Hoi,
Ik heb laatst een pc geïnstalleerd, alles werkt naar behoren maar ik heb heel veel problemen met de DVD, als ik een film wil afspelen is het beeld heel pixelig, kraakt het geluid, kortom bagger. Ik dus nieuwe DVD software (PowerDVD) erop gezet, het gaat nu wel goed alleen valt het geluid (wat sowieso niet al te best is) na 10 minuten al uit. (Geluid in Windows heb ik dan nog wel)
Ook, als ik een andere DVD erin doe met een andere regiocode (2 ipv. 5) dan heb ik problemen met afspelen.. Ook kan ik in Windows XP al die regiosettings instellen maar dat kan ik nog maar 2x doen da's toch niet normaal???? Als je een DVD-speler in je pc hebt mag je er toch wel vanuit gaan dat-ie regiovrij is?
De DVD wordt softwarematig afgespeeld omdat ik nergens een hardwaredecoder kan vinden en de pc toch krachtig genoeg is:
AMD Athlon Thunderbird 1400Mhz
256mb PC-133
MSI K7T Turbo moederboord
Geforce 2mx 400, 64mb videokaart (sparkle)
30gb hdd 7200 rpm
Soundblaster 128 PCI geluidskaart
Sony 16x DVD-ROM DDU1621
Win XP professional
Als DVD-afspeelsoftware gebruik ik PowerDVD, vrij oude versie geloof ik omdat Leadtek WinFast DVD het helemaal niet deed.
Greetz, Orion16
P.s: Het systeem is niet nieuw, ik heb het zelf een tijdje gebruikt en toen draaide het onder Windows 98, ik heb noooooit problemen gehad bij het afspelen van DVD's, alles pakte hij gewoon zonder gezeur, ik hoefde zelfs niet eens de regiocode te wijzigen. Onder Windows 98 had ik trouwens dat WinFastDVD softwarepakket wat het dus helemaal slecht deed onder WinXP.