Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Petacchi is de man in vorm, maar Zabel zal ook wel weer graag willen winnen. Freire heeft ook kans. Maar ik hoop toch echt liever dat iemand wint waarvan je het niet verwacht. Zoals De Jongh, Zberg. Als het maar iemand is van de Raboploeg
![]()
|
vrt teletekst:
* Tom Steels zal zaterdag niet meerijden in Milaan-Sanremo. De Mapei- ploeg wordt gevormd rond Paolo Bettini en Oscar Freire en er is geen plaats voor Steels. "Ik ben natuurlijk teleur- gesteld, maar ik leg me neer bij de beslissing. Ik voelde mij parater dan twee jaar geleden, toen ik de Primavera wel reed. Ik bouw dan maar op naar Dwars door Vlaanderen", zegt Steels in de Vlaamse kranten.
|
![]() |
Steels is ook niet echt goed meer. Die komt die Poggio( Zo heet die laatste berg toch) nooit op dan moet hij eraf. Ik hoop dat er nou eindelijk weer eens een beetje een leuke race vereden wordt. De vorige jaren waren allemaal zoooooo saai. Ik hoop op een ontsnapping maar dan zo van "dit is geen kopgroep dit is een praatgroep" zoals Michel vorig jaar zei toen paar vedetten waren ontsnapt maar niet wilden samenwerken
|
Johan Museeuw zal zaterdag niet starten
in de wielerklassieker Milaan-Sanremo. Museeuw ondervindt lichte hinder aan de linkerknie. Zijn Domo-ploegmaat Axel Merckx haakt af met een pijnlijke rug. Ook Mario Aerts zal niet van de partij zijn. Aerts sukkelt met tendinitis aan de rechterknie. Francesco Casagrande en Pavel Tonkov verschijnen ook al niet aan de start. Beide renners voelen zich niet fit genoeg om een rol van betekenis te kunnen spelen. Lance Armstrong en Marco Pantani zullen er wel bij zijn in de eerste klassieker van het jaar. Bij Lampre zal Ludo Dierckxsens een beschermde rol krijgen.
||
Citaat:
|
Mario Cipollini (Acqua e Sapone) heeft gewonnen. Na 2x tweede te zijn geweest won hij eindelijk de sprint op de Via Roma, vóór Fred Rodriguez (Domo) en Markus Zberg (Rabobank).
De wedstrijd werd beslist door ellende. Eerst was het een lekke band voor McEwen, vervolgens een valpartij voor Zabel en later voor Dekker. Dekker stapte geblesseerd uit de koers, Zabel kon niet meer terug voorin komen. Ook Wesemann viel in de afdaling van de Cipressa, en bleef stil liggen.(verder nix meer over gehoord). Oa Bettini viel aan op de Cipressa, zonder succes. Aan het eind van de Poggio waren het Bettini en Figueras die weg konden komen, maar werden 1 km voor het eind gegrepen door een sterke ploeg van Cipollini.
|
![]() |
Erik Dekker kwam op 28 km van de finish ten val en moest naar het ziekenhuis worden gebracht. Ook de favorieten Erik Zabel, Robbie McEwen en Danilo di Luca waren bij de valpartij betrokken; zij waren op slag kansloos voor de zege. In het ziekenhuis werd vastgesteld dat Dekker een breuk in het linkerbovenbeen had opgelopen. Dekkers ploegleider Adrie van Houwelingen sprak van "een compacte breuk,er zijn geen verschuivingen. Hij kan vanavond naar huis worden gevlogen. Het herstel zal weken in beslag nemen".
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ach ja, valpartijen heb je altijd en overal...
|
|