Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind de 7 zonden echt een load of crap omdat het gewoon gaat om de menselijke aard.. jaloezie: ja ik ben welleens jaloers, so sue me, alsof ik dat expres doe. onkuisheid: haha, dit is helemaal 800 jaar geleden.. trots: natuurlijk ben ik trots, liever dat dan heel erg onzeker.. mag je je niet goed voelen over jezelf? egoisme: alles komt naar mijn mening terecht op egoisme, eigenbelang.. al is het maar om je goed te voelen, het is zo en dat is helemala geen zonde dat heet de natuur.. woede: even emotie gaan negeren? dacht het niet luiheid: karaktereigenschap, kan zeker wat aangedaan worden maar dat is aan jou, niet aan iemand anders.
|
Jaloezie
Ja, last van. Ik word snel jaloers als ik verliefd ben, ook jaloers als ik ergens veel om geeft, bijv vrienden. Met vriend heb ik er gelukkig bijna geen last van, hoe dat komt weet ik niet, misschien door zekerheid onkuisheid ik weet niet goed hoe ik dit moet opvatten trots Ik heb grote trots, maar vind ik geen zonde, ik vind het soms onhandig, soms is het juist goed denk ik gulzigheid ik ben zuinig. Maar ik ben niet echt gulzig egoïsme Ieder mens is egoistisch, maar ik denk dat ik het in een mindere mate ben dan anderen woede ik ben niet snel boos, ook weinig last van woede luiheid ik ben lui omdat ik het me kan veroorloven, maar niet in dingen waar anderen in zijn. Ik zal nooit iemand benadelen en werk hard voor dingen. Dus niet echt lui, gewoon 'lui' lui zeg maar ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Magoed, het blijft behelpen met al die zonden...
|
Jaloezie==> Tuurlijk voel je je lullig als je vriendje intiem met je beste vriendin staat te dansen
onkuisheid==> nvp ![]() trots==> tuurlijk ben je trots als je geslaagd bent voor je examen of iets anders goeds hebt gedaan... dat trots een zonde is daar kan ik nog niet helemaal bij gulzigheid==> geen idee eiglukk ![]() egoïsme==> iedereen wil het beste voor hem/haar, dan is een beetje egoisme onmisbaar denk.. woede==> jahh.. ik ben snel op m'n teentjes getrapt en dus erg snel kwaad.. en dan ga ik ook met spullen gooien ensoww... luiheid: tuurlijkk.. k zit bijvoorbeeld liever achter de computer dan dat ik me huiswerk ga maken... |
![]() |
||
Citaat:
|
Jaloezie --> Ja, op mensen die bepaalde dingen
zomaar hebben gekregen, terwijl ik er jaren over gedaan heb om een deel te krijgen. onkuisheid --> Uhm, ja, hoewel dat al een tijd geleden is ![]() trots --> Nee, niet echt eigenlijk, heb geen dingen waar ik trots op ben ofzo.. gulzigheid --> Zo afentoe egoïsme --> Ja, als ik het door heb probeer ik ermee te stoppen. woede --> Teveel ja. luiheid --> Ook teveel ja.
|
[Jaloezie
Er is maar één iemand op wie ik op dit moment jaloers ben, en zij wordt indirect in mijn signature genoemd. ![]() onkuisheid Haaa, die zonde heb ik nog niet begaan! ![]() trots Zie ik niet echt als een zonde. Ik ben alleen maar heel blij als ik trots ben op mezelf. Ik ben trots als ik een goed gedicht geschreven heb, als iemand een positieve opmerking maakt, als ik een loopje kan spelen (dwarsfluit), etcetera... gulzigheid Hehe. Gulzigheid als in te veel eten of gulzigheid als in alles aan jezelf toe eigenen? Heb ik weleens last van ja ![]() ![]() egoïsme Iedereen is weleens egoïstisch. Ik ook. woede Ja. luiheid. Is volgens mijn moeder het meest op mij van toepassing. En daar ben ik het ergens ook wel mee eens... ![]() De 7 zonden betekenen voor mij niet veel. Ik vind de 7 zonden eigenlijk gewoon 7 menselijke eigenschappen. Ik kan er mee omgaan, ik hoop dat andere mensen dat ook kunnen (met mijn zonden en hun eigen zonden).
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het niet de 7 zonden genoemd, dat heeft iemand voor mij al gedaan... Ik noem het zo, omdat iedereen dan weet wat ik bedoel.
||
![]() |
Jaloezie -> vroeger erg maar tis stukken minder. Ik ben op een aantal aspecten wel enigzins ontevreden.
Onkuisheid -> gebasseerd op normen en waarden die tegenwoordig niet meer van toepassing zijn. trots -> als in arrogantie? te globaal gulzigheid -> vind ik veel overeen komen met egoisme en ik vind mezelf niet gulzig/egoistisch tov. anderen die hulp nodig hebben en die ik kan helpen. Ook wat betreft luiheid heeft dit overeenkomsten. egoïsme -> goed punt. De maatschappij wordt individualistischer. Ik zie dat niet echt positief in. woede -> menselijk. Alleen het uitvoeren is niet altijd even menselijk (Voorbeeld: WOII). luiheid -> hah denk ik meteen aan Japan. Citaat:
![]()
|
Jaloezie=> Ik is echt jaloers jongetje, komt vooral voort uit onzekerheid over mezelf.
Onkuisheid=> Heb me tot nu toe keurig gedragen. Trots=> Ik heb mijn trots en 't is volgens mij niet per definitie een slechte eigenschap. Gulzigheid=> Bier! Egoisme=> Ik ben niet echt een heel egoistisch persoon, deel veel met anderen. Woede=> Erg veel woede in mijn kleine persoontje helaas. Ik probeer hard om er af te komen. Luiheid=> Als het op school aan komt ben ik ongelooflijk lui. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jaloezie:
-Ja, daar maak ik me zeker schuldig aan. Vooral als ik een vriend heb, al ligt dat ook aan de soort relatie. Jaloezie op anderen om wat zij hebben en ik niet heb ik niet echt last van, denk altijd van daar heb ik zelf invloed op, ik kan zelf zorgen dat die jaloezie verdwijnt door tevreden te zijn met wat ik heb. Onkuisheid: -Hmz.. wat is er precies onkuis? Vreemdgegaan ben ik nooit ofzo dus als het dat inhoud, dan niet. Trots: -Als ik iets bereikt heb dan ben ik daar trots op, maar die vorm is ook niet slecht denk ik. Trots wordt pas een slechte eigenschap wanneer je het al het andere laat overstemmen, waardoor je arrogant, egoïstisch etc. wordt. Gulzigheid": -Af en toe ben ik gulzig, maar moet ik het met minder doen, kan ik daar ook gewoon mee leven. Egoïsme: -De mens is van nature een egoïst, dus hier maakt iedereen zich schuldig aan. Woede: -Ik ben niet snel kwaad, ik ben dit slechts wanneer ik het idee heb ten onrechte op een bepaalde manier behandeld te worden. Maar zo goed als altijd heb ik hier ook hand in dus blijft het nooit lang hangen. Luiheid: -ja, ik ben te vaak lui. Ik lijdt aan het uitstellingssyndroom, en dat komt voort uit luiheid (en gedeeltelijk faalangst: als ik het niet doe kan ik het ook niet fout doen). Maar euh.. Hebzucht is toch een zonde? Egoïsme is volgens mij geen officiële zonde, of heb ik ut nu mis? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maarja het is maar beter om te accepteren dat het iets menselijks is, en je vast te houden aan bepaalde ideeen idealen. want anders denk je jezelf alleen maar nog egoistischer, lui, kwaad etc.
||
![]() |
Citaat:
als iedereen zo zou zijn is er geen oorlog etc en is t weer een lieve wereld, dus kdenk zeker dat t heel goed is om bewust te zijn van deze eigenschappen van de mens. om je daardoor te ontwikkelen.
|
Verwijderd
|
Goedheid is onmenselijk.
- Gluttony (gulzigheid, vraatzucht) - Lust (lust) Genot dient de mens. Epicurus vrat zich elke dag tot aan kotsen toe vol. Waarom? Omdat hij ervan genoot ![]() - Greed (hebzucht) Nah. Bezitten wat noodzakelijk is, staat gelijk aan tevredenheid. Al het andere is extra (dus wel leuk, maar niet noodzakelijk). - Sloth (luiheid) Luiheid in relatie tot? - Envy (jaloezie) Ik benijd anderen niet zo snel. In het ergste geval maak ik mezelf verwijten. - Wrath (woede) Enkel uit frustratie. Ik lees daar momenteel een leuk boekje over (Ik kan denken / voelen wat ik wil - Rene Diekstra). Het gaat daarbij met name om de 4 G's: Gebeurtenis (G1) + Gedachten (G2) = Gevoel (G3) + Gedrag (G4) Hoe iemand zich voelt (G3) en het gedrag dat diegene vertoont (G4), komt voort uit de gedachten (G2) die iemand over een gebeurtenis (G1) heeft. Leer rationeel te denken en je zult een evenwichtiger persoon worden. - Pride (trots) "In het land der blinden is de eenoog koning" |
![]() |
|
![]() |
Voor degene die snel jaloers zijn: het komt vaak (hoe vaak precies kan ik niet zeggen) voort uit onzekerheid.
