Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 19:34
Nookie
Nookie is offline
Hey,
Ik zit nu in 5vwo en wil hierna psychologie gaan studeren in nijmegen. Ik weet al best veel over de studie en studiefinanciering enzo af maar had nog wat vraagjes omtrent het op kamers gaan, vooral omdat nijmegen niet echt bij mij in de buurt ligt vind ik het zelf nogal een grote stap. Dus:
Hoe bevalt het jullie op kamers? Hoeveel kost een kamer gemiddeld en wat mag je voor zo n prijs verwachten? Hoeveel geld hebben jullie ongeveer nodig om een week/maand van rond te komen?
Groetjes Anouk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2002, 19:51
Verwijderd
Ik zit niet in Nijmegen op kamers, maar ik ga toch ff antwoorden..

Het bevalt me heel goed op kamers.. Lekker eten waar je zelf zin in hebt, geen gezeur aan je hoofd als je daar geen zin in hebt enzo.. maar ik vind het toch ook wel fijn om op vrijdag weer thuis te komen..
Hoeveel een kamer kost hangt erg van de grootte af.. en van de ligging.. in het centrum is duurder dan een stuk erbuiten.. de meeste kamers in Maastricht die tussen de 12m2 en 20 m2 groot zijn kosten tussen de 200 en 300 euro.. je kunt ook geluk hebben en heel goedkoop een grote kamer vinden, maar ik denk dat dit wel zo ongeveer gemiddeld is..
Voor zo'n prijs zou ik op zn minst een huis verwachten dat een beetje netjes is (hoewel dat ook wel van de mede-bewonders afhangt natuurlijk), maar ook dat het verder in goede staat is.. dus verwarming en licht dat het doet, een huisbaas die ervoor zorgt dat iets goed geregeld wordt als wat kapot gaat enzo..
Ik heb niet veel geld nodig per week.. brood, beleg, aardappelen, vlees, groente en snoepjes.. dat koop ik zo standaard.. en dan af en toe nog andere dingetjes die nodig zijn.. en mn moeder geeft me vaak dingen van thuis mee
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Nookie schreef:
Hoe bevalt het jullie op kamers? Hoeveel kost een kamer gemiddeld en wat mag je voor zo n prijs verwachten? Hoeveel geld hebben jullie ongeveer nodig om een week/maand van rond te komen?
Zie ook http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=279133

Ik woon niet in Nijmegen, maar d'r staat ook nergens dat je wilt dat alleen mensen die daar wonen reageren. Ik woon in Rotterdam, dus niet op kamers, maar gewoon in een 'huis', tis best groot, iig wel voor 2 personen ('k woon er samen met m'n vriend). We betalen ong. €300,- in totaal. De prijs en grootte verschilt enorm, door de buurt, de ligging, hoe oud het huis is, hoe goed het onderhouden is, de voorzieningen, enz. Er is één of andere puntenlijst, als ik me niet vergis, daar op moet je dan aankruisen wat het huis/de kamer wel/niet heeft, dan krijg de woning een totaal aantal punten en daar wordt dan een richtprijs bij gegeven. Maar goed, meestal is prijs-ruimte verhouding natte vinger werk. Oftewel, het wisselt enorm. Op tijd gaan zoeken enz is het belangrijkste, en mazzel hebben. Ik heb per maand ongeveer...euh...€520,- om van rond te komen, als ik me niet vergis...'k weet het nooit zo precies... Met hoeveel je rond kunt komen ligt aan de huur van je kamer/woning, je eisen aan kleding ed, je 'etenssmaak', kosten van je studie, uitgaansleven enz enz enz. Daar is niet een 'standaard' antwoord op te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten