Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2002, 16:22
Verwijderd
Ik ga volgend jaar studeren in Nijmegen en ik wil graag op kamers. Nu vraag ik me af hoe lang het duurt voor je een kamer krijgt in Nijmegen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik woon trouwens een uur rijden af van Nijmegen.
Vanaf 1 november kun je je inschrijven, dus dan doe ik dat gelijk.

Zou het me lukken volgend jaar een kamer te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 17:04
20marianne12
20marianne12 is offline
Heey cool, ik wil ook (waarschijnlijk) naar Nijmegen en ook op kamers natuurlijk, 1.5 uur reizen per dag is niks!
Ja vanaf 1 november inschrijven. Hoe sneller je je inschrijft hoe meer kans je maakt natuurlijk. Mijn zus had heel snel een kamer in Nijmegen. Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe goed je zoekt, hoeveel mensen je daar kent die je laat zoeken, hoe hoge eisen je stelt aan een kamer...
Maar bij de sshn... ik weet niet een 1e jaars uit de mentorgroep van mijn zus had zich in november vorig jaar ingeschreven en die had wel al een kamer voor het begin van dit studiejaar. Dus wie weet... Op naar volgend jaar
Oud 30-10-2002, 17:23
Dwarfie
Dwarfie is offline
Als je je bij de sshn inschrijft op 1 november moet je er niet op rekenen dat je bij aanvang van je studie een kamer hebt. Veel van m'n mentorgroepmensen hadden nog geen kamer. Ik ken zelfs iemand uit Leiden die zich direcht had ingeschreven maar nu nog steeds geen kamer heeft. Hij reist nog steeds op en neer.

Je kunt je natuurlijk inschrijven en misschien zijn de wachtlijsten volgend jaar korter, maar reken vooral niet te veel op een kamer en ga zélf op zoek!
Oud 30-10-2002, 20:31
autodropje
autodropje is offline
kamernood in Nijmegen is redelijk groot dus de kans zit er idd wel in dat het een tijdje kan duren. Ik zou je maar snel bij sshn inschrijven.
Oud 30-10-2002, 22:58
battlestar
battlestar is offline
www.sshn.nl
Huisvesting eerstejaars studenten.

Per 1 oktober ’02 stonden er 1935 eerstejaars studenten voor het studiejaar 2002/2003 bij ons ingeschreven.
1e reisurgentie: 553 personen
2e reisurgentie: 555 personen
geen reisurgentie: 827 personen.

Op dit moment worden de vrijkomende kamers in de complexen Hoogeveldt en Vossenveld toegewezen aan de ingeschrevenen uit de 1e reisurgentiecategorie met als inschrijfdatum:
Hoogeveldt: inschrijfdatum 29 november 2001
Vossenveld: inschrijfdatum: 20 november 2001

zeg maar ongeveer een jaartje dus..
maar je woont een uurtje rijden van nijmegen? bedoel je dan met de auto? ik heb bang dat je dan niet tot de 1ste reisurgentiecategorie behoort..
nja, ik sta nu sinds februari dit jaar ingeschreven en woon een half uur met de trein van nijmegen vandaan, dus ik ben nog lang niet aan de beurt..

nja, ik wens je veel succes..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:28
heldin
heldin is offline
In een tijdschrift (weet ff niet welk) stond een lijstje met de gemiddelde tijd dat het duurt om een kamer te vinden. Als je een kamer in het centrum van Nijmegen wilt duurt dat gemiddeld even lang als in het centrum van Amsterdam: 48 maanden. ja, das 4 jaar... ben je klaar met je studie heb je eindelijk een kamer...
buiten het centrum was het 12 maanden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:12
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
In een tijdschrift (weet ff niet welk) stond een lijstje met de gemiddelde tijd dat het duurt om een kamer te vinden. Als je een kamer in het centrum van Nijmegen wilt duurt dat gemiddeld even lang als in het centrum van Amsterdam: 48 maanden. ja, das 4 jaar... ben je klaar met je studie heb je eindelijk een kamer...
buiten het centrum was het 12 maanden.
Als je apathisch thuis blijft zitten en jezelf afhankelijk maakt van de SSHN, ja.

Als je briefjes ophangt op de universiteit en in supermarkten, contacten hebt, vrienden voor je aan het werk zet, rondvraagt, lobby't, komt het veel sneller...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als je apathisch thuis blijft zitten en jezelf afhankelijk maakt van de SSHN, ja.

Als je briefjes ophangt op de universiteit en in supermarkten, contacten hebt, vrienden voor je aan het werk zet, rondvraagt, lobby't, komt het veel sneller...
Hmm een portie geluk heb je toch ook nog nodig....
Oud 31-10-2002, 16:36
heldin
heldin is offline
Citaat:
nare man schreef:

weet ik, dit is ook gemiddeld, en ik weet niet waar het allemaal op gebaseerd is. wat ik ermee wilde zeggen is dat het behoorlijk moeilijk is een kamer in Nijmegen te vinden en dat je er echt heel erg je best voor moet doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:43
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
weet ik, dit is ook gemiddeld, en ik weet niet waar het allemaal op gebaseerd is. wat ik ermee wilde zeggen is dat het behoorlijk moeilijk is een kamer in Nijmegen te vinden en dat je er echt heel erg je best voor moet doen.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:35
summer1986
summer1986 is offline
Dit heeft even niet zoveel met het onderwerp kamers in Nijmegen te maken, maar ik vond het zonde om een nieuw bericht aan te maken.
Weet een van jullie ook hoe het zit met de kamers in (centrum) Den Bosch? Bestaat hier ook een site van zoals ze dat van studentenhuisvestiging Nijmegen hebben?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:12
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
summer1986 schreef:
Dit heeft even niet zoveel met het onderwerp kamers in Nijmegen te maken, maar ik vond het zonde om een nieuw bericht aan te maken.
Weet een van jullie ook hoe het zit met de kamers in (centrum) Den Bosch? Bestaat hier ook een site van zoals ze dat van studentenhuisvestiging Nijmegen hebben?

Alvast bedankt!
http://kamers.pagina.nl/
alle steden/dorpen
behalve den bosch dat er niet bij staat (wel meer niet)
ook:
www.kamernet.nl
Oud 01-11-2002, 22:23
Ilsje
Ilsje is offline
Je kan ook ondertussen inschrijven op www.kamernet.nl en op meer site's zoeken
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:25
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
http://kamers.pagina.nl/
alle steden/dorpen
behalve den bosch dat er niet bij staat (wel meer niet)
ook:
www.kamernet.nl
.... sorry. Reageerde al iemand eerder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten