline
Ik drink elke dag minstens 3 liter water, terwijl ik vroeger eerder te weinig dronk. En het gekke is, dat ik ook dorst lijk te hebben als ik bijvoorbeeld maar 1 liter water drink ipv 3....verbeelding misschien.

Ik las een keer in een tijdschrift over een vrouw die in een keer 10 liter water had gedronken en een hartaanval had gekregen of zoiets...beetje vaag en ongeloofwaardig.
Die had in ieder geval wel flinke dorst
Oud 04-01-2002, 18:28
mellymen
mellymen is offline
Water blijkt heel erg goed voor je te zijn het nadeel is alleen dat je er heel veel van moet pissen!!
Oud 04-01-2002, 18:36
freakie
freakie is offline
Dan kun je trouwens ook nog gaan zeiken over kraanwater, of bronwater enzovoorts, maar ik let daar nooit op, ik zuip gewoon een eind weg
Oud 04-01-2002, 19:32
angel_undercover
angel_undercover is offline
Citaat:
mellymen schreef:
Water blijkt heel erg goed voor je te zijn het nadeel is alleen dat je er heel veel van moet pissen!!
Precies!!!! en das vet lastig! lijkt het net of het op een gegeven moment zo door je stroomt...
En ik drinkt op een dag maar een halve liter, heel erg weinig iig.. hoe moet ik dan ooit 2 liter gaan drinken? op de wc opzow?

grxxtz
Oud 04-01-2002, 22:26
phrase
phrase is offline
Citaat:
freakie schreef:
Ik drink elke dag minstens 3 liter water, terwijl ik vroeger eerder te weinig dronk. En het gekke is, dat ik ook dorst lijk te hebben als ik bijvoorbeeld maar 1 liter water drink ipv 3....verbeelding misschien.

Ik las een keer in een tijdschrift over een vrouw die in een keer 10 liter water had gedronken en een hartaanval had gekregen of zoiets...beetje vaag en ongeloofwaardig.
Die had in ieder geval wel flinke dorst

heb met schei(t)kunde geleerd dat je idd doodgaat als je 15 liter water drinkt op een dag.... maar ja, je moet ook geen 15 appels eten of 15 uur fitnessen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:39
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Raar maar waar ma 'k lust eigenlijk geen water ook al zit er niet veel smaak in Drink alleen maar water als ik n pilleke moet innemenen ofzo, dan nog... Pakt 1 glas/jaar ofzo..?
Oud 05-01-2002, 14:05
mellymen
mellymen is offline
Citaat:
angel_undercover schreef:
Precies!!!! en das vet lastig! lijkt het net of het op een gegeven moment zo door je stroomt...
En ik drinkt op een dag maar een halve liter, heel erg weinig iig.. hoe moet ik dan ooit 2 liter gaan drinken? op de wc opzow?

grxxtz
Niet achter elkaar drinken maar kleine slokjes nemen en goed verdelen over de dag misschien is dat een oplossing???
Oud 05-01-2002, 14:22
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
white_angel schreef:
Is water drinken echt zo goed voor je lichaam? en wat doet het met je lichaam als je er veel van drinkt?
Jaah , zorgt dat je huid en lichaam zichzelluf kunnen reinigen en dat je gezond blijft en niet uitdroogd , als je teveel water drinkt word het toch gewoon urine? Jah dacht het wel

Ik gloof dat dit wel waar is, kweet ut nie zeker hoor !

Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 19:20
freakie
freakie is offline
Nah, er gebeurt niet veel met je lichaam, maar op een gegeven moment kan het wel ver gaan.

Als je echt veel drinkt, is je plas zo verdund dat het niets meer voorstelt. Dan kan ik het nog gaan hebben over ketonen in je urine, dat je spierweefsel uitplast, maar dat wordt ook veroorzaakt door andere dingen en heeft weinig meer te maken met het oorspronkelijke topic.

Eerst dronk ik geloof ik wel 6 liter water op een dag, maar is nu gehalveerd. En het is beter zo, denk ik.

Oud 05-01-2002, 20:37
Jerommeke
Jerommeke is offline
het shcijnt gezond te zijn

maar het is minder gezond voor je omgeving als je het 6 keer per dag aankondigt dat je een glas water gaat drinken

zoals mijn moeder dat nu doet...

goeie voornemens....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 13:23
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Jerommeke schreef:

maar het is minder gezond voor je omgeving als je het 6 keer per dag aankondigt dat je een glas water gaat drinken
rofl!

'ik ga nu een glas water pakken hoor'
'kijk, ik loop naar de keuken, heb een glas gepakt...ik ga het nu met water vullen hoor!

Oud 06-01-2002, 20:20
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
hoeft niet persé water te zijn, het gaat om vocht. Dus dan kom je al op stuk meer. Ik drink smorgens kopje koffie, op scjhool niets, this euhmtwee glaasjes fris ofzo, en na het eten kopje koffie en vaak savonds thee. Geen idee hoerveel dat is bij elkaar
Oud 06-01-2002, 20:32
Witch Lover
Witch Lover is offline
je lichaam heeft vocht nodig. water is dat vocht en gewoon water brengt het minst vervuilng mee..
Oud 10-01-2002, 16:27
eztah
eztah is offline
het zuivert de huid en het is -vooral voor meiden- goed tegen blaasontsteking! Het spoelt de bacterieen weg enzo...
in de winter drink ik minder, maar in de zomer toch zeker 2l ofzo..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:54
ekki
ekki is offline
koffie en 'gewone' thee (hier valt kruidenthee dus niet onder) vallen niet echt onder het 'water drinken', omdat ze juist water opnemen. volgens mij is het verschil dan ongeveer 0.

veel water drinken is gezond. ze raden aan zo'n 2 liter per dag. maar te veel is ook weer niet gezond. 3 liter water is min of meer maximaal. wat er gebeurt als je te veel water drinkt:

je cellen 'leven' in een bepaald milieu. ze leven in een bepaalde concentratie (= osmotische waarde) van stoffen. die concentratie willen ze altijd gelijk houden.

als je veel water drinkt, is de concentratie buiten je cellen veel lager dan de concentratie binnen je cellen. je cellen gaan dan water opnemen, net zolang tot de concentratie zowel binnen als buiten je cellen gelijk is. als je dus te veel water drinkt nemen je cellen te veel water op en kunnen ze daardoor uiteindelijk stuk gaan.

trouwens: als je veel puistjes hebt is het erg goed om je echt aan die 2 liter, of 2,5 liter water te houden, want dat maakt je huid erg gezond. de eerste paar weken (2 weken ofzo) kun je wat meer puistjes krijgen, maar daarna nemen ze af. tenminste bij mij wel, het zal niet bij iedereen werken, maar water werkt iig erg reinigend.

hopelijk heb ik genoeg uitgelegd.
Oud 13-01-2002, 19:53
Zeebsman
Zeebsman is offline
je moet ook oppassen dat je niet teveel en te rap achter elkaar drinkt, een blaas kan gemiddeld een halve liter of iets meer aan en als dat dus meer is rek je de blaas uit...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 21:04
Verwijderd
Toch voel ik me niet vreemd als ik 's nachts anderhalve liter water heb gedronken. Ik heb altijd drie of vier van die 0,5-liter flessen naast m'n bed staan met koud water en die gaan meestal helemaal op.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 21:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
hoeft niet persé water te zijn, het gaat om vocht. Dus dan kom je al op stuk meer. Ik drink smorgens kopje koffie, op scjhool niets, this euhmtwee glaasjes fris ofzo, en na het eten kopje koffie en vaak savonds thee. Geen idee hoerveel dat is bij elkaar
geen 2 liter iig! en het gaat idd om vocht, maar bij fris zitten er weer stoffen in die minder goed voor je lichaam zijn, ook koffie enzo... daarom houdt men het op water, dat is gewoon goed en reinigend zonder nadelen ofzo (ja, wel wat mensen eerder zeiden, echt té veel drinken, maar als je het normaal houdt)

Regels voor berichten