Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 18:53
RuffThugg
RuffThugg is offline
LEGEND LEGEND201 Huiscomputer

van:
€1249,00

voor:
€ 999,97

-Intel Pentium 4, 2500 MHz

-60 GB harddisk

-256MB DDR RAM intern geheugen

-GeForce 4/MX440 64MB videokaart

-24x CD-Rewriter en 16x DVD

-Netwerkkaart, excl. speakers

Mijn vader wil die dus gaan kopen als nieuwe pc.
Het is gewoon voor huis-tuin-keuken-gebruik, emailen, internetten, MS Office draaien, msnen enz. misschien nog quaken(omdat ik dat wel geinig vind om af en toe te spelen) en om de dig. camera op aan te sluiten en waarschijnlijk de dig. videocamera(die we gelijk ook gaan kopen) op aan te sluiten en eventueel te kunnen bewerken.

Heeft iemand ervaring met deze pc?
Wat denken jullie ervan?
Ik zal nog ff kijken of er ergens meer info staat want ik weet dat dit heel weinig info is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 21:46
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
LEGEND LEGEND201 Huiscomputer

voor:
€ 999,97

-plaatje-

-specs-

Het is gewoon voor huis-tuin-keuken-gebruik, emailen, internetten, MS Office draaien, msnen enz. misschien nog quaken(omdat ik dat wel geinig vind om af en toe te spelen) en om de dig. camera op aan te sluiten en waarschijnlijk de dig. videocamera(die we gelijk ook gaan kopen) op aan te sluiten en eventueel te kunnen bewerken.

hmm, tsja, mooie computer maar wat is me afvraag is of je het wel nodig hebt. 2500 mhz om te msnn is echt zware overkill, zelfde geld voor office en quak. het enige waar voor je zo'n proc misschien kan gebruiken is video-editen maar ik vraag me af of het het waard is daar voor zo'n pc te kopen.
wat ik zou doen als ik jou was is naar een goede computerwikel (dus niet megapol/ dixons etc) te gaan en daar eens te vragen wat ze je adviseren. dan kom je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit.
Oud 25-10-2002, 15:21
RuffThugg
RuffThugg is offline
Als ik het zelf mocht (laten) doen dan zou ik niet eens naar megapool kijken, het is echter mijn vader die liever in de winkel zijn pc kant en klaar koopt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 15:23
RuffThugg
RuffThugg is offline
o ja hij moet het ook een paar jaar uit houden, we kopen namelijk niet ieder jaar een nieuwe, deze hebben we ook alweer 4 jaar, dit ben ik van plan er mee te gaan doen, misschien als ik meer kan dat ik dan automatisch ook meer erop ga doen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 17:23
de postbode
de postbode is offline
bij een goede computer winkel wordt je pc ook helemaal kant en klaar geleverd als jij dat wil hoor. dat is niet echt een reden om naar megapol te stappen.
ook als investering in de toekomst lijkt me een 2500mhz niet echt nodig. word zal de komende jaren niet veel zwaarder worden, en mocht je voor de komende 4jaar (=heel lang in computerland) toch wat snellers nodig hebben kan je daar altijd geld voor gebruiken dat je nu uitspaard.

-de postbode-
Oud 25-10-2002, 17:31
gna
gna is offline
jep als gamen niet zo belangrijk is kan je voor 400 euro voorzien zijn.
(excl. monitor)
Oud 26-10-2002, 00:41
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:
jep als gamen niet zo belangrijk is kan je voor 400 euro voorzien zijn.
(excl. monitor)
geef eens linkje
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 09:03
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
geef eens linkje
http://is41.introweb.nl/cgi-bin/sall.../products/1518

-de postbode-
Oud 26-10-2002, 13:49
RuffThugg
RuffThugg is offline
De service bij de Megapool was superslecht en ze wisten minder dan ik(en ik ben toch wel een newbie).

Ik heb m'n vader naar de Computer Planet(EQP, ECL Quality Partner ofzo) in Alkmaar gesleept en daar gaan we hem kopen.
Ik ben blij dat m'n vader nu ook overtuigd is dat je een pc beter bij zo'n zaak kan kopen(ipv een electronisch warenhuis)

Er hing een aanbieding op t raam, maar misschien laten we em gewoon zelf bouwen.

Wat vinden jullie van deze 2 aanbiedingen?

VISION Athlon XP2000+
-Fraaie miditower met 300W voeding
-AMD Athlon XP2000+ processor
-256 MB DDR geheugen
-40 GB Harddisk
-CD Rewriter 40x/12x/48x
-3D VGA 64 MB, sound on board
-USB, printer en seriele poorten
-10/100Mb netwerkkaart.
-65k fax/modem
-Multimedia keyboard
-Scroll mouse
-Speakerset 300W PMPO
a 649,-

VISION Pentium 4 2000
enige verschil is de processor.
Intel Pentium 4 2000 Mhz processor i.p.v. bovenstaande processor.
a 749,-

Opties en meerprijzen:
-Windows XP Home Nederlands + instalatie a 150,-
-DVD-Rom drive 16x48 a 70,-
-ISDN kaart ipv 56k fax/modem a 20,-
-Logitech Navigator Keyboard + optical mouse a 70,-
-80 Gb 7200 rpm harddisk a 70,-
-GeForce 4 Ti4200 128 MB met TV-out a 180,-
-512 Mb DDR intern geheugen a 80,-
-Logitech iTouch cordless optical set a 130,-

Wij willen:
-DVD-Rom a 70,-
-80 Gb 7200 rpm harddisk a 70,-
-GeForce 4 Ti4200 128 Mb TV-out a 180,-
-512 Mb DDR intern geheugen a 80,-
Totaal extra's: 400,-

Vinden jullie dit een goede aanbieding of zou je een pc laten bouwen?
Het gaat namelijk wel via een PC Prive Project.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 14:27
de postbode
de postbode is offline
tsja, ik blijf er bij dat je het nog niet echt nodig hebt. maarja, pc prive is altijd mee genomen (denk er aan dat je het bedrag van pc prive over drie jaar mag verspreiden, het hoeft dus niet op) de pc klinkt wel ok. beetje aan de dure kant wat mij betreft. de shop survey is ook niet al te positief http://www.tweakers.net/shopsurvey/94 maarja... het is al een verbetering.

-de postbode-
Oud 27-10-2002, 02:56
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:
http://is41.introweb.nl/cgi-bin/sall.../products/1518

-de postbode-
Ooh gaaf op de site zelf kan ik de computer alleen niet meer vinden waar staat ie precies?

WIj hebben hier namelijk een snelle pc staan, maar altijd ruzie over het gebruik van de computer nu moet ik zelf dus een simpel en toch wel stabiel systeempje hebben
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 08:09
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ooh gaaf op de site zelf kan ik de computer alleen niet meer vinden waar staat ie precies?

WIj hebben hier namelijk een snelle pc staan, maar altijd ruzie over het gebruik van de computer nu moet ik zelf dus een simpel en toch wel stabiel systeempje hebben
www.sallandautomatisering.nl
ja,staat bij ---> hardware ---> completesystemen ---> salland systemen ---> deze....

-de postbode-

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 08:17.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:
www.sallandautomatisering.nl
ja,staat bij ---> hardware ---> completesystemen ---> salland systemen ---> deze....

-de postbode-
Thnx
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 10:25
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
de postbode schreef:
tsja, ik blijf er bij dat je het nog niet echt nodig hebt. maarja, pc prive is altijd mee genomen (denk er aan dat je het bedrag van pc prive over drie jaar mag verspreiden, het hoeft dus niet op) de pc klinkt wel ok. beetje aan de dure kant wat mij betreft. de shop survey is ook niet al te positief http://www.tweakers.net/shopsurvey/94 maarja... het is al een verbetering.

-de postbode-
Niet spectaculair, maar de 1 vindt ze geweldig en de ander vindt ze nix. Dat vind ik dan weer een beetje vreemd.

Owja, we kopen zo'n pc omdat we weer fftjes een tijdje vooruit willen en er het geld voor kunnen vrijmaken.

Maar de pc klinkt wel ok.
Maar kan het goedkoper als je em door hun(of iemand anders, maar wel iemand die pc prive project doet) from scratch laat bouwen?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 22:55
Six4Eight
Six4Eight is offline
2500MHz ?

2.53 zal het wel zijn.
Oud 02-11-2002, 14:34
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Kwil zelf ook nog ooit eens een nieuwe pc kopen.... Kzet hem hier maar ff tussen omdat het er nog wel wat mee te maken heeft. Kheb alleen niet zoveel geld.
Kzit op dit moment hier aan te denken:

Leadtek Winfast A250 LE, GeForce4 Ti4200, 128MB DDR, DVI, TV-out, AGP, VIVO 187,50 EUR
Codecom 400 Watt ATX P4 AKTIV-PFC Thermogeregelt 2mal Lüfter 80x80mm 28A auf 3.3V 34,99 EUR
256 MB DDRAM PC3200 400MHz SAMSUNG 95,58 EUR
MSI MS-6590 KT4 Ultra KT400 ( PC2700 DDR ) Retail 115,75 EUR
60.0 GB IDE MAXTOR 6Y060L0 7200RPM UDMA-133 Liquid 110,52 EUR
CPU AMD Athlon XP 2000+, 1666MHz, 266MHz BOX 131,18 EUR

Totaal: 675 euro

Ik denk dat ik niets vergeten ben. Soundcard en netwerkkaart onboard.
Processor lijkt me ruim voldoende. Ook het moederbord lijkt me wel goed. Krijg nu vast te horen dat 256 mb ram te weinig is, maar dat koop ik er wel bij als ik merk dat de pc te langzaam is. Een betere soundcard ben ik niet echt nodig. En als ik toch een duidelijke verbetering wil zal het toch behoorlijk wat kosten.
De rest haal ik gewoon uit de oude pc. (van 5,5 jaar uit )
De kast dus ook. CD-RW is trouwens een lite-on 40-12-48, maar die heb ik dus al. De voeding is toch wel voldoende? Was de goedkoopste die ik zag, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom ik 150 euro voor een voeding zou moeten uitgeven. Videokaart is misschien te goed, maar ik zou met een iets mindere toch niet al te veel geld sparen

Graag commentaar hierop.....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:29
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef:
Kwil zelf ook nog ooit eens een nieuwe pc kopen.... Kzet hem hier maar ff tussen omdat het er nog wel wat mee te maken heeft. Kheb alleen niet zoveel geld.
Kzit op dit moment hier aan te denken:

Leadtek Winfast A250 LE, GeForce4 Ti4200, 128MB DDR, DVI, TV-out, AGP, VIVO 187,50 EUR
Codecom 400 Watt ATX P4 AKTIV-PFC Thermogeregelt 2mal Lüfter 80x80mm 28A auf 3.3V 34,99 EUR
256 MB DDRAM PC3200 400MHz SAMSUNG 95,58 EUR
MSI MS-6590 KT4 Ultra KT400 ( PC2700 DDR ) Retail 115,75 EUR
60.0 GB IDE MAXTOR 6Y060L0 7200RPM UDMA-133 Liquid 110,52 EUR
CPU AMD Athlon XP 2000+, 1666MHz, 266MHz BOX 131,18 EUR

Totaal: 675 euro

Ik denk dat ik niets vergeten ben. Soundcard en netwerkkaart onboard.
Processor lijkt me ruim voldoende. Ook het moederbord lijkt me wel goed. Krijg nu vast te horen dat 256 mb ram te weinig is, maar dat koop ik er wel bij als ik merk dat de pc te langzaam is. Een betere soundcard ben ik niet echt nodig. En als ik toch een duidelijke verbetering wil zal het toch behoorlijk wat kosten.
De rest haal ik gewoon uit de oude pc. (van 5,5 jaar uit )
De kast dus ook. CD-RW is trouwens een lite-on 40-12-48, maar die heb ik dus al. De voeding is toch wel voldoende? Was de goedkoopste die ik zag, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom ik 150 euro voor een voeding zou moeten uitgeven. Videokaart is misschien te goed, maar ik zou met een iets mindere toch niet al te veel geld sparen

Graag commentaar hierop.....
tsja, meer geheugen is wel relaxt.
verder ziet het er wel ok uit. de voeding zal het wel trekken denk ik. hoe stabiel ie is weet ik niet. dat is het voordeel aan een dure voeding. (enermax, antec) deze zijn gewoon betrouwbaarder.
hmm, jou 5,5 jaar oude computer, wat was dat er voor eentje? --> doelende op de kast. is die wel atx en niet nog at. want dan zou je wel eens in de problemen kunnen komen...

-de postbode-
Oud 02-11-2002, 15:49
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Nouja.. eigenlijk weet ik niet precies hoe oud ie is.. heb hem een tijdje geleden gekregen. Het is een AMD K6 233, dus misschien is ie ook pas 4 jaar. of 4,5. Maar ik ga toch eerder voor 5,5

Maar het is in elk geval een ATX kast. Heb het nog ff gecontroleer op: http://www.alternate.nl/html/faq/gehaeuse.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten