Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 11:46
Yamyam
Yamyam is offline
Denk je wel eens na over trouwen en vind je dat dat moet gebeuren a la traditionele of juist orgineel? Vind je dat het op een leuke/goede manier gebeurd en wat zou je willen veranderen?

Ikzelf:

Ga voorlopig niet trouwen en denk dat ik eerder zelf een soort trouwerijtje zou bedenken inplaats van een dominee die ik niet eens ken die een preek houdt. Wat mij betreft kunnen de bruiloften veel leuker. Ik zou ook een ECHT feest geven, en niet een borreltje met een prikkertje in een blokje kaas, dat werkt voor mij niet. Bovendien vind ik de belofte niet juist. Ja-zeggen is zo gedaan. Ik vind dat ieder zijn eigen belofte zou moeten bedenken (natuurlijk wel iets meer dan dat je voortaan de bekers op het aanrecht netjes zal opruimen), en wel van toepassing op de situatie, maar dat hoeft geen eeuwige trouw te zijn. Dat is ook niet altijd realistisch. Dan kun je die eigen belofte voordragen aan je bruid/bruidegom, en dan zet je daar je handtekening voor.
Ik zou ook persoonluk niet in t wit gaan, knalgeel of met leuke printjes of zo, haha.
Voor mij dus iets totaal anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2002, 11:55
Angie_
Angie_ is offline
Ik wil trouwen in het wit
in het stadhuis
met allemaal bruidsmeisjes
en een mooie lieve man (zie ander topic HOE hij moet zijn )
IK WIL OVERAL WITTE ROZEN
want die vind ik mooi

Ze moeten perse HiM draaien (of liveband)

me moeder komt
en me vader

en de rest van de familie die wil...
heheh

bloemen
dansen
feest
vreugde
en dan wegsneaken met je MAN naar een warm tropisch eiland
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 12:44
Yolcu
Yolcu is offline
Hmmzz ik denk niet dat ik ooit zal trouwen, simpelweg om de reden dat ik niet geloof dat je relatie beter wordt als je dat papiertje ondertekent hebt. Ik zie niet wat een huwelijk toevoegt aan je relatie.

Maar als ik zou trouwen, dan het liefst simpel, met de mensen waar je van houdt erbij, geen veel-te-lange-saaie kerkdienst of 'verplichte' receptie, waar je heel de avond felicitaties in ontvangst staat te nemen , maar gewoon een knus feest, niet te veel poes-pas. Ik zou dan het liefst een simpele trouwjurk dragen, niet te veel franjes eraan, cremekleurig ofzo.

Ach misschien kom ik wel iemand tegen die helemaal niets om huwelijken geeft, of juist iemand die het wel erg belangrijk vindt om tradities hoog te houden. Aan bovenstaande tekst zijn dan ook geen rechten te ontlenen , alles gaat natuurlijk in overleg.
Oud 26-10-2002, 12:51
miekmuis
miekmuis is offline
Ik wil ook in het wit.
Lijkt mij super om in een soort tempel te trouwen met van die mooie pilaren enzo! Ook allemaal bruidsmeisjes en enorm veel rozen. Vervolgens wil ik in eenof andere dure cabrio vertrekken naar een tropisch eiland.
En we leefden nog lang en gelukkig
Oud 26-10-2002, 13:05
Loezzel
Loezzel is offline
Ik wil ook gewoon lekker traditioneel trouwen.
Ik vind ook dat een huwelijk wel degelijk iets toevoegt aan je relatie. Je krijgt toch een soort zekerheid dat het niet snel meer over zal gaan. Je hebt echt voor elkaar gekozen, zeg maar.
Ik wil later in een eenvoudige, maar toch sjieke trouwjurk trouwen, cremekleurig ofzo
En ik wil er echt een knalfeest van maken met niet al te veel mensen. Een knus, supergezellig feestje
Hihi, ik zie het al helemaal zitten...
Oud 26-10-2002, 15:50
Rioto
Al zou ik Ooit gaan trouwen ..wat denk toch niet gebeurt..

zou ik eigenlijk geen idee hebben hoe dat allemaal moet komen eruit te zien ...

ach ik denk daar niet eens overna ..trouwen ga ik toch nooit
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 15:55
Kubstudent
Kubstudent is offline
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... denk dat je dat aan mijn, nog te vinden, toekomstige vrouw moeten vragen... Die mag dat van mij beslissen... ik heb één voorwaarde: we trouwen in het gemeentehuis en de kerk...
Oud 26-10-2002, 16:11
highlight
highlight is offline
trouwen op een mooi kasteeltje, in het wit, met familie en hele goede vrienden. Daarna een groot feest voor iedereen, dus ook kennissen enzo...Huwelijksreis naar een mooi, warm eilandje..mmm
Oud 26-10-2002, 18:20
Mysterons
Mysterons is offline
trouwen.. samen op het strand met een zon die onder gaat op blote voeten, alleen de gene die ons trouwt erbij, ik wil een of een zwarte jurk, of gewoon normale kleren aan, verder niks. gewoon simpel en romantisch.
Oud 26-10-2002, 18:49
poecilotheria
poecilotheria is offline
als ik al ooit ga trouwen dan zeker niet in een kerk! ik weet niet hoe het komt maar ik heb een schijthekel aan elk geloof hoe mooi zo'n kerk ook constructief in elkaar kan zitten

en ook zeker niet in een smoking voor de rest heb ik er nooit over nagedacht en dat kan me ook echt niet bommen als ik trouw dan is het nooit voor mijn 25e
Oud 26-10-2002, 19:38
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
trouwen.. samen op het strand met een zon die onder gaat op blote voeten, alleen de gene die ons trouwt erbij, ik wil een of een zwarte jurk, of gewoon normale kleren aan, verder niks. gewoon simpel en romantisch.
Lijkt me inderdaad ook super om op blote voeten met ondergaande zon op het strand te trouwen met helemaal niemand behalve degene die de gelofte afneemt erbij! Maar wel in een mooie, niet zwarte jurk en hij in pak.
Oud 27-10-2002, 11:35
duifeltje
duifeltje is offline
ik denk er nog niet zo vaak over na om te trouwen hoor!!!!!!!!!!!!
Maar ik hou wel veel van fantaseren dus ik heb al wel wat ideeen.
Ik wil graag in en kar met een paar shetlanders ervoor.
en ik wil een hele mooie jurk, in een kleur niet wit maar lichtblauw of paars ofzow.
en het liefst wil ik in de lente trouwen of in de midwinter, als het sneeuwt.
enz enz
Oud 27-10-2002, 11:50
lieve
lieve is offline
Voor mij hoeft allemaal die 'tralala' er niet te zijn!
Als ik trouw, dan vind ik gewoon het burgerlijk huwelijk genoeg! En dan een kleine receptie/ feest ofzo! Maar helemaal niet zo'n groot gedoe!

Maar eigenlijk op het moment heb ik zoiets van 'waarom moet dat er allemaal zijn?' Zolang hij mij graag ziet en ik hem graag zie, is het toch genoeg?! Moeten we dat dan gaan bewijzen aan de hele vriendenkring en familie/verwanten, door een huwelijk aan te gaan!
Maar natuurlijk zitten aan een huwelijk nog steeds veel voordelen(door de wet enzo)!!!!! Maar door samenwonen kan je ook een Samenlevingscontract aangaan!

Ik doe het zo, als mijn vriend/partner een huwelijk wil...zou ik wel trouwen, maar voor mezelf hoeft het niet!!
Oud 29-10-2002, 21:43
Verwijderd
trouwen:
Hij, ik, twee getuigen.

een maand later houden we een knalfeest!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef:
ik heb één voorwaarde: we trouwen in het gemeentehuis en de kerk...
Zo mag ik het horen!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 07:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zo mag ik het horen!
jij wil ook in een kerk, ondanks je ongelovigheid?
Oud 30-10-2002, 07:31
Verwijderd
Om te beginnen met een leuke man (die heb ik al ) in een leuk 'huis' (d'r staat er in het park hier schuin tegen over ééntje ). Hij in pak, ik in een witte jurk. 2 bruidsjonkertjes/-meisjes erbij (hebben we ook al (bijna, eentje moet nog geboren worde )). En tja, de rest daar denk ik tegen die tijd wel nog beter over na.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 09:17
Verwijderd
Snel, simpel, geen gedoe .. en dan gewoon gezellig met z'n 2-en op vakantie

*hekelt grote feesten*
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 10:11
TechXP
TechXP is offline
Een groot feest ergens op een groene heuvel met daarom veel natuur, bomen&planten. Gewoon een kleurrijk geheel.
Genoeg te eten (natuurlijk allemaal vegetarisch en gezond) en drinken (niet te veel alcohol).
Goede muziek en genoeg gedans.

Een vrolijk geheel. Het trouwen wordt niet gedaan door een 'kerkelijke' instantie, maar door een goede kennis, vriend of familielid.
Oud 30-10-2002, 10:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Vinden jullie het erg dat ik daar nog minimaal een jaar of 10 over nadenk? (want ik wil niet trouwen voor ik kinderen heb en met kinderen wil ik dus minimaal nog zo lang wachten)
Oud 30-10-2002, 12:25
Eaglewing
Eaglewing is offline
Ja, ik denk dat ik wel zal gaan trouwen.
Gewoon netjes de traditie volgen

Paar trefwoorden:

- Koetsen
- Stijlvol
- Schitterende bruid (qua uitstraling en lach )
- Kerk en Stadhuis
- Groot feest

