Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 20:52
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Waarom spreek ik toch zo vaak vrouwen die zichzelf lelijk vinden?

Ze zijn er van overtuigd dat ze lelijk zijn, dat iedereen ze lelijk vind.

Daar tegenin gaan is overigens wel leuk...

Maar wat is de reden?

Is het een soort van genetisch bepaald gevoel, dat 'lelijk zijn'?

En volgens mij komt dit dus véél meer voor bij vrouwen (meiden) dan bij mannen (jongens).

Waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2002, 21:00
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
die vrouwen zien de hele dag mensen die mooier dan hun zijn, de hele dag word hun beteje verteld dat alles om t uiterlijk gaat en dat je bijna anorexia moet hebben om mooi te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:06
Verwijderd
Hmm veel meisjes zeggen dit ook alleen maar om complimentjes te krijgen. Maar het klopt idd dat er veel meer meisjes onzeker zijn over hun uiterlijk dan dat jongens onzeker zijn...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:06
marlies
marlies is offline
Omdat vrouwen onderling elkaar laten merken dat ze de ander minder vinden. (niet degenen die uitten dan ze zich minder voelen maar degenen die zich mooier voelen) daarbij komen ook nog die "leuke"jongetjes op straat van 13/14 die je verrot schelden/ naar je spugen als je er niet uitziet als een tmf VJ
Oud 18-11-2002, 21:12
Unexplained
Unexplained is offline
Vaak is het appellerende aspect: zeg dat ik mooi ben.

Dit geeft zelfbevestiging, iets waar (onzekere) mensen erg naar op zoek zijn. Iedereen hoort graag dat hij/zij mooi en/of aantrekkelijk is. Lijkt mij heel menselijk.

Daarnaast speelt het in op de vermeende vadergevoelens bij een jongen. Vrouwen hebben niet door dat dit niet echt werkt.

Kijk, vrouwen hebben een onbewust stemmetje van de natuur gekregen om alles wat zielig en zwak is te verzorgen. Dit uit zich dan in de gesublimeerde moederliefde voor de partner.
Oud 18-11-2002, 21:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Ik erger me dood aan die mooie kinders die zichzelf lelijk vinden... Tering, kijk eens naar mij denk ik dan.
Maar je vind jezelf ook lelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
13th Floor Vendetta says:
dat elk meisje zichzelf lelijk vind?
ik sta daar zegmaar los van
want ik BEN gewoon lelijk
aldus ook veel andere mensen

Punt bewezen.
Dit is dus precies wat ik bedoel...
Want van een foto van haar weet ik al dat ze ZEKER niet lelijk is!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:21
murwari
murwari is offline
Dat kan echt zovele redenen hebben, maar een van de vaak voorkomende redene is dat onze maatschappelijk beeld van wat 'mooi' is voor vele onhaalbaar is. Ons ideaalbeeld, of toch datgene dat ons voorgelegd wordt is net iets té
Oud 18-11-2002, 21:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mooi zijn kan niet.

Mooi gevonden worden kan wel.

Iemand die ik erg mooi vind, word door een ander lelijk gevonden.

En ik schijn juist op die meiden te vallen, die door de rest van de wereld lelijk worden gevonden...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:32
Verwijderd
Nou bij mij komt het omdat ik écht lelijk ben.

En nee, ik wil niet het tegenovergestelde horen, dat vat ik juist op als "ja, je bent idd erg lelijk, maar laat ik maar even slijmen".
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
terror koe: sorry voor die opmerking net op MSN, je hebt me toch niet geblokkeerd...? Was niet serieus bedoeld hoor. Hoop dat je het niet zo zag...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:35
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Mooi zijn kan niet.

Mooi gevonden worden kan wel.

Iemand die ik erg mooi vind, word door een ander lelijk gevonden.

En ik schijn juist op die meiden te vallen, die door de rest van de wereld lelijk worden gevonden...
Heb ik ook veel, dat mensen diegenen waar ik op "val", als dit al gebeurt, lelijk vinden.

