Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind HBO'ers ook scholieren maar ik wil er wel even op wijzen dat ook studenten aan een universiteit soms een beroep leren (tandheelkunde) en sommige HBO'ers niet direct voor een beroep worden opgeleid (MER).
|
![]() |
En het opvallende is altijd dat de mensen die vinden dat HBO'ers geen studenten zijn zelf op de Universiteit zitten...dom elitair gelul dus.
Groetjes Ben(die ook in de definitie van tertiair onderwijs wel wat ziet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan klopt jouw definitie niet, want jij zegt dat je student bent als je iets leert, dat doe je op de basisschool ook al. Ik vind dat je student bent als je na de middelbare school nog verder gaat. Dat is dus de uni, het hbo en mbo (en als je nog meer weet hoort dat er ook bij) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dit is idd een discussie waar het einde onzichtbaar is
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt een zinnige discussie. Als een HBO-er vindt dat hij een student is, ok dan. Problemen mee? Nee lijkt me niet. En aan die mensen die soms zo moeilijk doen dat HBO-ers geen studenten zijn: voel je je beter ofzo met je universitaire opleiding, omdat je student bent. Dat laatste lijkt er wel op, als ik soms zie hoe erg sommige WO-ers wel niet willen laten zien dat HBO-ers geen studenten zijn.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mijn zus kan TOTAAL geen vrijheid aan van haar studie bouwkunde, wat raad jij haar aan , zo dat ze weer gezellig uit boekjes kan gaan leren? |
![]() |
|
![]() |
ik vind dat een student iemand ie die studeert aan een universiteit. daar noem je de verschillende richtingen studies, bij HBO en MBO gaat het toch over opleidingen?
naja, het maakt mij echt niks uit hoe je jezelf noemt of zo, maar hoe noemen die mensen die vinden dat mensen die HBO doen geen studenten zijn ze dan wel? oei, vage zin.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Strikt gezien zou ik gaan voor de enge definitie van 'universitair student' inderdaad, maar ik zie niet direct het grote verschil in tussen het HBO en de uni buiten het verschil dat er een ander etiketje opzit. Op de universiteit heb je ook werkcolleges die klassikaal gegeven worden, net zoals in het HBO, en ook hoorcolleges die met honderden tegelijk beluisterd (horen te) worden, dus qua onderwijs zie ik geen verschil. Het enige verschil is m.i. dat op de universiteit een stuk meer studentjes-met-overhemd-en-arrogante instelling, die vinden dat alleen zij, en dan het liefst alleen degene bij vereniging zus-en-zo zitten, daadwerkelijk student zijn. Wat mij betreft ben je student als je studeert en zolang er tussen HBO en Universiteit wat dat betreft niet zo'n groot verschil zit, zijn de leerlingen van beide opleidingstypes studenten...
(Ik heb geen idee hoe het MBO in elkaar steekt, dus daarover geen uitspraak. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() qua onderswijs is wel degelijk verschil conan Op hbo is het meer praktijkgericht , op de uni meer theoritisch En op veel HBO's is er nog gewoon presentieplicht, en wordt er gewerkt met klassen. verder heb ik geen werkcolleges die klassikaal worden gegeven ![]()
||
Citaat:
![]() je bent toch allen student als je lid bent van een corps? ![]() ![]()
|
![]() |
Ik vind dit een beetje een onzinnige discussie, want ik heb het idee dat het woord student als statussymbool wordt gezien....
Maar goed, ik vind dat je alleen echt student bent als je wetenschappelijk onderwijs volgt aan een universiteit. Aleen op die instelling ben je zelfstandig bezig met het verwerven van kennis. Daarentegen ben je op MBO en HBO-instellingen, middelbare- en hogescholen, de naam zegt het al, scholier. Hetgeen wat daar geleerd wordt is minder abstract en meer toepasbaar op de praktijk, op beroepen. Je wordt daar in eerste instantie opgeleid om een vak te leren, niet om je kennis te vergroten. Overigens studeer ik zelf rechten en dat wordt dat door sommigen binnen de academische wereld ook gezien als beroepsopleiding omdat het concreter is dan bijvoorbeeld de bèta en sociologische studies. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tertiair onderwijs dus? Ik heb 2 VWO-certificaten... maar ik doe nu MBO. Student of scholier, dat maakt me niets uit. |
![]() |
|
Formeel gezien behoren HBO'ers dan niet tot studenten, wat lifestyle, gedrag etc. betreft passen ze goed bij de universitaire studenten. Ik vind het een beetje storend hoe sommigen personen status ontlenen aan het universitair student zijn.
Zelf studeer ik aan een universiteit, maar moet ik vrienden van me die op 't HBO zitten, dan scholieren noemen? Mensen die ook op kamers wonen, bij een vereniging zitten, colleges volgen, verschillen dan die zo wezenlijk van mij? Ze volgen een andere vorm van onderwijs, maar voor mij zijn ze ook studenten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
0110 Help Valentijn | 51 | 08-10-2006 22:26 | |
Algemene schoolzaken |
Studie in Nederland of in België?! Verwijderd | 156 | 26-02-2006 21:16 | |
Games |
Screenshot-topic Verwijderd | 164 | 05-02-2004 20:24 | |
De Kantine |
Profielwerkstuk (enquete geldbesteding onder jongeren) Soraya | 63 | 20-11-2002 16:42 |