Advertentie | |
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Je zegt hier dat ze geen hulp wilt. Toch help jij haar. Jij bent geen professioneel persoon, jij hebt er niet voor gestudeerd. Wie denk je wie haar uiteindelijk beter kan helpen: jij of een professioneel iemand? Sommige mensen willen niet geholpen worden of iig nog niet. Probeer dat te accepteren, dat is hun keuze. Het is hun leven en hun manier van een levensweg kiezen. Heb niet teveel hoop dat je haar daadwerkelijk kunt helen, verwacht niet teveel dat jij haar kunt helpen want dit is een complex probleem. Let op dat het je niet meesleurt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet waar je aan begint. De tip: help met haar professionele hulp zoeken.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
We zijn 4 jaar beste vriendinnen. Citaat:
Mij lijkt een professioneel iemand. Die heeft er ervaring mee enz. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, maar in veel mindere mate. Citaat:
Ik accepteer ook wel dat ze geen hulp wil zoeken, maar ik voel me gewoon zo machteloos. Ik kan moeilijjk 24/7 op haar lip gaan zitten om te zorgen dat ze niet snijdt... Citaat:
Ik heb haar verteld dat ik het aan haar moeder had verteld (de eerste keer had ze het zelf verteld aan haar moeder) en heb gezegd dat ik het gedaan heb omdat ik me zorgen maak. Dat begreep ze en ze was ook niet boos. Citaat:
Bedankt voor de link. Helaas stond er niks nieuws voor me ![]() Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Hulpmet eigen gevaar - deze songtext geeft goed weer wat ik bedoel. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je kunt haar dus wel steunen en proberen te helpen maar nogmaals, pas op dat het je niet meetrekt het diepe in... mij heeft de automutilatie van iemand in mijn omgeving waar ik veel om gaf ooit wel depressief gemaakt.. en dat zuigt behoorlijk!
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Idd. Citaat:
Ik heb haar al verteld waarom ik ermee gestopt ben maar dat heeft niks geholpen. Nou was mijn reden ook niet echt super ![]() Citaat:
Ik denk niet dat ik me er zo in mee zal laten slepen. Daarbij is mijn leven toch al niet zo fantastisch dus veel schade zal het niet aanrichten ![]() Citaat:
Hmmm... ![]() Citaat:
Ik kende de redenen al en ik weet ook een deel van de reden die zij heeft. Alleen kan ik daar ook zo weinig aan doen ![]() Citaat:
That's so true... Citaat:
![]() Het enige 'voordeel' is dat ik al depressief ben, veel erger kan het dus niet worden. Nogmaals bedankt voor je tips en hulp! |
![]() |
|
![]() |
Ik denk niet dat het zo'm goed idee is als je haar moeder erover opbelt.
Op die manier geef je haar het gevoel dat ''de hele wereld tegen haar is''. En waarschijnlijkw erkt het alleen maar averechts, wat je wel kan doen, is zorgen dat ze weer dat je om hgaat geeft, en het misschien voor jezelf met iemand erover hebben, die jou advies kan geven wat je er precies mee aanmoet. Maar nogmaals, laat het je niet teveel grijpen, het is haar keuze om het te doen, jij doet je best, maar je bent haar niet, geef jezelf ook nergens de schuld van!
||
Citaat:
||
Citaat:
Nee, iemand die niet over snijdrang heen kan komen, wil het niet écht... Snijdrang is namelijk niet het probleem, maar hetgeen hij/zij daarmee verdringt...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Heb het net gedaan, kon me niet meer concentreren op mijn werk. En het moet morgen af.
Laten we er maar eerlijk mee zijn: Sommige mensen willen er niet meer ophouden. Die willen er gewoon nog mee zitten, en ermee doorgaan. Er valt dan echt niks aan te doen, alleen hopen dat ze er zelf achter willen komen en onder ogen willen zien dat het anders zal moeten... en dat dan ook ECHT gaan doen. Als je echt om iemand die het doet geeft, dan kun je maar beter snel stoppen met zoveel om iemand te geven. Je kan er ook eerlijk voor uitkomen: "Het doet me echt pijn om dat te zien bij jou, en om te horen dat je dat doet. Ik kan het niet echt aan, en daarom neem ik liever even afstand." |
![]() |
|
Dan geef je naar mijn mening niet voldoende om die gene.
Als ik echt om iemand geef dan laat ik diegene niet in de steek, maar probeer ik alternatieven te zoeken voor snijden. Ook al doet het me nog zo'n pijn als ik hoor dat iemand zich snijdt om wie ik veel geef.
||
Citaat:
Je voelt je nogsteeds ellendig omdat je je werk niet af hebt voor morgen en je hebt in jezelf gesneden. Er is meer bijgekomen dan dat er vanaf is gegaan. Als jij je goed had weten te concentreren en je werk gewoon had gedaan 'hoefde' jij je niet te snijden. Nietwaar? Overigens, 'k vind dit soort reacties zoals die van Gael heel erg aanstootgevend. Niet letterlijk, maar toch: "het geeft niets dat ik in mij egen snij" Ik vind dat dit niet moet kunnen, wat jullie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens: ik weet er weinig van, meng me meestal ook niet in discussies over snijden, maar als ik sommige dingen zo lees dan lijkt het me verstandig dat sommige mensen pronto naar de psychiater of andere arts gaan of gebracht worden, want die zijn een gevaar voor zichzelf, zoals dat heet. Iemand die die wil heeft zal echt niet veranderen door de tips op dit forum, daar moet gewoon een prof aan te pas komen... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Heeft iemand zich ooit al eens op zijn buik gekrast/gesneden (of andere minder gebruikelijke plaatsen dan bijv. polsen)? Ik wel namelijk, op mijn onderbuik.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ripper
|
![]() |
Sommige mensen maakt het gewoon echt niet uit of het beter zal gaan of niet... die zijn al te ver heen...
En daar moet je ook rekening mee houden: Als mensen zeggen dat ze het okeej vinden, omdat je er toch achter bent gekomen... doen ze het meestal om er snel vanaf te zijn. De wil is er helemaal NIET... voor NUL% Het liefste willen ze dan dat niemand het zou weten, dat ze met rust worden gelaten. Dat alles gewoon zou stoppen, hoe maakt hun niet uit... At least, dat is wat ik heb. Pleaz hou daar rekening mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als jij graag wilt snijden omdat je denkt dat het 'oplost', ga gerust je gang, maar val anderen er dan niet mee lastig. Zij gaan zich dan ook steeds rotter voelen omdat ze willen helpen, maar het niet kunnen. Natuurlijk heb jij er niet omgevraagd dat ze om je beginnen 'te geven'. Maar zij doen dat toch. Ik ben ook van mening dat als mensen die automutileren in contact komen metelkaar, dat het alleen maar bergafwaards kan gaan. Immers: 2 negatief denkende mensen, vormen geen positiviteit. En ik denk dat ze dát juist nodig hebben, om positief te worden, en niet negatief te blijven. [edit] 'Pleaz' hou daar ook rekening mee. [/edit]
Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 22:44. |
![]() |
||
Citaat:
Weet je hoe je trouwes ook lichamelijke pijn kunt opwekken, door te trainen kei en kei hard te trainen, tot dat je moet kotsen en dan nog ff doorgaan . . . dat wordt ook nog eens geaccepteerd door de maatschappij, en het heeft bij mij hetzelfde effect . . .
||
Citaat:
![]() ![]() Alhoewel het mijn eigen schuld is, zorgen die littekens er allemaal voor dat ik helemaal niet meer (half)bloot wil. Ik durf niet meer in zwemkleding, en zou al helemaal niet naakt durven te zijn bij een toekomstig vriendje. Sowieso durfde ik al niet meer naakt (vind mezelf lelijk), maar nu dus zelfs nog meer. ![]() Ripper
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat belet mensen eigenlijk om hun emoties anders te uiten? Waarom per sé automutilatie? Motieven als "ik wil mezelf pijn doen" moeten toch te weerleggen zijn als je de consequenties kent? Jullie zijn toch geen kinderen meer? Wees verantwoordelijk voor jezelf en je daden. Snijden en krassen heeft nadelige gevolgen die je niet wilt, dus hou er dan gewoon mee op. Je kiest er zelf voor.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ripper
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk dat het voor een groot deel door het zelf beeld van iemand komt, denk ik, maar wie ben ik
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Dus het verbieden van huilen op zich leidt niet tot automutilatie bij frustratie. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik kan me niet anders uiten, ik weet niet hoe het moet, er zit me iets in de weg (maar wat?)..... Ripper
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is heel moeilijk om daaraan toe te geven. Ik ervaar het persoonlijk als zwakte en probeer mezelf haast instinctief te vermannen. Ook het idee dat iemand me misschien in die toestand aantreft, kan ik niet uitstaan. Maar uiteindelijk is de vraag wat belangrijk is. Als ik me gefrustreerd voel, luister ik muziek of ga even opdrukken of een hyong lopen en ik voel me weer beter. Die methoden hebben geen negatieve gevolgen, maar snijden wel. Misschien heb je ook wel iemand nodig bij wie je kunt uithuilen of iemand waarmee je het samen doet. Dat laatste klinkt misschien vreemd, maar het schijnt echt te werken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
[stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte! Verwijderd | 17 | 07-06-2002 21:20 | |
Psychologie |
tips om niet te snijden.... punk mae | 35 | 06-03-2002 21:15 | |
Psychologie |
Is snijden in? Proud | 14 | 04-03-2002 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Snijden! !poisonmind~ | 7 | 18-09-2001 16:10 |