Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 01:15
DrFreeman
DrFreeman is offline
wat ik persoonlijk echt niet kan uitstaan is de enorme hoop met zogehete "Webdesign bedrijven", mensen die dus in no time ff zo'n "bedrijf" op poten zetten, en met 0,0 skills websites gaan maken, het vervuilt het internet.

kom je weer op zo'n mooie site, kijk je in de portfolie, vol verwachting naar wat moois, en wat zie je, PULP, alsmaar dikke pulp.

kunnen deze mensen niet afgeschaft worden, het is echt niet om aan te zien

reacties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 07:51
Chimera
Chimera is offline
Als ze een webdesign bedrijf op willen zetten: laat ze.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 08:07
Verwijderd
http://webdesign.pagina.nl

Zoek maar een paar bedrijven uit
[als je niet hopeloer wilt worden, doe dit dan niet]
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 08:24
McMotion
McMotion is offline
dan kijk je er niet naar... zo moeilijk is dat toch niet; 'k heb alleen een beetje een hekel aan mensen die denken er zelf veel verstand van te hebben en dan andere mensen af te gaan zitten kraken
Oud 16-10-2002, 09:03
TAFKAB
TAFKAB is offline
mja..
Je ziet wel heel veel "rages"op t net, dan is weer dit hot, dan weer dat.
Dat vind ik eerlijk gezegd wat minder.
En men denkt dat je alleen omdat je een beetje een website'tje kan bouwen een goed bedrijf hebt, maar er is meer dan dat(zakelijk moet t ook in orde zijn, bv iemand in pak die naar bedrijven toe stapt etc).
Dat overleef je nooit (heb ik vooral over die pubers die een eenmanszaak beginnen).
Maar ieder zn ding, als je wat wil ondernemen doe t.
Alleen met website's? Moet je wel wat origineels bedenken of in een goede kliek zitten voor mondmond reclame..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 15:36
bam
bam is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
mja..
Je ziet wel heel veel "rages"op t net, dan is weer dit hot, dan weer dat.
schijnt dat je tegenwoordig al een slechte site heb als er geen flash in je site heb.

ik quote een klasgenoot van mij:
[qoute]
geen flash? wat een kutsite is dat![/qoute]
Oud 16-10-2002, 15:47
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
schijnt dat je tegenwoordig al een slechte site heb als er geen flash in je site heb.

ik quote een klasgenoot van mij:
[qoute]
geen flash? wat een kutsite is dat![/qoute]
Ik heb een hekel aan sites die geheel uit Flash bestaan.
Enkele Flashanimaties vind ik wel grappig, zoals enkele dingen die naar voren komen oid.
Maar bij een volledige kan je nooit een interessant stukje copy/pasten
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 15:58
Verwijderd
Flash vind ik echt baggr, ik ben maar op 1 manier voorstander van flash, en dat is als het alleen voor banners en andere animaties gebruikt worden..
Maar links, text etcetc in flash vind ik ruk..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:10
naamloos
naamloos is offline
Ik voel me wel een beetje aangesproken door dit topic, kbegin samen met 3 andere mensen ook een webdesign bedrijf. We hebben allemaal wel ervaring met webdesign (ook commercieel)
Het is toch best moeilijk om heel 'professioneel' over te komen. Kzeg hierbij professioneel, omdat je echt de laatste trends moet volgen, en niet zo maar wat kan neerflansen. (voorbeeld, deviantart.com --> wallpapers --> abstract )

Over het flash gedoe, flash kan er goed uitzien. Het is alleen zonde dat het misbruikt wordt
Oud 16-10-2002, 17:11
DrFreeman
DrFreeman is offline
Citaat:
McMotion schreef:
dan kijk je er niet naar... zo moeilijk is dat toch niet; 'k heb alleen een beetje een hekel aan mensen die denken er zelf veel verstand van te hebben en dan andere mensen af te gaan zitten kraken
moet ik me hierdoor aangesproken voelen? , doe het niet maar als je dat hiermee bedoelt, ik zet geen kansloos wesdesign bedrijf op
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:14
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Flash vind ik echt baggr, ik ben maar op 1 manier voorstander van flash, en dat is als het alleen voor banners en andere animaties gebruikt worden..
Maar links, text etcetc in flash vind ik ruk..
Mwah, 't is ook een rage om flash kut te vinden..
Oud 16-10-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
dan is alles een rage ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:15
Dreamzilla
Dreamzilla is offline
Citaat:
p-chez schreef:
ghe jah flash is kut naja hoe dat flas hgebruikt wordt is kut... k vin dat flash goed gebruikt kan worden voor online adds en trailertjes (balthasar fx) maar niet om er informatie in over te brengen
Oud 16-10-2002, 23:34
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
naamloos schreef:
Ik voel me wel een beetje aangesproken door dit topic, kbegin samen met 3 andere mensen ook een webdesign bedrijf. We hebben allemaal wel ervaring met webdesign (ook commercieel)
Het is toch best moeilijk om heel 'professioneel' over te komen. Kzeg hierbij professioneel, omdat je echt de laatste trends moet volgen, en niet zo maar wat kan neerflansen. (voorbeeld, deviantart.com --> wallpapers --> abstract )

Over het flash gedoe, flash kan er goed uitzien. Het is alleen zonde dat het misbruikt wordt
Ik kan je verzekeren dat dat niet gaat lopen beste man.
Ik neem maar aan dat je een eenmanszaak op richt?
Of heb je een kas van 40000, voor een BV??
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 23:34
Tom
Tom is offline
Citaat:
bambix schreef:
[/qoute]
Ik ben zeker geen voorstander van Flash maar zie wel het voordeel in van Flash. Voor sommige dingen kan het een stuk makkelijker zijn. Ik gebruik het zelf alleen voor kleine/simpele dingen om toch wat dynamische elementen op de site te pleuren, de gehele site in Flash vind ik meestal overbodig.. dan liever alleen navigatie en de eventuele animaties.. en het overige gewoon met bijv. DHTML doen.

Over die kutbedrijfjes: kan me er niet druk over maken. Tis wel ruk dat ze de markt verpesten, maar dat zie je in elke sector. Niets om je druk over te maken imho.. that's life. Alleen jammer dat ze het vertrouwen van je klanten schaden, heb zelf ook een hele tijd moeten wachten (om het zo maar te noemen) voor een klant vertrouwen in mij had, nadat ie een keer de fout in was gegaan met een bedrijf.

Gelukkig zijn de echt grote bedrijven, die elk jaar een bepaald budget reserveren voor internet/nieuwe media, slim genoeg om wel een goed webdesignburo in te schakelen... alleen het MKB heeft het liever zo goedkoop mogelijk en die hebben er (meestal) toch geen verstand van, die trappen erin.
Oud 17-10-2002, 08:23
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:
moet ik me hierdoor aangesproken voelen? , doe het niet maar als je dat hiermee bedoelt, ik zet geen kansloos wesdesign bedrijf op
dat laat ik even in het midden....
Oud 17-10-2002, 08:24
McMotion
McMotion is offline
(diplomatiek antwoord he? )

hehe nee hoor tuurlijk heb ik het over jou
Oud 17-10-2002, 08:36
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:
In guldens he voor de BV
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 09:04
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
In guldens he voor de BV
aggggggggg tuuuuuuuuuuuuuuurlijkkkkkkkkk
Hij zou me maar verkeerd begrijpen!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 09:11
naamloos
naamloos is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Nee, met 4 anderen, en we hebben de eerste klanten al binnen

Het is geen bv nee, gewoon een groep mensen webdesign, application skins etc
Oud 17-10-2002, 09:43
wierie
wierie is offline
Citaat:
naamloos schreef:

kvk nummer ?
Oud 17-10-2002, 10:33
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
naamloos schreef:

Eerste klanten?
Wat? Lokale kappers? De buurt slager?
Dus je bent niet geregistreerd, dan zal dat wel
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 11:27
Verwijderd
http://www.retecool.com/damcomaward.html

!!! Alle extreme wij-pretenderen-een-meesterlijk-webdesignbureau-te-zijn bagger op een hoop.

"(Wilt u een eigen website die er professioneel uitziet maar wel betaalbaar is.) hebben ze een rechtermuisknop disable funtie, is de hele muk in frontpage gemaakt en draait de zooi bij crosswinds, gelinkt via een namezero domeinnaam."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 11:45
Verwijderd
Citaat:
wierie schreef:
kvk nummer ?
altijd dat gezeik over dat kvk :r

En TAFKAB moet ook niet zo zeiken

Citaat:
KontraDix schreef:
http://www.retecool.com/damcomaward.html

!!! Alle extreme wij-pretenderen-een-meesterlijk-webdesignbureau-te-zijn bagger op een hoop.

"(Wilt u een eigen website die er professioneel uitziet maar wel betaalbaar is.) hebben ze een rechtermuisknop disable funtie, is de hele muk in frontpage gemaakt en draait de zooi bij crosswinds, gelinkt via een namezero domeinnaam."
Haha, meesterlijke site, jammer dat veel links het [al niet meer] doen...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 12:01
DrFreeman
DrFreeman is offline
Citaat:
McMotion schreef:
(diplomatiek antwoord he? )

hehe nee hoor tuurlijk heb ik het over jou
alles beter dan cu2 zullen we maar denken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2002, 15:06
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
McLaren schreef:

En TAFKAB moet ook niet zo zeiken

Haha, meesterlijke site, jammer dat veel links het [al niet meer] doen...
sukkel
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:09
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:
sukkel
dat zegt wel weer genoeg over jou...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:31
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
McLaren schreef:

jij bent er dus maar voorstander van om alles in de illegaliteit te houden?!
Oud 17-10-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Elmo19 schreef:
jij bent er dus maar voorstander van om alles in de illegaliteit te houden?!
Heb ik het over alles?
Ik ben voorstander van dat startende bedrijfjes eerst het als bijzaak moeten doen om te kijken of ze dit wel willen en of het een beetje wil draaien...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 16:15
naamloos
naamloos is offline
nee geen kvk nummer, komt omdat het meer een na-schoolse activiteit is en ook omdat ik als enige nederlander erbij zit, samen met 2 engelsen en een australiër.

en ja, de eerste klanten zijn (onder andere) lokale kleine dingen, maar iedereen moet tog ergens beginnen?

het is niet alleen webdesign, ook application skins
Oud 17-10-2002, 16:55
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
naamloos schreef:
nee geen kvk nummer, komt omdat het meer een na-schoolse activiteit is en ook omdat ik als enige nederlander erbij zit, samen met 2 engelsen en een australiër.
ik neem aan dat je die mensen wel in het echt kent en niet alleen via i-net?
Oud 17-10-2002, 16:56
Elmo19
Elmo19 is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Heb ik het over alles?
Ik ben voorstander van dat startende bedrijfjes eerst het als bijzaak moeten doen om te kijken of ze dit wel willen en of het een beetje wil draaien...
en waar ligt dan de grens wanneer je je wel moet inschrijven? bij een bep. omzet? of...
Oud 17-10-2002, 16:57
naamloos
naamloos is offline
Citaat:
Elmo19 schreef:
ik neem aan dat je die mensen wel in het echt kent en niet alleen via i-net?

wel alleen via het inet, maar kpraat er dan wel heel lang mee, en binnekort zal ik er 1 van hen ontmoeten...vakantie
Oud 17-10-2002, 17:32
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
McLaren schreef:
dat zegt wel weer genoeg over jou...
Nee over jou!
Ik geef alleen aan dat hij niet de realiteit uit t oog moet verliezen, komt hard over, maar het is zo.
En dan ZEIK IK???
Please
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 18:51
Tom
Tom is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Heb ik het over alles?
Dat is nu al zo.. je kunt bij de Belastingdienst namelijk tot een bepaald bedrag opgeven als freelance diensten.. ik geloof ergens rond/tot de 3000 euro per jaar.
Oud 17-10-2002, 19:07
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:
alles beter dan cu2 zullen we maar denken
cu2?? wat probeer je te zeggen? dat je m'n cu2-pagina-opmaak-kwaliteiten niks vindt? wat kut nou.. maarjah er staat dan ook nog niks op he ik zeg niet dat je werk slecht is; ik heb er nog helemaal niet naar gekeken... maar je komt op mij over als iemand die z'n eigen werk nogal top vindt,.. en als je dan andere groepen mensen gaat afkraken dan komt dat NOG arroganter op mij over
Oud 17-10-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Elmo19 schreef:
en waar ligt dan de grens wanneer je je wel moet inschrijven? bij een bep. omzet? of...
Citaat:
Tom schreef:
Dat is nu al zo.. je kunt bij de Belastingdienst namelijk tot een bepaald bedrag opgeven als freelance diensten.. ik geloof ergens rond/tot de 3000 euro per jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 14:43
Beyoned
Beyoned is offline
dikkuh.nl
is zeer mooie sitre hoor
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:01
TAFKAB
TAFKAB is offline
www.watbenjedan.com is ook
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 16:35
DrFreeman
DrFreeman is offline
Citaat:
McMotion schreef:
cu2?? wat probeer je te zeggen? dat je m'n cu2-pagina-opmaak-kwaliteiten niks vindt? wat kut nou.. maarjah er staat dan ook nog niks op he ik zeg niet dat je werk slecht is; ik heb er nog helemaal niet naar gekeken... maar je komt op mij over als iemand die z'n eigen werk nogal top vindt,.. en als je dan andere groepen mensen gaat afkraken dan komt dat NOG arroganter op mij over
naja dan lees je het niet helemaal goed, ik zeg dat ik het kansloos vind dat mensen die niet echte pro's zijn (en dat ben ik zeker zelf ook niet) een beetje flut bedrijfjes gaan opzetten, er zijn zo enorm veel van dit soort projectjes van mensen. en het staat gewoon dom, vind ik, en daarover wilde ik jullie mening.

maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 16:43
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:
naja dan lees je het niet helemaal goed, ik zeg dat ik het kansloos vind dat mensen die niet echte pro's zijn (en dat ben ik zeker zelf ook niet) een beetje flut bedrijfjes gaan opzetten, er zijn zo enorm veel van dit soort projectjes van mensen. en het staat gewoon dom, vind ik, en daarover wilde ik jullie mening.

maar toch bedankt
Moet toch zeggen dat ik die mening deel!
Echter ik kan niet ontkennen dat het leuk klinkt, dat je een "bedrijfje"wilt gaan beginnen.
Alleen tja..het is uiteraard om om te lachen/huilen..
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 16:47
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:

maar toch bedankt
jah ok, ik ben het met je eens dat er een hoop kansloze flutbedrijfjes zijn, maar dan kansloos in de letterlijke zin van het woord... alleen ik vind niet dat ze het niet moeten proberen; en ik kan me er ook niet echt aan ergeren moet ik zeggen... ze zitten toch niet in de weg ofzo op internet?
Oud 18-10-2002, 17:13
DrFreeman
DrFreeman is offline
het helpt mee aan het verneuken van het internet

vroeger was het meer een informatie bron, tegenwoordig is 19/20ste dikke rommel
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 18:18
McMotion
McMotion is offline
hoe kan het meehelpen aan het verneuken van internet dan? misschien dat het gemiddeld aantal kutsites toeneemt, maar dat zegt niet dat de andere sites minder worden bandbreedte neemt alsmaar toe, dus dat is het probleem niet... webservers kunnen er voordat alle huidige IP's op zijn ook meer dan genoeg draaien (IPv6), dus wat is het probleem dan? dat je bij search engines en link-sites alleen nog maar klotesites tegenkomt?? dan is dat een probleem van die sites, want zij indexeren kutsites,.. dus als dat een groot probleem wordt zullen ze ook dat proberen te verbeteren aangezien ze anders bezoekers verliezen
Oud 19-10-2002, 20:12
JJzD
JJzD is offline
in elke tak zie je dat er kleine ramsj zooi opduikt maar die worden vanzelf de markt uitgewerkt als blijkt dat een site nou eenmaal niet via namezero moet werken

en tja zoveel mensen doen een eenmans en beginnen zo
niet registreren nee maar je moet gewoon ergens beginnen en kijken of je het kan en leuk vind
Oud 22-10-2002, 13:16
Allardos
Allardos is offline
http://www.dikkuh.nl is wel een mooie site man. heb jij die zelf gemaakt?
ik ben het met dr.Freeman eens, erg veel bagger op het internet. Ik schijt op amateurs.
Oud 22-10-2002, 13:21
Beyoned
Beyoned is offline
onzin!!

amateurs mogen best wel wat neerzetten
iedereen begint een keer
dus als ik nu zou beginnen met webdesign zalk elke keer als ik update ene nieuwe cd moeten branden om ff iets aan me buurman te laten zien? of aan me opa?
leraar? who teh fuck cares who

BULLSHIT!!

het is wel zo dat er veeeeeeeeelste snel bedrijven begonnen worden.
ik wil dat later ook wel doen maar!

kwil eerst html php photoshop xara 3d etc allemaal 100%!!!! onder de knie hebben voordat ik me naam ga gebruiken
als je dat niet onder de knie hebt he? dan verneuk je je eigen family naam
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 13:43
naamloos
naamloos is offline
als je al die dingen 100% wil kennen, succes, want er komen steeds nieuwe technieken uit zoals ASP, moet je dat ook 100% kennen?

Kzou eerder zeggen, zorg dat je er goed mee om kan gaan, je leert tog altijd wel weer wat bij
Oud 22-10-2002, 14:30
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
naamloos schreef:
als je al die dingen 100% wil kennen, succes, want er komen steeds nieuwe technieken uit zoals ASP, moet je dat ook 100% kennen?

Kzou eerder zeggen, zorg dat je er goed mee om kan gaan, je leert tog altijd wel weer wat bij
Webdesign heeft geen ene rotmoer te maken met het feit of je goed bent in PHP, ASP, Photoshop, flash, of anderen programmas/script-talen.

Het is voornamelijk nadenken over het feit of JIJ als ontwerper een mooi stukje reclame kunt maken voor jouw klant, ongeacht of dat aardappelboer Janssen is, of TGP post. Er komt veel meer bij kijken dan alleen text, een plaatje en een strakke site die aan de trends voldoen. Als webdesigner ben jij niet bezig met een pagina, maar met een stukje reclame. Het gaat erom of je dat product wat de klant wil verkopen, op zo'n manier tentoongesteld wordt [dmv jouw pagina] dat mensen het willen kopen.

Neem www.dikkuh.nl [als voorbeeld, no offence] ... is inderdaad een strakke site voor jezelf, maar als jij daar aardappels mee zou moeten verkopen, heb je een probleem, Echter, als je iets technisch zou verkopen, zoals computeronderdelen, zou je een veel grotere kans maken om met zo'n site te slagen.

Sites als deviantart en wasted youth zijn mooie sites, maar zijn ze ook reeel als ze daarmee een product zouden verkopen, in plaats van een centrum voor tutorials/artwork.

Het is inderdaad te triest voor woorden dat iedereen die frontpage en paint shop pro heeft een bedrijf gaat openen, maar de andere kant is ook dat het voor bedrijven vaak een geldkwestie is, en dat als ze geen site willen kopen van 1000 euro, ze net zo makkelijk overstappen naar een schijt bedrijfje voor een vodje van 50 euro.

Ach, je moet het maar zo zien ... je hebt altijd wel wat waarom je kunt lachen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:08
Beyoned
Beyoned is offline
kwou alleen mah met die 100% laten blijker dat er ook wel slimme webdesigners zijn die niet gelijk zoiets hebben van JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik ben goed
HEEEEEEEEEy ik begion een bedrijf!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten