Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb een vreselijke hekel aan mensen die niks alleen kunnen. Paar meisjes uit mijn klas praten altijd in meervoud, die doen gewoon niks alleen. Bah. Samen naar de wc, dezelfde boeken/teksten lezen voor school, samen roddelen en natuurlijk precies hetzelfde, je snapt me wel.
Ik vind het geweldig om alleen te winkelen; alleen naar de winkels die ík leuk vind, geen gezeur en geen rekening houden met anderen. Ik irriteer me snel aan anderen en ben daarom graag alleen, of bij één persoon, het liefst mijn vriend ![]()
|
Het heeft er ook mee te maken dat ik gewoon heel weinig zin heb om me teveel te 'moeten' conformeren aan mensen. Ik sta wel open voor iedereen en als ik uitga kom ik ook wel op allerlei plaatsen, heel afhankelijk van met wie ik uitga, maar ik heb er gewoon een hekel aan om vanalles te moeten uitleggen aan mensen. ik hou er gewoon van als de omgang met anderen gewoon relaxed gaat, en dat anderen als ik chagrijnig ben dat gewoon accepteren en weten dat ik een volgende keer wel weer leuk ben.
|
Ik vind het fijner om een groep mensen
om me heen te hebben. In mn eentje voel ik me stom, eenzaam, lelijk, alleen, heel erg onzeker.. Waarom weet ik niet, maar ik voel me in mn eentje echt niet prettig. Winkel graag met vriendinnen, dan durf ik ook het pashokje uit te lopen, met die ene broek waarin ik zo dik lijk, omdat ik dan met vrienden ben. In mn eentje kan een ander me afkraken, met vrienden erbij doen mensen dat niet snel denk ik.. *zucht* vaag.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik kan met alles goed omgaan de laatste tijd kheb totaaal geen probleem om alleen te winkelen ofzow, doek meestal juist... of alleen naar concert ook prima... alleen de pauzes zijn dan wat saaier want ik spreek niet echt zomaar een vreemde aan... in een grote groep kan ik ook altijd wel mn draai vinden zolang het maar een beetje mensen van mijn leeftijd zijn kan ik met iedereen goed praten en redelijk spontaan zijn, bij ouderen klap ik een beetje dicht om de een of andere reden....
|
![]() |
Ikzelf heb er geen moeite mee om alleen te gaan winkelen enzo. Ik kan mezelf prima vermaken. Maar het leukste vind ik toch om dingen samen met vrienden te doen. Ik wissel het af.
|
Ik vind het meestal gezellig als er iemand bij me is, ik zou nooit naar een concert gaan als ik met niemand samen ging.. grotere groepen heb ik geen problemen mee, ik ben het zelfs gewend.. maar het kan beter. Ik vind het fijn om vrij te blijven en dus niet vastzitten aan wat de groep doet.
Soms kan met een hele groep bij elkaar zitten ook leuk zijn, maar over het algemeen liever met zn 2en. |
![]() |
|
Ik vind het lekker om alleen te zijn. Maar ik vind het ook lekker om met vrienden iets te gaan doen. Hangt eigenlijk nogal van mijn stemming af. Sommige dingen gaan makkelijker alleen, andere dingen kun je beter in een groep doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Winkelen,bioscoop,.. doe ik liever met vriendinnen dan zonder.
Maar de laaste tijd irriteer ik me meer aan mensen,dan ben ik liever alleen. Winkelen alleen vind ik geen probleem,als ik snel iets nodig heb of zo ![]() ![]() conclusie:ik ga liever met mensen,dan alleen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind het soms ook wel leuk om gewoon ff alleen te gaan winkelen bv, dan kan ik gewoon naar winkels gaan die ik leuk vind, en ik heb ook geen last van gezeur van anderen ![]() Maar met anderen is het natuurlijk wel gezelliger (meestal dan) |
![]() |
|
Ik ben best heel erg een einzelganger en enig kind, zullen ongetwijfeld verbanden tussen te ontdekken zijn.
Hou niet van groepen en het (vaak) oppervlakkige gedoe wat daarbij hoort, ga liever individueel met mensen om.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alleen werkstukken maken vind ik trouwens ook veel relaxeder.. maar dat komt misschien ook omdat ik het liefs altijd alles zelf wil doen, zelf mijn ideetjes uitwerken enzoo... Verder ben ik wel een gezelligheidsmens. Het leukste is gewoon met een paar mensen of met 1 persoon iets te ondernemen.. filmpje kijken, terrasje pakken of met z'n allen naar een feestje. Best veel mensen die ik als vrienden beschouwde, zijn nog nooit langsgekomen nu ik ziek ben.. tja dan baal je wel als je in je eentje thuis zit. Aan de ene kant vind ik het dus soms lekker om dingen in m'n eentje te doen, maar ik heb wel af en toe leuk gezelschap nodig ![]()
|
![]() |
mooie topic!!!!
hmm ik weet niet zo goed wat ik ben, ik denk eerder een einzelganger (met stipjes op a toch??) ben. Ik was bijv. best bang dat ik heel eenzaam zou zijn in amsterdam waar ik niemand ken, ik kom uit een gezin met 2 zusjes en mijn ouders werken niet dus zijn ook altijd thuis dus ik had altijd mensen om me heen, maar ik vind het heerlijk, soms spreek ik 3 dagen met niemand behalve een kassajuffrouw. winkelen doe ik ook het liefst alleen maar andere dingen zoals uit eten of naar toneel of bioscoop ofzo doe ik het liefst met anderen, ik heb altijd het gevoel dat je dan beter kan genieten omdat je het met iemand kan delen, als je een mooie film ziet in je eentje tja heb je een mooie film gezien, maar met zijn 2en kan je nog eens tegen elkaar zeggen hoe een mooie film het was (okay dit klinkt zielig) Bioscoop kan ik me nog voorstellen dat je dat in je eentje doet maar dingen als uit eten enzo, dan kan je helemaal geen gesprek voeren ofzo, nee dat lijkt me nix, tijdens een film heb je toch nix aan elkaar.
Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 07:21. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hm, hangt van de situatie af. Aan de ene kant ben ik erg dominant, ik vind het in een groep altijd vervelend als ik m'n zin niet krijg, maar iemand anders wel. Ik wil rechts, zij willen links, we gaan links, Plien is geirriteerd. Daarom baal ik ook van samenwerken; ik probeer altijd redelijk mijn zin door te drijven bij opdrachten die ik echt leukvind, omdat ik mijn ideeen er in kwijt wil kunnen, en ik erg perfectionistisch ben. (Wat doe ik in godsnaam op een sociale opleiding? :/)
Aan de andere kant.. Ik voel me soms heel onzeker als ik alleen ergens heenmoet, iedereen is met iemand, ik kan er soms zelfs al niet tegen als ik ergens zit met iemand en diegene loopt even weg. :/ Ik vind naar concerten gaan enz. gewoon veel gezelliger in een groep, en winkelen eigenlijk ook, hoewel ik dat af en toe wel alleen doe, maar dan niet heel uitgebreid. Ik heb mensen nodig om tegen te praten, maar soms hou ik ook wel van rust om me heen. (Hoewel ik dan wel ALTIJD muziek opheb, dus ik denk dat ik gewoon een probleem met stilte heb ofzo :/) Ik ben 't allebei een beetje, hangt van m'n stemming en de gebeurtenis af. |
![]() |
||
Citaat:
vrienden kunnen trouwens ook heel irritant zijn bij concerten, imho.
||
Citaat:
|
Ik vind het heerlijk in mijn eentje te gaan winkelen!
![]()
||
Citaat:
Zelf vind ik het best prettig om alleen naar de Bios te gaan, oid. Kun je lekker ongestoord naar de film kijken en emotioneel zijn wanneer je wilt. Maar lol in je eentje maken is weer moeilijk. Zelfs met z'n tweeën lukt dat niet altijd zo lekker. Dan moet je toch in een groep zijn... Denk trouwens niet dat het veel te maken heeft met enigskind zijn, als je redelijk solitair bent ingesteld. Heeft meer met karakter en opvoeding te maken. Voor mensen met veel fantasie is het (denk ik) bijvoorbeeld makkelijker om zich alleen te vermaken. Mensen die veel prikkels nodig hebben, zullen zich alleen ongemakkelijker voelen. |
![]() |
|
Uit eten gaan doe ik trouwens ook niet alleen. Met eten bedoel ik idd meer een broodje eten ergens ofzo. Ik ga niet in mijn eentje dineren. Moet wel kunnen ivnd ik (ik kan het erg waarderen als ik in restaurants een oude man zie zitten met een lekker glaasje wijn die lekker zit te eten), maar dat vind ik idd gezellig om samen te doen met mensen.
|
winkelen doe ik maar al te graag alleen, kan je net zo lang kleding passen of net zolang in een winkeltje blijven als JIJ wilt, ZONDER dat een vriendin ofsoww zit te zeuren dat ik te lang in een bepaalde winkel blij ... een lekker stukkie fietsen doe ik oowk graag alleen...
naar een concert gaan doe ik eigluk nooit alleen.. me ouders zouden dat niet goed vinden.. |
![]() |
|
Ik doe t liefst dingen met mensen samen, terwijl ik eigenlijk de meeste dingen alleen deed/doe... dat gaat vervelen
![]() maar ben ook weer geen groepmens ofzow... gewoon met zn 2en ofzo wat doen vind ik t fijnst ![]() Winkelen doek van de ene kant t liefst alleen, kan ik zoveel tijd verdoen zonder dat er iemand last van heeft, maar van de andere kant wil ik toch wel de mening van iemand anders, vooral bij kleding, zodat ik zeker weet dat ik niet voor paal loop en zon dingen. Vooral als t bedrag wat hoger is wil ik toch wel zeker weten of t leuk is of niet. Alleen naar optredens gaan doe ik niet, voel me dan zo verloren. En 1x was ik met mn broertje naar n festivalletje (niemand die meeging en ik wou graag en alles was beter dan alleen) en toen stond ik op hem te wachten toen hij naar de wc was kwam er zon groepje meisjes langs waarvan er 1 heel 'grappig' zei 'en daar sta je dan met al je vrienden' (en de rest van die geiten lachen ![]() ![]() ![]() ![]() mneeh... das nie voor herhaling vatbaar ![]() alleen naar theater gaan doek wel, maar op de een of andere manier is dat anders ![]() maar tis ook leuker om met iemand samen te gaan, dan kun je er achteraf met iemand over praten enzo Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 15:12. |
![]() |
|
![]() |
'k heb geen mensen nodig om dingen te doen. Als ik een bandje wil kijken doe ik dat. Dat er dan meestal anderen bij zijn doet niet ter zake, als ik het wil zien dan ga ik. Alleen desnoods.
Ben altijd wel een einzelgangertje geweest. Vroeger speelde ik niet met vriendjes, ik vermaakte me zelf wel en dat vond ik veel koeler want dan kon ik lekker zelf bepalen wat ik deed. Nu doe ik ook graag dingen voor mezelf; ik hoef niet perse vastgeklonken te zitten. Alleen het is veel minder geworden dan voorheen. Ik heb nu een vriendin waar ik veel, zoniet alles mee deel en doe. Verder woon ik in een miniwoongroepje dus dan ist sowieso redelijk sociaal. Maar alleen red ik me wel. Van verveling heb ik geen last op het moment dat ik alleen ben. |
![]() |
|
Euhm......ik doe wel es dingen alleen, winkelen doe ik alleen of met 1 a 2 mensen.
En dan met mensen waarvan ik weet dat ze precies dezelfde zaken ingaan als ik en die gewoon voor zichzelf gaan kijken en het laten weten als ze klaar zijn, niet dat je de hele dag nix tegen elkaar zegt maar winkelen met mensen die naar hele andere soort kleding kijken is irritant moet je alleen maar wachten en kan je alleen maar zeggen "Tis mijn smaak niet". Met mensen die dezelfde smaak hebben kan je meer kritiek/advies geven. Iets gaan eten doe ik ook wel es in m'n eentje, gewoon makkelijk. Uitgaan niet echt, ik ga niet vaak uit(in de buurt is er nix aan, qua publiek en muziek) en dan ga ik naar garagefeesten in bijv. Amsterdam dat is gewoon wel leuker met anderen erbij, maar dan meestal wel weer met de mensen waarmee ik zou gaan winkelen. Ben wel een gezelligheidsmens maar heb ook m'n rust en privacy nodig. Dat heb ik gemerkt op Romereis, overdag een programma met een hele bus en dan buiten het programma met minstens 1 a 2 mensen om je heen(4personen in een kamer). Toen ben ik 1 dag chaggo geweest. Maar daarna ging het wel weer.. Op school zitten niet echt beste vrienden van me(ik ben op deze school ook in de 4e gekomen, ben gelijk blijven zitten en nu zit ik in de 5e) maar ga wel met iedereen om, heb weer geen probleem met de vooroordelen die er gelden door eerdere aanvaringen tussen groepen wat men wel eens raar vindt "Praat jij met die alto's???? ![]() ![]() ![]() En de mensen waar ik mee uitga en mee ga winkelen zitten dus niet bij me op school. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind het t leuks met een paar mensen, dan kan je goed met elkaar praten en luisteren enzow, ist gewoon gezelliej..
grote groepen zijn ook wel gezelli, maar dan heb ik snel de neiging om dicht te klappen... ik ga niet zo snel alleen naar een concert, ik voel me zekerder met meer mensen dan...net zoals bios, wat eten etc...toch liever niet alleen.. winkelen vind ik daarentegen wel relaxt om alleen te doen, kan je overal kijken waar je zelf wilt enzo ![]() |
![]() |
|
ik ga heel vaak alleen de stad in
en ik schaam me dan zeker als ik dan elke keer dezelfde mensen tegen kom "ze denken vast dat ik geen vrienden heb" ik haat dat soort gedachtes maar ik heb ze wel alleen naar concerten durf ik niet alleen uit durf ik niet ik maak nou eenmaal niet zomaar een praatje met iemand, en dan voel ik me zo enorm bekeken. zo van haaa die is alleen ofzo nee vreselijk in een groep voel ik me veilig en natuurlijk hoeft dat geen mega groep te zijn met zn 2en is perfect hoor
|
k heb geen moeite om alleen te winkelen, vind het soms zelfs wel fijn.. geen rekening houden met anderen... alleen de winkels in die je zelf inwilt, maar k denk dat als k zou moeten kiezen k toch voor samen shoppen zou kiezen, gewoon omdat het gezelliger is, beetje doelloos rondkijken, ergens wat drinken (iets dat k in mn eentje weer niet zou doen) etc.
een film kijken vind k juist vaak wel fijn om alleen te kijken (of hooguit met 1 vriend/vriendin) tv/film kijken is voor mij n stuk van ontspanning die k zo af en toe even nodig heb... wat uitgaan/concertjes betreft; daar ga k absoluut niet alleen heen, niet omdat ik t niet kan of durf, maar omdat uitgaan voor mij nou eenmaal "gezellig met mn vrienden n beetje chillen/bijpraten betekent" onder t genot van wat leuke muziekjes/drank/etc.
|
![]() |
|
|