Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 15:33
Spoeleh
Spoeleh is offline
ik was vandaag even aan het rondbanjeren in de stad en ff kleertjes passen en kopen. zag ik op een gegeven moment een leuke muts van burberry, pas het ding, bevalt en wil afrekenen
op dat moment dacht ik laat ik nog éven naar de prijs kijken. is het ding 250 euro!! toch maar niet gedaan dus.
ik begrijp best dat je voor de exclusiviteit en ontwerp en blablablabla best wat neer moet leggen maar 250 euro voor een muts?! daar kan je er 100 van halen bij de zeeman ofzo.
ik heb dit de laatste tijd wel vaker trouwens. verleden week een vest gehaald van stone island. hardstikke leuk dingetje en ziet er ook echt strak uit maar het ding koste wel ff ruim 450 euro! als je dat omrekend zit je toch al snel rond de 1000,- gulden. nahh ik weet zeker dat ik met de gulden nog niet zoveel voor een vestje had uitgegeven! hebben jullie ook dat je sinds de euro ongemerkt hogere bedragen uitgeeft aan kleding en vind je ook dat de prijzen over het algemeen nu wel debiel hoog worden?
Oud 31-10-2002, 15:34
Verwijderd
Weet je zeker dat de punt wel goed stond, dus 25 pleuro ipv 250
of 2500 ipv 250

Merkkleding heet dat overigens en het zal me niet verbazen dat de prijzen daadwerkelijk omhoog zijn gegaan door de invoering van de pleuro. Voor je gevoel is het namelijk goedkoper dan het daadwerkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:35
mood indigow
mood indigow is offline
jaw idd... ik zou zowiezow niet zowveel geld aan kleren uitgeven euro of gulden..
maaar sinds de euro geev ik mijn geld wel sneller en makkelijk uit.. als ik zie van bijv 20 euro.. dnek ik.. niet duur! maar als je het dsan later omrekent was het eigenlijk best wel duur.. ik vraag me oowk steeds af waar me geld heengaat
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:35
Verwijderd
wtf...nobody in the right mind gaat toch 250 euro voor een muts betalen, dat is absurd! Om nog maar te zwijgen van een vest van 450 euro...zoveel betaal ik niet eens voor een winterjas...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:38
Spoeleh
Spoeleh is offline
Citaat:
nare man schreef:
wtf...nobody in the right mind gaat toch 250 euro voor een muts betalen, dat is absurd! Om nog maar te zwijgen van een vest van 450 euro...zoveel betaal ik niet eens voor een winterjas...

ja tis wel een vest van speciaal materiaal en kan je ook als jas gebruiken. ook van een of ander materiaal wat niet slijt enzo blablabla... tis ook duur i know maar die 250 euro voor een muts deed het hem toch wel vond ik
Oud 31-10-2002, 15:47
Verwijderd
Ja echt te vaak, koop nu echt te snel dure kleren, laast jas gekregen van mijn vader, 150 euro, ik zei ook nog niet zoveel.
Maar als je het gaat omreken valt het toch tegen.
Had laaste bijna een jas van guess gekocht 310 euro maar dacht later echt te duur.
Of met mijn moeder kreeg gewoon een broek van 125 euro, toch 280 gulden hehe.
Verdien ook 7,5 euro valt wel mee maar is toch 15 piek nog meer zelfs.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:52
Quiana
Quiana is offline
Mja, ik merk het ook wel..
Voor een winterjas bijv. betaalde ik vorig
jaar echt niet meer dan 130 gulden,
nu wel 90 €
Mja, k heb nu ook minder geld,
dat telt ook wel mee..
die muts is btw wel hččl erg duur.. :\
Oud 31-10-2002, 16:06
S
S is offline
250 euro voor een muts van Bureberry?!

Voor dat geld haal je er 5 van Evisu .

