Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja echt te vaak, koop nu echt te snel dure kleren, laast jas gekregen van mijn vader, 150 euro, ik zei ook nog niet zoveel.
Maar als je het gaat omreken valt het toch tegen. Had laaste bijna een jas van guess gekocht 310 euro maar dacht later echt te duur. Of met mijn moeder kreeg gewoon een broek van 125 euro, toch 280 gulden hehe. Verdien ook 7,5 euro valt wel mee maar is toch 15 piek nog meer zelfs. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb niet al te veel om uit te geven dus let wel erg op de prijs van kleding, en vaak vind ik het te duur en koop dus haast nooit iets nieuws.
maar bij kleine dingetjes let ik er niet zo op, zoals een vers belegd broodje, is vaak bijna 3 euro, en dan koop ik het gewoon...vroeger had ik echt nooit 6 gulden en meer voor een broodje betaald. ik kom nooit ik dure winkels dus echt absurde prijzen zal ik nooit echt tegenkomen (skatekleding etc is ook wel duur maar geen mutsen voor 250 euro of 450 euro voor vest.) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ziek.
![]() Het is wel zo dat met de pleuro alle prijzen omhoog zijn geschoten, ik geloof dat cd's nu bovenaanstaan met een gemiddelde prijsstijging van dertig-zoveel procent. Ik geef nu wel veel meer uit inderdaad, het gat wil zich niet aanpassen aan onze nieuwe munteenheid en dus kom ik na elke keer winkelen er weer achter dat ik ontzettend veel duur onnodig prul heb gekocht. :/ |
![]() |
|
daaaaamn dat is een boel geld
![]() dat alles omhoog is gegaan met de komst van de euro is algemeen bekend maar dit is wel heel erg... nah jah kweet ook nie hoeveel die dingen vroeger kosten maar goed... kvind het belachelijk om zo veel geld aan kleren uit te geven ik heb altijd liever kwantiteit gehad... nou valt dat kwantiteit tegenwoordig ook wel mee maar tis nog steeds nie duur, ik ben kei gierig dus...
|
![]() Ik ging vorige keer voor de gein bij de Bijenkorf kijken tussen de handschoenen, ze waren overigens allemaal lelijk maar dat terzijde. Was er een heel lelijk paar met van die gaten erin (beetje moeilijk uit te leggen, je hebt ook van die wielrennershandschoenen), ze zagen er heel erg afgesleten uit, alsof ze al 3x van eigenaar waren gewisseld - waren ze 25 euro! Dat is 50 gulden, daar koop je 10 paar voor bij de zeeman ofzo! (tjah das de bijenkorf) CD's bij de FRS zijn ook al zo duur, ik loop die zaak al niet eens meer binnen. CD's die door de komst van de euro opeens (omgerekend naar guldens) 10 gulden duurder zijn dan voor de euro.. Ik moet zeggen dat ik nog steeds in guldens denk - ik geef dus 3 euro uit alsof het 3 gulden is en denk er niet bij na ![]() En soms denk ik er juist weer wel veel bij na en dan kom je erachter dat toch echt veel dingen duurder zijn dan met de gulden.
|
![]() |
Zovel geld kan ik me niet veroorloven voor een muts,of voor een ander kledingstuk,plus dat ik dat zoiezo teveel geld vind.
Ik let wel op prijs verschil van voor de euro en na de euro,maar ook niet dramatisch veel,want alles is nou eenmaal duurder geworden en je vind vrijwel nix meer voor dezelfde prijs als voor de euro. |
![]() |
|
Stone island is gewoon heel duur merk en kwalitatief ook erg goed, maar 450 euro blijft echt té veel voor een vest en die muts is al helemaal duur.
Het is zonde van je geld, omdat je ook voor minder geld een leuk vest of muts kan kopen ![]() Ik heb wel met de euro dat ik onbewust meer geld uitgeef. Ik denk nu nog steeds: ooh het is "maar" 10 euro, terwijl je dan al bijna op 25 gulden zit.. Achteraf denk ik: lekker suf van je om er niet op te letten... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jazeker.
Ik was vorige week in London in de Burberry (jaja, toevallig ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Dat je zoiets niet kunt ruilen vind ik like... doh!
||
![]() |
Citaat:
Echter, als je aan je maximum in je schaal zit (binnen een schaal zijn verschillende gradaties), dan zie ik niet in waarom je nog beter je best zou gaan doen en harder gaat werken? Het levert toch geen voordeel meer op... (Zie je de link met het communisme? *hint hint*) (Oh ja, ik ben dus tegen dit systeem, je moet meer verdienen als je harder/meer gaat werken, een leraar die hele dagen van 8.00 tot 18.00 op school zit en dan ook nog eens 's avonds een vergadering heeft bij een één of andere aan school gerelateerde commissie mag van mij meer verdienen dan een leraar die een mentaliteit heeft van 8.00 tot 15.00 en dan zo snel mogelijk naar huis! Beiden kunnen echter niet meer verdienen dan de hiervoor genoemde schaal 11). Eindeloze discussie die geheel offtopic is en hier dus niet thuis hoort ![]()
Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 09:07. |
![]() |
|
Tis inderdaad erg veel geld maar als je iets heel graag wilt hebben, heb je daar soms wel een bedragje voor over, tenminste dat geldt voor mij persoonlijk. 250 euro voor een muts zou ik niet uitgeven (draag sowieso geen mutsen
![]() Ik heb ook enorm veel last van het euro-omrekenen, vooral met uitgaan, heb je 25 euro uitgegeven of zo, denk je nog helemaal in termen van guldens, en later denk je dan kuuuut dat was weer ff 60 piek in 1 nachtje ![]()
|
Ik hanteer echt strakke maximumprijzen voor m'n kleren.
Voor een broek dok ik maximaal 70 euro, voor een jas maximaal 100, tenzij het een leren jas is, die mag best een paar honderd euro kosten, maar die gaat dan ook heel lang mee. Een trui of iets dergelijks dok ik echt niet meer dan 60 euro voor, een t-shirt nooit meer dan 30. En schoenen maximaal 100, maar dan moeten het ook wel echt supergoeie schoenen zijn waar ik een paar jaar op kan lopen (kisten). Ondergoed hanteer ik niet echt specifieke prijzen in, maar daar betaal ik ook nooit te veel voor. Ik vind het echt belachelijk om hele dure kleren te dragen, terwijl je er voor weinig ook echt leuk bij kan lopen. Ik draag ook meestal echt truien en zo van 30 euro en krijg regelmatig complimenten over m'n kleding. |
![]() |
|
*herkenning*
Ik heb zo'n gave jas gezien. Maar t ding was 480 (!) euro ![]() Mezelf kennende trek ik me helemaal niets van die prijs ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
alles is zeker duurder geworden door de euro..
eerst kon je nog een normaal tot goede broek kopen voor 100 tot 160 gulden. tegenwoordig is een beetje een normale broek al gauw meer dan 120 euro. Echt belachelijk, het gaat echt nergens meer over... Ook,. ik was gistere bijvoorbeeld in de stad, ik zocht nog schoenen. gewoon, leuke schoenen (voor erbij zeg maar). Ik zag wel een paar leuke enkellaarsje. Niet eens heel bijzonder.. Maar waren gewoon 120 euro. ik bedoel.. als je dat omrekent dan is dat ongeveer zo'n 260 euro voor een paar EENVOUDIGE schoenen ![]() --> alleen het probleem is.. mensen kopen het wel.. Omdat het gewoon goedkoop lijkt
|
Voor aparte dingen wil ik best wel wat neer tellen, maar er zijn grenzen, bedoel €250 voor een muts, kom op zeg die kan je zelf ook wel breien, en dan heb je iig echt iets aparts..
Bepaalde kledingmerken zijn gewoon duur, en dan ook echt TE duur, en staan ook niet in verhouding met de kwaliteit (bijv Antiflirt), maar er zijn ook een hoop dure kledinglijnen die de prijs dubbel en dwars waard zijn, tja tis net wat je er voor over hebt, wat je neer wilt tellen voor je kleding ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik vind al heel snel iets te duur. Voor een truitje geef ik niet meer uit dan 15 euro, vesten/truien niet meer dan 20/25 euro, broeken niet meer dan 50 euro en schoenen/jassen nooit meer dan 80 euro.
Na de komst van de euro zijn nou eenmaal alle prijzen om hoog gegaan, maar ik weet niet echt of ik meer uitgeef dan ervoor. Nouja, waarschijnlijk wel, maar ik krijg pas sinds januari (en dus sinds de euro) kleedgeld en sindsdien houd ik keurig netjes bij wat ik uitgeef en heb ik dus ook bepaalde maxima in mijn hoofd geprent over wat ik voor iets uit wil geven.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
zelfgeschreven gedicht LauraJansen | 9 | 05-04-2011 11:37 | |
Lifestyle |
Keycords, in of out? Mephisto | 111 | 10-08-2009 10:12 | |
Muziek |
Placebo 1 december in Ahoy Signy | 38 | 09-12-2006 03:55 | |
Werk, Geld & Recht |
T-Mobile Abonoment Oplichting? wr_faya | 73 | 06-09-2005 17:59 | |
Muziek |
Belachelijk fucking belachelijk duur Tsasil | 83 | 10-01-2005 07:05 | |
ARTistiek |
deel 2 van vervolg verhaal (sorry dat het zo lang duurde!) fruitmand | 5 | 01-12-2001 15:09 |