Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 16:23
babygirl
babygirl is offline
Ik zit eigenlijk met een probleempje ik heb al een paar jaren dit probleem eigenlijk. Ik zal het eens eventjes uitleggen. Als ik bvb mijn stoel niet precies tot op de milimeter juist zet dan denk ik dat ik niet zal slagen voor een test. En nog van die dingen. Tot verleden jaar wist ik niet wat ik had tot ik het eens in een tijdschrift gelezen had van een meisje die dit ook meegemaakt had. Zij heeft hulp gezocht het heeft iets te maken met te weining zelfvertrouwen. Nou ja ik zit er wel mee en durf er met niemand over praten. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben of het gehad hebben en die me kunnen helpen?
Ik kan het echt niet meer aan.
xxx
Een belgisch meisje!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 16:56
Emmy01
Emmy01 is offline
eindelijk es iemand die dit ook heeft!!
ik heb der geen last van, maar mijn beste vriendin wel. ze heeft VOORTDUREND last van haar dwangneurose. alles moet recht liggen, of der zal ieks ergs gaan gebeuren. als ze geen drie maal over haar stoel wrijft, dan zal ze ziek gaan worden...enz... in het begin vond ik het wel raar, toen ik het nog niet wist, maar uiteindelijk heeft ze het verteld ik probeer haar zoveel mogelijk te steunen, maar het is moeilijk hoor, misschien kunnen jullie es mailen, als je dat wilt

ik wens je veel sterkte
xxx
Ems
Oud 19-01-2002, 21:23
babygirl
babygirl is offline
Hey bedankt voor je reactie. Het is inderdaad heel goed dat je je vriendin steunt want voor ons is het ook niet gemakkelijk. Ik wil gerust met die vriendin van je mailen want het is heel moeilijk om met sommige mensen over dit probleem te praten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:04
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
hmmm, ik heb het niet heel erg ofzo maar ik heb ook wel van die dingetjes gehad, denk dat het niet vergelijkbaar is maar ik mocht niet op de lijntjes van de tegeltjes lopen, ik moest m'n glas zo leegdrinken dat het merkje goed zat uiteindelijk (hmmz dat kan ik ff niet uitleggen?) ik moest perse drie keer het licht aan en uit doen en dat soort dingen. En ook dat alsk het niet zou doen er iets ergs zou gebeuren ofzo, heel raar, maar ik heb me er zoveel mogeijk overheen gezet, heb het nog een beetje maar hmmz, raar wel .
Oud 20-01-2002, 20:09
Emmy01
Emmy01 is offline
zoals ik al vertelde heeft mijn vriendin dit ook. maar zij zegt dat ze last heeft van een stemmetje in haar hoofd dat zegt dat ze dat moet doen :-s denk niet dat ze schizofreen is of zo (ik hoop toch van niet), maar vinnet wel raar. herkennen jullie jezelf hierin of niet??

xxx

Ems
Oud 20-01-2002, 20:52
Davine
ik heb ook heel vaak van die dingen...dan sta ik in de keuken en dan zie ik iem. aankomen lopen en dan moet ik vanmezelf voor dat die gene bij een bepaald punt loopt (een boom ofsow) iets doen. zoals 10 keer het licht aan en uit of tien keer springen op mijn linkerbeen. En idd. met dingen opruimen als iets niet precies op de milimeter ergens ligt dan kan ik daar echt nachten over wakker liggen
maar persoonlijk heb ik hier niet zoveel problemen mee...maar als ik die dingen niet zou doen ben ik bang dat het mis gaat...

(sorry per ongeluk op me zusje der naam :ik heet Naojan!!!!)

[Dit bericht is aangepast door Davine (20-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:08
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
zo als er eentje is die er last van heeft, ben ik het wel...mensen niet te kort zeg! echt vervelend, ik heb hulp gehad bij dat schijtriagg, neem me niet kwalijk voor de mensen die er heilig in geloven dat zij de gene zijn die je helpen. Maar ff ter zake, voorbeeld: ik heb sowieso een heel ochtend, middag en avondritueel, alles in bepaalde volgorde en op tijd (ook doordat ik adhd heb) dan moet alles in mijn kamer, op mijn manier recht staan, of goed liggen. als iemand eraan stoot word ik echt zo gek van OH blijf af!, als ik piano speel en op wil staan moet ik alitjd met de C geeindigd zijn, wat natuurlijk niet altijd voorkomt, doe ik dit niet dan val ik van de trap. als ik aan het afdrogen ben, iedere avond tzelfde moet ik bijv. alle borden hebben afgedrogen en opgeruimd voordat het nieuws op rlt4 afgelopen is. als ik de trap opga moet ik telkens 1 tree overslaan, als ik in bed lig en ik moet plassen mag ik niet in ene keer opstaan, nee dat mag pas na 10 seconden precies. maak ik een beweging na of voor de 10 seconden dan worden het nog eens 1o seconden. Als ik op straat loop of fiets en verderop zie ik een lantaarnpaal en achter mij komt een auto aan, moet ik voor die lantaarnpaal voorbij gereden zijn voordat die auto mij gepasseerd is. (ja volgen jullie het nog) Als ik sochtends opsta moet ik als ik de kachel aandraai 3 keer tegen het raam kloppen anders mis ik de bus. opweg naar de bus is het zo dat bij iedere auto mij passeerd dat ik naar links kijken, heel vervelend tis nog al druk. ga zo maar door, heel veel heb ik hiervan, de hele dag door! vooral als ik in de auto zit en er is een goed nummer op, dan mogen we van mij niet thuis zijn voordat dat nummer afgelopen is.......gebeurd dat wel blijf ik gewoon zitten, ouders weer boos....nou dit heb ik en nog veel meer maar ik moet nu eten dus tja......en als ik binnen 30 seconden niet aan tafel zit dan........
Oud 22-01-2002, 19:11
babygirl
babygirl is offline
Ik ben echt blij dat ik zie dat ik niet de enige ben dat is echt een opluchting en een grote steun maar dat van dat stemmetje in m'n hoofd heb ik wel niet. Persoonlijk vind ik het wel vervelend en zit ik er wel mee. Kzou ook graag weten of er mensen zijn die er hulp voor gezocht hebben of er mensen zijn die er zelf bovenop gekomen zijn want ik wil er echt vanaf liefst zonder professionele hulp.
xxx
Een belgisch meisje!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 19:32
Balance
Balance is offline
ja ik heb ook heel veel van die dingen.
mijn gordijnen moeten bijvoorbeeld altijd helemaal dicht en als ze niet goed dicht zitten dan moet ik ze telkens opnieuw weer dicht doen.
zo lig ik soms in bed, zie ik een kier en moet ik persé uit bed anders gebeurt er iets ergs.
of een glas dat perse goed moet staan, dan zet ik hem wel 20 keer neer voordat ik er vrede mee heb...
heel veel van die dingen, het is zwaar irritant en ik durf niet te zeggen 'ik doe het een keer niet dan kom ik er wel van af' want het risico dat er iets ergs gebeurt (met bijv. familie enzo) wil ik nooit nemen!
Oud 25-01-2002, 16:44
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
En ik maar denken dat ik de enige was

Ik maak heel vaak 'afspraken' met mezelf; ALS ik dit afheb voordat bv dit liedje is afgelopen DAN...

En zo nog veel meer. Hoe je ervanaf komt weet ik ook niet helemaal, en dat terwijl ik het wel absoluut idioot vind dat ik 't doe
Oud 30-01-2002, 15:49
katrientjuh
katrientjuh is offline
dat versta ik nu niet,ik heb het ook,en ik heb nogthans VEEL zelfvertrouwen...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 23:36
miep
miep is offline
dus zo heet dat...
ik denk niet dat ik het echt heb. maar toch wel een beetje, afentoe. als ik nu niet gewoon m'n mail check via hotmail inplaats van via msn dan zal die leuke jongen mij nooit mailen! als ik niet dit of dat doe gaat mijn zus dood! dat is echt heel erg. maar ik weet gelukkkig (meestal) dat het onzin is. maar soms word ik er ook wel heel bang van. ik weet niet hoe ik er bij kom. ik dacht dat dit vreemd was dat ik dit had, of dat ik te veel fantasie had, maar nu ik dit berichtje van jou lees...

heel veel sterkte

miep

Regels voor berichten