Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 11:05
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Rome/Sorrento reis 2002 jazeker, Rome inspireert! heel erg zelfs. de blaadjes zijn er groener, de lucht is er blauwer, je bent vrijer dan ooit tevoren.

Huis der Verhevenen
't Schouwspel der wolken
kijk maar eens goed
de bovenste wereld
Een fonkelend representatief huis
de goden waardig
En als ik dit leven heb geleefd
zal ik het te zien
en te begrijpen krijgen.

NB ik doe meestal niet zo aan standaard strofen en die regels enzo. zoals je ziet heb ik met de hoofdletters aangegeven wanneer een neie 'strofe' begint...
Oud 27-10-2002, 15:57
Secreet
Secreet is offline
ik vind standaart aardig beschreven...

Je probeerd een duidelijke boodschap over te geven maar ik vind er niet echt een bijzondere clue inzitten, of iets wat je bijzonder aanspreekt.
Niet slecht maar wel "standaart"voor zover een standaart gedicht bestaat...
Oud 27-10-2002, 16:29
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Je probeerd een duidelijke boodschap over te geven maar ik vind er niet echt een bijzondere clue inzitten, of iets wat je bijzonder aanspreekt.
standaart is med een d.
sorry hoor maar weet je nou echt niet beter?
Oud 27-10-2002, 16:30
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
LiNiaaL schreef:
standaart is med een d.
sorry hoor maar weet je nou echt niet beter?
excuseer mijn spelfoutjes, maar vind je die nu echt belangrijker dan de kritiek op zich?
Oud 27-10-2002, 21:14
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Secreet schreef:
excuseer mijn spelfoutjes, maar vind je die nu echt belangrijker dan de kritiek op zich?
nee eigenlijk niet maar dit is toch wel een erg domme en daarbij voor mij een extreem storende fout. ik gebruik ook wel eens i.net slang, maar standaard met een t?!? achja. overigens als dit ligt aan dyslexie of iets dergelijks neem ik het 'domme' terug hoor.

Citaat:
Secreet schreef:

achja je snapt het waarschijnlijk niet helemaal, omdat je mij niet kent en mijn beleving bij het schrijven van dit gedicht. ik zag in de bus terug van Rome een wolkenlucht die ontzettend leek op het bergenlandschap, dat voor mijn ogenbeeld maar enkele millimeters lager lag. op dat moment zag ik het voor me als een hogere wereld... ik heb wolken altijd al iets speciaals gevonden, en ik heb ook al, sinds ik een leeftijd bereikte dat ik in staat was daarover te denken, geweten dat ik in het 'hiernamaals' alles te weten zou krijgen dat ik maar wilde. zo combineerde ik dit alles tot het hierboven te lezen gedicht, waar ik zelf toch aardig tevreden mee ben.
Oud 27-10-2002, 22:03
Type
Type is offline
Citaat:
LiNiaaL schreef:
nee eigenlijk niet maar dit is toch wel een erg domme en daarbij voor mij een extreem storende fout. ik gebruik ook wel eens i.net slang, maar standaard met een t?!? achja. overigens als dit ligt aan dyslexie of iets dergelijks neem ik het 'domme' terug hoor.
ze leest het goed lijkt me: disorthographie dus. Zelfs ik heb daar vaak last van...

Maar spelfouten maken niet uit voor de strekking, hoe storend ook, de boodschap komt over toch?
Oud 27-10-2002, 22:24
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Type schreef:
ze leest het goed lijkt me: disorthographie dus. Zelfs ik heb daar vaak last van...

Maar spelfouten maken niet uit voor de strekking, hoe storend ook, de boodschap komt over toch?
nee idd maar op dat moment kon ik er op een of andere manier niet tegen. de nederlandse spelling is toch niet zo moeilijk? zelfs in een chatbox ofzo maak ik nooit een typfout die ik niet zo bedoelde...

weet je nog die ene re-sequence plaat die zo supermooi was maar waar zo extreem frustrerend 'forrest' met dubbel r stond? dat effect hebben bijna alle spelfouten op mij... zeker als het niet gewoon een fout is maar gewoon constant...
Oud 28-10-2002, 12:44
Type
Type is offline
Citaat:
LiNiaaL schreef:
nee idd maar op dat moment kon ik er op een of andere manier niet tegen. de nederlandse spelling is toch niet zo moeilijk? zelfs in een chatbox ofzo maak ik nooit een typfout die ik niet zo bedoelde...

weet je nog die ene re-sequence plaat die zo supermooi was maar waar zo extreem frustrerend 'forrest' met dubbel r stond? dat effect hebben bijna alle spelfouten op mij... zeker als het niet gewoon een fout is maar gewoon constant...
Hmm, ja, ik snap het. Ik wordt ook vaak gestoord door kleine foutjes, dat weet je (ingedeukte flessen, cd's die niet recht zitten ) maar typ-/denkfouten kijk ik tegenwoordig doorheen.
Zoveel mensen maken zulke fouten op internet, en als je je dan aan elk dingetje gaat irriteren, dan wordt het bijna onmogelijk op fora rond te hangen...
Oud 29-10-2002, 18:00
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Type schreef:
Hmm, ja, ik snap het. Ik wordt ook vaak gestoord door kleine foutjes, dat weet je (ingedeukte flessen, cd's die niet recht zitten ) maar typ-/denkfouten kijk ik tegenwoordig doorheen.
Zoveel mensen maken zulke fouten op internet, en als je je dan aan elk dingetje gaat irriteren, dan wordt het bijna onmogelijk op fora rond te hangen...
zal wel een kwestie van wennen zijn hè?

maarreh.. waar was je nou gister+vandaag?
Oud 02-11-2002, 15:01
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
even voor de duidelijkheid nog, al leest waarschijnlijk niemand dit gedicht meer (bedankt voor de reacties btw), ik moet er toch even bij zeggen, dit gedicht beschrijft niet de 'verblijfplaats' van god/goden, maar meer het hiernamaals, wat voor iedereen hemel is (hel bestaat niet). zoals je leest lijkt die wereld zeer veel op de onze...

het schilderproject (gaat ook gebruikt worden voor school) wat ik hierbij heb bedacht zal ik eventueel ook nog in dit topic posten, als het af is...
Oud 02-11-2002, 15:45
iamre18
iamre18 is offline
Ik vind het niet standaard. Je woordgebruik maakt het tot een bijzonder geheel. Ik mis alleen enig gevoel in je gedicht (maar misschien heb je het gevoel er wel bewust uit gelaten, dat het meer een beschrijving is vanuit jezelf, qua gedachten, hoe jij het hebt ervaren/ het ervaart?)....
Oud 02-11-2002, 18:55
Woodstock
Woodstock is offline
mij stoort
het woord
'representatief'
als zakelijk
dus negatief
afgetekend
tegen de wolken
het Huis der Goden
en de lucht

nit-picking. vergeet dat maar.
ik vind dat je een prachtig beeld schetst. maar op een bloknoot-blaadje vind ik het nóg mooier

Ti Amo!
Oud 03-11-2002, 22:42
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
mij stoort
het woord
'representatief'
als zakelijk
dus negatief
afgetekend
tegen de wolken
het Huis der Goden
en de lucht

nog een keer: het is niet het huis der goden! ach ja het zou het trouwens wel kunnen zijn in het gedicht maar dat kan niet. qua mijn beleving dan iig... maar je hebt gelijk, nou ik het herlees, past representatief er net niet perfect in maar ik ga het toch niet veranderen...
Reageren

Regels voor berichten