In emmen staat een woonwijk van 450 woningen geheel onderstroom.
De mensen in de huizen mogen niet douchen drinken en niets metaals aanraken.
de gemiddelde spanning is 220 t/m 380 volt
De mensen worden doormiddel van geluids wagens gewaarschuwt
.. 1 vrouw is al met ernstige brandwonden naar het ziekenhuis gebracht
Het probleem is een mogelijke fout in een verdeel huis.
De leverancier is nu vanplan de gehele wijk aftesluiten
BRON TELETEKST
NOS-TT 114 vr 01 nov Huizen in Emmen onder stroom EMMEN Ten hoogste twintig huizen in Emmen hebben enige tijd onder stroom gestaan via de aarde-ringleiding.Omdat de omvang van de storing niet duidelijk was,waarschuwde de politie de bewoners van 450 huizen in de wijk Bargeres. Met geluidswagens en via radio en tv werd opgeroepen geen metalen voorwerpen als kranen of radiatoren aan te raken. Er hebben zich geen ernstige ongelukken voorgedaan.Leverancier Essent meldt dat de situatie weer onder controle is. Door kortsluiting kwam de aardleiding in de wijk onder stroom te staan.Dit zou zijn overgeslagen naar een aantal huizen zonder aardlekschakelaar.
Je kan wel goed overdrijven.....
01-11-2002, 21:07
Verwijderd
Ik dacht eerst dat ze op teletekst een typefoutje hadden gemaakt: zonder stroom. Lijkt me echt freaky! Hopelijk gebeuren er niet meer ongelukken.
Hoe zijn ze der achter gekomen dat die huizen onder stroom staan?
Iemand pakte metaal vast *dood*
Buurvrouw d8, wat hoor ik nou bij de buren, pakt deurknop vast om te gaan kijken *dood*
Alle nieuwsgierige bewoners *DOOD*
"wijk uitgemoord door Essent" krijg je dan
Ilsje schreef: Hoe zijn ze der achter gekomen dat die huizen onder stroom staan?
Iemand pakte metaal vast *dood*
Buurvrouw d8, wat hoor ik nou bij de buren, pakt deurknop vast om te gaan kijken *dood*
Alle nieuwsgierige bewoners *DOOD*
"wijk uitgemoord door Essent" krijg je dan
Volgends mij kan een deurknop daardoor niet onder stroom staan
Het is wel erg klote als zoiets zou gebeuren bij jouw in de buurt. Ik zou ook niet zo graag zo'n flinke oplazer willen krijgen (ouchies!)
Waarom hadden sommige huizen trouwens geen aardlekschakelaar?
Tja, het is bij mij in de buurt. En wat ik van mensen uit de betreffende wijk, Bargeres, hoor viel het allemaal heel erg mee. Maar het is natuurlijk wel ff schrikken als je huis onder stroom staat.