zo als er eentje is die er last van heeft, ben ik het wel...mensen niet te kort zeg! echt vervelend, ik heb hulp gehad bij dat schijtriagg, neem me niet kwalijk voor de mensen die er heilig in geloven dat zij de gene zijn die je helpen. Maar ff ter zake, voorbeeld: ik heb sowieso een heel ochtend, middag en avondritueel, alles in bepaalde volgorde en op tijd (ook doordat ik adhd heb) dan moet alles in mijn kamer, op mijn manier recht staan, of goed liggen. als iemand eraan stoot word ik echt zo gek van OH blijf af!, als ik piano speel en op wil staan moet ik alitjd met de C geeindigd zijn, wat natuurlijk niet altijd voorkomt, doe ik dit niet dan val ik van de trap. als ik aan het afdrogen ben, iedere avond tzelfde moet ik bijv. alle borden hebben afgedrogen en opgeruimd voordat het nieuws op rlt4 afgelopen is. als ik de trap opga moet ik telkens 1 tree overslaan, als ik in bed lig en ik moet plassen mag ik niet in ene keer opstaan, nee dat mag pas na 10 seconden precies. maak ik een beweging na of voor de 10 seconden dan worden het nog eens 1o seconden. Als ik op straat loop of fiets en verderop zie ik een lantaarnpaal en achter mij komt een auto aan, moet ik voor die lantaarnpaal voorbij gereden zijn voordat die auto mij gepasseerd is. (ja volgen jullie het nog) Als ik sochtends opsta moet ik als ik de kachel aandraai 3 keer tegen het raam kloppen anders mis ik de bus. opweg naar de bus is het zo dat bij iedere auto mij passeerd dat ik naar links kijken, heel vervelend tis nog al druk. ga zo maar door, heel veel heb ik hiervan, de hele dag door! vooral als ik in de auto zit en er is een goed nummer op, dan mogen we van mij niet thuis zijn voordat dat nummer afgelopen is.......gebeurd dat wel blijf ik gewoon zitten, ouders weer boos....nou dit heb ik en nog veel meer maar ik moet nu eten dus tja......en als ik binnen 30 seconden niet aan tafel zit dan........