Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 13:32
mainsupreme
mainsupreme is offline
die krengen zijn eigenlijk vet duur, rot hoesje en zeer makkelijk op mp3 tekrijgen.
Ik vraag me af hoe die cijfers gaan
hoe kan eits zolang op nr. 1 staan, wil je nu echt ketchup hebben, zet je kazaa aan ofzo. Maar WIE kioopt er nog singletjes, ik heb enkel ooit one day fly gekocht
Oud 27-10-2002, 13:37
lennert
lennert is offline
Ik heb de single van Muse - Dead star/In your world gekocht, omdat die nog niet op cd uit zijn (ja, wel live, maar niet op een studio-album). Verder koop ik ook nooit singles.
Oud 27-10-2002, 13:43
CraigDavid
CraigDavid is offline
dat is eigenlijk een goede vraag
mensen met te veel geld???
Oud 27-10-2002, 13:53
Verwijderd
daar heb ik ook al vaker over nagedacht.. en ik weet het niet.. misschien mensen die heel fan zijn van een band, en alles origineel willen hebben? Ouders die kadootjes kopen voor hun kinderen? Mensen die wel singles kunnen betalen maar geen cd's? Mensen die geen internet hebben of geen zin hebben om een programmaatje als kazaa te downen en uit te zoeken hoe het werkt?
Maar dan zou je dus nog maar heel kleine aantallen hebben waarschijnlijk..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:56
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik snap het ook niet, zou een nummer 1 hit op basis van 3 gekochte singles op 1 staan?
Oud 27-10-2002, 14:02
Carn
Carn is offline
hmm, er worden ook veel singles verkocht aan horeca en discotheken etc, maar nog steeds niet genoeg lijkt me om die hoge cijfers te verantwoorden
Oud 27-10-2002, 15:00
linkingirl
linkingirl is offline
ach ja,ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die een singel kopen anders zoe er niet zoiets als de top-40 bestaan, denk je niet?
Oud 27-10-2002, 15:07
K-Cobain
K-Cobain is offline
Volgens mij doen ze het helemaal niet meer om de singles.
En volgens mij staan 'liedjes' helemaal niet meer op nummer 1 omdat er zoveel singles van zijn verkocht... Misschien kijken ze wel naar allerlei andere getallen (cd's ennuh... hoeveel mp3's ervan worden gedownload ).
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Carn schreef:
hmm, er worden ook veel singles verkocht aan horeca en discotheken etc, maar nog steeds niet genoeg lijkt me om die hoge cijfers te verantwoorden
Toevallig heb ik het in de winkel gevraagd laatst, Vaak krijgen grote winkelketens promo cd's. Ik vroeg het bij the sting.
Oud 27-10-2002, 15:12
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
bij one day fly snap ik het nog wel
vroeger toen er nog geen mp3 was heb ik het ook 3 keer gedaan, het is(was) een leuk cadeautje
Oud 27-10-2002, 15:14
Carn
Carn is offline
Ik denk dat men ook kijkt naar het aantal dat wordt afgenomen door winkels, en niet de verkoop.
Oud 27-10-2002, 15:15
MoNiQue15
MoNiQue15 is offline
Ik koop alleen Kylie-singles Maar voor de rest niet ... die d/l ik wel...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:15
mainsupreme
mainsupreme is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ik snap het ook niet, zou een nummer 1 hit op basis van 3 gekochte singles op 1 staan?
zoiets denk ik dus ook, het is toch onmogelijk dta men 6 weken van hetzelfde liedje singles blifjt kopen
Oud 27-10-2002, 15:21
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Citaat:
mainsupreme schreef:
zoiets denk ik dus ook, het is toch onmogelijk dta men 6 weken van hetzelfde liedje singles blifjt kopen
maar de top 40 is niet alleen gebaseerd op verkoopcijfers van singles... als een nummer 1 keer int uur op elk radiostation word gedraait, dan heeft die heel veel kans om in de top 10 te komen... en als er dan oowk nog een aantal singles van worden verkocht dan zou t een nummer 1 hit kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:28
mainsupreme
mainsupreme is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
maar de top 40 is niet alleen gebaseerd op verkoopcijfers van singles... als een nummer 1 keer int uur op elk radiostation word gedraait, dan heeft die heel veel kans om in de top 10 te komen... en als er dan oowk nog een aantal singles van worden verkocht dan zou t een nummer 1 hit kunnen worden...
dus het zijn de DJ's van nederland die een kutsmaak hebben
das dan ook weer duidelijk
Oud 27-10-2002, 15:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
maar hoe hoger het nummer in de lijst komt, hoe minder de airplay gaat tellen, dus dan worden er nog veel verkocht.
Oud 27-10-2002, 15:40
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zie het nut ook niet zo van singles.

