Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 16:49
black tiger
black tiger is offline
Ik heb verschrikkelijk last van krakerig/ gespleten haar, met allemaal gespleten haarpunten.
Maar mijn haar valt zeg maar gewoon uit, hele stukken breken op de helft af, het is echt heel irritant, met een borstel kom ik er moeilijk doorheen.

Ik wil het graag langer laten groeien dus afknippen wil ik het zeker niet. Ik laat wel eens in de 2 maanden de puntjes bijknippen.

Wie weet er een middeltje voor om dit te voorkomen, of nu ik het heb om het te verbeteren? Ik heb gehoord dat een masker van olijfolie heel goed werkt?
En helpen haarmaskers of zo hier tegen? Die je gewoon in de drogist kan kopen? Volgens mij bestaat er ook een speciaal spulletje voor gespleten haarpunten, iemand ervaring mee?
En heeft iemand nog goede tips voor een zelfmaakmasker?

En tot slot, weet iemand wat de oorzaak is van die gespleten punten? Wat is eigenlijk slecht voor je haar? Dit weet ik al:
- te heet douchen
- in staart dragen (maar dat doe ik nooit)

Tig
Oud 01-11-2002, 16:53
Quiana
Quiana is offline
Ik zou die punten wel knippen,
ook al wil je het laten groeien..
Uit gespleten punten
kan volgens mij neit echt gezond
haar meer groeien..
Ik zou het knippen, en goed behandelen.
Een masker kan idd heel goed helpen.
Kweenie welke,
moet je zelf ff kijken bij de drogist oid.
Was je haar niet teveel,
kam het niet als je net gewassen hebt,
borstel niet als een gek
door je haar, laat het ook een btje luchten ed.
Oud 01-11-2002, 17:38
Verwijderd
Volgens mij helpt het echt niet, al die maskertjes en middeltjes. Het is best goed voor je haar, maar gespleten punten worden niet ineens weer "een" met elkaar. Als je nou gewoon nu naar de kapper gaat, en er 2 cm af laat knippen en het dan 2 maanden lang goed verzorgt en dan weer een cm eraf, dan wordt het weer helemaal gezond en kan je het toch laten groeien. trouwens, door spirulina te slikken ging mijn haar veel sneller groeien!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:41
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
black tiger schreef:

En tot slot, weet iemand wat de oorzaak is van die gespleten punten? Wat is eigenlijk slecht voor je haar? Dit weet ik al:
- te heet douchen
- in staart dragen (maar dat doe ik nooit)

Tig
- je haar borstelen als t nat is
- te vaak verven
- tja en zeker nog wel meer dingen, maar kan er zo niet op komen, kijk ff op de site van de fancy, yes, beautyweb.nl, denk da je daar best wel wat nuttige info vanaf kunt halen
Oud 01-11-2002, 18:21
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nou ik weet niet, maar ik denk dat je je haar echt wel zou moeten knippen, want als je alleen de puntjes knipt, knip je het zeg maar onder de punt waar het haar splitst af en daar schiet je natuurlijk nix mee op. Je zou het zo kort moeten knippen, dat je haren gewoon heel zijn, en dan goed er voor zorgen om het gezond te houden. Zoals al Hermione zei, die maskertjes en middeltjes zijn goed, maar voor GEZOND haar : het zijn echt geen wondermiddelen die er voor zorgen dat de haren weer aan elkaar gaan plakken.
Oud 01-11-2002, 21:11
black tiger
black tiger is offline
Dat niet je haar borstelen als het nat is, is een goede tip! Ik borstel het namelijk altijd als ik net gedoucht heb

Citaat:
Hermione schreef:
trouwens, door spirulina te slikken ging mijn haar veel sneller groeien!
Dat klinkt erg interessant! Kan je dat bij de apotheek kopen? of moet je er een recept voor hebben?
Oud 01-11-2002, 22:04
Roos
Roos is offline
Als haar eenmaal gespleten is, kan het niet meer helen. Dus je moet sowieso de puntjes laten bijknippen.
Je kunt het wel voorkomen door je haar niet te borstelen als het nat (= kwetsbaar) is, er extra voorzichtig mee om te springen, conditioner en haarmasker te gebruiken.
Oud 02-11-2002, 18:47
lake bodom
lake bodom is offline
mja ik had dat vroeger ook wel
maar ik gebruik nu conditioner na t douchen, en nu is t heel goed doorkambaar... trouwens was niet met elke conditioner zo (hele dunne niet)
maar die van pantene bijvoorbeeld die blauwe, die helpt heel goed bij mij.. krijg je zacht haar van...
en de gespleten punten gingen toen ook btje vanzelf weg...
ik gebruik ook gliss kur hair repair (die gele, in zo'n tubevorm).. dat moet je op handoekdroog haar in de punten doen.. kan ook op droog haar... dat is heel fijn spul...
ik gebruik t zelf ook voor de voorplukjes van me haar dat dat btje blijft zitten... helpt heel goed...

en trouwens van dat olijfolie dat klopt wel.. moet je dan 4 uur in je haar laten zitten ofzo en het dan wassen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:50
Verwijderd
Er is "hot oil" verkrijgbaar bij de drogist en dat werkt heel goed!
Je haar wordt er zachter van en gaat meer glansen, het werkt echt van binnenuit. Ik weet niet of het gespleten haar punten tegengaat, maar het is te proberen en in ieder geval goed voor je haar!

Love, Lis
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
black tiger schreef:
Dat niet je haar borstelen als het nat is, is een goede tip! Ik borstel het namelijk altijd als ik net gedoucht heb

Dat klinkt erg interessant! Kan je dat bij de apotheek kopen? of moet je er een recept voor hebben?
Nee kan je volgens mij zelfs bij Albert Heyn kopen... Maar in ieder geval bij de Tuinen, Etos, dat soort winkels. Het is homeopathisch, dus je hoeft er geen recept voor te hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten