Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 09:59
20marianne12
20marianne12 is offline
Was je toen je op kamers ging bang om te vereenzamen? Ik bedoel je komt toch in eenonbekende stad (nou ja niet altijd, maar wel vaak), waar je niemand kent.
Oud 26-10-2002, 10:46
Verwijderd
Ik woon nog thuis , maar is het niet zo dat je gelijk al studiegenoten leert kennen, en dat je met de trein in het weekend naar vrienden kunt etc?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 11:05
aquafemme
aquafemme is offline
tja, ik ben nu ongeveer 3 maanden op kamers.
tja, weinig mensen ken je idd. Maar als je leuke huisgenoten hebt.. dan is alles wel oke... tja, je kan bij een vereniging gaan... maar dat heb ik bewust niet gedaan.

Woon nu in Utrecht trouwens.. (van sneek naar Utrecht)
Oud 26-10-2002, 12:53
Miess
Miess is offline
Ik woon nu iets meer dan twee jaar op kamers in Eindhoven. Ik ben gelijk uit huis gegaan toen ik met mijn nieuwe studie begon (mijn ouders wonen ook in Eindhoven). Bang om te vereenzamen was ik niet, ik kende de stad al en ging bovendien in ging in een gezellig studentenhuis (waar ik nog steeds woon) wonen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 14:35
Loesje
Loesje is offline
ik woon sinds 6 weken op kamers en het bevalt me zeer goed. Ik was niet bang om te vereenzamen. Ik heb leuke huisgenoten, en leuke studiegenoten. Helaas wonen vrienden van mijn studie nog allemaal thuis...maar daardoor heb ik wel vaak loge's.....wat ontzettend gezellig is. Je kan altijd nog bij een vereniging gaan, hoeft niet eens een studentenvereniging te zijn......sportvereniging/muziekverenigingen enz. Je leert heel snel mensen kennen.
Oud 26-10-2002, 17:06
20marianne12
20marianne12 is offline
Btw... ik ben niet echt bang om te vereenzamen hoor, het lijkt me echt super leuk om op kamers te wonen! En mensen leer je denk ik ook wel snel kennen als je ervoor open staat.
Rede dat ik dit toptic opende omdat ik laatst echt een nachtmerrie had dat ik zo alleen was toen ik op kamers was gaan wonen, maar ben er dus niet echt bang voor! Eerst even 6 vwo halen dit jaar...
Oud 26-10-2002, 17:55
Verwijderd
Ik woonde al in Rotterdam, ging op 'kamers' aan de andere kant van Rotterdam (lijkt niet zo ver, maar tis toch een behoorlijk end). In het begin was ik wel even bang om te vereenzamen, maar je hebt gelukkig nog je school waar je iig niet alleen bent. Verder ben ik na een maand of 2 samen gaan wonen met mijn vriend, helemaal niet alleen meer toen. Ik ben nu wel heel blij dat ik samen woon, in m'n eentje lijkt me niks. Maar ja, das mijn mening, anderen vinden het juist weer heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 21:59
Verwijderd
Citaat:
aquafemme schreef:

Woon nu in Utrecht trouwens.. (van sneek naar Utrecht)
*srry ff tussendoor*

maar hoe lang deed jij over zoeken van een kamer in Utrecht?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 23:06
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef:
*srry ff tussendoor*

maar hoe lang deed jij over zoeken van een kamer in Utrecht?
eum, ik heb me in 4 Havo ingeschreven voor een kamer.... en daar kan ik waarschijnlijk in februari in.. eindelijk.

Nu heb ik een tussenoplossing een kamertje van 3.09 bij 2.50.
Ik ben aan die kamer gekomen doordat ik op allemaal verschillende internetsites neer had gezet dat ik een kamer zocht. Uiteindelijk ben ik door Love@lycos aan een kamer gekomen, en dan via via via.
Je moet er effe energie in steken en dan kan je vaak via via wel wat regelen..

zoek je een kamer?