Maar om even antwoord te geven op de vraag => Maffe fans en domme mensen .
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:44
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik moet zeggen, sommige van die bands hebben natuurlijk wel van die singeltjes met gave B-kantjes, gaaf artwork, en zijn toch een beetje collecters items...

bijvoorbeeld:
ik heb in mn eigen collectie een stel singels van Radiohead van 7 jaar terug ofzo.. erg gaaf, die B-kantjes ben ik nog nergens anders tegengekomen.. verder gaaf hoesje voor die singles..
en nog gaaf 2-Metersessies materiaal op die singles dus

maar dit heeft natuurlijk geen betrekking op de Top40, aangezien de singles in de Top40 uit 2 nummers bestaan en waarvan et 2e nummer vaak zelfs nog een remix is en tegenwoordig minstens f15,- kosten ( )

mja misschien de diehard fans van Las Ketchup ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:48
Kirk22
Kirk22 is offline
ik denk dat het dezelfde mensen zijn die die dingen ook aanvragen op TMF
BrEeZaHboY4ffer: he sjek me id zijn er nog leuke meiden uit zaandam? sms prive. mzl
Oud 27-10-2002, 15:49
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
Carn schreef:
Ik denk dat men ook kijkt naar het aantal dat wordt afgenomen door winkels, en niet de verkoop.
En wat doen de winkels er dan mee volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:49
DarkCat
DarkCat is offline
Ik zie het hele nut van de top 40 niet.. en singletjes.. dat is volgens mij echt iets wat 12 jarigen van hun zakgeld kopen als ze een leuk commercieel plaatje op 538 hebben gehoord..

Uit respect voor bepaalde bands wil ik nog wel eens een cdtje kopen (vooral van de kleinere bandjes eigenlijk), verder kwam ik er vandaag achter dat ik mn 20 gig schijf vol heb gepompt :/ (er staan ook een paar films op enzo, hoor)...

Het ergste aan singletjes lijkt me nog.. je kan de radio aanzetten.. en je hoort het nummer toch.. en tegen de tijd dat het niet meer op de radio komt wil je het ECHT niet meer horen..
Oud 27-10-2002, 17:51
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ik snap het ook niet helemaal, koop dan de hele CD. Dan staan er tenminste nog nummers op die niet grijsgedraaid worden op de radio.
Oud 27-10-2002, 17:53
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Dus niemand snapt het?
Oud 27-10-2002, 17:59
mainsupreme
mainsupreme is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Dus niemand snapt het?
gelukkig, ik voelde me al zo dom
Oud 27-10-2002, 18:03
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Dus niemand snapt het?
ik snap et niet van de doorsnee top40-artiest, maar wel van sommige semi-underground bandjes..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 18:05
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
vraagt het aan willem wever
Oud 27-10-2002, 18:05
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Dus niemand snapt het?
dit is een van de complotten van de overheid waar niemand iets van weet
Oud 27-10-2002, 19:36
Landslide
Landslide is offline
Ik weet wel dat dat randdebiele Damn I Think I Love You alleen maar op nr 1 is binnen gekomen omdat Pepsi alle singles heeft gekocht. Starmaker was toen het nieuwe Pepsi gezicht...
Verder weet ik ook niet wie er ooit singles zou kopen..
Albums zijn veel cooler!
Oud 27-10-2002, 20:09
battlestar
battlestar is offline
een jaar of 8 geleden kocht ik weleens een singletje omdat ik een cd te duur vond of de hele cd niet mooi genoeg vond om daar mijn zakgeld van een half jaar ofzo aan te besteden

of omdat het gewoon kei stoer was om te kunnen zeggen dat je daarvan een singletje had ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:51
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
meisjes van 12
Oud 27-10-2002, 22:13
The Undertaker
The Undertaker is offline
kheb ook singels
iig die van Moonspell natuurlijk

en kheb alle Within Temptation tot nu toe, behalve Restless

waarom?? omdat ik het leuk vind om te hebben en er staan exra nummers op
Oud 27-10-2002, 22:18
Bienie
Bienie is offline
Ik snap het ook niet dat je singeltjes koopt, ik bedoel, een meisje die ik ken heeft voor sinterklaas (jaja sinterklaas en dat eind oktober ) dat singeltje van tatu gevraagd en een ander die van kelly en nelly ( ), zet de tv aan op een willekeurige muziekzender en na hooguit een kwartiertje komt wel een van die clipjes voorbij, dus waarom zal je in godsnaam sinterklaas lastig vallen met singeltjes
Oud 28-10-2002, 03:38
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
veel aanvragen enzo
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 06:04
Verwijderd
voor een paar duiten meer heb je een album (als je het niet bij de FRS koopt)

