Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 22:16
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik zit een beetje met een probleempje, namenlijk dit:

Ik ben begin september begonnen met een stage en die duurt tot 24 januari volgend jaar. Bij zo'n stage komen natuurlijk ontzettend veel dingen kijken, met name verslagen. Elke 2 weken moet ik 2 verslagen inleveren. Het maken en uitvoeren ervan gaat me ontzettend goed af.

Maar mijn probleem is gewoon: Ik heb gewoon de discipline niet om mezelf te dwingen om dan ook daadwerkelijk wanneer ik thuis ben te beginnen met bijvoorbeeld het overtypen van de verslagen! Ik zoek telkens weer wat anders om eronderuit te komen.

's Morgens als ik me bed uit kom, zeg ik meestal meteen tegen mezelf: Nou vandaag ben je om half 2 al thuis, dus dan is het een goed idee om aan je verslagen te beginnen. Maar voordat ik het weet, is het al half 11 .

Ik baal hier erg van dat ik mezelf gewoon niet kan dwingen. De nacht voordat ik het op me school moet inleveren, werk ik er meestal aan. Met het gevolg dat ik de volgende dag dus naar me eigen school ga terwijl ik amper slaap heb gehad.

Ik weet wel wat ik moet doen; me niet aanstellen en gewoon aan die verslagen beginnen maar ik weet gewoon niet hoe ik mezelf ertoe moet dwingen Ik kan het gewoon niet?

Hebben er meer mensen last van en zo jah, wat hebben hun aan het probleem gedaan?
Oud 04-11-2002, 06:27
Verwijderd
ja, met het leren van proefwerken.
Ik kan mezelf er op de een of andere manier niet toe dwingen om al eerder als 1 dag (soms zelfs 1 avond ) van te voren leren.
Vandaag begint de proefwerkweek bij mij, en ik ben gister pas begonnen, en alleen voor de vakken die ik vandaag heb.
En voor morgen moet ik 20 bladzijden engelse woordjes leren, en daar heb ik nog niks aan gedaan...

Wat ik eraan gedaan heb??
niks
ik doe het nu al 5 jaar zo, en tot de 3e ging dat hardstikke goed, vorig jaar met sommige vakken al een stuk minder, en dit jaar... over 2 weken ongeveer zal ik het weten (dan heb ik mn cijfers wel terug, denk ik)

Ik weet ook wel dat ik eerder moet beginnen met leren, maar op de een of andere mannier kan ik het gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:23
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
he
Ik weet precies wat het is. Maar als je bijv. een werkstuk of verslag moet maken ga je gewoon op je kamer tv kijken en als er dan niets op tv is zet je tmf of mtv op. Ik denk ook niet echt dat je het leuk vind om anders een boek te lezen.
Tenminste zo doe ik het altijd want anders lukt het mij ook niet.
xxx 16v
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:39
Jozzy
Jozzy is offline
Jep, I know that exactly. Eigenlijk moet je voor ieder hoorcollege een flinke lap stof doornemen (zodat je, als je daar zit, tenminste weet waar het over gaat) en voor ieder werkcollege en practicum bepaalde opdrachten maken. Geen van beide doe ik braafjes, omdat ik me er niet toe kan zetten... Soms wel hoor, en lezen in de trein doe ik ook wel, maar da's te kort...

Voor een tentamen moet ik dan veel meer doen, omdat ik een gedeelte van de stof gewoon nog nooit heb gezien! En dat is wel veel werk... Nou moet ik zeggen dat ik voor een tentamen me er wel toe kan zetten te gaan leren, maar goed.

En wat je er aan kan doen?? Geen idee...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten