Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 23:04
Asswhoopin
Asswhoopin is offline
Voordat je met iemand een relatie begint, denk je er dan ook serieus over na om met hem of haar misschien wel je hele leven door te brengen? of heb je diegene voor een 'tijdelijke lol'?
Ik zelf heb al een aantal vaste relaties met meisjes gehad, waarvan ik er op 1 echt verliefd ben geweest. Wat jammer genoeg uit is gegaan. Heb toen niet echt de gedachten heb gehad om met haar huisje, beestje, boompje op te bouwen. Het scheelt dan ook dat ik nog maar 18 ben, maar al kijk ik in mijn omgeving zie je genoeg stelletjes die je bij wijze van spreken al voor het altaar ziet staan en mekaar het ja-woord geven.
In de rest van mijn relaties, vind ik dan ook dat ik mijzelf eigenlijk een beetje voor de gek hield en ook de meisjes die ik gehad heb, omdat volgens mij, ik niet zo veel voor hen voelde als zij voor mij. En om zoiets aan diegene te moeten vertellen is niet leuk en doet pijn. Natuurlijk heb ik hele fijne dingen/tijden met ze gekend. En veel steun gehad bij het nog maar net verse overlijden van mn moeder.(begin dit jaar)
Alleen heb ik nu heb ik weer zo'n geval, en ik weet mezelf geen raad, want het is een harstikke leuk meisje, maar geen meisje dat mn hart doet overslaan.
En al kijk ik hoe het de laatste tijd met me gaat, kan ik best een maatje gebruiken waar ik vanalles aan kwijt kan. Want met mijn vrienden kan/wil ik niet over sommige dingen praten. Maar voor haar zal het denk ik tegenvallen omdat het misschien niet zal zijn volgens haar verwachtingen, Het is dan ook dat ik geen zin heb om haar en mezelf dat aan te doen.

Ik vind het nogal een moeilijke situatie en zit dus zwaar in de twijfelmode

Hoe zit dat bij jullie en misschien een klein beetje advies

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 23:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 23:17
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Persoonlijk zou ik nooit achter een relatie kunnen staan waar ik het gevoel heb dat er geen toekomst in zit.... Vriendin is niet voor mij een voorwerp wat ik zou wegmoffelen als het mij even niet uitkomt.....
Oud 07-11-2002, 23:50
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Persoonlijk zou ik nooit achter een relatie kunnen staan waar ik het gevoel heb dat er geen toekomst in zit.... Vriendin is niet voor mij een voorwerp wat ik zou wegmoffelen als het mij even niet uitkomt.....
Dat kan ik enkel onderschrijven, Matthijs.

Met de uitbreiding dat ik mijzelf te oud voel om vriendinnen uit de discotheek voor een week of drie te halen. Ik weet inmiddels wat ik wel en niet wil, daarvoor hoef ik niet te experimenteren of mijn ego te bevredigen..
Oud 07-11-2002, 23:59
coecie
coecie is offline
soms wordt je pas verliefd als je al een tijdje met elkaar gaat. tenminste, sommige van ons hebben dat.

ik niet trouwens... ik wordt niet zo snel verliefd, en als ik het eenmaal ben, gaat het nooit meer over... het liefst denk je natuurlijk na over toekomst en alles, maar om eerlijk te zijn voel ik me een beetje te jong om uiteindelijk met dezelfde persoon als waar ik (nu trouwens niet) op dit moment van mijn leven mee omga, ook mijn verdere toekomst te delen...

tuurlijk, als je verliefd ben is het leuk om erover te fantaseren, maar op deze leeftijd zijn de meeste dingen toch maar tijdelijk...

als je het heel goed met iemand kan vinden en diegene ook aantrekkelijk vind, zie ik er geen kwaad in een relatie met haar te nemen. (de meeste huwelijken die uiteindelijk standhouden zijn immers de huwelijken gebaseerd op rationele overwegingen ipv gevoelens) oh ja, en je droomvrouw bestaat niet...

wat een deprimerende gedachte!! ik haat ally mcbeal...
Oud 08-11-2002, 06:26
Herrie
Herrie is offline
Ik denk er altijd veel over na, omdat ik een relatie pas aanga als ik weet dat er toekomst in zit.

Ik ben niet iemand die een relatie wil hebben voor een paar weken/maanden. Als ik een relatie met iemand aanga, dan zet ik mij hier ook voor de volle 100% voor in.

Helaas zijn er maar weinig mensen die dat helemaal kunnen begrijpen en denken dat dit tijdelijk is

Ik kom m'n beloftes altijd na, dus als ik wat zeg dan doe ik dat ook Alleen zijn er teveel mensen die loze beloftes maken die ze toch niet na kunnen komen

Dit maakt het voor mij een stuk moeilijker om degene met wie ik een relatie heb te overtuigen dat ik anders ben en dat ik geen loze beloftes maak.

M'n huidige vriendin wil ook niet geloven dat alles wat ik haar vertel gewoon uit het diepste van m'n hart komt en dat doet pijn, omdat ik nooit lieg over mijn gevoelens voor iemand .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 07:56
Verwijderd
Ik doe niet aan tijdelijke lol. Ik begin alleen een relatie wanneer ik denk dat het voor vast is. Wanneer ik dat gevoel niet meer heb dan kan ik de relatie ook niet meer volhouden. Ik ga geen jongens alleen voor mijn lol 'gebruiken', tis echt of het is het niet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Herrie schreef:
Ik kom m'n beloftes altijd na, dus als ik wat zeg dan doe ik dat ook Alleen zijn er teveel mensen die loze beloftes maken die ze toch niet na kunnen komen
beloftes in een relatie?

Wat als je gevoelens je in de steek laten; dan zit je wel mooi diep in je eigen shit. Wil je ze dan nog wel nakomen? Kan je ze nog wel nakomen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:40
luckyleo
luckyleo is offline
Zoeits heb ik ook wel gehad. Toen ik 16 was dacht ik nog niet echt veel verder dan de volgende dag en leefde ik echt voor de lol, dus boeide een relatie me niet zo heel veel en nam ik die niet zo serieus. Maar naarmate je ouder word, word je ook verstandiger. Maar naarmate je ouder word, word je ook verstandiger. Voordat ik nu een relatie zou beginnen zou ik echt zeker moeten weten dat het erg goed met elkaar zou gaan en van beide kanten het goed zit. Dan denk je natuurlijk nog niet aan huisje-boompje-beesje, maar toch wel al serieus.
Jij moet zelf weten wat je doet. Als je het allemaal wel best vind en het je niet zoveel boeit en een lolletje wle leuk vind, kan je best die relatie beginnen, maar anders zou ik het niet doen alsk jou was.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:50
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Marcade schreef:
beloftes in een relatie?

Wat als je gevoelens je in de steek laten; dan zit je wel mooi diep in je eigen shit. Wil je ze dan nog wel nakomen? Kan je ze nog wel nakomen?
M'n gevoelens laten me over het algemeen niet in de steek! Ik weet waar ik aan begin voor ik er aan begin, anders zou ik er niet aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Herrie schreef:
M'n gevoelens laten me over het algemeen niet in de steek! Ik weet waar ik aan begin voor ik er aan begin, anders zou ik er niet aan beginnen
Mensen veranderen, groeien uit elkaar, etc. Ik heb van jouw liefdesperikelen al het een en ander gelezen en daarbij valt me op dat je met name korte relaties had, nog nooit een echt langere. Je zult nog merken dat wanneer je in een langere zit, dat die eerste verliefdheid zal afnemen, je gevoelens zullen veranderen, enzovoorts.

Dan wordt het hele gebeuren meer verstand en minder gevoel. De vraag is of je er dan nog zo over denkt.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:56
wortelQ
wortelQ is offline
Ik als ik zelf dnek dat het niet lang zou duren, zou ik er niet aan beginnen. Ik vind niet dat een relatie zomaar ff voor de lol kan zijn. En de mensend ie dat wel doen zweten niet waar ze mee bezig zijn, ze weten gewoon niet wat ze willen met hun "liefde" (voor zo ver het er is).

Pas als ik ervan overtuigd ben dat ik m'n leven met die persooon door zou kunnen brengenn dan pas zou ik aan een relatie willen beginnen.
Oud 08-11-2002, 10:00
Verwijderd
Als ik een meisje leuk vind en het is wederzijds, dan zou ik gewoon een relatie aangaan. Of het op de lange termijn zal werken, zie je pas als je elkaar héél goed kent.

Voordat ik begin te denken aan 'voor het leven' dan moet ik al minstens een jaar met haar samengewoond hebben En daarvoor is het wel handig als je al een relatie hebt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 11:34
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Je zult nog merken dat wanneer je in een langere zit, dat die eerste verliefdheid zal afnemen, je gevoelens zullen veranderen, enzovoorts.
Mjah inderdaad. Het is zo makkelijk praten de eerste paar maanden. En beloftes zijn zo makkelijk te maken dan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:08
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
******** schreef:
Mensen veranderen, groeien uit elkaar, etc. Ik heb van jouw liefdesperikelen al het een en ander gelezen en daarbij valt me op dat je met name korte relaties had, nog nooit een echt langere. Je zult nog merken dat wanneer je in een langere zit, dat die eerste verliefdheid zal afnemen, je gevoelens zullen veranderen, enzovoorts.

Dan wordt het hele gebeuren meer verstand en minder gevoel. De vraag is of je er dan nog zo over denkt.
1x 9 maanden en 1x 6 maanden noem ik niet kort.

De andere gevallen lag aan hun. Ik verwachtte meer van die relaties dan dat hun deden. Daarom is het misgelopen.....
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Herrie schreef:
1x 9 maanden en 1x 6 maanden noem ik niet kort.

De andere gevallen lag aan hun. Ik verwachtte meer van die relaties dan dat hun deden. Daarom is het misgelopen.....
Ik noem het ook niet lang. Ik heb nu een relatie van .. 19 nogwat maanden, en dat noem ik al niet bijzonder lang ..

Maar ja, ik heb ook echt het idee tegenwoordig dat de tijd voorbij vliegt. Vroeger leefde ik van dag tot dag, toen ik ging werken van week tot week, en nu veranderd het al van maand tot maand.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:38
'Sister Bliz
'Sister Bliz is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik noem het ook niet lang. Ik heb nu een relatie van .. 19 nogwat maanden, en dat noem ik al niet bijzonder lang ..

Maar ja, ik heb ook echt het idee tegenwoordig dat de tijd voorbij vliegt. Vroeger leefde ik van dag tot dag, toen ik ging werken van week tot week, en nu veranderd het al van maand tot maand.
20
Oud 08-11-2002, 12:41
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Same here, die van 6 maanden was toen ik 14 was en die van 9 maanden toen ik 17/18 was.

Ik heb altijd al de insteek gehad relaties voor een langere periode te hebben..... Helaas lukte dat niet....
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Vroeger leefde ik van dag tot dag, toen ik ging werken van week tot week, en nu veranderd het al van maand tot maand.
Bij mij gaat het nu per seizoen

Ineens is het winter, dan weer zomer, dan weer winter .. het gaat veel te snel
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:37
Verwijderd
Heh, no way. Ik ben blij als het een paar maanden duurt, maar verder in de toekomst kijk ik echt niet vooruit. Dat wil ik ook niet. Niks zo saai als je leven snel vastleggen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Bij mij gaat het nu per seizoen

Ineens is het winter, dan weer zomer, dan weer winter .. het gaat veel te snel
Hehe

.. *marc s doet zijn sjaal om, een dikke trui aan, een winddichte jas .. gooit de deur open, stapt naar buiten .. en word getroffen door een dikke vette 30 graden zonnestraal* ..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:41
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef:
Heh, no way. Ik ben blij als het een paar maanden duurt, maar verder in de toekomst kijk ik echt niet vooruit. Dat wil ik ook niet. Niks zo saai als je leven snel vastleggen.
Oud 08-11-2002, 22:12
ABrules
ABrules is offline
Ik verwacht niets... ga niet te ver vooruit kijken... dat er alleen maar meisjes op mijn pad komen die denken dat ik dat wel doe is wel irritant, maar goed... als ik een meisje heel leuk vind en me aangetrokken voel tot haar... tja waarom niet dan... ben nog jong he...
Reageren

Regels voor berichten