want een singeltje is geloof ik 7 euro ofzo en de meeste albums koop ik voor 10 tot 16 euro

dus dan maar die paar extra duiten en veel meer nummers
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 19:05
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
vraagt het aan willem wever
neej, heeft geen zin, ik heb na 10 jaar ook nog geen antwoord op de vraag waarom een klok twaalf cijfers heeft...
Oud 28-10-2002, 19:16
LeiGif
LeiGif is offline
uh mensen zonder internet en/of computer thuis en die ook geen vrienden/innen hebben met internet of computer
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 19:20
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
deftoontje schreef:
neej, heeft geen zin, ik heb na 10 jaar ook nog geen antwoord op de vraag waarom een klok twaalf cijfers heeft...
Oud 28-10-2002, 19:30
WolterB
WolterB is offline
ik koop zelf alle cd singles van bløf dit omdat er vaak live uitvoeringen en speciale releases op staan die niet op internet te verkrijgen zijn en ook niet op de albums staan

dit is bij andere artiesten net zo.

daaorm worden er veel singles verkocht
Oud 28-10-2002, 19:36
Toscane
Toscane is offline
Mensen die egt superfan zijn. Kheb n vriendin en die koopt egt alles van Dj Boozywoozy en de Klubbheads. Vindt ze leuk later trug te zien wat ze vroeger hemaal geweldig vond. Maar ze heeft ook eik nooit te weinig geld, dus denk da da ook wel mee zal spelen, da je da nie zo moeilijk doet om n singletje te kopen.
Oud 28-10-2002, 19:49
konflict
konflict is offline
Citaat:
Let's Party schreef:
Mensen die egt superfan zijn. Kheb n vriendin en die koopt egt alles van Dj Boozywoozy en de Klubbheads. Vindt ze leuk later trug te zien wat ze vroeger hemaal geweldig vond. Maar ze heeft ook eik nooit te weinig geld, dus denk da da ook wel mee zal spelen, da je da nie zo moeilijk doet om n singletje te kopen.
ik denk dat ze later die periode 't liefst wil vergeten
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mensen met geld teveel..

kunnen ze het beter aan mij geven..

maarjah

misschien ben ik wel gek..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
deftoontje schreef:
Ik ook niet. Had iets gevraagt over bommen, maar ik heb nooit antwoord gekregen.
Oud 29-10-2002, 14:12
Verwijderd
Mensen die misschien geen computer hebben? Mensen die geen goede verbinding hebben waardoor downloaden uren duurt? Mensen die singeltjes leuk vinden? Omdat een singletje speciaal is? Omdat je alleen dat nummer leuk vindt en de rest bagger?

Kies maar uit.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 16:57
Verwijderd
ik denk vooral omdat er mensen zijn die alles van hun favo artiest willen hebben...en omdat mensen vaak gewoon iets willen kopen, en cds zijn zo duur, dus dan maar een single.....tjah als je nou maar 1 nr goed vind van die artiest, kan ik me het nog wel voorstellen...

vroeger kocht ik om bovenstaande redenen dus weleens singles, van de bsb enzow maar al een paar jaartjes nie meer, heb liever een cd of download t...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 17:11
apekop123
apekop123 is offline
WIE koopt er in godsnaam singletjes?? Sukkels

motivatie lees deze topic maar door genoeg punten om die mensen sukkels te noemen
Oud 29-10-2002, 20:36
mainsupreme
mainsupreme is offline
heb wel in flames en COB single
Oud 30-10-2002, 14:43
DarkRaven
DarkRaven is offline
misschien hebben ze geen eens een album en wordt er alleen een single uitgebracht.
of je vind dat er op het album maar een of twee leuke nummers staan en vind je het niet waard om de hele cd (album) te kopen dus koop je maar de single

zelf koop ik trouwens geen singles, meestal haal ik alles van internet
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:48
mixtape
mixtape is offline
Ik koop alleen singles van bands die ik echt goed vind en waarvan ik alle b-sides enz. wil hebben.

B-sides kun je in de meeste gevallen wel downloaden, maar das minder leuk...
Oud 30-10-2002, 17:00
moenbase
moenbase is offline
'k koop ze alleen voor 'speciale' doeleinden... :/
Oud 30-10-2002, 18:01
JJzD
JJzD is offline
als je de kleine lettertjes leest zie je dat een groot deel ook bepaald word door de airplay van de "groten"
Reageren

Regels voor berichten