*niet meer voor commentaar beschikbaar, zwijmelt weg*
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:55
Verwijderd
ik ook volgens traditie
maar dan wel de moslimse traditie, niet helemaal maar toch bijna

ik ben belgisch en m'n vriend marokkaans

en ikzie er niets verkeerd in om marokaans te trouwen
ik zie er juist naar uit!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:33
Esmée
Esmée is offline
Geen idee, in elk geval niet al te overdreven (ik hoef dus geen koetsjes en zo..) maar gewoon stijlvol en mooi..
Oud 30-10-2002, 17:34
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
raindrup schreef:
ik ook volgens traditie
maar dan wel de moslimse traditie, niet helemaal maar toch bijna

ik ben belgisch en m'n vriend marokkaans

en ikzie er niets verkeerd in om marokaans te trouwen
ik zie er juist naar uit!
marokkaanse bruiloft daar ben je wel ff zoet mee
Oud 30-10-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
marokkaanse bruiloft daar ben je wel ff zoet mee

jah , duurt 4 dage

hehe
super
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 20:40
utopian me
utopian me is offline
ik denk niet dat ik ooit wil trouwen...
maar als ik wil trouwen op net zo'n manier als m'n ouders. als ik die foto's zie wordt ik gewoon jaloers joh .
m'n moeder (toen ontiegelijk slank!) met een koele lange wijde bloemenrok en witte bloes, haar haar in een losse staart en een bosje zelfgeplukte veldbloemen. m'n vader met een zwarte broek en zwart overhemd met een jasje dat ie over z'n schouder heeft gegooid en lang haar, en dan allemaal van die foto's op een weilandje waar ze dan rondzwieren enzo echt geweldig!!

maar dan heb ik eigenlijk liever een aantal koele feesten...
(ook zie ik mezelf op het moment ECHt niet aan iemand vast zitten voor de rest van m'n leven)
maar achja... ik zie allemaal nog wel een aantal dingen hier klinken ook mooi.
Oud 30-10-2002, 21:41
Denise84
Denise84 is offline
mooi voor de man

gaat het hier wel niet over maar ja..

Qua traditie:
Ik vind het bruidsboeket achter je weggooien wel echt iets dat op een bruiloft moet gebeuren, lijkt me ook leuk om te doen

Wat is verder traditie? Een toast van je familie? Met je moeder je jurk uitkiezen? Een toast hoeft van mij niet, maar je jurk met je moeder uitkiezen vind ik wel een mooie traditie. Ookal kan ik het me ook voorstellen dat ik mijn jurk uit zou kiezen met een hele goede vriendin.

Laatst gewijzigd op 30-10-2002 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 01:57
maar
maar is offline
Stijlvol, maar niet al te veel toeters en bellen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:
Ik zie niet wat een huwelijk toevoegt aan je relatie.
Daar ben ik eigenlijk nog niet zo uit... Aan de ene kant vind ik het zwaar romantisch om me eerst te verloven, en dan te gaan trouwen, aan de andere kant ben ik t wel met je eens... Maar goed, baat het niet, dan schaadt het ook niet, of wel?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
jij wil ook in een kerk, ondanks je ongelovigheid?
Ja, omdat ik dat gewoon de passende riten vind voor een bruiloft. In de kerk trouwens heeft verder ook weinig meer met geloof te maken, het is puur formeel, maar ik vind het er gewoon bijhoren...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:27
jbtq
jbtq is offline
Tja of ik ooit zal gaan trouwen betwijfel ik, maar het lijkt mijn heel erg mooi om te gaan trouwen op de noordpool Tja...waarom zullen jullie wel denken. Nou....het lijkt mijn heel erg mooi als je daar dan staat aan een rand van een bos en dan midden in de nacht en boven je hoofd het noorderlicht alles verlicht [ rood groen etc,] en dan als uitzicht heb een hele grote witte vlakte. Dan kom je door het bos aangreden met een arreslee en aan de zijkant van het pad staan fakkels die de weg verlichtten en dan het ja woord geven op zo een eindeloze vlake. En die stilte dan..schitterend lijkt me dat. En dan s'avonds later op de avond [ ochtend] in een iglo slapen. En dan wil ik niet zoveel mensen uitnodigen. Hooguit 5 tot 10 mensen. meer niet.

maar ja die kou he???
Oud 02-11-2002, 12:58
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
jbtq schreef:
Tja of ik ooit zal gaan trouwen betwijfel ik, maar het lijkt mijn heel erg mooi om te gaan trouwen op de noordpool Tja...waarom zullen jullie wel denken. Nou....het lijkt mijn heel erg mooi als je daar dan staat aan een rand van een bos en dan midden in de nacht en boven je hoofd het noorderlicht alles verlicht [ rood groen etc,] en dan als uitzicht heb een hele grote witte vlakte. Dan kom je door het bos aangreden met een arreslee en aan de zijkant van het pad staan fakkels die de weg verlichtten en dan het ja woord geven op zo een eindeloze vlake. En die stilte dan..schitterend lijkt me dat. En dan s'avonds later op de avond [ ochtend] in een iglo slapen. En dan wil ik niet zoveel mensen uitnodigen. Hooguit 5 tot 10 mensen. meer niet.

maar ja die kou he???
Lijkt me fantastisch, trouwen op de noordpool. Maar is zoiets eigenlijk wel realistisch? Is het uberhaupt wel zooo ontzettend romantisch of leuk als mensen beweren? Ik vraag het me sterk af. Ook dan kun je nog hartstikke hoofdpijn hebben, of verkouden zijn of 's achrijnig of wat dan ook. En volgensmij geeft echt trouwen een heel ander gevoel dan trouwen in je hoofd.
Of zow?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten