Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 19:51
Splodge
Splodge is offline
Wat versta je onder ijdel zijn? Moet je jezelf aantrekkelijk vinden om ijdel te kunnen zijn, of mag je jezelf ook lelijk vinden? Of is dat juist een vereiste? Is het een slechte eigenschap, maakt het niet zoveel uit of is het misschien zelfs een goede eigenschap? Is hoe ijdel je bent direct af te lijden aan de tijd die je voor de spiegel besteed, voordat je naar school of je werk gaat, of zijn er meer factoren? Erger je je eraan als iemand veel in de spiegel kijkt en konstant een kammetje bij de hand heeft?
Oud 02-11-2002, 20:06
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
als je constant in de spiegel kijkt, je make up tasje meeneemt naar school of je op zit te maken in de trein dan ben je ijdel... en dat betekent meestal dat je jezelf niet aantrekkelijk genoeg vindt.. en daarom maar je gezicht volplamuurt.. of je vind het gewoon leuk om apart te zijn... er is niks mis met een beetje ijdel zijn en er is niks mis met jezelf aantrekkelijk vinden... want ik denk dat als je vind dat je er goed uitziet dat andere mensen jou ook snel aantrekkelijk vinden.. en dat komt dan weer door je uitstraling die je hebt omdat je meer zelfvertrouwen hebt...

zoals ik al zei, een beetje ijdel zijn is niet erg, als je maar niet overdrijft

ik erger me er best wel aan als iemand in de klas haar gezicht vol loopt te plamuren.. een beetje make up kan geen kwaad.. maar ik vind het allemaal soms erg ver gaan
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 22:36
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik vind iemand ijdel als hij of zij de vormen en rariteiten van zijn of haar lichaam precies kent, en er dagelijks redelijk wat tijd aan besteed om die vormen of dingetjes beter uit te laten komen. Ook ik ben ijdel.
Oud 03-11-2002, 09:40
shanli
shanli is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
als je constant in de spiegel kijkt, je make up tasje meeneemt naar school of je op zit te maken in de trein dan ben je ijdel... en dat betekent meestal dat je jezelf niet aantrekkelijk genoeg vindt.. en daarom maar je gezicht volplamuurt.. of je vind het gewoon leuk om apart te zijn... er is niks mis met een beetje ijdel zijn en er is niks mis met jezelf aantrekkelijk vinden... want ik denk dat als je vind dat je er goed uitziet dat andere mensen jou ook snel aantrekkelijk vinden.. en dat komt dan weer door je uitstraling die je hebt omdat je meer zelfvertrouwen hebt...

yep.

Ik ben ook wel ijdel
Kijk vaak in de spiegel(nu ook weer niet te vaak ,maar meestal is dat om mijn puistjes uit te nijpen )
slechte eigenschap,ik weet het
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:05
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik ben echt superijdel. . Ik kijk in elke spiegel of 'reflecterende' ruit, echt zo erg dat andere mensen zich eraan ergeren

Verder gebruik ik niet heel veel makeup ofzo en het kan me ook niet zoveel schelen of mijn haar goed zit of niet, maar kijk dus wel vaak in de spiegel ja
Oud 03-11-2002, 13:11
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Ik ben echt superijdel. . Ik kijk in elke spiegel of 'reflecterende' ruit, echt zo erg dat andere mensen zich eraan ergeren

Verder gebruik ik niet heel veel makeup ofzo en het kan me ook niet zoveel schelen of mijn haar goed zit of niet, maar kijk dus wel vaak in de spiegel ja
Als je in de spiegel kijkt, verwonder je je er dan ook over dat een mens zo mooi kan zijn? Of ben je niet zo erg onder de indruk van je schoonheid, maar kijk je gewoon graag vaak of alles er nog zit?
Oud 07-11-2002, 16:01
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ja ik ben wel ijdel,ik vind het belangrijk hoe ik er uit zie,en hoe ik overkom op andere mensen.
Maar ik hoef niet in elk reflecterend iets te kijken,ik zou moe van mezelf worden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:14
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ben wel nogal ijdel, ik zie er graag goed uit...Maar ik doe dit eerder voor mezelf, niet zozeer om op anderen goed over te komen (hangt er natuurlijk vanaf wie...)...Ik voel me gewoon veel beter op m'n gemak als ik weet dat ik er niet mottig uitzie en ergens vind ik het ook leuk om ermee bezig te zijn (make-up enzo) al vind ik het niet het belangrijkste op de wereld...Het geeft je gewoon een beetje tijd voor jezelf en het ontspant...
Anderzijds hou ik me niet bezig met lijnen e.d. gewoon omdat ik er geen zin in heb (het moet leuk blijven weetjewel) en ik een beetje ziek wordt van die mensen die per se willen lijnen terwijl het absoluut niet nodig is...

Ijdel ben ik ook alleen voor mezelf, daarom ga 'k anderen niet veroordelen als ze er niet goed uitzien en ik beoordeel mensen bijna niet op hun uiterlijk, kan me geen rotte appel schelen...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:55
boardbabe
boardbabe is offline
Ik denk dat ik best ijdel ben. Als er een spiegel (bijvoorbeeld in een wc ofzo) aanwezig is, ga ik er vast even in kijken. Ik ga vast niet in elke winkelruit kijken. Bij mij is het niet uit de tijd af te leiden die ik besteed als ik naar school ga, want dan heb ik niet zo veel tijd aangezien mijn bedje meestal nog zo lekker warm is. Ik denk dat mensen die ijdel zijn, zichzelf niet zo gauw lelijk vinden, omdat ze meestal wel iets aan zichzelf veranderen om er leuker uit te zien en het niet zo leuk vinden om vaak in de spiegel te kijken, ofzo.
Oud 07-11-2002, 16:58
AnTaRTiCa
AnTaRTiCa is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ja ik ben wel ijdel,ik vind het belangrijk hoe ik er uit zie,en hoe ik overkom op andere mensen.
Maar ik hoef niet in elk reflecterend iets te kijken,ik zou moe van mezelf worden
hm heb precies het zelfde...
Oud 07-11-2002, 17:37
Verwijderd
vanity insanity
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:55
Verwijderd
Ik ben redelijk ijdel. het is dus niet zo dat ik uuuuuuuren voor de spiegel sta, of dat ik in iedere spiegel kijk die ik tegenkom, maar ik vind het wel belangrijk dat ik er (zo) goed (mogelijk) uitzie. Op zich vind ik het geen verkeerde eigenschap, zolang je uiterlijk maar geen obsessie voor je is, want dan is het dus geen goede eigenschap meer.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:57
Quiana
Quiana is offline
Ijdel is wel goed denk ik, tot op een zekere hoogte.
Gewoon kijken of je er goed uitziet,
afentoe in een spiegel kijken,
erger ik me niet aan.
Constant kijken,
gillen als dat ene haartje niet goed zit,
blaah, btje overdreven..
Ben zelf best ijdel,
heb iig altijd een spiegeltje ed bij me.
Oud 07-11-2002, 20:58
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben ijdel.... als ik er tijd voor heb

Ik zie er natuurlijk graag goed uit, kan uren voor de spiegel zitten om er iets leuks van te maken, en dan het kleinste dingetje weer veranderen. Maar als ik naar school ga heb ik nou eenmaal geen tijd voor zoveel gedoe en de mensen op mijn school kunnen me toch niet schelen dus ik doe niet zoveel ik ga er wel een beetje toonbaar uitzien, maar niet tot ik denk Meid het kan niet beter. En ja ik kijk in elke spiegel. Maar ik neem er geen mee naar school en ik ga ook niet naar de wc om mijn make up bij te werken. Ik vind het niet erg als het niet helemaal geweldig zit, maar het moet wel een beetje om aan te zien zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 10:24
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
ik ben wel ijdel denk ik, maar niet heel erg. gewoon, net genoeg. 's ochtends ben ik ijdel, 's middags niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 10:48
Roos
Roos is offline
Hmm ik ben niet overdreven ijdel denk ik. Soms heb i kecht zin om te tutten, maar op andere dagen doe ik alleen wat lipgloss op en klaar. Het ligt heel erg aan m'n bui. Reflecterende ramen check ik meestal wel ff, zeker als ik op weg ben naar school.
Oud 10-11-2002, 12:53
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
rosi schreef:
Reflecterende ramen check ik meestal wel ff, zeker als ik op weg ben naar school.
Behoorlijk tegenstrijdig met "Ik ben niet overdreven ijdel"
Oud 10-11-2002, 14:56
Verwijderd
ligt eraan...
het kan me niet bijzonder veel schelen of ik er al dan niet perfect uit zie, make-up gebruik ik zelden, als ik me verslaap ga ik gerust naar school zonder m'n haar te kammen, en om me aan te kleden pak ik meestal gewoon het bovenste van de stapel, hoewel ik m'n kleren zo'n beetje heb uitgezocht dat alles wel bij alles past.
maar zie er wel graag bijzonder uit, vind t leuk als mensen naar me kijken
als ik een spiegel zie o.i.d. werp ik er wel een blik in, maar dat is niet 'ohhh jee hoe zie ik er uit' of 'waaaaw wat ben ik mooi', maar meer iets van 'goh, ja, ik ben er nog steeds'
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 11:42
TimoBasso
TimoBasso is offline
= heel ijdel jah
Oud 11-11-2002, 13:37
corduroy
corduroy is offline
ik ontwijk de ruiten eigenlijk meestal, zeker als ik weet dat ik niet al te veel make up op heb en er dus nogal wit en bleek uitzie. het hangt er vanaf. op herfstige dagen smiddags in de stad wil ik echt geeeeeeeen spiegels zien, maar als ik uit ben heb ik er geen probleem mee en voel ik me een stuk leuker en mooier. met nadruk op -er, dat wel.
Oud 11-11-2002, 20:34
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
punkrock-bastard schreef:
Behoorlijk tegenstrijdig met "Ik ben niet overdreven ijdel"
valt toch wel mee?
even kijken hoe je eruit ziet voor je naar school gaat kan meestal juist helemaal geen kwaad. hehe

hm ik ben veel te ijdel.
heel bang voor velletjes of dat ik er gewoon maar niet stom uitzie. bah. ik kijk overal in en mensen zeggen dat ook tegen mij. maar goed.
Oud 11-11-2002, 20:39
CraigDavid
CraigDavid is offline
ik ben niet ijdel, alleen een beetje met me haar
Oud 11-11-2002, 21:41
coecie
coecie is offline
ik ben wel ijdel... zeg maar, ik vind het leuk om naar mezelf te kijken in de spiegel (oeeeeeh, narcistisch)
maar ik maak me nooit op, en doe mijn haar ook nooit bijzonder, dus dat je ijdel bent, als je steeds dat moet bijwerken, is misschien wel waar, maar je kunt ook ijdel zijn zonder dat...

ik kijk meer in de spiegel van: hallo, daar ben ik, maar ik kijk nooit ernaar of het allemaal goed zit en of ik wel een mooie indruk maak, meer van, dat ik even mezelf ervan overtuig dat ik er ook bij ben ofzo...
Oud 11-11-2002, 23:04
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ijdelheid is een goede eigenschap zolang je maar niet te ijdel word.

Ik ben best ijdel. (zit in de familie) Als 's ochtends mijn haar niet zit spring ik gewoon onder de douche ookal heb ik geen tijd. Soms doe ik best lang over kleding uitzoeken voor de dag en ik zoek vaak zelfs kleding uit voor het moment. Soms verkleed ik mezelf 4 keer per dag omdat de gelegenheid anders is. Als ik langs een winkelruit, auto, spiegel of wat dan ook loop waar je jezelf in kunt zien kijk ik naar mezelf. Maar het vreemde is dat ik op zich weinig tijd voor de spiegel besteed. Ik douche, kam mijn haar en het hangt goed, make up vind ik niet nodig en doe ik dus alleen als ik zin heb om eens iets anders te doen alleen als ik kleding pas sta ik voor de spiegel maar dat heb ik zo geoevend dat dat heel snel gaat

Soms vind ik mezelf toch echt iets te ijdel vooral als ik weer eens mezelf in alles dat glimt probeer te bekijken. (vooral kerstbomen zijn een ramp als ik er naast zit)

Ik vind mezelf niet echt knap ofzow, maar ook echt niet lelijk. Ik heb in ieder geval bijna niks nodig vooral niet als het om make up en cremepjes gaat. Ik heb wel eens de opmerking gekregen dat iemand dacht dat ik heel veel met make up en cremepjes enz. bezig was elke dag. Dan ben ik altijd trots om te zeggen dat ik dat niet gebruik. Geen puistjes, lange donkere wimpers, van nature mooi gevormde wenkbrouwen, zacht huidje, rose lange nagels, witte tanden, rose lippen, sproetjes, blosje op de wangen, makkelijk haar. Alleen die vorm van dat lichaam van mij, die zit niet helemaal mee.....

Ja, ik ben erg ijdel. Dat kun je wel weer merken aan mijn post
Oud 12-11-2002, 01:21
GRRR
GRRR is offline
ik ben niet ijdel ik ben sexy en moet dat mezelf steeds laten herinneren door in een spiegel te kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten