Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 12:03
dribble
dribble is offline
Hoi,
Stel dat je een abortus wil laten plegen ofzo, kan dat dan zonder dat je ouders er achter komen. Geen rekengingen, of brieven of telefoontjes dat ze er achter komen?
Oud 24-10-2002, 12:07
SirhC
SirhC is offline
schijnt te kunnnen... mijn ex was toen het uit was tussen ons blijkbaar zwanger... maar die heeft een abortus gehad zonder dat de ouders, en zelfs ik het wisten ..... niet dat het aan te raden is om zonder overleg met je vriend zoiets te doen is nogal verneukeratief voor de vriendschap
maar goed ja kan dusssss....
Oud 24-10-2002, 12:28
Verwijderd
Ja, dat kan zeker.
Op mijn middelbare school was er een soort regeling: een vertrouwenspersoon regelde alles met een abortuskliniek, daar werd het meisje dan naar toe gebracht door die vertrouwenspersoon en naderhand werd ze thuis gebracht en werd er tegen de ouders gezegd dat ze zich niet goed voelde, maar alles ok was... Schijnt goed te werken, school had er ook geld voor opzij gelegd, zodat de leerlingen niet met de rekening zouden zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 12:29
Verwijderd
Lijkt me wel. Informeer eens bij de Rutgers Stichting of bij een JIP.

Misschien heb je iets aan:
http://www.jip.org/delft/seksframe.html
http://www.jip.org/delft/adressen.html
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 13:02
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ja, dat kan zeker.
Op mijn middelbare school was er een soort regeling: een vertrouwenspersoon regelde alles met een abortuskliniek, daar werd het meisje dan naar toe gebracht door die vertrouwenspersoon en naderhand werd ze thuis gebracht en werd er tegen de ouders gezegd dat ze zich niet goed voelde, maar alles ok was... Schijnt goed te werken, school had er ook geld voor opzij gelegd, zodat de leerlingen niet met de rekening zouden zitten.
Wat voor'n school was dat joh? Kan me niet voorstellen dat zoiets normaal is.
Oud 24-10-2002, 13:21
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Wat voor'n school was dat joh? Kan me niet voorstellen dat zoiets normaal is.
Gewoon, middelbare school...
normaal is het niet, maar het was een initiatief van een of andere stichting, die hebben meerdere scholen 'met hun', om de drempel voor meisjes wat lager te maken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:36
Roos
Roos is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Gewoon, middelbare school...
normaal is het niet, maar het was een initiatief van een of andere stichting, die hebben meerdere scholen 'met hun', om de drempel voor meisjes wat lager te maken.
Beetje raar, abortus pleeg je toch wel ookal vind je het eng. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die geen abortus pleegde omdat de drempel te hoog was, en dus een kind hield.

Dan kan je IMO nog beter gratis condooms uitdelen ofzo of meisjes helpen aan de pil.
Oud 24-10-2002, 19:40
C'est moi
C'est moi is offline
ik heb er ervaring mee en ja dat kan.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:48
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
SirhC schreef:
schijnt te kunnnen... mijn ex was toen het uit was tussen ons blijkbaar zwanger... maar die heeft een abortus gehad zonder dat de ouders, en zelfs ik het wisten ..... niet dat het aan te raden is om zonder overleg met je vriend zoiets te doen is nogal verneukeratief voor de vriendschap
maar goed ja kan dusssss....
verneukeratief, best wel ironisch in dit geval
Oud 25-10-2002, 12:38
dribble
dribble is offline
Het wordt dan dus vergoed door het ziekenfonds enzo..?
Oud 25-10-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Beetje raar, abortus pleeg je toch wel ookal vind je het eng. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die geen abortus pleegde omdat de drempel te hoog was, en dus een kind hield.

Dan kan je IMO nog beter gratis condooms uitdelen ofzo of meisjes helpen aan de pil.
Het ging er vooral om dat ouders het niet zouden weten, als het meisje dat niet wilde.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:29
dribble
dribble is offline
idd
Oud 25-10-2002, 17:44
marlies
marlies is offline
Citaat:
rosi schreef:

Ik vind het ernstig vaag! Je moet er voor zorgen dat het niet gebeurd en het niet anders om.. Ja ok niet echt iets verkeerd mee, maar voorlichting en gratis condooms enzo lijkt me toch een eerder en betere stap.
Oud 25-10-2002, 18:54
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Ik vind het ernstig vaag! Je moet er voor zorgen dat het niet gebeurd en het niet anders om.. Ja ok niet echt iets verkeerd mee, maar voorlichting en gratis condooms enzo lijkt me toch een eerder en betere stap.
Bij ons op school kregen we in de eerste, tweede en derde voorlichting, telkens werden de gevolgens uit gelegd en kreeg íedereen twee condooms, 'voor het geval dat'. Ik zat op een van de weinige scholen waar jongens en meisjes samen voorlichting kregen in een lokaal en waar ook echt gepraat werd over het onderwerp, in het begin wat hakkelig, maar langzamerhand werd ons geleerd gewoon over sex te kunnen praten en vragen te kunnen stellen.
Abortus was echt de allerlaatste oplossing die gegeven werd, eerst alle voorbehoedsmiddelen etc...

Ik ben nog steeds enorm tevreden over dat systeem!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten