Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2002, 19:50
Dutchian
Dutchian is offline
Hallo,

Ik heb hier leuk een tv-kaart draaiend (duurde een tijdje, alle kabels vervangen enz enz, maar het werkt ) en nu vraag ik me af hoe ik dat kan streamen over het netwerk thuis.
Ik was in de zomer op een grote lanparty (CampZone) en daar werd ook heel leuk tv gestreamed over het netwerk, je kon dan gewoon met Windows Mediaplayer inloggen op die gene zijn IP adress en meekijken kon je.
Weet iemand wat ik daarvoor moet doen, of welke software ik moet downloaden om het te streamen?

Alvast Bedankt
Oud 05-11-2002, 19:55
DEChengst
DEChengst is offline
Mja ik zou het niet weten. Ik heb het trouwens wel een keer onder Linux gedaan. Gewoon via X remote de TV applicatie opstarten. Trek je een 100 Mbit lijn mee vol
Oud 05-11-2002, 20:08
Dutchian
Dutchian is offline
Ik heb hier nergens Linux opstaan en ik heb ook geen idee hoe Linux werkt
Oud 05-11-2002, 20:40
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Ik heb hier nergens Linux opstaan en ik heb ook geen idee hoe Linux werkt
dat zijn de goeie
Oud 06-11-2002, 00:00
pathfinder
pathfinder is offline
ik draai hier tegenwoordig ook overal linux..

wel kan ik waarschijnlijk antwoord geven op je vraag..
waarschijnlijk werd er een windows media stream gebruikt op die lanparty, omdat jij zegt dat je met WMP moest inloggen..
alles dat je behalve je video device (webcam/tvkaart) en/of soundcard dan nog nodig hebt, is de windows media encoder, die volgens mij een paar jaar geleden al met een simpel stream servertje was uitgerust..
je kan ook kiezen voor een realmedia stream, waar je dan ook weer niets anders voor nodig hebt dan een realmedia encoder van www.real.com. alleen zijn realmedia servers van nature een stuk moeilijker en kweet niet -hoe duur-.... (been there, done that -- de G2 server zoog retehard! )

kmoet trouwens nog een videoplayer hebben voor linux die windows media en avi bestanden kan lezen... ?! anyone?!
(ik had vroeger aviplay.. dat uit een of andere library kwam.. domweg vergeten uit welke.. misschien moet ik avilib maar ns proberen? *dom*)
Oud 07-11-2002, 06:51
Dutchian
Dutchian is offline
Pathfinder --> dank je wel, met windows media encoder werkt het wel, het is nog een gepuzzel voor het geluid, maar het beeld krijg ik al over heel het netwerk verzonden.

thanks!
Oud 07-11-2002, 08:42
Verwijderd
Citaat:
pathfinder schreef:
kmoet trouwens nog een videoplayer hebben voor linux die windows media en avi bestanden kan lezen... ?! anyone?!
(ik had vroeger aviplay.. dat uit een of andere library kwam.. domweg vergeten uit welke.. misschien moet ik avilib maar ns proberen? *dom*)
Lees eens na

xine schijnt goed te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten