Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 20:59
diane
diane is offline
Hoi Allemaal

Na bijna 3 weken piekren over het vertellen of niet heb ik besloten te vertellen dat ik mezelf snij.
Gister aan mijn mentrix en vandaag aan vertrouwens persoon en oude mentrix van het vso.

Na lang twijvelen ben ik smaen met mijn vriendin S naar haar toe gegaan.We moesten gaan zitten en ik moet maar vertellen wat er was.Op een gegeven moment zei ik nog steeds niets n toen wou S het woord gaan doen maar het mocht niet.Toen zei ik stammelent dat ik een manier had om mijn boosheid en andere dingen mee te uiten die niet zo standaart was.Ze keek zo naar mij en zei beschadig je jezelf dat klonk zo hard en ik knikte.
Ze zei dat ze al een vermoede had en dat ze blij was dat ik het haar vertelde. En ze vertelde wat zei vroeger altijd deed.
Na een tijdje zei ze dat ik vandaga gelijk naar de vertrowuens persoon toe moest omdat dit nogal belangrijk was.En dat ze hoopte mij maandga gewoon weer opschool te zien.

Vanmorgen eerder naar school met een smoes tegen mijn ouders gezegt dat ik nog een rep moest inhalen.We gingen naar de vertrouwenspersoon en moesten gaan zitten.Ik dorst het niet te zeggen en gelukkig had mijn mentrix het hem al verteld.Hij vroeg beschadig je jezelf en weer klonk het zo hard en weer knikte ik.
Hij zei dat ie dat in iedregeval zou doorspelen naar het riagg waar ik laatst een intake had.Toen begon ie te vragen waarom,waar,waarmee en ik zat dara maar met het idee van moet ik het wel zeggen dat waar en waarom heb ik gedeeltelijk beantwoord het waarmee niet maar dat vondt ie gelukkig niet erg.Hij zei dat ie blij was dat ik het hem had verteld en dta hij nu voor goede hulp kon zorgen en we mochten weg .Ik heb nog een tijdje zitten shaken in de kantine met het gevoel van wat heb ik gedaan maar mijn virneidn zei dta ze trots op em was.

Vanmiddag naar mijn oude mentrix geweest en wederom moest ik binnen komen en gaan zitten.Ze keek me aan en ze zei dat ik er goed uit zag en ik begon vrolijk mee te babbelen.Op een gegeven moment zei ze zo van je mag tegen mij liegen maar niet tegen jezelf en ze vroeg hoe het kwam dat ik geen fut meer inschool had en dara kon ik haar geen andwoord op geven.Toen vertelde ikd at ik 1 groot geheim had afgedragen wou zei graag weten welk geheim.En weer zei ik dat ik een manier had om mijn boosheid en andere dingen mee te uiten die niet zo standaart was.En weer werd er gevraagt van beschadig je jezelf en weer knikte ik.Ze keek naar mi met haar ogen en ik zag dta ze verdrietig was.Ze begreep aan de ene kant best waaro maar ook zei ze van dat ze me niet kwijt wou en dat ze heel verdrietig zou zijn als ik weg zou zijn.Ze vroeg denk jij vaak aan de dood en ik zei ja bijna iedere dag en toen zei ze dat er zodra ik me beter voel er mooiere moment komen.Ze stelde me de vragen
Wil je je school wel afmaken?
Wat wil je later gaan doen?
Wil je later kinderen?
En zo is ze door gegaan op een gegeven moment zei ze dta het leven een spel was en dat als je er sterk uitkomt het wel gaat redden dat ik dan van de mooie dingen kan genieten b.v van een vogel die vliegt een bloem die in bloei staat en dat soort dingen.
Maar daarna zei ze van dan zul je eerst jezelf moeten accepteren dat ook jij recht heb op deze wereld.

Ik hoop dat mischien er hier mensen zijn die nu beseffen dta ze hulp kunnen zoeken en mogen zoeken.Als je er niet alleen uitkomt moet je dat doen.En denkna over de vragen:
Wil je je school wel afmaken?
Wat wil je later gaan doen?
Wil je later kinderen?
Mischien dta je dna plotseling weer motivatie heb om door te gaan.Heb je dat niet na die vragen dan moet jejezelf lekker verwennen met lekker lang douchen en doen wat je leuk vindt .En als zelfs dat niet helpt blijf er niet alleen mee lopen maar vertel het aan iemand die je vertrouwd

xxjes Diane

Die zich nu mischien beetje rot voelt omdat ze het verteld heeft maar weet dat ze daardoor mischien weer beter wordt.
Oud 08-11-2002, 21:23
Proud
Proud is offline
Ik wilde reageren met een soortgelijke ervaring van mezelf, nu iets meer dan een jaar geleden. Maar ik kan het niet, sorry. Het was wel een goede ervaring, ook met mijn mentor, maar op de een of andere manier krijg ik het niet op papier gezet.
In ieder geval goed dat jij zo positief bent!
Oud 08-11-2002, 21:28
Quiana
Quiana is offline
Hey meis!
Fijn dat 'ie weer beter gaat
Idd, goed dat je weer positiever bent
Heel veel suc6 verder..
*knuffol*
Kim
Oud 08-11-2002, 21:32
Juliah
Juliah is offline
'k vind het knap, hoor. Van allebei (diane en Proud dus ). Mij alleen niet gezien. 'k wil wel, maar ik durf het niet...'k werd vandaag zo moedeloos van mezelf dat ik dat niet eens durf...maar ja... Ik weet dat ik m'n school af wil maken, het moet gewoon. Ik weet niet meer helemaal wat ik later wil gaan doen, iig oud worden met m'n vriend. En ik weet dat ik kinderen wil. Hij kan mij niet missen, ik hem niet, dus moet ik blijven leven. En dat wil ik dan ook levend doen, ik moet dus wel. Ik verwen mezelf te veel, heb ik het gevoel...naja, niet echt teveel...maar ik heb het helemaal niet verdiend ed...maar ja... En met iemand praten...tja, op m'n vriend na durf ik dat niet.

diane, ik hoop heel erg dat het voor jou helpt. En idd, praat er over met iemand die je vertrouwd. Ik doe dat niet, maar zou een voorbeeld aan jou moeten nemen, en dat wel moeten doen. Mijn complimenten dus!
Reageren

Regels voor berichten