Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 19:57
haike2
haike2 is offline
Heyz
ik wil later heel graag met dieren gaan werken en vind hun gedrag ook heel erg interessant. Het liefst zou ik later in een dierentuin gaan werken, weet iemand welke opleiding dan goed is?? Ik zit nou in 4 VWO, HBO og universiteit zijn dus beide goed.

Alvast bedankt.

p.s. mail als je iets weet gerust naar tessbierhuizen@hotmail.com
Oud 26-10-2002, 20:00
Verwijderd
Volgens mij is mbo dierenverzorging dan al genoeg... Of er ook een hbo of universitaire opleiding is met dieren (op diergeneeskunde op de universiteit na dan natuurlijk) weet ik niet. Ik weet wel dat een meisje dat bij mij op de havo zat naar het mbo ging omdat ze iets met dieren wou doen. Vandaar dat ik denk dat er weinig is op hbo en universitair niveau.

ff infomeren bij de decaan (die is er vast bij je op school) is misschien ook een idee.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:04
animalfreak
animalfreak is offline
Je kunt naar de hoge landbouwschool gaan. Hier hebben ze bijvoorbeeld de opleiding Diermanagment. Deze opleiding kun je heel goed gebruiken om in een dierentuin te gaan werken. Kijk eens op deze site www.cah.nl of op www.larenstein.nl. Hier staan allerlei gegevens op over de verschillende opleidingen en je kunt dan ook brochures aanvragen.
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb geholpen

groetjes een animalfreak
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:53
makita
makita is offline
ik doe nu diermanagement en daar mee kun je in een dierentuin terecht!! is hbo niveau.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:56
Ertensoep
Ertensoep is offline
diergeneeskunde in utrecht en dierwetenschappen in wageningen zijn de eninge opleidingen met dieren op WO niveau die ik ken...
Met HBO kom je idd uit op dingen als Larenstein, de Has en Van hall instituut... (daar zijn er nog wel meer van, maar die ken ik niet)
Reageren

Regels voor berichten