Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2002, 10:21
igfy
igfy is offline
Bij ons op school (2e fase) werken we dit jaar met keuzelessen... nu kan je dan ook zelfstandig werken in het OLC (open leercentrum) maar daar mag je niet praten, dus je kan ook niet samen werken daar.. en nou hebben we een STRIPPENKAART van hoevaak we daar mogen komen, en als je die niet mee hebt mag je er niet in..... En als je je niet ingetekend hebt mag je er niet in..

zo werk je zelfstandig werken toch alleen maar tegen??
Oud 05-11-2002, 13:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
igfy schreef:
Bij ons op school (2e fase) werken we dit jaar met keuzelessen... nu kan je dan ook zelfstandig werken in het OLC (open leercentrum) maar daar mag je niet praten, dus je kan ook niet samen werken daar.. en nou hebben we een STRIPPENKAART van hoevaak we daar mogen komen, en als je die niet mee hebt mag je er niet in..... En als je je niet ingetekend hebt mag je er niet in..

zo werk je zelfstandig werken toch alleen maar tegen??
ja idd. maar wat houdt dat centrum dan precies in? En zijn d'r ook andere plekken om te werken?

Wij hebben een mediatheek met ruim 30 computers waar je kan werken, uiteraard zat boeken enzo en verder nog wat tafels om aan te werken. Verder staan in heel de school nissen en kan je in een stilteruimte (waar je dus niet mag praten) werken of in de aula. Ook is er een kleine ruimte waar je bijv. tv kan kijken (als je een tv leent, wat mogelijk is, evenals laptops en cdspelers). Je kan dan dus videobanden voor frans en duits enzo kijken, die je ook weer kan lenen in de mediatheek.
Is dat centrum een beetje hetzelfde? Ik kom er echt elke dag, dus ik zou het wel heel stom vinden als de toegang mij werd verboden omdat ik iets niet bij me had!
Oud 05-11-2002, 13:39
Verwijderd
Op mijn school was er een mediatheek met tafels, de bedoeling was dat het voor de tweede fase leerlingen was als stilte ruimte. Maar er gingen ook brugklassers zitten, en mensen die een tussenuur hadden om daar te kletsen en te eten. Heel irriterend, deden ze ook niets aan. Ook was de ruimte open, waardoor er lawaai van de gang in kwam, echt heel irritant. In de bibliotheek waren een aantal nissen, daar was het wel stil, maar mocht je geen tas bij je hebben... In de gangen waren zogenaamde studie-eilanden, met computers en ook tafels om aan te werken... Werkte ook niet, was veel te lawaaiïg...

Overigens snap ik het strippenkaart systeem wel, dat is om te voorkomen dat er mensen komen die misbruik van de ruimte maken, maar strippen zijn dan toch wat overdreven...

Zelfstandig werken was vrijwel onmogelijk op mijn school, in de aula zijn altijd technici bezig met licht en geluid, dus of je zit in het donker of in het helse kabaal van muziek..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten