Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 18:03
warrior x
warrior x is offline
Hoi meiden,

Ik heb sinds een maand geen vriendin meer. Ik heb meisjes afgeslagen, omdat........er een meisje bij mij op school rondloopt wat ik leuk vind. Ik ben niet verlegen, als ik iemand leuk vind zeg ik dat ook. Maar zij zit in de 4e en ik in de 6e. Hoe pak ik 't aan?Ik heb al 2 keer een meisje gevraagd wat het volgens mij niet geslaagd vond dat ik bij haar langs kwam om haar uit te vragen terwijl ik haar niet kende. Is dat nou echt zo, dat je als jongen geen kans maakt als je een meisje traditioneel uit vraagt.
Trouwens, ik ben heel zelfverzekerd, daarom heb ik er eventjes over nagedacht of ik wel m'n toevlucht zou nemen tot dit forum.
Maar wat maakt 't eigenlijk uit.
Please reply.
Oud 26-10-2002, 18:10
Nate
Nate is offline
Dit wordt zo naar Liefde & Relatie verplaatst, maar ik zal wel even antwoorden.

Haar uit vragen is leuk, maar misschien vat niet iedereen dat zo op. Hebben jullie geen schoolfeest binnenkort? Bied haar daar iets te drinken aan, maak een praatje, etc. Dan hoeft ze niet alleen met jou ergens heen en is er ook geen drang om met elkaar te praten, maar als je elkaar leuk vindt, dan gebeurt dat toch wel. Zijn er mensen met wie jij bevriend bent waar zij ook mee is bevriend? Dat kan namelijk wel eens handig zijn
Anders kun je ook nog altijd het langzaam opbouwen... Naar d'r lachen als ze langsloopt in de gang, d'r aankijken, na 'n tijdje hoi zeggen, praatje maken ofzo... Of gewoon een lam excuus bedenken om met 'r te praten, zoals of ze bijvoorbeeld ergens je sleutels op de grond heeft zien liggen (die gewoon in je zak zitten, of course )

Kweetniet, succes.

Overigens ben ik geen meisje enzo, maarja.
Oud 26-10-2002, 18:47
warrior x
warrior x is offline
Bedankt man,

Dit is wel wat ik ook in gedachten had. Probleem is dat niemand die ik ken haar kent. Binnenkort wel een schoolfeest. Prima dat je gereageerd hebt.
Toch lijkt het me ook wel leuk als ik wist hoe de meiden hierover denken.
Oud 27-10-2002, 14:25
heldin
heldin is offline
ik zou denk ik niet uitgaan met een jongen die ik helemaal niet ken, het zou mij denk ik afschrikken. ik denk dat ik hierin niet de enige ben. daarom kun je denk ik beter eerst een beetje 'gewoon' contact met haar zoeken, bijvoorbeeld op dat schoolfeest, of uitzoeken waar ze uitgaat of op school met haar praten. succes
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:44
Verwijderd
Citaat:
warrior x schreef:
Hoi meiden,

Ik heb sinds een maand geen vriendin meer. Ik heb meisjes afgeslagen, omdat........er een meisje bij mij op school rondloopt wat ik leuk vind. Ik ben niet verlegen, als ik iemand leuk vind zeg ik dat ook. Maar zij zit in de 4e en ik in de 6e. Hoe pak ik 't aan?Ik heb al 2 keer een meisje gevraagd wat het volgens mij niet geslaagd vond dat ik bij haar langs kwam om haar uit te vragen terwijl ik haar niet kende. Is dat nou echt zo, dat je als jongen geen kans maakt als je een meisje traditioneel uit vraagt.
Trouwens, ik ben heel zelfverzekerd, daarom heb ik er eventjes over nagedacht of ik wel m'n toevlucht zou nemen tot dit forum.
Maar wat maakt 't eigenlijk uit.
Please reply.
Ik zou ook eerst maar ff checken of ze wel lesbisch is
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Nate schreef:
Dit wordt zo naar Liefde & Relatie verplaatst, maar ik zal wel even antwoorden.
yup...

Maar ben jij, warrior x, nu een meisje (volgens je profiel) of een jongen (volgens je tekst).
Oud 27-10-2002, 17:15
Roos
Roos is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
yup...

Maar ben jij, warrior x, nu een meisje (volgens je profiel) of een jongen (volgens je tekst).
Nou, een jongen denk ik he...

Overigens zou ik haar gewoon quasi-nonchalant uitvragen om een keer ergens wat te gaan drinken. Of zoek uit waar ze vaak uit gaat, zodat je daar met haar nader kennis kan maken. MIsschien een keer op ee nschoolfeest ofzo.
Oud 29-10-2002, 16:15
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
yup...

Waarom maakt je uit de tekst uit dat warrior x mannelijk is? Schrijven mannen en lesbische meiden dan zo anders?

(maja kan evengoed m als v zijn... vaag)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 17:23
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Tis niet zo raar om iemand mee uit te vragen die je totaal niet kent (is mij ook overkomen...lang verhaal) ok tis misschien wel wat raar omdat t niet vaak gebeurd, maar denk wel dat ze vereerd is... was ik wel iig.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:55
warrior x
warrior x is offline
Eerst ff om alle onduidelijkheid op te heffen, ik ben een jongen.

Nu moet ik ook nog weten hoe ze heet. En om haar opeens aan te spreken, tja, misschien vind ze dat helemaal raar. Of ze vind het leuk, dat kan natuurlijk ook nog.
Binnenkort moet ik maar genoeg moed verzamelen om haar aan te spreken. Of zal ik wachten tot het schoolfeest volgende week vrijdag?
Oud 29-10-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
warrior x schreef:
Ik heb meisjes afgeslagen, omdat........er een meisje bij mij op school rondloopt wat ik leuk vind.
[flauwmopjemodus] ge moogt geen meiskes slagen! [/flauwmopjemodus]

xxx
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:09
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
[flauwmopjemodus] ge moogt geen meiskes slagen! [/flauwmopjemodus]

xxx
Ik verstond dat ook toen ik voor de eerste keer het zinnetje las, toen ik verbaast nog eens las en vervolgens verder las, begreep ik het
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:14
warrior x
warrior x is offline
shit mensen. Vandaag zag ik haar weer. Ze zat op een bankje bij mij op school en ik stond 'r naast. Ze zat daar in haar eentje en voor de rest stond ik daar met wat vrienden. Had ik nou niet iets moeten doen? Of in ieder geval laten blijken dat ik haar had gezien?
Oud 30-10-2002, 15:21
Verwijderd
Citaat:
warrior x schreef:
shit mensen. Vandaag zag ik haar weer. Ze zat op een bankje bij mij op school en ik stond 'r naast. Ze zat daar in haar eentje en voor de rest stond ik daar met wat vrienden. Had ik nou niet iets moeten doen? Of in ieder geval laten blijken dat ik haar had gezien?
Euhm .. no guts no glory

Haar meteen uit eten vragen is overdreven, maar een babbeltje maken kun je altijd proberen .. zie je gelijk hoe ze op jou reageert.

Onderzoek leert dat het weinig uitmaakt wat je doet, als zij jou maar opmerkt. Het is de chemie die telt en die is er, of die is er niet.

Suc6.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 19:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
zoek uit waar ze uit gaat en ga er ook heen... dat werkt altijd wel. beetje praatje aanknopen, drinken aanbieden, dat gaat altijd makkelijker dan op school...

maar k geloof dat je dit advies al had
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 19:58
warrior x
warrior x is offline
Bedankt *Rainbow*, maar ik weet echt helemaal niks van haar. Dat moet ik dus uitzoeken.
Oud 31-10-2002, 17:14
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
kei leuk!!
Maja hoe je het aanpakt.. ik zou wle voor je valllen als je gewoon vol zelfvertrouwen op me afstapt en zegt dat je me mooi/leuk/aardig/enz vindt en me mee uit vraagt. maar ieder meisje vindt iets anders aantrekkelijk dus ik weet niej.. hoe is ze??
kussiej
Oud 01-11-2002, 12:14
warrior x
warrior x is offline
Ze heeft blonde krullen en bruine ogen. Dat is iets waar ik voor val. Voor de rest is het me wel opgevallen dat ik haar nog nooit heb zien lachen. Maar ze is heel mooi, dus ik wil haar zeker een keer aanspreken.
Oud 01-11-2002, 12:15
Verwijderd
Citaat:
warrior x schreef:
Maar ze is heel mooi, dus ik wil haar zeker een keer aanspreken.
Op 26 oktober plaatste je deze topic. Nu is het 1 november.

..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:49
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
Citaat:
warrior x schreef:
Ze heeft blonde krullen en bruine ogen. Dat is iets waar ik voor val. Voor de rest is het me wel opgevallen dat ik haar nog nooit heb zien lachen. Maar ze is heel mooi, dus ik wil haar zeker een keer aanspreken.
Antwoord op een van je eigen vragen, you have just created your subject!

Zeg gewoon iets van: "Zware dag?"
~Nee, hoezo?~
"Omdat je zo vrolijk kijkt ! Hoe heet je?"
Bla bla, bla bla bla

Verzin zelf maar wat vervolgonderwerpen, school is natuurlijk uitstekende keuze (welke klas, welk profiel, tussenuur, etc.)
Oud 01-11-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:55
Verwijderd
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:

Zeg gewoon iets van: "Zware dag?"
~Nee, hoezo?~
"Omdat je zo vrolijk kijkt ! Hoe heet je?"
Bla bla, bla bla bla

Persoonlijk vind ik het altijd nogal irritant als iemand wat zegt over niet-vrolijk kijken...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Persoonlijk vind ik het altijd nogal irritant als iemand wat zegt over niet-vrolijk kijken...
*brainstorming*

- Probleem is dat niemand die ik ken haar kent.
- Nu moet ik ook nog weten hoe ze heet.
- Ze heeft blonde krullen en bruine ogen. Dat is iets waar ik voor val.
- Voor de rest is het me wel opgevallen dat ik haar nog nooit heb zien lachen.
- Maar ze is heel mooi, dus ik wil haar zeker een keer aanspreken.
- Ze zat daar in haar eentje.

Okay mensen, wat kunnen we hiermee doen?

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:07
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
******** schreef:
*brainstorming*

- Probleem is dat niemand die ik ken haar kent.
- Nu moet ik ook nog weten hoe ze heet.
- Ze heeft blonde krullen en bruine ogen. Dat is iets waar ik voor val.
- Voor de rest is het me wel opgevallen dat ik haar nog nooit heb zien lachen.
- Maar ze is heel mooi, dus ik wil haar zeker een keer aanspreken.
- Ze zat daar in haar eentje.

Okay mensen, wat kunnen we hiermee doen?
Ik zou in elk geval ook niks zeggen over het feit dat ze chagrijnig kijkt, want dat komt inderdaad irritant over. Waarschijnlijk kijkt ze gewoon 'neutraal'. Verder zou ik ook niet met zo'n vooraf bedachte versierzin komen (die je wel eens leest in bladen, zeg maar).

Ik zou persoonlijk gewoon vragen of ze het goed vindt als je bij haar komt zitten en of ze iets wil drinken en dan uitleggen dat ze je is opgevallen en dat je haar graag beter zou leren kennen.

Eng is het wel, dat weet ik, maar op mij zou het duizend keer meer indruk maken dan van die gladde versiertrucjes.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:47
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
OFFTOPIC
thx

Gelukkig dat ik dit soort acties nooit zelf uitvoer, alleen van de gedachte schijt ik al in mijn broek . Beetje verlegen op damesgebied .......................
Oud 02-11-2002, 13:21
warrior x
warrior x is offline
ok allemaal, jullie meningen zijn allemaal duidelijk, vooral ******** heeft alles even netjes op en rijtje gezet. Ik kan zeker wat met jullie reacties. Volgende week vrijdag is er een schoolfeest , dan ga ik het maar proberen. Op het schoolfeest heb ik denk ik meer kans dan gewoon in de schoolgangen. Verdere reacties en suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom.
Oud 02-11-2002, 15:52
TRD
TRD is offline
Mag ik even zeggen dat ik met ongeveer hetzelfde probleem zit? Ik (6VWO + jaarblijven zitten = één jaar ouder dan rest 6de) vind meiske grappig (4HAVO, even oud als zusje).
Heb al contact gemaakt via MSN maar zij weet nog steeds niet wie ik ben. Gewoonweg geen guts om gewoon op haar af te stappen (terwijl ik denk dat dat vrij abrupt over komt: Hallo, ik ben die en die van MSN) terwijl ik normaal gesproken nergens verlegen voor ben en overal op zeg (rondschreeuw) wat ik denk en vind.

Ik denk ik zeg het even.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 15:07
warrior x
warrior x is offline
Wat ben ik blij dat er gelukkig nog iemand is met hetzelfde probleem. TRD, je hebt me moed gegeven
Reageren

Regels voor berichten