Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 12:36
)Vampje(
)Vampje( is offline
Nou, het gaat weer heel erg de goeie kant uit met mij.
Mijn vriend vindt dat ik me teveel afzonder van zijn vrienden/familie tijdens o.a. het uitgaan. Ik ga, als ik bij hem blijf slapen, nooit 's ochtends naar beneden, gewoon omdat ik me daar niet prettig bij voel. Ik kom niet graag onder de mensen. Zijn zus komt maar heel af en toe een weekendje aan, en ook dan kom ik dus 's ochtends niet naar beneden. Is dat dan zo'n ramp? Ik hou niet van mensen om me heen, alleen af en toe eens, bijvoorbeeld op een verjaardag. Maar 's ochtends voel ik me rampzalig, dus ga ik niet naar beneden. Als ik 's avonds iemand van zijn familie zie praat ik er wel mee, en sowieso ook vaker met zijn ouders, ook overdag. Ik ben gewoon vriendelijk tegen ze allemaal, en zij ook tegen mij. Is het dan zo erg dat ik me niet vaak laat zien? Ik was iig niet van plan om dat te veranderen, maar toch... Ik ben gewoon niet zo open, en daarom zonder ik me af. Maar dan irriteert het me wel weer als mijn vriend en ik elkaar een zondagmiddag niet zien omdat hij die aan zijn familie wil besteden. Dat begrijp ik wel, zeker, maar het zint me niet. Ik ben daar gewoon erg egoistisch in.
Mja, verder zijn er nog een hoop dingen mis, zie al mijn andere topics over mijn relatie, en dat gaat ook niet de goede kant uit. Ik vraag me af of ik niet beter gewoon vrienden met hem kan blijven, om mezelf een hoop ellende te besparen. Misschien ben ik nog te jong, en niet toe aan vastigheid. Maar aan de andere kant weet ik dat ik niet zonder hem kan, en ik ben ook ontzettend verliefd op hem.
Ik vind ook zijn manier van uitgaan niks. (=hangen en praten)Nu zou ik met een vriendin kunnen gaan, maar dat wil ik ook weer niet omdat ik bij hem wil zijn. Combineren wil ik het ook niet, want dan komt het nog steeds op hangen neer.
En nog een punt; hij is heel er koud en bot tegen me. Als ik verdrietig ben, zowat elke dag dus, troost hij me vaak niet, maar komen er alleen maar botte opmerkingen van zijn kant. Ook tijdens een ruzie gaat het nooit goed omdat hij zich heel gevoelloos opstelt. Het lijkt gewoon wel of niks hem wat doet. Als ik met een complex zit, krijg ik alleen maar meer dingen naar mijn hoofd geslingerd, en dan ben ik weer ongelukkig en kwaad.
Hmz, ingewikkeld allemaal. Maar wie heeft advies??

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 15:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 13:15
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Vampiria schreef:

Ik vind ook zijn manier van uitgaan niks. (=hangen en praten)Nu zou ik met een vriendin kunnen gaan, maar dat wil ik ook weer niet omdat ik bij hem wil zijn.
Zomaar een vraagje.. Wat voor manier van uitgaan vind jij dan leuk?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:42
Pletterprater
Pletterprater is offline
okee, ik lees hier dat jullie dus beiden heel anders zijn in jullie doen en laten. De een vind familie heel belangrijk en wilt er veel tijd mee spenderen, net als bij het uitgaan, kan die gewoonweg niet zonder lullen over koetjes en kalfjes, het zogeheten "gezellige" type. (gezellig is maar een omschrijving, hoeft niet positief of negitief te zijn)

En dan ben jij er nog, liefst alleen met je geliefde, waarschijnlijk om samen te dansen op de dansvloer of in de bioscoop knus tegen elkaar aan naar de film kijken, houd niet van andere mensen om je heen, ook al kun je wel praten, je houd niet van de drukte. (waar hij dus weer wel van houd). Jij bent dus meer het "afzonder" type (wederom, heeft voor en nadelen, niet positief of negatief)

Jullie verschillen gewoon veel. Jullie kunnen het wellicht goed met elkaar vinden, al was het maar omdat hij wel goed kan praten met je (hij is een prater?) maar... jij verlangt meer dan een gewoon gesprek, jij verwacht genegenheid en affectie... ik denk dat hij je vraag naar aandacht niet geheel kan vervullen en dat het daarom inderdaad beter is als vrienden door het leven te gaan.

Des al niet te min, kan ik het uiteraard ook fout hebben, maar dit is toch echt aan jou om te beslissen.
Oud 27-10-2002, 15:08
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Verhaal
Ja, je hebt hier helemaal gelijk in.
Alleen dat uitmaken, ik wil het eigenlijk niet. Ik bedoel, ik ben gek op hem en hou zielsveel van hem,dat wil ik niet zomaar opgeven, snap je?
Op heel veel gebieden klikt het ook wél heel goed, hebben we dezelfde interesses. Dat wil ik niet kwijt!

Citaat:
paco de taco schreef:
Zomaar een vraagje.. Wat voor manier van uitgaan vind jij dan leuk?
Ik vind dansen leuk, gezellig naar de muziek luisteren, lol hebben. Op deze manier, de manier van mijn vriend & co, voel ik me een oud wijf.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:19
Pletterprater
Pletterprater is offline
Uitmaken is idnerdaad misschien wat drastisch... wat je misschien kunt doen is een keer een ernstig en goed gesprek met hem hebben en proberen samen tot een antwoord of oplossing te komen.
Oud 27-10-2002, 15:38
Angeles
Angeles is offline
Over het feit dat hij telkens bot en sarcastisch reageert als jij probeert je gevoelens met hem te bespreken, kijk, daar klopt iets niet. Je hoort bij je partner terecht te kunnen met problemen en ook al heeft hij misschien niet direct de manier van reageren die jij voor ogen had, denigrerend en bot zijn hoort er zeker niet in thuis. Als het daarom gaat mag je best eens op je strepen gaan staan. Misschien is hij niet zo'n prater als het gaat om problemen, maar een luisterend oor en een beetje respect is wel het minste.

Over dat andere, tja, als jij bij hem thuis bent dan is het inderdaad wel gepast dat je af en toe je gezicht laat zien. Je hoeft niet de oren van die mensen hun hoofd te kletsen, want zo ben je niet, maar gewoon uit beleefdheid is het wel zo normaal om er af en toe even bij te gaan zitten. Het hoeft niet de hele tijd - want jij en je vriend hebben ook recht op privacy, maar wel zo af en toe. Daar geef ik je vriend groot gelijk in. Hetzelfde geldt voor dat uitgaan. Jij kiest ervoor om met hun mee uit te gaan omdat je graag bij je vriend wil zijn, dat wil niet zeggen dat zij dan hun manier van uitgaan aan jouw wensen moeten aanpassen. Je maakt zelf de keuze om mee te gaan.

En natuurlijk hoef je ook hier niet opeens het hoogste woord te hebben, maar ga ook niet heel ongeïnteresseerd zitten doen. Dat verpest de sfeer en het is logisch dat ze daar niet op zitten te wachten. Als je het echt niet leuk vindt, probeer dan toch wat vaker niet mee te gaan en inplaats daarvan samen met je vriend op een andere dag iets te doen. Je zegt dat je graag bij je vriend bent, maar op zo'n manier heb je er niks aan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:15
DarkCat
DarkCat is offline
Komt me bekend voor, de botte opmerkingen en afstandelijkheid.. ik leef er wel mee.. ik kies ervoor. Maar dan moet je er wel tegen kunnen..
Oud 27-10-2002, 18:33
candlerose
candlerose is offline
Van wat ik uit je verhaal opmaak, is dat hij (geheel volgens mijn eigen mening) lichtelijk geïrriteerd is. Ik wil niet heel cliché klinken of in herhaling vallen op andere replies (die lees ik namelijk nooit), maar een relatie draait om geven en nemen. Nou snap ik je situatie... Ik weet niet of je een echte 'einselgänger' bent op dat gebied (of in zijn geheel), maar in ieder geval denk ik dat hij het op prijs zou stellen als jij eens in de zoveel tijd, je weet wel, 's ochtends je gezicht laat zien (iig overdag) en dat hij dan kan zeggen (als het zo belangrijk voor je is) dat jullie uitgaan 'op de manier' dat jij het leuk vindt. Ik geloof dat ze dat in het correct nederlands DELEN noemen. Zoals ik al zei, dit klinkt ontzettend cliché maar naar eigen ondervindingen zit er een zekere kern van waarheid in.
Oud 27-10-2002, 18:44
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk ook dat je geven en nemen moet in een relatie. Je kunt niet alles helemaal aan jezelf aanpassen, want je bent immers met zn 2en. Je moet altijd wel iets doen (een of andere verplichting) die je niet zo leuk vindt, maar hetzelfde zal voor hem gelden.
Je kunt het hem niet kwalijk nemen dat hij graag bij zijn familie wil zijn, maar ik vind ook niet dat je vriend jou kan verplichten er de hele tijd bij te gaan zitten als je (zoals je zelf zegt) af en toe je gezicht laat zien. Daar moet hij dan ook weer rekening mee houden.
Verder over dat uitgaan, je zegt zelf dat je niet met je vriendin uit wilt, omdat je liever met je vriend uitgaat. Dan mag je eigenlijk niet van hem verlangen dat hij op jouw manier uitgaat (dansen ipv hangen), want jij gaat immers met HEM mee.
Misschien is het een optie om een keer WEL met die vriendin uit te gaan, op jouw manier. Dan zie je of het je bevalt zonder hem of niet. Ik ga ook regelmatig zonder mijn vriend uit (dit komt dan wel omdat hij dan moet werken), maar ik maak het gezellig met mijn vriendinnen. Concentreer je gedachten op je vriendinnen, en denk niet: oh shit, was mn vriend hier maar. Dat scheelt een hele hoop!
En als laatste, zijn botte reacties... Ik denk dat hij geen goede prater is en daarom allerlei verwijten naar je hoofd slingert om zo snel mogelijk van jouw "gezeur" af te zijn. Ik denk dat je hem moet vertellen dat je zo je gevoelens niet bij hem kwijt kunt. Als jij problemen hebt, moet je vriend er voor je zijn. Ik weet niet of je hem zo iets al verteld hebt, maar misschien dat hij er meer rekening mee houdt als hij weet hoe jij erover denkt.
Veel sterkte in je relatie. Niet uitmaken als je nog te veel van hem houdt. Denk aan de positieve kanten van je relatie, concentreer je bijvoorbeeld op jullie gezamenlijke interesses...
Reageren

Regels voor berichten