Nah, ik zie wel dure kleding ja... En ik weet zéker dat het duurder is geworden door de euro.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:23
Verwijderd
ik heb niet al te veel om uit te geven dus let wel erg op de prijs van kleding, en vaak vind ik het te duur en koop dus haast nooit iets nieuws.
maar bij kleine dingetjes let ik er niet zo op, zoals een vers belegd broodje, is vaak bijna 3 euro, en dan koop ik het gewoon...vroeger had ik echt nooit 6 gulden en meer voor een broodje betaald.
ik kom nooit ik dure winkels dus echt absurde prijzen zal ik nooit echt tegenkomen (skatekleding etc is ook wel duur maar geen mutsen voor 250 euro of 450 euro voor vest.)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:28
Verwijderd
Wat ziek.

Het is wel zo dat met de pleuro alle prijzen omhoog zijn geschoten, ik geloof dat cd's nu bovenaanstaan met een gemiddelde prijsstijging van dertig-zoveel procent.

Ik geef nu wel veel meer uit inderdaad, het gat wil zich niet aanpassen aan onze nieuwe munteenheid en dus kom ik na elke keer winkelen er weer achter dat ik ontzettend veel duur onnodig prul heb gekocht. :/
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:48
Roxy
Roxy is offline
daaaaamn dat is een boel geld
dat alles omhoog is gegaan met de komst van de euro is algemeen bekend maar dit is wel heel erg... nah jah kweet ook nie hoeveel die dingen vroeger kosten maar goed... kvind het belachelijk om zo veel geld aan kleren uit te geven ik heb altijd liever kwantiteit gehad... nou valt dat kwantiteit tegenwoordig ook wel mee maar tis nog steeds nie duur, ik ben kei gierig dus...
Oud 31-10-2002, 17:00
mixtape
mixtape is offline
voor een simpele muts??

Ik ging vorige keer voor de gein bij de Bijenkorf kijken tussen de handschoenen, ze waren overigens allemaal lelijk maar dat terzijde. Was er een heel lelijk paar met van die gaten erin (beetje moeilijk uit te leggen, je hebt ook van die wielrennershandschoenen), ze zagen er heel erg afgesleten uit, alsof ze al 3x van eigenaar waren gewisseld - waren ze 25 euro! Dat is 50 gulden, daar koop je 10 paar voor bij de zeeman ofzo! (tjah das de bijenkorf)

CD's bij de FRS zijn ook al zo duur, ik loop die zaak al niet eens meer binnen. CD's die door de komst van de euro opeens (omgerekend naar guldens) 10 gulden duurder zijn dan voor de euro..

Ik moet zeggen dat ik nog steeds in guldens denk - ik geef dus 3 euro uit alsof het 3 gulden is en denk er niet bij na
En soms denk ik er juist weer wel veel bij na en dan kom je erachter dat toch echt veel dingen duurder zijn dan met de gulden.
Oud 31-10-2002, 17:12
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Zovel geld kan ik me niet veroorloven voor een muts,of voor een ander kledingstuk,plus dat ik dat zoiezo teveel geld vind.
Ik let wel op prijs verschil van voor de euro en na de euro,maar ook niet dramatisch veel,want alles is nou eenmaal duurder geworden en je vind vrijwel nix meer voor dezelfde prijs als voor de euro.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:25
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
250.euro.voor.een.muts?

m44k.d4t.de.k4t.m44r.wijs

Oud 31-10-2002, 17:54
Gwen.
Gwen. is offline
Ik vind 25 € al veel voor een muts.
Oud 31-10-2002, 18:34
Dwarfie
Dwarfie is offline
Tja, merkjes
Maar dat vind ik ook wel belachelijke prijzen... Al moet ik zeggen dat mijn winterjas van State of Art ook ruim 400 euro kostte. Gelukkig zit hier in de buurt een outlet van State of Art waardoor het nogal eens wat goedkoper is voor mij
Oud 31-10-2002, 18:58
Li
Li is offline
Stone island is gewoon heel duur merk en kwalitatief ook erg goed, maar 450 euro blijft echt té veel voor een vest en die muts is al helemaal duur.
Het is zonde van je geld, omdat je ook voor minder geld een leuk vest of muts kan kopen

Ik heb wel met de euro dat ik onbewust meer geld uitgeef. Ik denk nu nog steeds: ooh het is "maar" 10 euro, terwijl je dan al bijna op 25 gulden zit.. Achteraf denk ik: lekker suf van je om er niet op te letten...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:00
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
en mijn mama vond zo'n mooje lange zwarte fluwelen jas nog duur.. en die was 205 euro..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:04
S
S is offline
Citaat:
laten we het maximumloon toch maar eens in gaan voeren (SP)
Ik ben tegen (VVD).

Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:07
Floosje
Floosje is offline
Das niet normaal duur zeg, die muts en dat vest ook niet.

Ik heb wel dat ik meer uitgeef aan dingen, maar ja, soms heb je het toch nodig. Ach, dan werk ik wel wat meer...
Oud 31-10-2002, 21:21
Verwijderd
Jazeker.
Ik was vorige week in London in de Burberry (jaja, toevallig ) shop en zag een leuke paraplu liggen van 60 pond (=93 euro). Naja, ik dacht, voor deze ene keer dan maar. Achteraf gezien echt stom, maar ja ruilen is er niet meer bij he. Ik dacht gewoon van; nou ja, 70 eurootjes ofzo doe maar
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 07:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Thyrfi schreef:
400 euro voor een trui of een jas dan heb je echt geld te veel

Als je dit en dit merk draagt dan heb je aanzien! van mij iig niet. Ik ben het met je eens, ik vind het meer dan triest :/

Citaat:
Karliene schreef:
Jazeker.
Ik was vorige week in London in de Burberry (jaja, toevallig ) shop en zag een leuke paraplu liggen van 60 pond (=93 euro). Naja, ik dacht, voor deze ene keer dan maar. Achteraf gezien echt stom, maar ja ruilen is er niet meer bij he. Ik dacht gewoon van; nou ja, 70 eurootjes ofzo doe maar
Een leuke paraplu van 93 EUR?!?! Doe maar 70 EUR?!?!?! OMG. Zo'n ding kost hier op het platteland dus echt niet zoveel hoor (of was-ie in James Bond uitvoering)?

Dat je zoiets niet kunt ruilen vind ik like... doh!
Oud 01-11-2002, 09:03
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Thyrfi schreef:

Ja joh, dan heb ík in elk geval niet meer de motivatie om harder te gaan werken! En daarnaast zijn er al veel maximumlonen. "Inkomensschalen" heten die dingen. Een leraar basisonderwijs kan bijvoorbeeld niet hoger komen dan schaal 11. In schaal 11 verdien je zo rond de 45000 euro per jaar (bruto). Een leraar in het voortgezet onderwijs kan echter wél een schaal hoger komen (schaal 12). Dan moet je toch denken aan een paar 100 euro's per maand meer!

Echter, als je aan je maximum in je schaal zit (binnen een schaal zijn verschillende gradaties), dan zie ik niet in waarom je nog beter je best zou gaan doen en harder gaat werken? Het levert toch geen voordeel meer op...

(Zie je de link met het communisme? *hint hint*)

(Oh ja, ik ben dus tegen dit systeem, je moet meer verdienen als je harder/meer gaat werken, een leraar die hele dagen van 8.00 tot 18.00 op school zit en dan ook nog eens 's avonds een vergadering heeft bij een één of andere aan school gerelateerde commissie mag van mij meer verdienen dan een leraar die een mentaliteit heeft van 8.00 tot 15.00 en dan zo snel mogelijk naar huis! Beiden kunnen echter niet meer verdienen dan de hiervoor genoemde schaal 11).

Eindeloze discussie die geheel offtopic is en hier dus niet thuis hoort

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:14
Verwijderd
das idd belachelijk.....ik koop zowieso weinig merkkleding dus dan valt t mee hoe duur alles is....soms zie ik wel wat leuks en dan vind ik t toch te duur...bijv een heel cool vest op waterlooplein, was 60 euro, laat maar zitten dan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 10:30
Bluesummers
Bluesummers is offline
das idd heel duur.. mijn favo boetiekje is ook heel erg duur-helaas!
Oud 01-11-2002, 12:34
AtHell
AtHell is offline
dat is ongeveer 50 gram wiet ...

en de keuze tussen wiet en een muts is toch zo gemaakt of niet
Oud 01-11-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Thyrfi schreef:
400 euro voor een trui of een jas dan heb je echt geld te veel

Ben ik even blij dat mijn vader een eigen bedrijf heeft
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:50
Rrr.
Rrr. is offline
voor schoenen of een jas wil ik nog wel eens aardig bedragje neertellen... maar voor een muts

ik weet niet of ik nu echt blij moet zijn met de komst van de euro..
Oud 01-11-2002, 16:27
S
S is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Dat je zoiets niet kunt ruilen vind ik like... doh!
Ze had hem wel kunnen ruilen, maar dan had ze teruggemoeten naar London.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 19:12
Esmée
Esmée is offline
Tis inderdaad erg veel geld maar als je iets heel graag wilt hebben, heb je daar soms wel een bedragje voor over, tenminste dat geldt voor mij persoonlijk. 250 euro voor een muts zou ik niet uitgeven (draag sowieso geen mutsen ) maar een bepaalde trui of zo van bepaalde materialen.. zou ik het op zich best voor over kunnen hebben, ligt maar net aan de prijs-productverhouding en hoe graag ik het wil hebben.
Ik heb ook enorm veel last van het euro-omrekenen, vooral met uitgaan, heb je 25 euro uitgegeven of zo, denk je nog helemaal in termen van guldens, en later denk je dan kuuuut dat was weer ff 60 piek in 1 nachtje
Oud 03-11-2002, 06:18
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik hanteer echt strakke maximumprijzen voor m'n kleren.

Voor een broek dok ik maximaal 70 euro, voor een jas maximaal 100, tenzij het een leren jas is, die mag best een paar honderd euro kosten, maar die gaat dan ook heel lang mee. Een trui of iets dergelijks dok ik echt niet meer dan 60 euro voor, een t-shirt nooit meer dan 30. En schoenen maximaal 100, maar dan moeten het ook wel echt supergoeie schoenen zijn waar ik een paar jaar op kan lopen (kisten). Ondergoed hanteer ik niet echt specifieke prijzen in, maar daar betaal ik ook nooit te veel voor.
Ik vind het echt belachelijk om hele dure kleren te dragen, terwijl je er voor weinig ook echt leuk bij kan lopen. Ik draag ook meestal echt truien en zo van 30 euro en krijg regelmatig complimenten over m'n kleding.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 08:57
AnOukj3
AnOukj3 is offline
Waar haal jij je kleding joh?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 09:04
italianboy
italianboy is offline
gouden tip

als je nou eens niet boven je stand gaat winkelen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:06
martijn1985
martijn1985 is offline
*herkenning*

Ik heb zo'n gave jas gezien. Maar t ding was 480 (!) euro (ik had op zich wel iets verwacht, ik was op zoek naar een lange, zwarte leren jas)

Mezelf kennende trek ik me helemaal niets van die prijs en loop ik volgend jaar in zo'n jas.....
Oud 03-11-2002, 11:08
S
S is offline
Citaat:
italianboy schreef:
gouden tip

als je nou eens niet boven je stand gaat winkelen
Doe ik niet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:17
sunflouwer
sunflouwer is offline
ik geef mijn geld nog steeds zo uit als met de gulden.
Mijn geld is altijd op aan het eind van de maand
Oud 03-11-2002, 11:19
Faery
Faery is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Tja, merkjes
Maar dat vind ik ook wel belachelijke prijzen... Al moet ik zeggen dat mijn winterjas van State of Art ook ruim 400 euro kostte. Gelukkig zit hier in de buurt een outlet van State of Art waardoor het nogal eens wat goedkoper is voor mij
Lul niet man, 45 Euro, aanbieding. Hang niet steeds de rijke student hier uit.