Verder, onderling vitten vrouwen ook vaker op mekaar, omdat vele mannen nu eenmaal op uiterlijk vallen. Ze hebben zo niet door dat ze kinderachtig, typisch en doorzichtig overkomen...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:44
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

En nee, ik wil niet het tegenovergestelde horen, dat vat ik juist op als "ja, je bent idd erg lelijk, maar laat ik maar even slijmen".
Riiiight.

En varkens kunnen vliegen.
Oud 19-11-2002, 00:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
@nogwatjuh:
Ik heb een foto van jou en jij mag er wezen hoor. (En je bent daarbij ook nog eens lief)

En @terror koe:
Jij bent ook lief. En dat is gewoon nog het belangerijkst.

Eerlijk gezegd zijn die mensen met superuiterlijk en een mega AIR (arrogantie) de lelijkste personen die er zijn.
Oud 19-11-2002, 07:59
Gwenniej
Gwenniej is offline
k geef toe k ben oowk iemand die altijd zegt van...

jah k weet dat alle meisjes zeggen dat ze lelijk zijn, en k vind dat vreselijk want al die meisjes vissen gewoon na complimentjes want ze zijn kei knap..

alleen bij mij ligt ut anders ik ben ook ECHT lelijk en k zeg ut niej zodat mensen het tegendeel gaan zeggen, maar tis gewoon een feit..
Oud 19-11-2002, 07:59
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Ze zijn er van overtuigd dat ze lelijk zijn, dat iedereen ze lelijk vind.

Maar wat is de reden?

Is het een soort van genetisch bepaald gevoel, dat 'lelijk zijn'?

En volgens mij komt dit dus véél meer voor bij vrouwen (meiden) dan bij mannen (jongens).

Waarom?
Inderdaad iets wat ik ook regelmatig hoor. Het lijkt wel of de meeste vrouwen een laag zelfbeeld over zichzelf hebben. Ik heb der verder eigenlijk geen verklaring voor.
Oud 19-11-2002, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Je zit te veel op internet.

Citaat:
Nee, is het niet. Maak er geen discussie van.

Deed ik laatst ook bij iemand: "stel je niet zo aan" en ging er verder niet meer op in Works like a charm Wou dat ik dat eerder had ontdekt..

Citaat:
Maar wat is de reden?
Onzekerheid, laag zelfbeeld, gepest worden, maar ook aandacht vragen en naar complimenten vissen.

Citaat:
*zucht* zeurkous
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 12:44
Verwijderd
Mwah, het komt omdat er bij vrouwen, veel meer als bij mannen, aandacht wordt besteed aan het uiterlijk. Het is gewoon een ongeschreven wet dat vrouwen maatje 34 moeten hebben, vrij grote borsten, graat mager en dat lelijk zijn uitgesloten is.

Daarbij komt dat natuurlijk ook door de puberteit. Jongens zijn waarschijnlijk ook onzeker, maar laten dat minder merken. Das niet 'stoer'..

Ik geef toe dat ik mezelf ook niet echt knap vind. Bij mij komt dit doordat ik het vaak heb gehoord en gemerkt, dat ik maar lelijk was. Ik begin nu langzaam te leren mensen niet tegen te spreken als ze eens wat positiefs over me zeggen en ook positief naar mezelf te kijken.

Ik ben gewoon ik, en so it be. En dat stukje zelfvertrouwen moet eigenlijk iedereen bij zichzelf ontwikkelen.

