Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 12:35
Snow White
Snow White is offline
Ik weet niet of ik hier goed ben met mijn topic, maar aangezien dit over therapie gaat (hoewel het wel gepaard gaat met hocus pocus) post ik het hier.

Gisteren deed mijn vader nogal geheimzinnig. Hij was aan het bellen met een mevrouw en na een paar minuten afluisteren kwam ik er achter dat hij mijn levensverhaal aan het vertellen was. Mja.
toen hij klaar was, raakten we daarover in gesprek. Het bleek dat hij nu graag het alternatieve genezings circuit wil gaan proberen voor mijn problemen (anorexia, borderline, automutilatie) Ik heb eens jaaaaaaaren geleden, toen ik nog in groep 7 zat ofzo van de bassischool, een behandeling gehad van een dokter, en hij was ook (blijkt nu dus, toen wist ik niet dat wat hij deed niet westers was) een alternatieve geneesheer. Hij had een heel goedlopende praktijk en ik kwam daar omdat ik al twee keer in het ziekenhuis had gelegen voor zeer ernstige migraine. Maar anyway: die man vond uit waar het aan lag, gaf mij medicijnen en ik was ervaf af! Na groep 8 heb ik nooit meer migraine gehad.

Ik loop nu al sinds mijn 13e bij psychologen, psychiaters, psychotherapeuten, ik ben een keer opgenomen geweest, heb verschillende medicijnen, maar als je nou goed kijkt hoe het tegenwoordig gaat, is er nog niet zoveel veranderd . En dat is niet omdat ik niet wil, ik wil dolgraag veranderen en beter worden.
Ja, met mijn gewicht gaat het op dit moment wel redelijk, maar met automutileren, lastig gedrag en eten gaat het erg moeizaam.
Nu zegt mijn vader dat hij het een goed idee vind om mij naar een 'healer' te sturen. Ik heb hier mijn bedenkingen bij. Niet omdat ik niet geloof in helende krachten van dit soort mensen, ik heb zelf ook eens aura's gezien en ben er ook heel erg ingeinteresseert, maar ik weet niet of ze mij wel met mijn problemen kan helpen. ze zijn immers zo groot en ze weet er nog niet zoveel vanaf. Ze zal zich dan in gaan lezen zeg maar, in het probleem.
Ik wil graag mensen vinden die hier ervaring mee hebben, die mij kunnen vertellen of het helpt, en of het zin heeft. Want ik wil er niet naartoe en dan allerlei moeite gaan doen en dat het dan uiteindelijk toch niets word.

Die vrouw heeft nu een foto van mijn vader gekregen en ze gaat hem dan instralen en zo kan ze dan kijken of ze me uberhaupt wel kan helpen. want dat is nog maar de vraag.
maarja, als zij denkt dat het misschien zo is, weet ik nog niet zoveel.

dus.....
let me know

liefs Snow
Oud 08-11-2002, 12:57
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ken iemand die zo'n soort 'healer' is, en t schijnt echt te werken. Ik las dat je ook al bij psychologen e.d. bent geweest, en dat hielp dus blijkbaar niet zo goed, anders zou je vader er niet over na gaan denken. Waarom probeer je t niet??? Ga er n xtje heen, dan weet je wat t is. Wil je t echt niet, dan ga je niet. Misschien bevalt t juist wel. Kijk naar die man die je van je migraine af heeft geholpen. Tis iets alternatiefs, heb r zelf geen ervaring mee, maar ik denk persoonlijk dat t iemand heel erg kan helpen. Sterkte meis! Liefs, Heleen.
Oud 08-11-2002, 13:09
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik geloof dat het werkt.

Ik zie en voel dingen die ook niet iedereen zomaar voelt.
Maar ik ben zelf eens bij zo iemand geweest. Een magnetiseur ofzoiets. En hij legde zijn hand op mijn hoofd. En ik weet niet wat het was, maar ik ben geloof ik nog nooit zo rustig geweest.
Oud 08-11-2002, 13:12
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Ik ken iemand die zo'n soort 'healer' is, en t schijnt echt te werken. Ik las dat je ook al bij psychologen e.d. bent geweest, en dat hielp dus blijkbaar niet zo goed, anders zou je vader er niet over na gaan denken. Waarom probeer je t niet??? Ga er n xtje heen, dan weet je wat t is. Wil je t echt niet, dan ga je niet. Misschien bevalt t juist wel. Kijk naar die man die je van je migraine af heeft geholpen. Tis iets alternatiefs, heb r zelf geen ervaring mee, maar ik denk persoonlijk dat t iemand heel erg kan helpen. Sterkte meis! Liefs, Heleen.
dank je wel. Ik probeer er wel open voor te staan maar ik heb van mijn psychologen altijd geleerd dat praten de beste remedie is. Daar zal ik dan toch wel vanaf moeten stappen. Ik wacht even af wat zij zegt van mijn foto, en wie weet ga ik er dan wel heen.
bedankt voor het reageren

enneh: ik heet ook Heleen, met mijn tweede naam. toevalli
Oud 08-11-2002, 13:14
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ik geloof dat het werkt.

Ik zie en voel dingen die ook niet iedereen zomaar voelt.
Maar ik ben zelf eens bij zo iemand geweest. Een magnetiseur ofzoiets. En hij legde zijn hand op mijn hoofd. En ik weet niet wat het was, maar ik ben geloof ik nog nooit zo rustig geweest.
Ja, dat ken ik wel een beetje
mijn moeder heeft reiki gedaan en die doet aan handoplegging. dus wat dat betreft geloof ik ook wel dat het iets uit kan halen. maar bij mij heeft reiki nog niet gewerkt tot nu toe.
Oud 08-11-2002, 14:15
Verwijderd
Ik weet niet of ik er in geloof...maar sommige mensen zweren erbij (en dat zal ook niet uit de lucht gegrepen zijn). Misschien ligt het gedeeltelijk ook wel aan je eigen geloof ik dat soort dingen. Maar waarom zou je het niet uitproberen? Als je het niet probeert weet je niet of het werkt. Wat heb je te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:23
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik weet niet of ik er in geloof...maar sommige mensen zweren erbij (en dat zal ook niet uit de lucht gegrepen zijn). Misschien ligt het gedeeltelijk ook wel aan je eigen geloof ik dat soort dingen. Maar waarom zou je het niet uitproberen? Als je het niet probeert weet je niet of het werkt. Wat heb je te verliezen?
neej, ik heb niks te verliezen
misschien krijg ik er wel een mooie schone aura voor terug. whaha
Oud 08-11-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
neej, ik heb niks te verliezen
misschien krijg ik er wel een mooie schone aura voor terug. whaha
D'rom. Gewoon een keertje gaan, als zij denkt dat ze je misschien kan genezen. Kun je het iig uitproberen. 'k heb er zelf geen ervaring mee, kan je er dus niks over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 15:14
Saraï_h
Saraï_h is offline
ik ben een keertje bij een chakratherapeute (en bachbloesem) geweest omdat ik een psychose zat. Dat was toen ik 15, en vanaf toen is het echt heel erg opwaarts gegaan.
ps dat was via mijn vader en ik was er een beetje bang vor, bang dat k zou veranderen

Ook heb ik in een antroposofisch ziekenhuis gelegen een aantal maanden, en dat had me blijkbaar ook hee goed gedaan (ik was 9 ong denk ik) want ik was hyperactief kon echt heel hysterisch worden of ineens heel erg aanhankelijk, huilbuien, had veel last van astma en eczeem was broodmager en heel klein (ging samen volgens die dokter)

en die drie maanden daar heeft heel goed gedaan. want ik waas veel rustiger en had minder last van eczeem/astma etc.

Voor de rest hebben mijn ouders er veel goeie ervaringen mee.

Het ligt er wel aan wat voor denkwijze je hebt maar je ziet gewoon dat mensen erop vooruit gaan als ze een goeie alternatieve geneeskundige hebben ingeschakeld. (let er wel op naar wie je gaat, er zitten zoveel kwakzalvers tussen)

ik wens je heel veel sterkte maai
Reageren

Regels voor berichten