Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 23:01
duifeltje
duifeltje is offline
'k wist eerst niet zo goed waar ik deze toppic moest plaatsen, maar ik vond um hier ut beste.
ik ben nu al bijna 8 jaar hartsvriendin met iemand en we kunnen het echt super goed vinden met elkaar.
we hebben nog echt nooit ruzie gehad en maar heeeeel afentoe een meningsverschil.
maar ik weet niet of ze nog wel zulke goede vriendinnen met me wil zijn.
in het afgelopen jaar ben ik alleen maar bij háar thuis gekomen om haar op te halen als ik bijv. met haar had afgesproken om naar de stad te gaan, en met haar verjaardag.
ze belt me ook niet echt vaak ofzo terwijl ik haar best vaak bel.
en gisteravond vroeg ik of ze zin had om mee te gaan naar de stad (koopavond) maar toen had ze huiswerk en vanmiddag belde ik weer of ze mee kon naar de stad maar ze had nog steeds huiswerk en ze zit in de eerste!!!!!!
ik wil absoluut niet dat we uit elkaar groeien want ik kan aan haar echt al men verhalen kwijt.
zij is de enige die in men dagboek mag lezen, en de enige waarmee ik uren de waarheid of de waarheid kan doen ('s nachts)
ik ben al een keer gedumpt door en beste vriendin, daar was ik echt kapot van.
ik wil niet dat zoiets weer gebeurd, al denk ik dat niet want .....
is een heel ander type.
maar ik zou zo graag willen dat ze ook weer iets met mij afspreekt en mij opbelt om te vragen of ik met háar mee naar de stad ga.
ik voel me ook een beetje de baas worden als ik telkens iets met haar afspreek inplaats van zij met mij.

ik heb nu besloten om net zo lang te wachten tot ze uit zichzelf belt omdat ze me mist.
want misschien spreken we wel iets te vaak af.
maar wat als ze nou niet belt??????
het klinkt overdreven maar ik zou echt een deel van mezelf missen als we geen vriendinnen meer zijn.
en het lijkt me ook zo moeilijk om een andere hartsvriendin te vinden................................
weet iemand en manier waardoor ze het weer heel leuk gaat vinden om iets af te spreken en om te zorgen dat ze mij ook weer eens bij haar thuis te logeren vraagt ofzow.
mijn huis is voor haar een tweede thuis maar in haar huis voel ik me niet echt thuis............
Oud 26-10-2002, 23:17
Verwijderd
Praat er met haar over. Wachten op haar reactie brengt je nergens. Je weet nooit hoe ze het zal opvatten..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 09:47
duifeltje
duifeltje is offline
tjah, misschien denkt ze dan wel dat ik haar niet meer hoef te zien als ik wacht op een reactie en dat is juist niet zo........
Oud 27-10-2002, 12:43
Verwijderd
Tja, je bent dertien... het klinkt lullig, maar dan groeien veel vriend(inn)en uit elkaar. Ik heb ook een beste vriendin gehad tot die leeftijd, daarna waren we allebei zo geinteresseerd in andere dingen dat we uit elkaar groeiden... ik heb daar toen niet echt verdriet van gehad, maar als de een verder wil kijken en de ander wil echt vrienden blijven, tja, dan kan het wel eens pijnlijk worden.
Ik zou er idd met haar over praten, misschien valt er wat van te maken nog... Ik heb momenteel hetzelfde met een vriendin van mij, het lijkt wel of al onze interesses verschillen, alsof niets ons nog verbind. Ik zie wel wat daar van komt... misschien groeien we echt uit elkaar, misschien niet, dat merk ik wel...
Ik denk trouwens dat het wel meevalt, hoe moeilijk het is om een nieuwe vriendin te vinden... ik kan natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar ik heb eigenlijk nooit geen goede vriendin(nen) gehad... toen ik met die ene vriendin uit elkaar groeide, was ik een poosje 'alleen', zonder echt goede vrienden, maar binnen een paar maand was ik al weer close met twee andere meisjes... dat ging vrijwel vanzelf. Ik kan natuurlijk niet weten of het met jou ook zo gaat, maar als je gewoon omgaat met mensen, oude en nieuwe, dan gebeuren zulke dingen eigenlijk altijd vanzelf... Er is altijd wel iemand bij met wie je het beter kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:43
duifeltje
duifeltje is offline
tjah zoiets kan wel, maar zo erg verschillen we niet van elkaar.
misschien groeien we ook wel uit elkaar, dat is afwachten.
maar ik denk dat het dan niet komt doordat we andere interesses hebben, maar gewoon, vanzelf
Oud 27-10-2002, 15:02
hopefully
hopefully is offline
heey,

eigenlijk heb ik nu ook zoiets met mijn beste vriendin, en ik heb haar een mailtje gestuurd, met dat ik het gevoel heb dat ze mij ontwijkt enzo, en waarom dan wel niet. Je moet gewoon eerlijk tegen haar zijn, dat weet jij ook waar jij aantoe bent, en als ze het gewoon echt te druk heeft op dit moment, dan moet je even geduld hebben, en als zij niet meer zoveel met je om wil gaan, omdat ze anders is gaan denken nu, dan zul je dat ook moeten accepteren. Maar ik hoop voor je dat het goed komt.
hopefully
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:34
kleine wicca
kleine wicca is offline
ik kan misschien best en mailtje sturen maar ik ben zo bang dat onze vriendschap dan zo gaat veranderen.
en dat ze dan heel anders over me gaat denken.......
maargoed, ik zal het proberen..
Reageren

Regels voor berichten