Maar das mn persoonlijke mening
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 13:11
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:

jah k weet dat alle meisjes zeggen dat ze lelijk zijn, en k vind dat vreselijk want al die meisjes vissen gewoon na complimentjes want ze zijn kei knap..

alleen bij mij ligt ut anders ik ben ook ECHT lelijk en k zeg ut niej zodat mensen het tegendeel gaan zeggen, maar tis gewoon een feit..
Quod erat demonstrandum
Oud 19-11-2002, 13:27
Verwijderd
Citaat:

meid, je ziet er hardstikke goed uit en ik heb je irl ontmoet dus
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 13:39
K-Cobain
K-Cobain is offline
Nah... volgens mij vinden meiden zichzelf niet echt lelijk, maar bijv hun benen ofzo. Maar da's toch normaal? De een heeft een superlijf en een lelijk hoofd, de ander een leuk gezicht en een lelijk lichaam. Of uhm... geen van beiden
Maja... ik erger me nooit aan mn vriendinnen, en volgens mij zij ook niet aan mij, terwijl ik mezelf ook niet knap vind. Nouja... ut zal allemaal wel.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:29
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Quod erat demonstrandum
de wat?
Oud 19-11-2002, 15:28
Quiana
Quiana is offline
Ik denk dat mensen zichzelf eerder lelijk vinden
doordat er vrij veel aandacht op tv ed word
besteed aan mooi zijn..
Iedereen moet maar dun zijn, grote borsten hebben,
de perfecte huid èn geen kapsones hebben.
(bladiebla, wel meer waarschijnlijk)
Als je dan jezelf er mee gaat vergelijken,
zie je dat jij helemaal niet zo bent,
vallen de mindere delen je opeens veel meer op..
En mja, ik denk ook wel dat niemand zichzelf ècht mooi vind..
(naja, iedereen heeft wel iets wat ie niezo leuk vind denk ik)
Oud 19-11-2002, 15:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik vind dat jij serieus iets aan je zelfvertrouwen moet gaan doen. Overal waar ik kom, kom ik replies tegen waar jij jezelf onderuit haalt.
Als je zo lelijk en dik (las ik ook ergens geloof ik) bent, hoe komt het dan dat jongens verliefd op je worden? Ja je hebt een geweldige verklaring gevonden om zo te laten zien dat het absoluut niet om jou kan zijn, maar toch. Doe iets aan je zelfvertrouwen. Hier heb je niets aan, en mensen gaan zich er op een gegeven moment aan irriteren. Je bent een mooi meisje, je bent verre van dik en er zijn zo ontzettend veel mensen lelijker dan jij... Kijk eens realistisch naar jezelf, dit heeft geen zin. Je benadeelt jezelf...

En tuurlijk wil je niet horen dat je niet lelijk bent, het enige wat ik wil zeggen dat je op moet houden met onzin praten...
Oud 19-11-2002, 16:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
de wat?
dat is Latijn...
Oud 19-11-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Gwennygirl schreef:

Wie weet vinden die andere meisjes dat ook wel. Waarom zou jij het wel echt zijn of iig echt vinden, en die anderen niet?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 17:11
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Gothic schreef:
dat is Latijn...

dat weet ik en de betekenis weet k oowk wel ongeveer
ma wrom die ut zegt snap ik niej echt
keb je al eens irl gesjien..als die opmerking daar op slaat
Oud 19-11-2002, 17:12
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wie weet vinden die andere meisjes dat ook wel. Waarom zou jij het wel echt zijn of iig echt vinden, en die anderen niet?
Dat weet ik
dat krijg ik altijd te horen
en ik kan nu wel weer voor de 1000ste x zo'n discussie met iemand aan gaan..mja k blijf mezelf toch wel lelijk vinden en ik blijf er ook van overtuigd dat andere mij lelijk vinden
Oud 19-11-2002, 17:17
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
dat weet ik en de betekenis weet k oowk wel ongeveer
ma wrom die ut zegt snap ik niej echt
keb je al eens irl gesjien..als die opmerking daar op slaat
Het gaat erom dat jij naar objectieve maatstaven niet lelijk bent, maar je het toch zo ervaart. Dat bewijst de stelling van Fleet Admiral.
Oud 19-11-2002, 17:59
Verwijderd
ik zal het jullie eens vetrtellen: tegenwoordig is maat 38 al te groot moet je 70 B hebben lange benen slanke taille en ga zo nog maar ff door. toevallig heb ik maat 42 heb een dikke kont en een onregelmatige huid en toch ben ik niet lelijk en weten jullie waarom???!!!???? omdat mijn innerlijk mooi is! en daar draait het allemaal om toch? en tegen alle mensen diezichzelf lelijkl vinden wil ik zeggen: ooit komt er een persoon voorbij die alles wat jij doet fantastisch vind die je mooi vind en die van je houdt dus laat al die stomme kanpsonens wijven maar in hun eigen afslank tabletjes stikken! xxxx
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 18:19
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Het gaat erom dat jij naar objectieve maatstaven niet lelijk bent, maar je het toch zo ervaart. Dat bewijst de stelling van Fleet Admiral.

jah kijk natuurlijk ist mijn mening.. dus tis nie feitelijk zo dak lelijk ben...
maar daarom ben ik nog WEL lelijk... want iedereen vind dat wel zow, iedereen heeft die mening... oke alsk dan correct ben, maakt dat ut nog geen feit
Oud 19-11-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ik vind dat jij serieus iets aan je zelfvertrouwen moet gaan doen.
k zou niet weten hoe
Citaat:

Je bent een mooi meisje, je bent verre van dik en er zijn zo ontzettend veel mensen lelijker dan jij... Kijk eens realistisch naar jezelf, dit heeft geen zin. Je benadeelt jezelf...
Dat over dik zijn heb je waarschijnlijk verkeerd gelezen
Ik vind mezelf juist mager.
Maarre...jij weet helemaal niet hoe ik eruit zie
(als het goed is... )
Citaat:

En tuurlijk wil je niet horen dat je niet lelijk bent, het enige wat ik wil zeggen dat je op moet houden met onzin praten...
Ik wil natuurlijk het liefst horen dat ik mooi ben, maar dan wel als het gemeend is!
Ik bedoel, anders dan heb ik er toch nix aan
Ik heb er toch nix aan om mezelf mooi te vinden als ik lelijk ben.
(Onterechte) arrogantie is iets wat ik haat...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 19:31
rare kwast
rare kwast is offline
omdat het een feit is???
Oud 19-11-2002, 19:35
dystopia
dystopia is offline
zHeb even gezocht maar ik kon hier geen cijders over vinden...
Oud 19-11-2002, 20:18
Miracle
Miracle is offline
Mja ik snap alle meisjes die zeggen dat ze ECHT vinden dat ze lelijk zijn, vind ik ook. maarja, heeft niet zoveel zin om dat te zeggen, en ik spreek het daarom ook niet zovaak uit, omdat mensen dan toch niet durven te zeggen dat ze me knap vinden (omdat dat dus niet waar is).
Mja ik kan echt niks moois aan mezelf ontdekken, ja 4 jaar geleden was ik knap, maar dat is nu allemaal weg
Maja fleet heeft een goed punt, sommige meisjes stellen zich t echt aan. misschien is het soms ook gewoon bescheidenheid. maarja ik denk dat sommige meisjes hier toch irl wel es zeggen dat ze zichzelf knap vinden en dat ook echt zijn....

okay vage reactie
Oud 19-11-2002, 20:20
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
dystopia schreef:
zHeb even gezocht maar ik kon hier geen cijders over vinden...
Oud 19-11-2002, 20:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
k zou niet weten hoe

Dat over dik zijn heb je waarschijnlijk verkeerd gelezen
Ik vind mezelf juist mager.
Maarre...jij weet helemaal niet hoe ik eruit zie
(als het goed is... )

Ik wil natuurlijk het liefst horen dat ik mooi ben, maar dan wel als het gemeend is!
Ik bedoel, anders dan heb ik er toch nix aan
Ik heb er toch nix aan om mezelf mooi te vinden als ik lelijk ben.
(Onterechte) arrogantie is iets wat ik haat...
Ok te dun, ik meen me vaag te herinneren dat ik je mooi vond, lichamelijk en kwa gezicht ed. En ja ik weet wel hoe je eruit ziet, heb ooit een keer een foto van je gezien, geen idee meer van wie , en nee iig niet van Marc...