Oud 03-11-2002, 11:27
R
R is offline

Weet niet of je het goed kunt zien, maar het was boven de 21 duizend EURO !
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:37
charly not
charly not is offline
alles is zeker duurder geworden door de euro..
eerst kon je nog een normaal tot goede broek kopen voor 100 tot 160 gulden. tegenwoordig is een beetje een normale broek al gauw meer dan 120 euro. Echt belachelijk, het gaat echt nergens meer over... Ook,. ik was gistere bijvoorbeeld in de stad, ik zocht nog schoenen. gewoon, leuke schoenen (voor erbij zeg maar). Ik zag wel een paar leuke enkellaarsje. Niet eens heel bijzonder.. Maar waren gewoon 120 euro. ik bedoel.. als je dat omrekent dan is dat ongeveer zo'n 260 euro voor een paar EENVOUDIGE schoenen . Nou ja sorry hoor.. beetje vreemd.. Na mijn idee was dat met de gulden NOOIT zo..
--> alleen het probleem is.. mensen kopen het wel.. Omdat het gewoon goedkoop lijkt
Oud 03-11-2002, 12:38
S
S is offline
Citaat:
R schreef:

2100 euro.

En dat is veel geld ja.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:39
S
S is offline
Citaat:
R schreef:

2142 Euro 86 staat er.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 12:47
Six4Eight
Six4Eight is offline
Heb gister een broek gekocht van 180 euro. Wel erg duur maar hij ziet er ook wel exclusief uit. Over het algemeen geef ik niet zo achterlijk veel geld uit aan iets als een broek maar zo nu en dan moet je is een uitzondering maken vind ik.
Oud 03-11-2002, 12:49
S
S is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Heb gister een broek gekocht van 180 euro. Wel erg duur maar hij ziet er ook wel exclusief uit. Over het algemeen geef ik niet zo achterlijk veel geld uit aan iets als een broek maar zo nu en dan moet je is een uitzondering maken vind ik.
Merk?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:10
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ja ach, dan maar geen muts.
Oud 03-11-2002, 13:23
rodina
rodina is offline
Voor aparte dingen wil ik best wel wat neer tellen, maar er zijn grenzen, bedoel €250 voor een muts, kom op zeg die kan je zelf ook wel breien, en dan heb je iig echt iets aparts..

Bepaalde kledingmerken zijn gewoon duur, en dan ook echt TE duur, en staan ook niet in verhouding met de kwaliteit (bijv Antiflirt), maar er zijn ook een hoop dure kledinglijnen die de prijs dubbel en dwars waard zijn, tja tis net wat je er voor over hebt, wat je neer wilt tellen voor je kleding
Oud 03-11-2002, 13:34
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Wanneer ziet iets er exclusief uit dan
Oud 03-11-2002, 13:51
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
Merk?
Cyberdog London

Citaat:
Wanneer ziet iets er exclusief uit dan

Al die ritsen etc lichten op in neonlicht, erg gaaf om te zien.
Oud 03-11-2002, 14:30
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Faery schreef:
Lul niet man, 45 Euro, aanbieding. Hang niet steeds de rijke student hier uit.

Onzin dus.
Oud 03-11-2002, 15:01
punkyfish
punkyfish is offline
Ik vind al heel snel iets te duur. Voor een truitje geef ik niet meer uit dan 15 euro, vesten/truien niet meer dan 20/25 euro, broeken niet meer dan 50 euro en schoenen/jassen nooit meer dan 80 euro.

Na de komst van de euro zijn nou eenmaal alle prijzen om hoog gegaan, maar ik weet niet echt of ik meer uitgeef dan ervoor. Nouja, waarschijnlijk wel, maar ik krijg pas sinds januari (en dus sinds de euro) kleedgeld en sindsdien houd ik keurig netjes bij wat ik uitgeef en heb ik dus ook bepaalde maxima in mijn hoofd geprent over wat ik voor iets uit wil geven.
Oud 03-11-2002, 16:56
R
R is offline
Citaat:
S schreef:
2100 euro.

En dat is veel geld ja.
Nee dwaas.
Het was 21 38nog wat
21 duizend dus.
Met citaat reageren
Advertentie