Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 10:50
SNeKKe
SNeKKe is offline
Dit las ik vandaag op http://www.pandora.be (een Belgische portaalsite).

"Sir Ian McKellen, Gandalf in The Lord Of The Rings films, zegt dat hij terug in de huid van de grijze tovenaar wil kruipen als regisseur Peter Jackson ook 'De Hobbit' zou verfilmen. 'De Hobbit' is het boek dat Tolkien schreef voor hij aan de trilogie over de ring begon en vertelt de avonturen van Bilbo. De rechten om het boek te verfilmen zitten trouwens al bij Jackson. McKellen zegt dat het hem zou intrigeren mocht hij terug naar Midden-Aarde kunnen terugkeren."

Met andere woorden: de kans is groot dat ook de Hobbit zal verfilmd worden.

Ik vind dit gewoon geweldig nieuws. Wat vinden jullie ervan en denken jullie dat dit ook zal gebeuren? Ik denk van wel

Greetz, SNeKKe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2002, 11:12
Anonymous John
Anonymous John is offline
Het verhaal van The Hobbit vind ik zelf niet zo boeiend om in een film te zien maar van mij mogen ze het wel maken.
Oud 31-10-2002, 11:16
ABrules
ABrules is offline
Naaah, ik weet niet hoor... mensen krijgen eerst LOTR en dat is een geweldig verhaal en alles, en dat het een trilogie is maakt het ook weer speciaal, met de Hobbit, nou ik weet niet hoor, het zou best wel eens teleurstellend kunnen zijn ofzo...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:35
JediJoel
JediJoel is offline
De Hobbit en LotR zijn erg verschillend.
Hoewel het wel erg cool zou zijn, omdat beide verhalen met elkaar in verband staan.
Als ze het zouden doen heb ik maar 2 voorwaarden: de scenes die in LotR zitten van de Hobbit (zoals dat Bilbo de ring vind en zo) die moeten ze precies zo doen als daar. (eigenlijk gewoon hetzelfde beeldmateriaal gebruiken)
En dat ze het boek beter verfilmen dan LotR, ook de kleine details. Natuurlijk mag Peter Jackson wel iets weg laten, maar hij moet niet een bepaald zinnetje gaan vervangen door iets anders.

Maar laten we eerst maar eens wachten op: LotR TT en LotR RotK.

Oud 31-10-2002, 14:46
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
pff.. gaan ze eerst LOTR doen, en dan pas laten verfilmen ze de "intro" ...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:49
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef:
pff.. gaan ze eerst LOTR doen, en dan pas laten verfilmen ze de "intro" ...
dat vinnik ook stom... en de hobbit heb ik ok niet gelezen, ik hou neit zo van hobbits... haha
Oud 31-10-2002, 19:18
Celebithil
Celebithil is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
En dat ze het boek beter verfilmen dan LotR, ook de kleine details. Natuurlijk mag Peter Jackson wel iets weg laten, maar hij moet niet een bepaald zinnetje gaan vervangen door iets anders.
Je kan niet alle kleine details uit een boek gaan verfilmen, de film zou veel te lang gaan duren zo! het is wel noodzakelijk dat er iets wordt samengevat, en daarbij worden natuurlijk ook andere zinnen gevormd, ook om iets duidelijker te maken. dat is logisch.
het zou wel leuk zijn trouwens als The Hobbit verfilmd zou worden. heel anders dan LotR geschreven, er zit ook meer humor in. en het is eigenlijk een kinderboek. het verhaal vond ik heel leuk. en de draak Smaug is mijn favoriet . de Hobbit is op zich wel verfilmbaar, als je nou naar de Silmarillion kijkt! zitten hele mooie stukjes in, maar het zou te ingewikkeld worden. misschien dat zoiets uitgezonden kan worden als televisie-serie ofzo. want het zijn allemaal aparte verhalen bij elkaar gevoegd.

Het is helemaal niet zeker dat The Hobbit verfilmd wordt. het is maar een gerucht.
Oud 31-10-2002, 19:50
Ieke
Ieke is offline
Daar zo je echt een hele leuke film van kunnen maken. Het lijkt mij persoonlijk wel leuk! Zalhem ook zeker gaan bekijken als hij uit komt.
Oud 31-10-2002, 20:39
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
hobbit is gaaf

heb altijd wel gedacht dat die ook wel verfilmd zou worden, als ze nu toch bezig zijn met LOTR.. hoop et echt..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:55
Verwijderd
Lijkt me heel vet. The Hobbit is een fantastisch boek waarin heel veel gebeurt. Bovendien spelen de dwarfs ook een grote rol, Thorin, Gloin, Balin en nog wat anderen

Maar eh...als ik me niet vergis klopt de scene van het vinden van de Ring door Bilbo (uit LotR) niet helemaal.
Je hoort dan Gollum schreeuwen dat zijn ring kwijt is en daar schrikt Bilbo van.
In The Hobbit was het zo dat Bilbo op de vlucht was voor de Orcs en toen in het donker 'iets' vond. Later kwam hij Gollum tegen met wie een raadsel-wedstrijd ging doen (om te kunnen ontsnappen van Gollum, die hem wou opeten). Gollum had toen nog niet ontdekt dat zijn ring kwijt was, dat kwam pas na de raadsel-wedstrijd....De chronologische volgorde is dus beetje verpest in de LotR-scene. Dus zouden ze die scene niet moeten gebruiken in de Hobbitverfilming
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 05:42
Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik las 'de Hobbit' nadat ik 'Lord of the Rings' al tientallen keren gelezen had. Ik dacht zoiets van "iedereen doet er zo enthousiast over, nu moet ik 't maar eens proberen"

't was best onderhoudend, maar toch heel erg een KINDERboek, en na het grootse, meeslepende verhaal van LotR een ontzettende tegenvaller.

Ik denk dat het met de film net zo zou gaan. Mensen verwachten 'meer Lord of the Rings' en krijgen een wat kneuterig verhaaltje over een hobbit en een groep dwergen.

Een gepolijste verhaallijn uit de Silmarillion (...Beren en Luthien...) zou misschien beter kunnen werken, maar ik betwijfel het. Het huidige filmproject is zo groot en indrukwekkend, het zal altijd z'n stempel blijven drukken op wat Peter Jackson verder nog maakt.

Mensen willen dan meer Aragorn, Gandalf, Legolas en Frodo etc. Ze willen niet naar een film over een compleet ander personage dat toevallig in dezelfde wereld rond dwaalt.
Oud 01-11-2002, 08:55
Toet0r
Toet0r is offline
als ze hem zouden verfilmen zou ik er zeker wel naar toe gaan, maar ik denk dat het niet zo'n succes zal worden als LOTR, k had ook eerst de boeken van LOTR gelezen en daarna de hobbit pas. Het was wel een leuk boek maar wel kinderachtiger dan LOTR en ook wel minder leuk
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 08:59
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Maar eh...als ik me niet vergis klopt de scene van het vinden van de Ring door Bilbo (uit LotR) niet helemaal.
Ja dat klopt, maar ze hebben het al fout gedaan. Dus dan moeten ze het in de Hobbit ook fout doen Dat verpest het dus wel een beetje.

Citaat:
Celebithil zei:
Je kan niet alle kleine details uit een boek gaan verfilmen, de film zou veel te lang gaan duren zo! het is wel noodzakelijk dat er iets wordt samengevat, en daarbij worden natuurlijk ook andere zinnen gevormd, ook om iets duidelijker te maken. dat is logisch.
Nee dat weet ik ook wel, mijn bedoeling is dat ze niet sommige dingen moeten gaan veranderen zoals in LotR. En met het vinden van die ring is dus de enige uitzondering, want anders krijg je weer het gezeik dat ze in de Hobbit dít laten zien en in LotR weer iets heel anders.
Reageren

Regels voor berichten