![]() |
|
Heinsbroek richt eigen partij op
Uitgegeven: 22 oktober 2002 07:18 Laatst gewijzigd: 22 oktober 2002 07:19 HILVERSUM - Oud-minister van Economische Zaken Heinsbroek doet op 22 januari mee aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Het programma van zijn partij bevat speerpunten uit het LPF-programma die nog niet zijn verwezenlijkt, maar ook nieuwe standpunten. Heinsbroek rekent op meer dan tien zetels. De oud-bewindsman kondigde dinsdag in een uitzending van het Radio 1 Journaal ook aan dat hij wil dat voormalig LPF-fractievoorzitter Wijnschenk met hem meedoet. Naam nog niet bekend Heinsbroek heeft zijn partij al ingeschreven bij de kiesraad, maar wilde de naam nog niet noemen. De Volkskrant meldde dinsdag dat de partij Lijst Nieuwe Politiek heet. De oud-minister is op dit moment op vakantie en denkt na over een verkiezingsprogramma en de samenstelling van de kandidatenlijst. Over het verkiezingsprogramma hield Heinsbroek zich op de vlakte. "Daar ben ik rustig over aan het nadenken", aldus de voormalige LPF'er. "Maar ik heb het wel behoorlijk in mijn hoofd zitten." Wel wilde hij kwijt dat er nog niet verwezenlijkte standpunten van de LPF in komen te staan. "Maar ook een nieuwe speerpunten, waar we eerst goed over moeten praten. Er moet ook een onderbouwing voor zijn." Wijschenk gaat mee Over de kandidatenlijst liet Heinsbroek nog minder los. Op de naam van Wijnschenk ("die kan uitgroeien tot een goede kracht") na, noemde hij geen enkele naam. Hij zei te willen voorkomen dat er mensen op de lijst komen te staan waar hij onvoldoende van af weet. "Het moet een zeer goede, gedegen, integere, onbesproken groep mensen zijn." "Ik ga niet voor vijf of acht zeteltjes" Heinsbroek mikt op meer zetels dan hem in opiniepeilingen wordt toegedicht. "Ik ga niet voor vijf of acht zeteltjes, dat vind ik veel te weinig, dat moeten er veel meer worden. Het moet wel substantie hebben, ik wil geen Rosenmöller worden. Die voert al jaren oppositie." http://www.nu.nl/news.jsp?n=68893&c=11 _____________________________________________ Waar halen ze in godsnaam die zetels vandaan???, dat mensen daar nog op willen gaan stemmen, zouden wel mensen zijn die graag willen dat nederland naar de kloten gaat. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Please, die 2 gozers hebben meegeholpen aan de poppenkast. Laat ze aub lekker met hun bedrijfjes spelen ipv. in de politiek.
|
In Duitsland worden ééndagsvliegen bij de landsverkiezingen voorkomen door ze eerst een termijn te laten wachten na verkiezingen in de deelstaten.
REIE
|
Laten we hopen dat er niemand zo stom is om op de partij van Heinsbroek te stemmen, want je hebt er helemaal niks aan. Zeker weer allemaal loze beloftes. Die gozer moet gewoon weg uit de politiek. Hij heeft er helemaal niets te zoeken.
||
Citaat:
Hoeveel zetels de LNP gaat krijgen? Is moeilijk te zeggen. Ligt eraan hoe Heinsbroek zich gaat profileren, hoe de LPF zich 'herstelt', etc. Benieuwd wat voor mensen Heisnbroek op z'n lijst gaat zetten. Het zal wel niet zo'n kansloos groepje als bij de LPF worden, maar aan de andere kant zal Heinsbroek wel de touwtjes stevig in handen willen houden. Hij lijkt me geen man van het poldermodel, zijn wil is wet, vooral binnen de partij. Hij heeft nooit anders gewerkt. Het zal mij benieuwen. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maarre we hebben nu de LPF NLPF LNP en de LNN wel veel he? Ik denk dat niet de mensen naar de politiek moeten stormen maar de politiek naar de mensen, als je wilt bereiken wat 'men' belooft.
||
![]() |
Citaat:
Overigens is 'achterkamertjespolitiek' helemaal niet zo kwalijk als veel mensen zich door de media en Pim Fortuin hebben laten aanpraten. Het zogenaamde geregel van partijen is in ons land noodzakelijk, aangezien er nog nooit een partij de meerderheid in het parlement heeft gehad. Er zal dus altijd een compromis met andere partijen gesloten moeten worden om een voorstel door de kamer heen te krijgen. In de tijd van paars ging dat prima, maar sinds de opkomst van de nieuwe politiek is de besluitvorming in Nederland compleet lam komen te liggen, zoals de afgelopen maanden maar weer eens gebleken is. De kiezers hebben op 15 mei een duidelijk signaal gegeven wat zij belangrijk vinden: veiligheid, zorg en een strengere immigratie-wetgeving. De zogenaamde nieuwe partijen hebben laten zien dat ze nog niet toe zijn aan regeren en nu is het aan de gevestigde partijen om de wensen van de kiezers op een goede, efficiente manier ten uitvoer te brengen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik begin het vermoeden te krijgen dat veel mensen gewoon niet zullen stemmen omdat ze geen enkel idee meer hebben wie nou wat is en waar ze voor staan... Al die LNN, LNP, etcetera zijn nogal verwarrend
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Wens 'm veel sterkte... ik bedoel, die gozer is notabene 1 van de belangrijkste oorzaken geweest dat het kabinet is gevallen. En dan ga je daar op stemmen? Vind ik stupide.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
wowz zoveel partijen al *valt flauw* [serieus] idd ik denk niet dat er veel mensen gaan stemmen omdat er zoveel partijen zijn, sowieso dat de LdJ (lijst de Jong)en NLPF worden opgericht is al
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Totaal kansloos, ik mag hopen dat niemand op die kerel gaat stemmen, net als op die andere impulsieve hoop emotie, die winnie.
LPF is ook verleden tijd, hoop alleen dat CDA en VVD is wat meer ballen gaan tonen door criminaliteit harder aan te gaan pakken en burgers is wat meer rechten te gaan geven om hun eigen zaken te beschermen (zonder aangeklaagd te worden). ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Formatie NN | 357 | 03-05-2003 03:05 | |
Representatieve Sophistocratie Joostje | 39 | 14-01-2003 15:03 | |