Loesje, ik ben het helemaal met je eens.. mijn studiegenoten die wonen ook allemaal nog thuis, wel ongezellie, maar heb het zelf druk genoeg met werken school etc. EN tja, op donderdag klein kamertje vol gepropt met studiegenoten..

hahahaha

aquafemme
Oud 27-10-2002, 00:44
Angeles
Angeles is offline
Ik ging bij mijn beste vriendin in het studentenhuis wonen - we waren er lang niet altijd allebei, maar je hebt toch wel veel aan elkaar, verder kende ik al aardig wat mensen. Ik heb wel een tijd last van heimwee gehad - niet meteen, want toen kwam er zoveel op me af dat alles in een waas aan me voorbij ging, maar na een paar maanden kreeg ik wel een terugslag, toen zat ik ook heel veel bij m'n ouders, ook door de weeks.

Maar vereenzamen, daar was ik niet echt bang voor nee.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 04:51
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Woon sinds 3 maanden in Leiden i.v.b. met studie samen met een voormalig klasgenootje...aangezien dat niet helemaal goed meer gaat ga ik weer verhuizen. Dus ik heb een 'woningkje' voor mezelf gevonden...eigen keuken, w.c, douche etc.

Ik ken na 3 maanden nog geen mensen in Leiden, maar heb daar ook helemaal geen moeite mee. Kijk er ook erg naar uit om volledig alleen te wonen. Goed voor de studie

Groetjes
Ben(die niet zo'n enorme socializer is
Oud 27-10-2002, 10:28
mickael
mickael is offline
Woon sinds twee maanden in Utrecht, heb nu een tijdelijke kamer tot april. Een werfkelder aan de Oudegracht. Ben nu op zoek naar iets permanents het liefst in een studentenhuis met andere huisgenoten, niet bij een hospita.

Ben lid geworden bij een kleine studentenvereniging UMTC, totaal geen spijt van gehad is zelfs een van de betere keuzes in mijn leven geweest. Je leert er ineens veel mensen door kennen, de ontgroening is een beetje bits maar ook daar sleep je je wel doorheen.

Ik heb het gevoel dat ik zou vereenzamen als ik alleen de mensen van de studie had. Die mensen wonen namelijk nog bijna allemaal thuis. Over het algemeen de mensen die bij een Sv wonen of willen in de stad gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:41
Roozie
Roozie is offline
Ik woon nu zo'n 2 maanden op kamers en het bevalt me prima! Ik heb niet echt contact met mijn huisgenoten maar dat geeft niets, ik heb het namelijk zo druk dat het wel fijn is dat je dan thuis kunt komen en je helemaal niets hoeft. Als ik me eenzaam voel, en dat is zelden dan bel ik gewoon een vriendin op en dan spreken we iets af, heb wel geluk dat iedereen lekker dichtbij woont.
Oud 27-10-2002, 15:25
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
mickael schreef:
Woon sinds twee maanden in Utrecht, heb nu een tijdelijke kamer tot april. Een werfkelder aan de Oudegracht. Ben nu op zoek naar iets permanents het liefst in een studentenhuis met andere huisgenoten, niet bij een hospita.

Ben lid geworden bij een kleine studentenvereniging UMTC, totaal geen spijt van gehad is zelfs een van de betere keuzes in mijn leven geweest. Je leert er ineens veel mensen door kennen, de ontgroening is een beetje bits maar ook daar sleep je je wel doorheen.

Ik heb het gevoel dat ik zou vereenzamen als ik alleen de mensen van de studie had. Die mensen wonen namelijk nog bijna allemaal thuis. Over het algemeen de mensen die bij een Sv wonen of willen in de stad gaan wonen.
dat is bij mij het punt, heb de uitdagen gemist dus wist totaal niet waar ik bij zou moeten gaan dan..
Naja wie weet volgend jaar.

Oud 28-10-2002, 13:43
Optima
Optima is offline
nee

ik heb genoeg aan mezelf, ben mans genoeg me te vermaken, heb niet constant anderen nodig voor aandacht, en barst van de interesses, hobby's etc
Oud 28-10-2002, 20:53
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ik woon nu zo'n 2 maanden op kamers en het bevalt me prima! Ik heb niet echt contact met mijn huisgenoten maar dat geeft niets, ik heb het namelijk zo druk dat het wel fijn is dat je dan thuis kunt komen en je helemaal niets hoeft. Als ik me eenzaam voel, en dat is zelden dan bel ik gewoon een vriendin op en dan spreken we iets af, heb wel geluk dat iedereen lekker dichtbij woont.
Heey cool, jij woont in Nijmegen, beetje aan te raden??
Oud 28-10-2002, 23:15
Vash!
Vash! is offline
Ik ga woensdag voor het eerst hospiteren (in Leiden). Ik woon redelijk in de buurt maar 'sochtends ben ik toch wel even bezig met de bus en 'savonds kan ik nooit lang blijven, dus...
Ik zit bij een studentenvereniging en ik hoop dat ik zo misschien wel snel iets kan vinden, maar ik ben alleen wel bang voor alles wat ik moet gaan doen, wassen, eten koken, boodschappen doen, schoonmaken, normaal doet mijn moeder dat allemaal, en dan moet ik dat allemaal in ene zelf gaan doen.
Ach, ik zie wel hoe het allemaal uitpakt , tzal vast wel leuk worden.
Oud 30-10-2002, 09:38
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Optima schreef:
nee

ik heb genoeg aan mezelf, ben mans genoeg me te vermaken, heb niet constant anderen nodig voor aandacht, en barst van de interesses, hobby's etc
Nix aan toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 11:17
aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Nix aan toe te voegen

idd
Oud 30-10-2002, 11:33
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Heey cool, jij woont in Nijmegen, beetje aan te raden??
Ja! Nijmegen is een erg leuke stad, je maakt hier snel vrienden en 's avonds is er altijd wel iets te doen.. op woensdag zijn er bijv. veel feestjes. Tip, zoek een kamer in Nijmegen-Oost of in t centrum!!
Oud 30-10-2002, 12:35
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ja! Nijmegen is een erg leuke stad, je maakt hier snel vrienden en 's avonds is er altijd wel iets te doen.. op woensdag zijn er bijv. veel feestjes. Tip, zoek een kamer in Nijmegen-Oost of in t centrum!!
Ja mijn zus studeert er ook en het is altijd super gezellig als ik met haar uitga (als ik ga meestal op donderdag maar ja kan niet zo vaak ik bedoel ik zit op school en woon aan de andere kant van het land). Maar ik zat me af te vragen of het nou gezellig is omdat ik met mijn''grote'' zus mee mag of dat het gewoon leuk is. Volgens mij is het wel het laatste, er is daar atlijd wel iets te doen. Dusse waarschijnlijk kom ik ook naar Nijmegen
Oud 30-10-2002, 12:54
Verwijderd
Citaat:
aquafemme schreef:
eum, ik heb me in 4 Havo ingeschreven voor een kamer.... en daar kan ik waarschijnlijk in februari in.. eindelijk.

Nu heb ik een tussenoplossing een kamertje van 3.09 bij 2.50.
Ik ben aan die kamer gekomen doordat ik op allemaal verschillende internetsites neer had gezet dat ik een kamer zocht. Uiteindelijk ben ik door Love@lycos aan een kamer gekomen, en dan via via via.
Je moet er effe energie in steken en dan kan je vaak via via wel wat regelen..

zoek je een kamer?

Ik wil waarschijnlijk of in Utrecht of in Leiden gaan studeren
en ik heb nog niet gezocht naar een kamer maar daar moet ik maar eens mee beginnen denk ik..

dus bij jou duurde het wel meer dan twee jaar schat ik?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:37
Dromer
Dromer is offline
ik woon nu sinds een week in een tijdelijke kamer in utrecht. Het is allemaal heel snel gegaan, maar tot nu toe heb ik niet het idee dat ik vereenzaam.
Huisgenoten zijn wel aardig, en ik ben ook gewoon druk met school. ik wil wel op zoek naar een sportvereniging.
En het is ook niet zover.... dus als ik het zat ben ben ik zo weer thuis
Reageren

Regels voor berichten