Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 19:25
serena
serena is offline
Ik ben aan het denken om volgend jaar in Amerika te gaan studeren (hoger onderwijs), alleen weet ik niet of het echt een goed idee is of niet.
Dus... is er hier misschien iemand die al in Amerika (of ergens anders in het buitenland) gestudeerd heeft en mij informaties daarover kan geven? Zoals bijvoorbeeld de kosten, de studie (ongeveer dezelfde als hier of niet), de testen die je moet doen om toegelaten te worden, of er een verschil is tussen de universiteiten (goede en minder goede), enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2002, 19:42
azitoga
azitoga is offline
www.afsvlaanderen.be (bestaat in NL ook wel waarschijnlijk
of
www.yfu.be
Oud 26-10-2002, 20:32
Breg
Breg is offline
kijk eens op www.nacee.nl staat van alles van toelatingstests tot kosten&beurzen volgens mij.

Ik weet dat je in ieder geval een test moet maken om te kijken hoe goed je Engels is, en daarnaast moet je volgens mij voor de meeste universiteiten ook een minumscore van een bepaalde test hebben dus die test moet je ook maken.

Ik weet wel zeker dat er een groot verschil is tussen universiteiten. Zo heb je universiteiten waar meer dan 75% van de leerlingen bij de top 10% van hun klas hoort (bv Harvard) en daar moet je dus ook hoge testscores voor hebben.
Maar je hebt ook universiteiten waar iedere Amerikaan die zich aanmeldt wordt toegelaten, wat voor schoolresultaten je ook hebt (ik weet niet of dat ook voor buitenlandse studenten geldt). En dan heb je natuurlijk nog alle universiteiten die daar tussen in zitten.

En de kosten verschillen per universiteit, maar je moet niet vreemd opkijken als het geld voor een jaar college 20.000 dollar is en dat is dus alleen collegegeld, dan heb je nog geen kamer, boeken of wat dan ook.

Maar ik zou zeggen kijk eens opdie site die ik je bovenaan gegeven heb, daar staat nog veel meer.

Nog 1 laatste ding: als je er volgend schooljaar wil gaan studeren ben je redelijk laat. Want je kunt je bv. bij nacee aanmelden voor een beurs maar dat moet (volgens mij) uiterlijk in november of december. Dus als je nu nog alle informatie moet gaan zoeken.... (of je moet natuurlijk gwoon rijke ouders hebben)

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 12:59
CybErik
CybErik is offline
Ministerie van Buitenlandse Zaken
Daar hebben ze er wel meer info over (of stuur ze een mailtje, zou ik zo zeggen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:06
serena
serena is offline
Citaat:
kijk eens op www.nacee.nl staat van alles van toelatingstests tot kosten&beurzen volgens mij.
Bestaat er ook een site zoals nacee, maar dan in Belgie?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:21
azitoga
azitoga is offline
awel, www.yfu.be

daar kun je informatie aanvragen over uitwisselingen...

en bij die organisatie kan je nog inschrijven tot in februari
Oud 05-11-2002, 15:23
h@ppy
h@ppy is offline
EF... WWW.EF.COM
Reageren

Regels voor berichten