Je vindt jezelf al niet mooi, want je beweert dat jij wel Echt lelijk bent... Ik haat arrogantie, maar ik begin ook steeds meer een hekel te krijgen aan onterecht minderwaardigheidscomplexen...
Er zit een weg tussen. Het gaat toch om jouw mening. Lelijk is relatief. Je kan dus jezelf niet onterecht mooi vinden...

Laatst gewijzigd op 19-11-2002 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
DOGGONE schreef:
ik zal het jullie eens vetrtellen: tegenwoordig is maat 38 al te groot moet je 70 B hebben lange benen slanke taille en ga zo nog maar ff door. toevallig heb ik maat 42 heb een dikke kont en een onregelmatige huid en toch ben ik niet lelijk en weten jullie waarom???!!!???? omdat mijn innerlijk mooi is! en daar draait het allemaal om toch? en tegen alle mensen diezichzelf lelijkl vinden wil ik zeggen: ooit komt er een persoon voorbij die alles wat jij doet fantastisch vind die je mooi vind en die van je houdt dus laat al die stomme kanpsonens wijven maar in hun eigen afslank tabletjes stikken! xxxx
Dit is dus weer wat overdreven he, alles om het innerlijk, sorry maar blijf wel realistich.Want vaak zeggen alleen maar echt lelijke mensen dit. Dat is het zelfde met arme mensen, die zeggen ook je bent rijk als je gezond bent.
Je hebt wel beetje gelijk, je kan mooi zijn maar in een relatie heb je daar niet zoveel aan, dan moet je ook iets te melden hebben.

Vaak willen die meiden ook alleen maar horen dat ze mooi zijn, want als je zoiets zegt dan lok je toch iets uit.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Quod erat demonstrandum
je brengt jezelf in discrediet bij de massa.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 04:08
Verwijderd

Ik ben echt vet lekker, sorry moest het ff melden ;D
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 04:55
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef:
Dit is dus weer wat overdreven he, alles om het innerlijk, sorry maar blijf wel realistich.Want vaak zeggen alleen maar echt lelijke mensen dit. Dat is het zelfde met arme mensen, die zeggen ook je bent rijk als je gezond bent.
Je hebt wel beetje gelijk, je kan mooi zijn maar in een relatie heb je daar niet zoveel aan, dan moet je ook iets te melden hebben.

Vaak willen die meiden ook alleen maar horen dat ze mooi zijn, want als je zoiets zegt dan lok je toch iets uit.
ik wil er alleen maar mee aangeven dat je anders kunt zijn dan de meesten mensen en nog steeds mooi kunt zijn of je nou groot klein dik of dun bent en dat als je jezelf mooi voelt dat je dat dan ook uitstraalt waardoor je er ook weer leuker uitziet
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
je brengt jezelf in discrediet bij de massa.
He doesn't care..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 08:16
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
Ik ben echt vet lekker, sorry moest het ff melden ;D
Whehe, mensen zeuren gewoon
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 09:06
Q
Q is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Riiiight.

En varkens kunnen vliegen.
Als je ze hard genoeg gooit, kunnen ze vliegen.

Maar goed, ik geloof het ook niet wat ze beweerd.

[ONTOPIC]

Ik meen het altijd als ik iemand knap vind. En ik zeg dat omdat IK dat vind. Ik ga niet zeggen van WIJ vinden jou knap omdat IK alleen maar voor mezelf kan spreken.