Als ik tegen mezelf 'zeg' dat het zwak is om jaloers te zijn en om me zo druk te maken en me op m'n positieve eigenschappen richt en evt. wat humor er tegen aan gooi ben ik er zo weer van af. Op die manier is het stukken minder bij mij geworden. Probeer eens tevreden te zijn met wat je hebt!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
jaloezie
bij mij soms eerder een sprankeltje nijd. onkuisheid hier kan en hoef ik niet over te liegen maar een mens mag toch ook lol hebben? trots Weer 1 ik ben best trots maar ik weet niet of dit beter zelfverzekerd te noemen is. gulzigheid Ik wil veel maar accepteer niet alles. egoïsme Waar ik voor gewerkt heb is van mij of ik het weggeef of deel is ook mijn keuze. woede Woede is zinloos. luiheid Ik ben absluut niet lui maar ook ik kan nee zeggen op zijn tijd.
|
![]() |
Jaloezie - Jah
Onkuisheid - Jah ![]() Trots - Nee Gulzigheid - Nee Egoïsme - Volgens velen bezit ik dat wel, maar ik zelf zie het niet zo.. Woede - Maak daar maar haat van Luiheid. - Er wordt ook vaak beweerd dat ik dat ben, maar dat is ook helemaal niet zo.. Wat betekenen de 7 zonden voor jou >> Niets. Ik vind het gigantische onzin.. Maakt ook weer deel uit van dat belachelijke sprookje genaamd God, met zn legioenen achterlijke volgzame schaapjes.. En hoe zondig vindt jij jezelf? >> Ik geloof daar niet zo in.. Zondigen is menselijk.. vind ik dan.. |
![]() |
||
Citaat:
Zonden, wat vind ik ervan? Zonden zijn zeer persoonlijk en individueel. Sommige dingen kan ik wel als 'zonde' beschouwen bij een ene persoon maar dan weer niet bij iemand anders. Zonde vind ik trouw een zeer cru woord, maar ja... Jaloezie Ik ken wel gevoelens van jaloezie maar dat is een vrij zuiver gevoel denk ik. Ik voel me soms onzeker en hierdoor ook wel eens jaloers. Ik ben echter stillaan meer en meer gaan/ aan het waarderen wie ik ben en wat ik heb... Steeds minder van deze jaloezie dus. Dan nog een andere soort jaloezie, losstaande van onzekerheid, die is er altijd wel een keer. Bv: Wauw nu mag die klas een uur eerder naar huis toe en mijn klas niet ![]() ![]() Onkuisheid Als in seks voor het huwelijk? Dat is iets wat in onze maatschappij niet echt meer van toepassing is (of toch minder). ER zijn koppels die niet meer trouwen. En ja.. Liefde en seks kunnen samen zonder zonde te vormen,.... Geen verdere commentaar Trots Ik weet dat ik wel trots op mezelf mag zijn, maar dat is vaak nog moeilijk ![]() Gulzigheid Ik ben soms gulzig ja, maar dan in de onschuldige vorm denk ik. Ik deel namelijk zoveel mogelijk, en erg graag met andere (die het verdienen ![]() Egoïsme. Ik ben niet egoïstisch als negatief iets. Soms ben ik een tikkeltje egoïstisch, maar de gezonde dosis. Aan jezelf denken is namelijk niet altijd slecht ![]() Woede *zucht* Daar kan ik inmezelf niet goed mee op. Ik wind me op voo erg veel dingen, en ja ik ken heel vaak woede. Geen uitbarstingen oid enkel in mijzelf. Maar dat komt wel in orde dus is niet echt een zonde Luiheid Ja ik ben vreselijk lui op sommige vlakken (bv: koken, stofzuigen,..) Maar ik ken ook erg veel momenten van pure ijver dus ![]()
|
![]() |
Jaloezie
Mmm.. nooit echt last van eigenlijk.. onkuisheid Moehoehahahaha ![]() ![]() ![]() trots Een beetje. Trots is niet slecht. Ben trots op bepaalde dingen van mezelf, en op dingen van degenen van wie ik hou. gulzigheid Shame on me.. egoïsme Ik moet soms wat minder over mezelf lullen.. maar ik luister ook wel ![]() Ik lul sowieso veel teveel. woede Dat valt wel mee.. luiheid Vind altijd dat ik te lui ben maar ik ben daarin beetje perfectionist.. Ik heb wel ergere zonden op andere gebieden ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
10 geboden versus 7 hoofdzonden juno | 113 | 15-04-2005 14:54 | |
Films, TV & Radio |