Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 16:50
corduroy
corduroy is offline
Ja, het valt me op dat ik me er best aan kan ergeren dat veel mensen alleen maar in groepen lijken te kunnen opereren.
Bij bandjes bijvoorbeeld. het lijkt wel een zeldzaamheid dat ik af en toe best eens in mijn eentje naar een concert ga kijken. Als er vrienden meewillen, ga ik samen, maar ik vind het niet erg om een band die ik goed vind in mijn eentje te gaan bekijken. Dat schijnt echter raar te zijn.
Uberhaupt is het apart dat veel mensen een heleboel dingen niet doen in hun eentje, maar alleen wanneer er meer mensen bij zijn. Iets gaan eten bijvoorbeeld, winkelen en ga zo maar door. Hoe staan jullie daar tegenover, hoe zijn jullie er zelf in? En waarom vnd je het vervelend om ergens alleen naar toe te gaan, of misschien juist om anderen in je buurt te hebben?
Oud 27-10-2002, 16:52
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
ik voel mezelf altijd zo eenzaam als ik bijv. ga winkelen of uit eten ofzo in m'n eentje...thuis is dat een heel ander verhaal, dan zit ik zo'n beetje de hele dag op de computerkamer en zoek ik geen ander gezelschap op...
alleen buitenshuis, ja, dan voel ik me eenzaam in m'n eentje..."uitgaan" is echt iets voor mij om te ontspannen, om niet voortdurend gedachten in m'n kop te hebben die ik wel heb in m'n eentje.
Oud 27-10-2002, 16:53
Esmée
Esmée is offline
Beide. Ik vind het meestal heerlijk om veel mensen om me heen te hebben.. maar soms meer behoefte aan gewoon 1 iemand, of gewoon alleen. Ben echt een gezelschapsmens maar dat wil niet zeggen dat ik niet in mn eentje kan opereren, van dat soort mensen vind ik idd ook vaak irritant.
Oud 27-10-2002, 16:54
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vinnet prettig om mensen om me heen te hebben, maar ik vermaak me ook prima in mn eentje.
Zou het feit of je enigskind bent of niet ermee te maken hebben?
Oud 27-10-2002, 16:55
Amidala
Amidala is offline
Ik doe graag dingen in m'n eentje. Heb dat vaak zelfs liever dan dat ik het samen met iemand doe. Dan krijg ik altijd het gevoel dat ik niet compleet m'n eigen gang kan gaan. En bij bijvoorbeeld winkelen (met echt het doel om iets te kopen) heb ik nou niet echt de behoefte om rekening met iemand te gaan houden.
Eigenlijk denk ik dat het ook wel een stukje te maken heeft met egoïsme. Het om sommige momenten (en in sommige situaties) gewoon niet rekening willen houden met andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:56
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik kan er niet tegen om altijd in grote groepen te zijn,als ik samen met mensen ben..wil ik gewoon kunnen praten,aandacht krijgen,en aandacht kunnen geven,echt naar iemand luisteren als hij zij praat etc.
Als je met een grote groep bent dan is het vrijwel altijd chaos,al kan het best gezellig zijn.

Ik heb het soms gewoon nodig om even alleen te zijn,en vind het ook helemaal niet erg om alleen naar een concert te gaan of die film in mn eentje te kijken die ik al heel lang wil zien.

Ik heb geen andere mensen nodig om plezier te maken,of om goedkeuring te krijgen.
Maar daarmee bedoel ik niet dat ik altijd alleen ben,ik ben vaak onder de mensen en dat vind ik ook fijn,maar ik ben niet afhankelijk van andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:57
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Ik vinnet prettig om mensen om me heen te hebben, maar ik vermaak me ook prima in mn eentje.
denk dat dat wel heel erg meespeelt. Ben zelf ook enigst kind en weet mezelf ook wel te vermaken. Omdat ik me toch vroeger al zonder broertje/zusje in de buurt om "lol" mee te hebben moest vermaken, en het dus moest hebben van m'n eigen fantasie en inbreng.
Oud 27-10-2002, 17:01
corduroy
corduroy is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Absoluut, en je plaats in het gezin ook. Ik ben zelf de jongste en ik ben daardoor gewoon gewend om vrij veel aandacht te krijgen, maar ook juist om niet serieus genomen te worden en om eigen interesses, gedachten en dingen te ontwikkelen.
Oud 27-10-2002, 17:04
punkyfish
punkyfish is offline
Ik heb een vreselijke hekel aan mensen die niks alleen kunnen. Paar meisjes uit mijn klas praten altijd in meervoud, die doen gewoon niks alleen. Bah. Samen naar de wc, dezelfde boeken/teksten lezen voor school, samen roddelen en natuurlijk precies hetzelfde, je snapt me wel.

Ik vind het geweldig om alleen te winkelen; alleen naar de winkels die ík leuk vind, geen gezeur en geen rekening houden met anderen.
Ik irriteer me snel aan anderen en ben daarom graag alleen, of bij één persoon, het liefst mijn vriend .
Oud 27-10-2002, 17:09
corduroy
corduroy is offline
Het heeft er ook mee te maken dat ik gewoon heel weinig zin heb om me teveel te 'moeten' conformeren aan mensen. Ik sta wel open voor iedereen en als ik uitga kom ik ook wel op allerlei plaatsen, heel afhankelijk van met wie ik uitga, maar ik heb er gewoon een hekel aan om vanalles te moeten uitleggen aan mensen. ik hou er gewoon van als de omgang met anderen gewoon relaxed gaat, en dat anderen als ik chagrijnig ben dat gewoon accepteren en weten dat ik een volgende keer wel weer leuk ben.
Oud 27-10-2002, 17:11
Quiana
Quiana is offline
Ik vind het fijner om een groep mensen
om me heen te hebben.
In mn eentje voel ik me stom, eenzaam,
lelijk, alleen, heel erg onzeker..
Waarom weet ik niet,
maar ik voel me in mn eentje
echt niet prettig.
Winkel graag met vriendinnen,
dan durf ik ook het pashokje uit
te lopen, met die ene broek
waarin ik zo dik lijk,
omdat ik dan met vrienden ben.
In mn eentje kan een ander me afkraken,
met vrienden erbij
doen mensen dat niet snel denk ik..
*zucht* vaag..
Oud 27-10-2002, 17:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind het geweldig om in mn eentje te gaan winkelen, naar een concert te gaan oid.. Andere mensen kunnen me toch alleen maar tot last zijn.. Ik vind het gewoon fijner in mn eentje..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ik vind het fijner om een groep mensen
om me heen te hebben.
In mn eentje voel ik me stom, eenzaam,
lelijk, alleen, heel erg onzeker..
Waarom weet ik niet,
maar ik voel me in mn eentje
echt niet prettig.
Winkel graag met vriendinnen,
dan durf ik ook het pashokje uit
te lopen, met die ene broek
waarin ik zo dik lijk,
omdat ik dan met vrienden ben.
In mn eentje kan een ander me afkraken,
met vrienden erbij
doen mensen dat niet snel denk ik..
*zucht* vaag..
MET vrienden voel ik me juist onzeker.. die kraken me net zo goed af..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:29
Roxy
Roxy is offline
ik kan met alles goed omgaan de laatste tijd kheb totaaal geen probleem om alleen te winkelen ofzow, doek meestal juist... of alleen naar concert ook prima... alleen de pauzes zijn dan wat saaier want ik spreek niet echt zomaar een vreemde aan... in een grote groep kan ik ook altijd wel mn draai vinden zolang het maar een beetje mensen van mijn leeftijd zijn kan ik met iedereen goed praten en redelijk spontaan zijn, bij ouderen klap ik een beetje dicht om de een of andere reden....
Oud 27-10-2002, 17:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
wallflower schreef:
MET vrienden voel ik me juist onzeker.. die kraken me net zo goed af..
waarom zouden vrienden je afkraken
fijne vrienden
Oud 27-10-2002, 17:42
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ikzelf heb er geen moeite mee om alleen te gaan winkelen enzo. Ik kan mezelf prima vermaken. Maar het leukste vind ik toch om dingen samen met vrienden te doen. Ik wissel het af.
Oud 27-10-2002, 17:58
Qamra
Qamra is offline
Ik ga bijna altijd alleen winkelen.. Lekker bij de V&D eten..
Oud 27-10-2002, 18:04
]{ing
]{ing is offline
Ik vind het meestal gezellig als er iemand bij me is, ik zou nooit naar een concert gaan als ik met niemand samen ging.. grotere groepen heb ik geen problemen mee, ik ben het zelfs gewend.. maar het kan beter. Ik vind het fijn om vrij te blijven en dus niet vastzitten aan wat de groep doet.

Soms kan met een hele groep bij elkaar zitten ook leuk zijn, maar over het algemeen liever met zn 2en.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:27
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik vind het lekker om alleen te zijn. Maar ik vind het ook lekker om met vrienden iets te gaan doen. Hangt eigenlijk nogal van mijn stemming af. Sommige dingen gaan makkelijker alleen, andere dingen kun je beter in een groep doen.
Oud 27-10-2002, 18:29
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Ik vind het meestal gezellig als er iemand bij me is, ik zou nooit naar een concert gaan als ik met niemand samen ging.. grotere groepen heb ik geen problemen mee, ik ben het zelfs gewend.. maar het kan beter. Ik vind het fijn om vrij te blijven en dus niet vastzitten aan wat de groep doet.

Soms kan met een hele groep bij elkaar zitten ook leuk zijn, maar over het algemeen liever met zn 2en.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:44
shanli
shanli is offline
Winkelen,bioscoop,.. doe ik liever met vriendinnen dan zonder.
Maar de laaste tijd irriteer ik me meer aan mensen,dan ben ik liever alleen. Winkelen alleen vind ik geen probleem,als ik snel iets nodig heb of zo maar een hele namiddag loop ik heus niet alleen in de 't stad

conclusie:ik ga liever met mensen,dan alleen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:55
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
ScarletWithin schreef:
denk dat dat wel heel erg meespeelt. Ben zelf ook enigst kind en weet mezelf ook wel te vermaken. Omdat ik me toch vroeger al zonder broertje/zusje in de buurt om "lol" mee te hebben moest vermaken, en het dus moest hebben van m'n eigen fantasie en inbreng.
Ja, dat herken ik, ik ben ook enigst kind. Nu en vroeger ook, ben ik veel alleen thuis, dus ik heb wel geleerd om mezelf te vermaken.
Ik vind het soms ook wel leuk om gewoon ff alleen te gaan winkelen bv, dan kan ik gewoon naar winkels gaan die ik leuk vind, en ik heb ook geen last van gezeur van anderen
Maar met anderen is het natuurlijk wel gezelliger (meestal dan)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:37
J-roen
J-roen is offline
Ik ben best heel erg een einzelganger en enig kind, zullen ongetwijfeld verbanden tussen te ontdekken zijn.
Hou niet van groepen en het (vaak) oppervlakkige gedoe wat daarbij hoort, ga liever individueel met mensen om.
Oud 27-10-2002, 19:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik kan er niet tegen om altijd in grote groepen te zijn,als ik samen met mensen ben..wil ik gewoon kunnen praten,aandacht krijgen,en aandacht kunnen geven,echt naar iemand luisteren als hij zij praat etc.
Als je met een grote groep bent dan is het vrijwel altijd chaos,al kan het best gezellig zijn.

Ik heb het soms gewoon nodig om even alleen te zijn,en vind het ook helemaal niet erg om alleen naar een concert te gaan of die film in mn eentje te kijken die ik al heel lang wil zien.

Ik heb geen andere mensen nodig om plezier te maken,of om goedkeuring te krijgen.
Maar daarmee bedoel ik niet dat ik altijd alleen ben,ik ben vaak onder de mensen en dat vind ik ook fijn,maar ik ben niet afhankelijk van andere mensen.
Dit is dus ook precies mijn antwoord, dank je
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:42
maar
maar is offline
Ik kan prima in mijn eentje zijn, alleen gaan winkelen vind ik soms zelfs fijner dan met een zooi vrienden. Alleen naar een concert zou ik niet zo snel doen overigens, omdat ik het leuker vind er met anderen samen van te genieten en er over (na) te kunnen praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 19:51
Roos
Roos is offline
Citaat:
maar schreef:
Ik kan prima in mijn eentje zijn, alleen gaan winkelen vind ik soms zelfs fijner dan met een zooi vrienden. Alleen naar een concert zou ik niet zo snel doen overigens, omdat ik het leuker vind er met anderen samen van te genieten en er over (na) te kunnen praten.
Ja precies hetzelfde. Alleen winkelen is soms wel ff lekker omdat je dan precies kan doen wat jij wilt. Maar in je eentje naar en concert of film lijkt me weer een beetje saai..

Alleen werkstukken maken vind ik trouwens ook veel relaxeder.. maar dat komt misschien ook omdat ik het liefs altijd alles zelf wil doen, zelf mijn ideetjes uitwerken enzoo...

Verder ben ik wel een gezelligheidsmens. Het leukste is gewoon met een paar mensen of met 1 persoon iets te ondernemen.. filmpje kijken, terrasje pakken of met z'n allen naar een feestje. Best veel mensen die ik als vrienden beschouwde, zijn nog nooit langsgekomen nu ik ziek ben.. tja dan baal je wel als je in je eentje thuis zit.

Aan de ene kant vind ik het dus soms lekker om dingen in m'n eentje te doen, maar ik heb wel af en toe leuk gezelschap nodig
Oud 27-10-2002, 20:02
bitsj
bitsj is offline
Ik ga liever met mensen.. Gewoon omdat ik me in mn eentje zo opgelaten voel ofzo. Echt zielig eigenlijk!

Nieuw voornemen: Me niet meer belemmerd voelen om iets te doen als ik niemand heb om het mee te doen.
Oud 27-10-2002, 22:30
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik ga liever met meerdere mensen, maar ik doe ook genoeg alleen, en dat is met sommige dingen ook wel handiger, en soms is het ook gewoon lekker om ff alleen te zijn en precies kunnen doen wat je zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 07:15
Ninnoc
Ninnoc is offline
mooie topic!!!!

hmm ik weet niet zo goed wat ik ben, ik denk eerder een einzelganger (met stipjes op a toch??) ben. Ik was bijv. best bang dat ik heel eenzaam zou zijn in amsterdam waar ik niemand ken, ik kom uit een gezin met 2 zusjes en mijn ouders werken niet dus zijn ook altijd thuis dus ik had altijd mensen om me heen, maar ik vind het heerlijk, soms spreek ik 3 dagen met niemand behalve een kassajuffrouw.
winkelen doe ik ook het liefst alleen maar andere dingen zoals uit eten of naar toneel of bioscoop ofzo doe ik het liefst met anderen, ik heb altijd het gevoel dat je dan beter kan genieten omdat je het met iemand kan delen, als je een mooie film ziet in je eentje tja heb je een mooie film gezien, maar met zijn 2en kan je nog eens tegen elkaar zeggen hoe een mooie film het was (okay dit klinkt zielig)
Bioscoop kan ik me nog voorstellen dat je dat in je eentje doet maar dingen als uit eten enzo, dan kan je helemaal geen gesprek voeren ofzo, nee dat lijkt me nix, tijdens een film heb je toch nix aan elkaar.

Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 07:21.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 09:35
Rioto
als m,n maten niet willen of mee kunnen naar ..een optreden of zo ..dan ga ik wel alleen dat maakt me geen ruk uit ..vrienden maak je snel
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 09:38
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Maypole schreef:
als m,n maten niet willen of mee kunnen naar ..een optreden of zo ..dan ga ik wel alleen dat maakt me geen ruk uit ..vrienden maak je snel
same here.
Oud 28-10-2002, 10:42
Verwijderd
Hm, hangt van de situatie af. Aan de ene kant ben ik erg dominant, ik vind het in een groep altijd vervelend als ik m'n zin niet krijg, maar iemand anders wel. Ik wil rechts, zij willen links, we gaan links, Plien is geirriteerd. Daarom baal ik ook van samenwerken; ik probeer altijd redelijk mijn zin door te drijven bij opdrachten die ik echt leukvind, omdat ik mijn ideeen er in kwijt wil kunnen, en ik erg perfectionistisch ben. (Wat doe ik in godsnaam op een sociale opleiding? :/)

