Opzich is het niet zo erg als je knie knak zegt. Ik weet niet of het ook echt pijn doet, of dat je knie misschien een beetje dik is (dan zit er vocht in). Als je er verder geen last van hebt, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Dat knak geluid is niet abnormaal.
Het kan wel zijn dat je kniebanden een beetje te los zitten. Daardoor kan je knieschijf een beetje gaan schuiven, en lijkt het net alsof hij niet goed op zijn plek zit. Je zou hier misschien even mee langs de huisarts kunnen gaan. Ik heb er zelf ook veel last van gehad, maar dan zo erg dat mijn knieschijf echt aan de zijkant van mijn knie hing. Dit is een nogal extreem voorbeeld, maar het blijkt dat ik last heb van hypermobiliteit. Dat is dus het verhaal over die te losse kniebanden. Misschien dat ze bij jou ook iets te los zitten. Met fysiotherapie kun je er voor zorgen dat de banden wat steviger en strakker worden. Misschien is dat een optie.