Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 11:42
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
De maanlanding van de Amerikanen kent iedereen wel maar er zijn toen ook fotos genomen maar er zijn fouten in ontdekt zoals dat de zon verkeerd stond enzo dus er is twijfel of ze wel echt op de maan geweest zijn.
Wat denk jij? Zijn de amerikanen echt op de maan geweest of is het in een studio nagemaakt?
Ps: vergeet niet dat het lang geleden is en er was geen kleuren televisie dus ze konden de mensen wel beter beinvloeden.
groetjes crash.
Oud 31-10-2002, 12:19
wyner
wyner is offline
Gelul. (Dat het een samenzwering is.) Al die "fouten" zijn niet te onderbouwen en zijn al ontkracht.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 12:30
Boogie
Boogie is offline
Hebben ze geen tastbare dingen als maanstenen meegenomen?
Oud 31-10-2002, 15:13
Carn
Carn is offline
natuurlijk wel, die liggen veilig opgeborgen in verschillende onderzoekscentra.
Oud 31-10-2002, 16:58
Just Johan
Just Johan is offline
ik heb die foto's hier met de argumenten voor het feit dat ze vals zouden zijn maar de meeste argumenten zijn zeer zwak. wat wel opvallend is, is dat op één van de foto's zo'n kruis achter een deel van een karretje verdwijnt; daar moet haast wel aan gerommeld zijn volgens mij maar dat zegt nog niet dat de maanlanding gefaked is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:40
sgoku01
sgoku01 is offline
Op deze site staan die foto's met uitleg: http://zephid.mag.attis.at/picx/Moon1.jpg
Maar wie zegt dat dat de orginele foto's zijn???
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:23
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
sgoku01 schreef:
Op deze site staan die foto's met uitleg: http://zephid.mag.attis.at/picx/Moon1.jpg
die rechtsonder met die schaduw lijkt op het eerste gezicht erg overtuigend omdat die ene echt veel langer lijkt, maar als je gaat kijken hoe je eerlijk kunt opmeten dan zijn zowel de twee astronauten als hun schaduwen in verhouding 3:4

die voetafdruk helemaal rechtsboven lijkt heel erg gekromd te zijn toch? dus dan is het helemaal niet zo raar dat 1 lichtbron dit veroorzaakt.

en die pijl die naar links wijst op het plaatje helemaal linksboven hoort volgens mij helemaal niet bij die vlag (hoe kan zo'n dun stokkie zo'n schaduw maken?!); eerder bij een voorwerp links dat niet op de foto staat of een kuil in de grond; onterechte kritiek lijkt me dat dus.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:36
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Die maanstenen zijn met huidige technologie nauwelijks te faken. Ze zijn extreem lang blootgesteld aan kosmische straling... de structuur van die stenen kunnen we dus amper namaken.

En als we het al deden... ff steentjes op de maan halen is goedkoper.
Oud 01-11-2002, 10:11
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
sgoku01 schreef:
Op deze site staan die foto's met uitleg: maanfoto's
Oud 01-11-2002, 19:22
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Maar waren ze in die tijd wel zo ver in de wetenschap om naar de maan te gaan?
Oud 01-11-2002, 19:42
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef:
Maar waren ze in die tijd wel zo ver in de wetenschap om naar de maan te gaan?
waarschijnlijk wel; zo lang geleden is het trouwens niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:16
Carn
Carn is offline
wel vet. wanneer was dat alzoweer precies? 1969?

maar goed, computers die ze toendertijd daarvoor gebruikten waren gelijk aan een 386 (386 pcs werden pas in de jaren 90 tekoop voor de consumenten markt)
Oud 04-11-2002, 12:26
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Misschien vandaar dat de maanstenen van hetzelfde materiaal zijn als Aarde. Maar ik geloof wel in de maanlanding hoor.
Oud 04-11-2002, 12:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
De argumenten tegen een maanlanding zijn allemaal nogal zwak. Maar als de boel gefaked was, zou het al lang uitgekomen zijn. Ik neem aan dat de Russen het anders wel naar buiten gebracht zouden hebben.
Oud 04-11-2002, 15:00
apekop123
apekop123 is offline
is er eigenlijk ooit nog na de maanlanding iemand op de maan geweest ? Ik bedoel die vlag die ze er hebben gezet is tog bewijs genoeg lijkt me !

Trouwens dat die vlag wappert terwijl er geen wind is is niet moeilijk te verklaren. De Amerikanen wilde een wapperende vlag dus hebben ze die voor de reis op aarde al zo gemaaktdat het lijkt of er wind staat (gehoord van m'n natuurkunde leraar)
Oud 04-11-2002, 15:54
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
kijk dit noem ik nog eens overtuigende argumenten
Oud 04-11-2002, 18:57
DaDude
DaDude is offline
Ik vind het wel goede argumenten, je kan altijd zeggen dat het zwakke argumenten zijn maar je begint er wel aan te twijfelen...
Oud 06-11-2002, 08:28
wyner
wyner is offline
Slashdot

En Badastronomy

Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 08:36.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 12:34
Winner
Winner is offline
Citaat:
Drexz schreef:
De Amerikanen wilde een wapperende vlag dus hebben ze die voor de reis op aarde al zo gemaaktdat het lijkt of er wind staat (gehoord van m'n natuurkunde leraar)
Ik vraag me dan weer af hoe je een vlag maakt die lijkt te wapperen, je kunt een stuk stof toch niet 50 cm horizontaal aan een stok laten zweven?

Of het nou echt of niet echt is, ik zie die Amerikanen er in ieder geval wel voor aan dat ze met dingen geknoeid hebben, maar ja er zijn na de eerste maanlanding geloof ik nog een stuk of 3 geweest, en dat zal toch wel niet allemaal gefaked zijn lijkt me.
Oud 09-11-2002, 15:28
wyner
wyner is offline
De vlag wapperde omdat ze de vlagstop heen en weer schudden, en omdat er geen lucht/weerstand is op de maan duurt het een tijdje voordat al het wapperen is uitgewerkt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 15:42
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
wyner schreef:
De vlag wapperde omdat ze de vlagstop heen en weer schudden, en omdat er geen lucht/weerstand is op de maan duurt het een tijdje voordat al het wapperen is uitgewerkt.
inderdaad en er zat een stokkie aan de bovenkant; op sommige foto's is dat duidelijk te zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten