Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 20:35
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik zag vanavond op tv een uitzending in Netwerk over het dierenbevrijdingsfront. Op film was te zien hoe nertsen vrijgelaten werden uit een fokcentrum. Een nerts liep de sloot in en verzoop waarschijnlijk. En zo komen al die arme nertsen op een gruwelijke manier aan hun einde, omdat ze helemaal niet geleerd hebben te overleven in het wild. Misselijkmakend, wat een dierenbeulerij Betekent dierenliefde voor het dierenbevrijdingsfront martelen?
Advertentie
Oud 04-11-2002, 20:52
Boogie
Boogie is offline
--> f&f

Dat is wel heel erg generaliserend en overdreven. Bovendien hebben die nertsen het in hun kooitjes ook niet al te fijn.
Oud 04-11-2002, 20:57
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
Boogie schreef:
--> f&f

Dat is wel heel erg generaliserend en overdreven. Bovendien hebben die nertsen het in hun kooitjes ook niet al te fijn.
Man, die nertsen kunnen alleen nog maar overleven met hulp van de mens. Ik ben in principe ook tegen het fokken van nertsen, maar in het wild overleven die dieren gewoon niet.
Oud 04-11-2002, 20:59
Verwijderd
dierenbevrijdingsfront vind ik sowieso dom, maar nertsen??? Vraag me nog steeds af wat voor soort dieren dat zijn en waarvoor zijn ze, waarvoor worden ze gefokt?
Oud 04-11-2002, 21:04
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
dierenbevrijdingsfront vind ik sowieso dom, maar nertsen??? Vraag me nog steeds af wat voor soort dieren dat zijn en waarvoor zijn ze, waarvoor worden ze gefokt?
nertsen worden gefokt vanwege hun bont...
tja moeilijk te omschrijven wat voor beesten het zijn.
Oud 04-11-2002, 21:04
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ze worden gefokt voor bont. Ik ben zelf een tegenstander van bont, maar die nertsen vrijlaten zonder enige overlevingskans vind ik nog gruwelijker.
Oud 04-11-2002, 21:11
skatefamke
skatefamke is offline
acties uit naam van het DBF moeten geweldloos zijn tov mensen en dieren, maar mogen wel (financiele/materiele) schade aanbrengen aan de zogenaamde martelvoorwerpen.

als het DBF nertsen bevrijd, dan is dat echt niet omdat ze denken dat nertsen in de natuur allemaal overleven. ze bevrijden nertsen om de fokker financiele schade toe te brengen.

nertsen hebben in vrije toestand altijd nog meer kans om te overleven dan in zo'n hokje.... en in zo'n hokje is het niet leuk... dus dat is discutabel. doel is dus om financiele schade toe te brengen....
Oud 04-11-2002, 22:15
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef:
als het DBF nertsen bevrijd, dan is dat echt niet omdat ze denken dat nertsen in de natuur allemaal overleven. ze bevrijden nertsen om de fokker financiele schade toe te brengen.
Dan offeren ze dus de door hen zo gewaardeerde dierenlevens klakkeloos op aan hun eigen idealen. Typisch weer zo'n skunkrokende-treehugginghippy-actie.
Oud 04-11-2002, 22:29
Joël
Joël is offline
...is het geen beëindiging van leed?
Oud 05-11-2002, 07:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan offeren ze dus de door hen zo gewaardeerde dierenlevens klakkeloos op aan hun eigen idealen. Typisch weer zo'n skunkrokende-treehugginghippy-actie.
opdat andere nertsen kunnen blijven leven in de toekomst. trouwens is het nogal vreemd om het te beschrijven als opofferen van levens, omdat ze sowieso toch doodgaan.
Oud 05-11-2002, 10:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
Tijdje geleden nog een topic over geweest, blader maar even terug, en doe het anders op Flora en Fauna forum.

Regels voor berichten