Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 15:03
cin-D
cin-D is offline
Hoi, ik hoorde laatst over een theorie waarbij er wordt gezegd dat ieder leven wezen bij z'n geboorte zegmaar evenveel hartslagen heeft en als die hartslagen op zijn dat je dan zeg maar dood gaat.
Dan bedoelen ze dus ook de dieren want bijvoorbeeld het hart van een eekhoorn klopt zoveel x zo veel als het hart van een mens en een eekhoorn leeft daarom ook zoveel keer korter dan een mens.
Ook gaan in die theorie mensen die bijvoorbeeld drugs gebruiken enz. eerder dood omdat dat je hart sneller doet kloppen.

Kan iemand mij meer over die theorie vertellen en weet iemand waar je er informatie over kunt vinden.
Oud 09-02-2003, 21:28
Ciao Che
Ciao Che is offline
Ik ken het niet, maar het zal wel niet kloppen want in dat geval zouden mensen die vaker verliefd, zenuwachtig, sneller bang, gestressed e.d. zijn, per definitie eerder doodgaan omdat hun hart vaker snel(ler) klopt. En dat lijkt me onzin.
Oud 09-02-2003, 22:42
The Stranger
The Stranger is offline
Het hart van het ene dier gaat gewoon meer hartslagen mee als de ander. Zo klopt het hart van walvissen iets van 10 keer zo langzaam als van een mens, en toch leven ze ongeveer even lang.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 07:02
barkrukkie
barkrukkie is offline
Dan zou sporten ongezond worden en als je in bed zou blijven liggen je hele leven zou je het langste leven?
ehm, nee toch maar niet
Oud 11-02-2003, 11:15
Dashja
Dashja is offline
Klopt niet volgens mij....
Dan had het ook meer bekend moeten zijn..
En mijn hartslag gaat zoiezo sneller dan gemiddeld...
Kan nog leuk worden
Nee, volgens mij klopt die theorie niet!

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 23:37
Gatara
Gatara is offline
Het schijnt wel zo te zijn dat dieren wiens hartslag gemiddeld minder snel klopt dan een ander dier, lang(er) leeft.

Vergelijk de hartslag van een hond met die van een olifant (of met jezelf )

Weet niet precies hoe de theorie in elkaar steekt, maar het zal niet zo zijn dat je in het begin van je leven zeg maar 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 hartslagen krijgt om op te gebruiken en tsja.... als je gestressed bent of vaak verliefd, dan heb je per definitie pecht gehad
Daar geloof ik niet in.
Oud 11-02-2003, 23:51
Verwijderd
ik wil er gewoon niet in geloven.
stel je voor dat hij klopt, dan sport ik nooit meer hoor! alhoewel, sporters (echte) zijn in staat hun hartslag ed te verlagen net doordat ze sport doen, nu ja, zo heb ik het toch gehoord.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 08:47
Isa
Isa is offline
Eergisteren was er een documantaire op discovery channel laat in de avond getiteld the human body, daar kwam die theorie in voor.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:35
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Het schijnt wel zo te zijn dat dieren wiens hartslag gemiddeld minder snel klopt dan een ander dier, lang(er) leeft.

Vergelijk de hartslag van een hond met die van een olifant (of met jezelf )
.
Daar zit wel wat in! En dat geloof ik ook wel, maar niet dat je een
limiet krijgt van een aantal hartslagen..

Mmz...mezelf vergelijken met een olifant? Dankjewel
Oud 14-02-2003, 15:42
Yamyam
Yamyam is offline
Ja maar als je sport gaat je hartslag super omhoog en als je sex hebt schijnbaar ook en men beweert dat dat gezond is?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:21
REIE
REIE is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Daar zit wel wat in! En dat geloof ik ook wel, maar niet dat je een
limiet krijgt van een aantal hartslagen..
Het lijkt me inderdaad waar dat dieren wier hartslag hoog is sneller doodgaan, die dieren zijn allerter in moeten in die korte tijd dat ze leven alles kunnen geven (cirkelredenering ).
Zo'n limiet slaat nergens op, je leven wordt beinvloed door velerlei factoren, dus ook het moment waarop je zal sterven.

REIE
Reageren

Regels voor berichten