Heel veel vrouwen die ik spreek vinden zichzelf niet lelijk. Sommige vinden zichzelf juist uitermate geweldig, al ben ik daar ook nie echt van gecharmeerd maar goed.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ok te dun, ik meen me vaag te herinneren dat ik je mooi vond, lichamelijk en kwa gezicht ed.
dank je
Citaat:

En ja ik weet wel hoe je eruit ziet, heb ooit een keer een foto van je gezien, geen idee meer van wie , en nee iig niet van Marc...
hmmmmmmz
Citaat:

Je vindt jezelf al niet mooi, want je beweert dat jij wel Echt lelijk bent... Ik haat arrogantie, maar ik begin ook steeds meer een hekel te krijgen aan onterecht minderwaardigheidscomplexen...
Er zit een weg tussen. Het gaat toch om jouw mening. Lelijk is relatief. Je kan dus jezelf niet onterecht mooi vinden...
mjah....naja.....
Ik vind het wel lief dat je dit zo zegt....maar t zit een beetje diep bij mij zeg maar.
Maargoed ik ga dit topic verder niet overhoop zeiken over m'n eigen uiterlijk
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:05
Andora
Andora is offline
euhm... onzekerheid, pesterijen enzow?
Ik vin mezelf owk lelijk, terwijl ik van mun vriend wat anders hoor. Maar dat verandert nog niks aan mijn mening...

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 16:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
mjah....naja.....
Ik vind het wel lief dat je dit zo zegt....maar t zit een beetje diep bij mij zeg maar.
Ik zeg het niet om lief te zijn. Ik probeer je ogen te openen. Omdat ik mij serieus irriteerde aan jouw persoonlijkheid. Want overal waar ik kom haal jij jezelf naar beneden. Als jij het al doet, wat moeten mensen die lelijker zijn en ook onzeker zijn dan wel niet denken?
Door je onzekerheid kwets je mensen. En je loopt jezelf gigantisch in de weg. Dat is zonde, daarom raad ik je zeer aan er iets aan te doen... en eens realistisch naar jezelf te kijken, maar dan echt eerlijk, en niet zoals je nu doet...
Oud 20-11-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ik zeg het niet om lief te zijn. Ik probeer je ogen te openen. Omdat ik mij serieus irriteerde aan jouw persoonlijkheid. Want overal waar ik kom haal jij jezelf naar beneden. Als jij het al doet, wat moeten mensen die lelijker zijn en ook onzeker zijn dan wel niet denken?
Door je onzekerheid kwets je mensen. En je loopt jezelf gigantisch in de weg. Dat is zonde, daarom raad ik je zeer aan er iets aan te doen... en eens realistisch naar jezelf te kijken, maar dan echt eerlijk, en niet zoals je nu doet...
ik zou niet weten wie ik door m'n onzekerheid kwets
Het is echt niet zo dat ik op een dag zelf verzonnen heb dat ik lelijk ben ofzo...dat is echt wel tegen mij gezegd en niet zo subtiel.
Maar je ziet t op de meeting wel
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:

Wéér zoeen.

Ik vond jou ook best leuk hoor...
Waarom denk je dat ik op 't laatst toch naar 't station ging?
Ik wilde jou nog even zien... en waarom stond ik nog 10 minuten bij het busstation? Ja... ik wilde jou nog even zien...
(En dat is eerlijk waar. Heel onzin mag het weten!)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Mwah, het komt omdat er bij vrouwen, veel meer als bij mannen, aandacht wordt besteed aan het uiterlijk. Het is gewoon een ongeschreven wet dat vrouwen maatje 34 moeten hebben, vrij grote borsten, graat mager en dat lelijk zijn uitgesloten is.

Daarbij komt dat natuurlijk ook door de puberteit. Jongens zijn waarschijnlijk ook onzeker, maar laten dat minder merken. Das niet 'stoer'..

Ik geef toe dat ik mezelf ook niet echt knap vind. Bij mij komt dit doordat ik het vaak heb gehoord en gemerkt, dat ik maar lelijk was. Ik begin nu langzaam te leren mensen niet tegen te spreken als ze eens wat positiefs over me zeggen en ook positief naar mezelf te kijken.

Ik ben gewoon ik, en so it be. En dat stukje zelfvertrouwen moet eigenlijk iedereen bij zichzelf ontwikkelen.

Maar das mn persoonlijke mening
Ik heb nog een foto van jou, bijna 2 jaar geleden...
Vond je toen al mooi, en dat zal nu echt niet anders zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten