Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 15:04
Breg
Breg is offline
ik liep daarnet buiten op straat maar toen ging ik ineens door mn voet (hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel). Ik kan wel op mn voet lopen, maar loop toch een beetje mank. Maar wat kan ik hier nu het beste aan doen: gewoon op die voet blijven lopen, of die voet wat rust geven?
Oud 15-01-2002, 15:17
stefanietje
stefanietje is offline
Citaat:
Breg schreef:
ik liep daarnet buiten op straat maar toen ging ik ineens door mn voet (hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel). Ik kan wel op mn voet lopen, maar loop toch een beetje mank. Maar wat kan ik hier nu het beste aan doen: gewoon op die voet blijven lopen, of die voet wat rust geven?
rust geven... sterkte
Oud 15-01-2002, 15:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
stefanietje schreef:
rust geven... sterkte
idd
maar op zich hoeft het niet super lang te duren als je door je voet bent gegaan... als je probeert hem vandaag niet te veel te belasten kan je d'r morgen gewoon weer goed op lopen denk ik!

Oud 15-01-2002, 16:11
Verwijderd
Ik heb dat heel vaak. Als ik een beetje snel de trap oploop hoef ik maar één verkeerde beweging te maken en ik zwik half door m'n enkel...gewoon niet teveel belasten inderdaad en dan kan het met een paar uur alweer over zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 16:12
Joseph
Joseph is offline
door je voet gaan... is dat hetzelfde als door je enkel gaan?

Dan moet je hem een beetje rust geven, insmeren met wat spyroflor en vervolgens weer gaan belasten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:13
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Als et idd door de enkel gaan is en je hebt er bvaak last van kun je hem ook preventief laten intapen, en as je hem weer kunt belasten dan moet je enkel versterkende oefeningen doen. Wnat je enkelbanden zijn nu redelijk opgerekt zodat de kans dat je er weer doorgaat groter is
Oud 15-01-2002, 17:57
jasmijn'84
jasmijn'84 is offline
als ik door mijn enkel ga en ik geef het rust krijg ik er heel veel last van als ik gewoon rustig door blijf lopen gaat het stukken beter
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 20:37
Breg
Breg is offline
bedankt voor de reacties allemaal, ik heb een paar uur wat rustiger aan gedaan en nu kan ik er weer gewoon op lopen. Ik heb dit idd redelijk vaak, mischien 1 keer per maand ofzo, maar is dat heel slecht voor je enkelbanden of niet?
Oud 16-01-2002, 11:24
DarkCat
DarkCat is offline
Knak! Ik had dat vroeger altijd (tot mn 13e ofzo). Ik had er eigenlijk altijd wel last van maar probeerde niet mank te lopen. Heel vaak waren mn enkels blauw of rood gezwollen. Van de dokter moest ik enkelsteuntjes gebruiken ofzo maar dat heb ik nooit gedaan, en daardoor zijn mn enkels nu best sterk geworden.
Als ik tegenwoordig op foute schoenen een sprintje trek naar de tram heb ik soms de pech dat ik door allebei mn enkels ga, maar verder valt het wel mee

Dus niet al te voorzichtig doen, tenzij je er pijn aan hebt natuurlijk!
Oud 18-01-2002, 19:31
KazzZ
KazzZ is offline
jaaah hebbik ook regelmatig... tijdens gym ook wel vaak :-S komt ook wel doordat ze er geen warming-up geven *sukkels*
je kunt beter ff nix doen..gaat wel over

Regels voor berichten