Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 16:47
xbrenniex
xbrenniex is offline
hey ieder1, ik heb echt ff jullie hulp nodig.
Ik mag van me ma niet aan de pil. Ze geeft geen duidelijke reden,
waarschijnlijk is ze bang da ik al met iemand naar bed ga, maar ze kan me toch niet tegenhouden, maar nu is mijn vraag, Als ik naar de huisarts ga voor de pil, heeft de huisarts een beroepsgeheim ofzo?? Mijn moeder mag er niet 8erkomen dus.
Al zal ze er ooit wel 8erkomen. Ik hoop da iemand me een antwoord kan geven ofzo. Ow jah, en ik ben 15, das toch niet te vroeg voor de pil??
Oud 13-11-2002, 17:00
koukla
koukla is offline
tis wel vroeg ja, maar het kan best, van je moeder vind ik het wel logishc, je bent in verhouding vrij jong om met iemand nar bed te gaan. MAar als je het echt wilt, kan je het gewoon anoniem doen.
Maar let wel, je moet die dingne dan niet in huis laten slingeren .

als ik je een tip mag geven. Praat erover met je moeder, ik zou het als moeder ook niet echt leuk vindne als je dochter van 15 aan de pil wilt (betkend: dus sex wilt hebben blijkbaar) Maar leg je moeder uit dat je niet zwanger wilt worden. Dat heeft ze verschijnlijk NOG liever...

een vraagje, heb je een vaste vriend?

Succes ermee..
Oud 13-11-2002, 17:44
Verwijderd
had ik ook, heb jaar moeten wachten tot het mocht.. achja ik wilde het niet tegenin me moeders wil doen en niet tegen haar liegen dusja..

je huisarts heeft een zwijgplicht dus je kunt het doen.. maar ik zou met je moeder overleggen..
Oud 13-11-2002, 17:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
je huisarts heeft een zwijgplicht dus je kunt het doen..
Je.arts.mag.het.niet.doorvertellen,.maar.je.ouders.kunnen.het.soms.wel .zien.op.de.rekeningen
(ligt.eraan.hoe.je.verzekerd.bent)
Oud 13-11-2002, 18:18
Verwijderd
Je arts heeft beroepsgeheim en zal het nooit tegen je ouders mogen vertellen... Je moet alleen ff vragen hoe dat met de verzekering gaat,... anders komen je ouders er als nog achter
...

suc6
Oud 13-11-2002, 18:21
KiMZz
KiMZz is offline
Hmz als je ziekenfonds verzekerd bent zien je ouders niks...
Wel een dingetje: ik had eerst diane-35 die ik gewoon af kon halen bij de apotheek, nu heb ik Lovette (nieuw) en daarmoet je bij betalen (€6 ofzo) omdat ie te duur is voor t ziekenfonds...

En is t nie zo dat als je 16 bent dat je vanaf dan geen toestemming meer nodig hebt voor de pil, maar tot je 16e wel? Ik weet t nie want ik was al 16, maar ik had t uitgebreid met mijn moeder besproken dusss...
Oud 13-11-2002, 18:23
Faery
Faery is offline
Word gewoon voor de grap een keertje zwanger, wedden dat je dan wel aan de pil mag.
Oud 13-11-2002, 18:47
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Arts heeft beroepsgeheim, maar het ligt er idd. volgensmij ook aan hoe je verzekerd bent. Als ik naar de huisarts ga, kunnen mijn ouders dat zien.

Maar dit hoort op Lichaam&gezondhied, dus daar gaat dit heen.
Oud 13-11-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef:

En is t nie zo dat als je 16 bent dat je vanaf dan geen toestemming meer nodig hebt voor de pil, maar tot je 16e wel? Ik
Nee hoor, is in NL iig niet zo, men wil namelijk niet dat een meisje van 15 zwanger wordt omdat ze geen toestemming kreeg aan de pil te gaan...

Ik was zelf 15 toen ik hem kreeg, moest van mijn moeder omdat ik een vaste vriend had vanaf dat moment, heel serieus ook allemaal..

Maak even een afspraakje met de huisarts en vraag dan dat je ouders het niet mogen weten van je, volgens mij kan je het dan 'blind' op de afschriften van de particuliere verzekering laten zetten, als je ziekenfonds verzekerd bent, zien ze het sowieso niet.. Bij de apotheek moet je vaak wel een bedragje bij betalen, ik moet altijd rond de 5 euro betalen, voor cilest.. maar dat verschilt, het is nooit veel duurder...

Succes in ieder geval he!!
Oud 13-11-2002, 19:39
Snufje
Snufje is offline
Piltopic!!!!!
Topic gesloten

Regels voor berichten