Aan de andere kant.. Ik voel me soms heel onzeker als ik alleen ergens heenmoet, iedereen is met iemand, ik kan er soms zelfs al niet tegen als ik ergens zit met iemand en diegene loopt even weg. :/ Ik vind naar concerten gaan enz. gewoon veel gezelliger in een groep, en winkelen eigenlijk ook, hoewel ik dat af en toe wel alleen doe, maar dan niet heel uitgebreid. Ik heb mensen nodig om tegen te praten, maar soms hou ik ook wel van rust om me heen. (Hoewel ik dan wel ALTIJD muziek opheb, dus ik denk dat ik gewoon een probleem met stilte heb ofzo :/)

Ik ben 't allebei een beetje, hangt van m'n stemming en de gebeurtenis af.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 13:24
corduroy
corduroy is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
same here.
hmm. ik maak eigenlijk nou niet echt vrienden bij concerten. wel bekenden, maar het gebeurt zelden dat ik dan met iemand aan de praat raak en daar later nog iets mee afspreek oid.
vrienden kunnen trouwens ook heel irritant zijn bij concerten, imho.
Oud 28-10-2002, 22:58
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
corduroy schreef:
hmm. ik maak eigenlijk nou niet echt vrienden bij concerten. wel bekenden, maar het gebeurt zelden dat ik dan met iemand aan de praat raak en daar later nog iets mee afspreek oid.
vrienden kunnen trouwens ook heel irritant zijn bij concerten, imho.
mja, zo begint 't meestal, met bekenden.. en die zie je bij een volgend concert weer en een volgend, en voor je 't weet zit zo'n persoon bij je thuis 'n biertje te drinken bijv.
Oud 28-10-2002, 23:15
Denise84
Denise84 is offline
Ik vind het heerlijk in mijn eentje te gaan winkelen! Maar verder vind ik het leuker iets te doen met vriendinnen. Alleen iets eten doe ik echt niet alleen (misschien even bij La Place iets eten, maar geen terrasje pikken) Ik moet wel iets te doen hebben, anders en ik liever met iemand anders of een groep
Oud 29-10-2002, 00:07
GRRR
GRRR is offline
ik heb geen vrienden dus dat is simpel
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 11:26
michieldewit
michieldewit is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Beide. Ik vind het meestal heerlijk om veel mensen om me heen te hebben.. maar soms meer behoefte aan gewoon 1 iemand, of gewoon alleen. Ben echt een gezelschapsmens maar dat wil niet zeggen dat ik niet in mn eentje kan opereren.
Daar sluit ik me bij aan. Sommige dingen zijn gewoon leuker of gaan makkelijker als je in je eentje bent, of met zijn tweeën. Maar dat wil niet zeggen dat je daarom niet ook graag wat meer gezelschap hebt.

Zelf vind ik het best prettig om alleen naar de Bios te gaan, oid. Kun je lekker ongestoord naar de film kijken en emotioneel zijn wanneer je wilt. Maar lol in je eentje maken is weer moeilijk. Zelfs met z'n tweeën lukt dat niet altijd zo lekker. Dan moet je toch in een groep zijn...

Denk trouwens niet dat het veel te maken heeft met enigskind zijn, als je redelijk solitair bent ingesteld. Heeft meer met karakter en opvoeding te maken. Voor mensen met veel fantasie is het (denk ik) bijvoorbeeld makkelijker om zich alleen te vermaken. Mensen die veel prikkels nodig hebben, zullen zich alleen ongemakkelijker voelen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 12:02
corduroy
corduroy is offline
Uit eten gaan doe ik trouwens ook niet alleen. Met eten bedoel ik idd meer een broodje eten ergens ofzo. Ik ga niet in mijn eentje dineren. Moet wel kunnen ivnd ik (ik kan het erg waarderen als ik in restaurants een oude man zie zitten met een lekker glaasje wijn die lekker zit te eten), maar dat vind ik idd gezellig om samen te doen met mensen.
Oud 29-10-2002, 13:24
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
winkelen doe ik maar al te graag alleen, kan je net zo lang kleding passen of net zolang in een winkeltje blijven als JIJ wilt, ZONDER dat een vriendin ofsoww zit te zeuren dat ik te lang in een bepaalde winkel blij ... een lekker stukkie fietsen doe ik oowk graag alleen...

naar een concert gaan doe ik eigluk nooit alleen.. me ouders zouden dat niet goed vinden..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 13:39
Pharmacon
Pharmacon is offline
naja, de meeste dingen doe ik graag met meer mensen....
Allen sommige zaken ook weer niet...cd's kopen bijvoorbeeld...dat duurt anders veeeeels te lang..
Oud 29-10-2002, 15:00
ieyor
ieyor is offline
Ik doe t liefst dingen met mensen samen, terwijl ik eigenlijk de meeste dingen alleen deed/doe... dat gaat vervelen
maar ben ook weer geen groepmens ofzow... gewoon met zn 2en ofzo wat doen vind ik t fijnst

Winkelen doek van de ene kant t liefst alleen, kan ik zoveel tijd verdoen zonder dat er iemand last van heeft, maar van de andere kant wil ik toch wel de mening van iemand anders, vooral bij kleding, zodat ik zeker weet dat ik niet voor paal loop en zon dingen. Vooral als t bedrag wat hoger is wil ik toch wel zeker weten of t leuk is of niet.

Alleen naar optredens gaan doe ik niet, voel me dan zo verloren. En 1x was ik met mn broertje naar n festivalletje (niemand die meeging en ik wou graag en alles was beter dan alleen) en toen stond ik op hem te wachten toen hij naar de wc was kwam er zon groepje meisjes langs waarvan er 1 heel 'grappig' zei 'en daar sta je dan met al je vrienden' (en de rest van die geiten lachen )... ik kon wel door de grond zakken op dat moment :-| (en die doos n mep verkopen sorry maar is nie leuk als er niemand is die met je mee wil en dat dan zon geit zon opmerking maakt )
mneeh... das nie voor herhaling vatbaar

alleen naar theater gaan doek wel, maar op de een of andere manier is dat anders

maar tis ook leuker om met iemand samen te gaan, dan kun je er achteraf met iemand over praten enzo

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 15:08
Penislovertje
Penislovertje is offline
'k heb geen mensen nodig om dingen te doen. Als ik een bandje wil kijken doe ik dat. Dat er dan meestal anderen bij zijn doet niet ter zake, als ik het wil zien dan ga ik. Alleen desnoods.

Ben altijd wel een einzelgangertje geweest. Vroeger speelde ik niet met vriendjes, ik vermaakte me zelf wel en dat vond ik veel koeler want dan kon ik lekker zelf bepalen wat ik deed. Nu doe ik ook graag dingen voor mezelf; ik hoef niet perse vastgeklonken te zitten. Alleen het is veel minder geworden dan voorheen. Ik heb nu een vriendin waar ik veel, zoniet alles mee deel en doe. Verder woon ik in een miniwoongroepje dus dan ist sowieso redelijk sociaal. Maar alleen red ik me wel. Van verveling heb ik geen last op het moment dat ik alleen ben.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 15:17
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
alleen zijn aan de top
Oud 30-10-2002, 18:31
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
met zn tweeen zijn vind ik het prettigst
denk niet gelijk aan een girlfriend ofzo

maar met 1 ander iemand ergens heen is koel, lekker diepe gesprekken etc.
Oud 30-10-2002, 19:58
RuffThugg
RuffThugg is offline
Euhm......ik doe wel es dingen alleen, winkelen doe ik alleen of met 1 a 2 mensen.
En dan met mensen waarvan ik weet dat ze precies dezelfde zaken ingaan als ik en die gewoon voor zichzelf gaan kijken en het laten weten als ze klaar zijn, niet dat je de hele dag nix tegen elkaar zegt maar winkelen met mensen die naar hele andere soort kleding kijken is irritant moet je alleen maar wachten en kan je alleen maar zeggen "Tis mijn smaak niet".
Met mensen die dezelfde smaak hebben kan je meer kritiek/advies geven.

Iets gaan eten doe ik ook wel es in m'n eentje, gewoon makkelijk.

Uitgaan niet echt, ik ga niet vaak uit(in de buurt is er nix aan, qua publiek en muziek) en dan ga ik naar garagefeesten in bijv. Amsterdam dat is gewoon wel leuker met anderen erbij, maar dan meestal wel weer met de mensen waarmee ik zou gaan winkelen.

Ben wel een gezelligheidsmens maar heb ook m'n rust en privacy nodig.
Dat heb ik gemerkt op Romereis, overdag een programma met een hele bus en dan buiten het programma met minstens 1 a 2 mensen om je heen(4personen in een kamer). Toen ben ik 1 dag chaggo geweest. Maar daarna ging het wel weer..

Op school zitten niet echt beste vrienden van me(ik ben op deze school ook in de 4e gekomen, ben gelijk blijven zitten en nu zit ik in de 5e) maar ga wel met iedereen om, heb weer geen probleem met de vooroordelen die er gelden door eerdere aanvaringen tussen groepen wat men wel eens raar vindt "Praat jij met die alto's???? ".
En de mensen waar ik mee uitga en mee ga winkelen zitten dus niet bij me op school.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 20:54
Jules
Jules is offline
Citaat:
ScarletWithin schreef:
Ik ben ook enigst kind, en kan me totaal niet zelf vermaken. Buitenshuis bedoel ik, alleen thuis zijn vind ik heerlijk. Maar als ik ga winkelen of iets dergelijks, vind ik het prettig als er iemand meegaat. Zelfs met kleine dingen, als even iets halen in de kantine, doe ik graag samen. Khou er gewoon niet van om ergens anders alleen te zijn, voel ik me meteen zo bekeken enzo.
Oud 31-10-2002, 14:33
Verwijderd
Ik vind het t leuks met een paar mensen, dan kan je goed met elkaar praten en luisteren enzow, ist gewoon gezelliej..

grote groepen zijn ook wel gezelli, maar dan heb ik snel de neiging om dicht te klappen...

ik ga niet zo snel alleen naar een concert, ik voel me zekerder met meer mensen dan...net zoals bios, wat eten etc...toch liever niet alleen..

winkelen vind ik daarentegen wel relaxt om alleen te doen, kan je overal kijken waar je zelf wilt enzo
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:58
Andora
Andora is offline
een hele groep mensen vin ik meestal niet zo geweldig, maar met 1 of 2 personen naar de stad, concerten enzo vin ik wel leuk. Dan is er tenminste iets vertrouwt en ben ik minder onzeker.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:51
Avelon
Avelon is offline
ik ga heel vaak alleen de stad in
en ik schaam me dan
zeker als ik dan elke keer dezelfde mensen tegen kom
"ze denken vast dat ik geen vrienden heb"
ik haat dat soort gedachtes maar ik heb ze wel
alleen naar concerten durf ik niet
alleen uit durf ik niet
ik maak nou eenmaal niet zomaar een praatje met iemand, en dan voel ik me zo enorm bekeken. zo van haaa die is alleen
ofzo
nee vreselijk
in een groep voel ik me veilig
en natuurlijk hoeft dat geen mega groep te zijn
met zn 2en is perfect hoor
Oud 01-11-2002, 14:08
not an addict
not an addict is offline
k heb geen moeite om alleen te winkelen, vind het soms zelfs wel fijn.. geen rekening houden met anderen... alleen de winkels in die je zelf inwilt, maar k denk dat als k zou moeten kiezen k toch voor samen shoppen zou kiezen, gewoon omdat het gezelliger is, beetje doelloos rondkijken, ergens wat drinken (iets dat k in mn eentje weer niet zou doen) etc.

een film kijken vind k juist vaak wel fijn om alleen te kijken (of hooguit met 1 vriend/vriendin) tv/film kijken is voor mij n stuk van ontspanning die k zo af en toe even nodig heb...

wat uitgaan/concertjes betreft; daar ga k absoluut niet alleen heen, niet omdat ik t niet kan of durf, maar omdat uitgaan voor mij nou eenmaal "gezellig met mn vrienden n beetje chillen/bijpraten betekent" onder t genot van wat leuke muziekjes/drank/etc.
Reageren

Regels voor berichten